home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 475 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  African Nations Cup
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: African Nations Cup  (Læst 6951 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: African Nations Cup
« Svar #15: 27 Dec 2005, 14:27 »

Det var dog et tåbeligt argurment Grin Klubberne mangler deres spillere i en hel måned - det er faktum. Chelsea, Barcelona og andre storklubber mangler dermed i en hel måned nogle af de bærende kræfter, mens andre klubber med spillere fra f.eks. Sydamerika bare spiller videre med samme hold. Hvorfor skulle klubberne også sende pengene til Afrika? Ubeslutsom De har købt spilleren én gang i Afrika, så er han under deres regi nu Wink

Man kan købe en spiller til klubfodbold, men selvfølgelig vil han fortsætte med at spille landsholdsfodbold som han gjorde før.. Dette vidste klubberne godt før de købte dem, de vil bare ikke indse det... Som DeBuur siger er det noget værre klynkeri! De har købt ham til klubfodbold, men han har stadig sin nationalitet, og selvfølgelig vil han spille for landsholdet.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: African Nations Cup
« Svar #16: 27 Dec 2005, 14:53 »

jeg synes også at det e rnoget værre piveri. Men det kan jo resutere i en udvikling der går i den retning at hvis klubberne har mulighederne for at købe en spiller fra Afrika og en fra Europa/syd amerika så vil de måske vælge sidst nævnte da de hvert andet år må undvære den arikanske spiller i en hel måned
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #17: 27 Dec 2005, 15:38 »

Ligesom Hawk1nZ, Gerre og DeBuur saa er jeg enig i at det er noget vaerre klynkeri.

De burde vaere klar over, at naar de koeber en fra Afrika, der spiller paa landsholdet, saa maa man undvaere manden i det meste af januar maaned. Hvis de ikke vidste det, er det bare surt show.

Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #18: 27 Dec 2005, 15:43 »

jeg synes også at det e rnoget værre piveri. Men det kan jo resutere i en udvikling der går i den retning at hvis klubberne har mulighederne for at købe en spiller fra Afrika og en fra Europa/syd amerika så vil de måske vælge sidst nævnte da de hvert andet år må undvære den arikanske spiller i en hel måned

Ja, her ligger nemlig også et problem Wink Hvis klubberne har valget mellem at have en spiller til rådighed hele sæsonen og at have en til rådighed hele sæsonen minus en måned, hvem vælger de så? Forudsat at spillerne er lige gode selvfølgelig. Wink

Jeg kan ikke forstå, at I ikke ser et problem i ANC. Selvfølgelig skal spillerne repræsentere deres land, det går jeg da helt ind for, men det skal bare ikke gå ud over klubberne, som betaler så store lønninger til dem hver eneste dag.
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #19: 27 Dec 2005, 15:50 »

De kan bare lade vaere med at koebe de afrikanske spillere.
Det hoerer vel med til det, at deres afrikanske spillere skal vaere vaek i en maaned!
Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #20: 27 Dec 2005, 15:52 »

De kan bare lade vaere med at koebe de afrikanske spillere.
Det hoerer vel med til det, at deres afrikanske spillere skal vaere vaek i en maaned!

Jeg tror ikke, det er det, som de afrikanske fodboldforbund ønsker sig. Det er også den lette løsning. Hvorfor ikke finde til et kompromis klubber og lande i mellem? Smiley
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #21: 27 Dec 2005, 15:56 »

Tja, det var vel en god ide, men hvordan?
Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #22: 27 Dec 2005, 15:59 »

Tja, det var vel en god ide, men hvordan?

Ja, det er jo lige det Wink

Man kunne jo evt. lade færre hold kvalificere sig til turneringen, så den vil kunne afvikles på under 2 uger Smiley Så vil klubberne skulle undvære spillerne til flere kvalifikationskampe, men de vil være spredt ud over 2 sæsoner Smiley
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #23: 27 Dec 2005, 16:02 »

Men er det retfaerdigt for landsholdene?

Som du selv siger er ANC turnering under FIFa, eller hvad pokker det nu er Wink. Saa derfor er deres turnering hoejere rangeret en ligaerne eller hvad? Ligaerne er jo en turnering/liga under landets offciele fodboldforbund.
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: African Nations Cup
« Svar #24: 27 Dec 2005, 16:07 »

Man kunne vel ensrette alle disse turneringer rundt om i verden, så de bliver afviklet samtidig.

Super idé, men så ryger focus jo også og dermed vil sponsorerne ikke betale så meget og så kender vi allerede snakken.

