home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 642 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FM - Personligører du eller ej?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FM - Personligører du eller ej?  (Læst 3151 gange)
Thorøe
Reserveholdsspiller

FM - Personligører du eller ej?
« : 23 Apr 2007, 17:49 »

Kære Freaks!

Der findes flere måder at spille vores elskede spil, Football Manager, på. Nogen ’sælger sin sjæl’, eller i hvert fald sin fritid, til spillet og går minutiøst i dybden med enhver lille detaljer. Andre fortrækker mere hurtige løsninger, for hurtigere at komme til spillets højdepunkt, kampene. Her den anden dag faldt det mig ind, at det kunne være meget interessant, at vide hvordan i gjorde, så hvis i ville bruge to minutter og svare på dette lille spørgeskema for mig?

1: Downloader eller laver du for det meste selv dine træninger?
2: Downloader eller laver du for det meste selv dine taktikker?
3: Finder du for det meste selv dine køb, eller bruger du ”shortlists” og/eller andres råd om gode talenter og spillere? 
4: Kan overstående svar variere fra spil til spil?
5: Er der nogen bestemt grund til, om du downloader eller laver det selv?
6: Har din opfattelse af de to muligheder skiftet med tiden, og er du gået over til en anden mulighed end du plejede?
7: Hvis ja, hvorfor?
8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte" FM-gamer?(valgfri)

EDIT: Spg. 8 var en smule klundet formuleret. Det jeg godt kunne tænke mig at vide var, hvad jeg mening om selve emnet er. Hvad i synes om folk som downloader, eller om folk som laver det selv. Er de nogle snydemikkler eller er de bare folk uden liv? Hvis dem der har tid, lige kunne rette deres indlæg, ville det jo være perfekt Smiley

På forhånd tak!
« Seneste Redigering: 23 Apr 2007, 18:08 af Thorøe » Logged

Gosser
Manager

Sv: FM - Personligøre du eller ej?
« Svar #1: 23 Apr 2007, 17:53 »

Laver dem selv.

Laver dem selv.

3: Finder du for det meste selv dine køb, eller bruger du ”shortlists” og/eller andres råd om gode talenter og spillere?
Finder spillerne, og kender mange gode gennem forskellige spil.

Nej.

Mere udfordrene at lave det selv.

6: Har din opfattelse af de to muligheder skiftet med tiden, og er du gået over til en anden mulighed end du plejede?
Downloadede engang ofte taktikker - gør jeg ikke mere.

Se 5'eren

Kerm
Landsholdsspiller

Sv: Spørgeskema vdr. download af taktikker, træninger mv.
« Svar #2: 23 Apr 2007, 17:54 »

Jeg har ikke gidet sætte mig helt 100 % ind i det, så jeg henter forskellige træningsskemaer rundt omkring.

PT bruger jeg Bademesterens Diamant, dog modificere jeg den lidt selv, når jeg er foran mod et storhold, så taktiken bliver mere defensiv, men laver den næsten om til den defensive udgave fra samme person, bare til 06-versionen.

Det er meget forskelligt. Jeg henter da nogle talenter, som jeg har hørt om. Desuden har jeg tre kollegaer som spiller lige så meget som mig, så der går pauserne hurtigt med FM-snak.

Nej, egentlig ikke.. Smiley - Har samme udgangspunkt.

Tjae, gider ikke rigtig sætte ind mig ind at lave et helt træningsskema eller taktik.. Har ikke tålmodigheden til dette.

Nej.

8: Hvad er din mening om emnet?(valgfri)
Det er måske ikke verdens mest relevante emne, men meget sjovt alligevel.. Smiley

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

AlexSN
Landsholdsspiller

Sv: FM - Personligører du eller ej?
« Svar #3: 23 Apr 2007, 17:55 »

1) Laver dem selv.
2) Downloader for det meste mine taktikker, da jeg er en spade til selv at lave dem.
3) Jeg finder selv mine talenter osv. men er ofte inspireret af andre folks køb her på siden.
4) Overstående svar er næsten ens i alle spil.
5) Hvis jeg bruger andre folks ting til mit spil, er det fordi det ville gøre det bedre og sjovere for mig selv. Hvis jeg kan mærke at det er noget som er dobbelt så sjovt selv at lave, holder jeg mig fra det.
6) Har altid brugt den samme tankegang.
7) /
8) Smag og behag!