Afrikanske spillere skal have lov at spille for deres land, det må indgå i betragtningen, når man henter en spiller fra et andet kontinent.
Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #25: 27 Dec 2005, 16:10 »

Men er det retfaerdigt for landsholdene?

Som du selv siger er ANC turnering under FIFa, eller hvad pokker det nu er Wink. Saa derfor er deres turnering hoejere rangeret en ligaerne eller hvad? Ligaerne er jo en turnering/liga under landets offciele fodboldforbund.

Jeg ved ikke om det er retfærdigt for landsholdene, men det er lige det kompromis jeg kan komme på, og så er det jo lidt uretfærdigt for både klubben og landet. Så går det vel an Grin
Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #26: 27 Dec 2005, 16:12 »

Man kunne vel ensrette alle disse turneringer rundt om i verden, så de bliver afviklet samtidig.

Super idé, men så ryger focus jo også og dermed vil sponsorerne ikke betale så meget og så kender vi allerede snakken.

Afrikanske spillere skal have lov at spille for deres land, det må indgå i betragtningen, når man henter en spiller fra et andet kontinent.

Så synes jeg bare, at afrikanerne ødelægger det for dem selv, hvis de ikke vil indse, at en sydamerikaner er mere attraktiv qua ingen fravær i januar end en afrikaner, der er væk hele januar. Men det må de vel selv om, og jeg klager heller ikke, da vi ingen afrikanere har som bærende kræfter i Juventus, så for mig kan det kun være en fordel Grin
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: African Nations Cup
« Svar #27: 27 Dec 2005, 16:14 »

Ja, det er jo lige det Wink

Man kunne jo evt. lade færre hold kvalificere sig til turneringen, så den vil kunne afvikles på under 2 uger Smiley Så vil klubberne skulle undvære spillerne til flere kvalifikationskampe, men de vil være spredt ud over 2 sæsoner Smiley

Det ville da medføre kæmpe protester fra landende indblandet. Klubberne skal da slet ikke blande sig i om deres statsborgere vil kæmpe for deres land! Et evt. kompromis ville evt. være at landende skulle betale noget af klubbernes løn til spillerne i den gældende periode. Men har landende råd til dette?

Som de fleste andre siger, så ved klubberne når de køber en afrikansk spiller, at de højest sansynligt vil mangle ham i det meste af januar, og hvis de ikke kan klare det, må de købe en anden spiller. Sådan har det altid været.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

LosCules
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #28: 27 Dec 2005, 16:15 »

Man kunne vel ensrette alle disse turneringer rundt om i verden, så de bliver afviklet samtidig.

Super idé, men så ryger focus jo også og dermed vil sponsorerne ikke betale så meget og så kender vi allerede snakken.

Afrikanske spillere skal have lov at spille for deres land, det må indgå i betragtningen, når man henter en spiller fra et andet kontinent.

Igen maa jeg aerklaere mig enig..!

Men hvis vi har en loesning, saa ta'r vi loesningen! Bare den er god, den skide loesning Opstemt.
Logged

AH
Gæst
 
Sv: African Nations Cup
« Svar #29: 27 Dec 2005, 17:11 »

Det ville da medføre kæmpe protester fra landende indblandet. Klubberne skal da slet ikke blande sig i om deres statsborgere vil kæmpe for deres land! Et evt. kompromis ville evt. være at landende skulle betale noget af klubbernes løn til spillerne i den gældende periode. Men har landende råd til dette?

Som de fleste andre siger, så ved klubberne når de køber en afrikansk spiller, at de højest sansynligt vil mangle ham i det meste af januar, og hvis de ikke kan klare det, må de købe en anden spiller. Sådan har det altid været.

Jeg vil da ikke påstå, at mit forslag er perfekt. Det er det jo langt fra, men mere kan man vel ikke forvente af 2 minutters hjerneaktivitet Wink

Spillerne vil stadig kæmpe for deres land i mit forslag. Bare på en anden måde end den nuværende. Over en længere periode i stedet for bare intensivt i januar måned Smiley Løsningen mener jeg bestemt ikke er, at landene skal betale en del af lønnen for spilleren.

Jeg synes slet ikke det er en optimal situation, at klubberne skal mangle deres afrikanske stjerner i en måned. Det er det jo heller ikke for spillerne selv, som måske kan komme i uføre hos de andre spillere og klubbens fans, når de hellere vil hjælpe deres land end deres klub Smiley Selvfølgelig skal de have lov at stille op for deres land, og gerne til hver eneste landskamp, men det behøver bare ikke tage en måned Wink Ikke alle klubber har jo råd til, ligesom Chelsea, at betale for en privat jet Wink
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010