Zone 43
Manager

« Svar #4: 23 Apr 2007, 17:59 »

1. Jeg laver dem selv, med inspiration her fra siden.. Det er dog sjælendt, at jeg gør det. Intet DL af træning.

2. Jeg laver dem selv.

3. Størstedelen finder jeg selv..

4. Jeps. Det kommer an på, hvem jeg spiller med.

5. Tja.. Finder det 'sjovere'. Især, hvis man opnår gode resultater.

6. Det er sjælendt, at det sker..  

7. For, at opnå sikker succes.. Selvom det ikke altid hjælper.

8. Spænende, at se, hvad brugerne bag skærmen gør for, at opnå succes med deres hold

btw. brugte mere end 2 minutter Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

7kfum
Gæst

« Svar #5: 23 Apr 2007, 18:01 »

Jeg downloader aldrig, det er sjovere at se de fremskridt som spillerne gør med ens egen træning, og så prøve sig frem. Og så kan jeg også selv bestemme hvad mine spilleres primære kvaliteter skal være.
Heller ikke her downloader jeg. Og det er også for at man kan sidde og lege med hvad der duer, og hvad der ikke duer. Og så er det også en udfordring at tilpasse taktikken efter spilerne, og ikke omvendt.
Jeg scouter mig selv fre til mine egne køb, og det er også meget sjældent jeg køber den samme spiller i to spil jeg har kørende, på samme tid.
Nej.
Det er mere udfording, og større nydelse ved sejr. Hvis man lavet det selv.
Jeg har faktisk downloadet mange træninger før i tiden, en ting jeg dog ikke gør mere.
Fordi jeg indså det andet var sjovere.
At det er spændende at finde ud af hvor mange der faktisk gør de forskellige ting.

United-styrer
Gæst

« Svar #6: 23 Apr 2007, 18:11 »

Laver dem selv (eller bruger dem, jeg lavede for længe siden)

Laver selv (dog minder de usandsynligt meget om hinanden)

Begge dele.

Nej.

Føler ikke, at det er mig, der vinder (eller taber), hvis jeg har fået det hele foræret af andre.

Nej, nej.

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 23 Apr 2007, 18:19 »

Her kommer mine svar så.
Jeg laver dem selv. Kan meget godt lide at sidde og pusle med det.
Igen bliver de lavet selv, og igen kan jeg godt lide at arbejde mig frem mod det gode resultat. Det giver en fed følelse, når man finder den perfekte taktik til ens hold.
Her prøver jeg at gå efter LLM princippet, køb kun spillere dine scouts har fundet. Må dog indrømme, at jeg til tider kan ty til andre midler, men det er mest når jeg spiller mod vennerene og de skal mules! 
Som sagt, en lille smule med hensyn til spillerkøb. 
Udover at jeg faktisk morer mig, når jeg laver tingene, så giver det altså en tilfredshed i kroppen, når alt er perfekt, og man kun kan rose sig selv for det.
Engang downloadede jeg en del af mine ting, men så prøvede jeg mit første 'game', hvor jeg ville lave alt 'from scratch'. Jeg blev grebet af det og har ikke downloadet noget siden.
Pga. den følelse det giver, når man ved, at man kun kan takke sig selv for succesen.
8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte" FM-gamer?(valgfri)
For mig må folk downloade så tosset de vil, men synes at alle brude 'give it a try'!

Woodfarm
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 23 Apr 2007, 18:53 »

1: Downloader eller laver du for det meste selv dine træninger? laver selv
2: Downloader eller laver du for det meste selv dine taktikker? laver selv
3: Finder du for det meste selv dine køb, eller bruger du ”shortlists” og/eller andres råd om gode talenter og spillere? finder altid selv via scouts + transfer- og lejeliste 
4: Kan overstående svar variere fra spil til spil? nej
5: Er der nogen bestemt grund til, om du downloader eller laver det selv? Kan ikke se det sjove i at downloade, da man så ikke kan sige at man selv har opnået sine resultater
6: Har din opfattelse af de to muligheder skiftet med tiden, og er du gået over til en anden mulighed end du plejede? har altid lavet taktiker, men brugte downloadede træninger, indtil jeg fik sat mig ind i det.
7: Hvis ja, hvorfor?  det har ikke rigtig ændret sig, for jeg ville helst have lavet træningen selv
8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte" FM-gamer?(valgfri) Det må de selv om, men synes bare ikke de skal "blære" sig med sine resultater, hvis de har brugt andres taktik osv.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #9: 23 Apr 2007, 18:55 »

Henter.
Laver dem altid selv.
Jeg bruger de elendige spejdere, som man nu engang har i klubben.
Næh
Ja. Jeg fatter helt ærlig ikke meningen med træningen. Har du først fundet en optimal træning er den vel optimal for alle klubber = der er intet nyt at give sig til fra spil til spil (hvis nogle kan fortælle mig noget andet, så ja tak). Derfor vil den bedste træning også altid være bedst.
Jeps.
Tidligere downloadede jeg gerne taktikker, fx www2 i CM 01/02. Det blev dog lidt kedeligt i længden Smiley.
8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte" FM-gamer?
En ægte FM-gamer er en, der nyder spillet. Hvordan er mig ligegyldigt.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

SirToby
Manager

« Svar #10: 23 Apr 2007, 19:15 »

Der må jeg lige indskyde en bemærkning. (-:

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke selv laver sine taktikker. Dem der ikke gør, kan de forklare mig, hvorfor?

Niko
Gæst

« Svar #11: 23 Apr 2007, 19:22 »

Det er faktisk lidt forskelligt, jeg har nogle træningsprogrammer til bestemte spillere, jeg næsten køber hver gang.
Jeg laver dem selv, hver gang. Det gider det bedste resultat.
Jeg gjorde engang, sådan at jeg lyttede til andre, nu lytter jeg næsten kun til min talentspejder.
Enlig ikke.
For at få succes, skal man selv gøre sig fortjent til det. Derfor laver jeg selv taktikker, som er fandens vigtig i FM.
Det står der, nærmest jeg er. Wink
Det er sjovere.
8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte"
FM-gamer?(valgfri)

Det er deres valg, jeg laver min egne ting, da det er sjovere og det er mere ærefuldt. End at man downloader fx. bademesterens og får succes med den. Det er noget andet hvis jeg får succes med 4-5-1 AC Horsens. (En jeg selv har lavet)

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 23 Apr 2007, 19:35 »

Jeg laver mine egne træningskemaer og gemmer dem, så jeg kan bruge dem spil efter spil. Det føler jeg virker bedst for mig.

Jeg laver også mine taktikker selv. Det føler jeg, at jeg er stor nok til efterhånden.

Selvfølgelig er jeg da ikke bleg for et godt tip over nettet, men det er bare for overskueligt i længden. Derfor scouter jeg selv spillere. Det kan være ved at gå alle klubberne i Sydamerika igennem for interessante spillere. Det tager måske lidt tid, men på den anden side, synes jeg også det er noget af det fedeste ved FM.

Nej, egentlig ikke.

Som sagt - det er det jeg føler virker for mig. Det giver også den største tilfredsstillelse, når tingene så endelig lykkes.

Jo ældre man bliver, jo mere fatter man af spillet. I mine unge dage var jeg mere tilbøjelig til at hente taktikker, træninger og finde spillere på nettet.

Se ovenfor.

8: Hvad er din mening om folk som hhv. downloader eller laver det selv? Skal man lave det selv for at være "ægte" FM-gamer?
Hver mand, sit spil. Det er et personligt spørgsmål. Men det er da klart at respekten er størst for nogen, som selv har stået for alt i deres spil. Men ikke et ondt ord om dem, der ikke har.

mvh,
mathias

-KNM-
Manager

« Svar #13: 23 Apr 2007, 21:26 »

Laver selv
Laver selv. Lytter til andres råd, men bruger ikke shortlists

Blanding

nej

Det er sjovere. Og mere realistik. Derudover er det mere tilfredsstillende at lave det selv.

nej

Jeg har mere respekt for folk, der laver sin egen taktik. det kan være lige meget at få succes, hvis man ikke selv har fortjent den
EDIT: Spg. 8 var en smule klundet formuleret. Det jeg godt kunne tænke mig at vide var, hvad jeg mening om selve emnet er. Hvad i synes om folk som downloader, eller om folk som laver det selv. Er de nogle snydemikkler eller er de bare folk uden liv? Hvis dem der har tid, lige kunne rette deres indlæg, ville det jo være perfekt Smiley

På forhånd tak!

Juanito
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 23 Apr 2007, 21:37 »

Laver selv.
Har downloadet 2, har fået 1 af en anden, ellers laver jeg selv.
Forskelligt.
Ikke meget.
Jeg synes det er sjovt at sidde og lave, og når det så virker, er man en smule stolt af sig selv Wink
Nej.
-,-
Nej, det er op til en selv hvordan man spiller, det kommer an på hvor meget man lever sig ind i spillet, vel.

Practise makes Perfect!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010