home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 924 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Europa's Underdogs
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Kan EM 08 blive en realitet?
Ja
- 27 (81,8%)
Nej
- 6 (18,2%)
Antal Stemmer: 33

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Europa's Underdogs  (Læst 4986 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Europa's Underdogs
« : 29 Mar 2007, 21:49 »

Europa’s Underdogs



Min suite


Det bankede på døren, gad vide hvem det kunne være på denne tid af døgnet? Jeg gik hen for, at åbne døren, imens kigger jeg over mod vækkeuret, som viser at klokken er lidt over 9.

Da jeg åbnede døren kunne jeg se, at det var en af de ansatte, som kom med morgenmad. Samtidig fortalte han, at der var en, som ventede på mig ved indgangen. Så jeg skyndte mig, at skifte og tage noget mad med i hånden til at spise på vejen.

Til min overraskelse var det ’ham’, som stod og ventede. Det havde jeg ikke regnet med, må jeg nok indrømme. Men vi endte med at sætte os ind i hans bil, og kørte mod Hampden Park.


Hampden Park


Efter god og vel 2½ halv times kørsel var vi endelig fremme ved det store stadion. Vi havde fået snakket om fortid, fremtid og ikke mindst nutid for skotsk fodbold. Såvel som klub mæssigt, som landsholdet, samt andet fodbold. Alt i alt en herlig tur.

Jeg blev vidst ind af en ’hemmelig’ indgang, så pressen ikke fik nys om mig. De havde i forvejen Alex McLeish som favorit til, at overtage netop denne post. Og af selv samme grund blev det mere end overraskede, og det var som om, at ALT stoppede, da de så, at jeg skulle overtage denne post.

”Jeg har et mål, og det ønsker jeg at nå. Det mål vil mange finde urealistisk, men jeg mener, at vi har kvaliteterne til at opnå dette mål.”

”Hvilken mål er det så” blev jeg afbrudt af en de mange journalister, som var fremmødt denne formiddag.

”At føre denne nation til EM 2008 i Schweiz og Østrig” lød det til sidst.

Herefter var det som om, at en del begyndte at grine. Vi var jo blandet andet placeret i gruppe med Frankrig og Italien, som må siges, at være favoritter til at blive 1 og 2 i gruppen.


Vi er klar til EM-Kval’en – er I?

« Seneste Redigering: 30 Mar 2007, 16:52 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #1: 29 Mar 2007, 21:54 »

Ja, så blev endnu en blog oprettet. Det ser godt ud Zone, og en flot + enkel opsætning. Jeg er i hvert fald klar til EM-Kval'en.! Det skal lige siges de 2 første billeder ikke virker.. (:
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #2: 29 Mar 2007, 21:58 »

Det kigger jeg på, og retter, i morgen..

Dejligt, at jeg ikke er den eneste klar Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #3: 29 Mar 2007, 22:00 »

Jeg er også klar . Det minder mig lidt om Ringenes Herre det her, der hvor de vælger dem der skal bære ringen frem. Nå hehe, men jeg glæder mig til at følge med. Bliver spændende om Darren Fletcher og Co. kan gøre det ! Smiley
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #4: 29 Mar 2007, 22:13 »

Jeg har nu ikke set Ringens Herre, men hvis denne blog bliver ligeså fed (og populær), kan det kun være postitivt Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #5: 30 Mar 2007, 16:53 »

Så skulle billederne gerne virke Smiley

Update er på vej..
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #6: 30 Mar 2007, 17:10 »

Debuten
Færøerne – hjemme



Truppen til de to første kampe


Så var det endelig tid. Ikke til kampen endnu ganske vidst, men derimod skulle truppen til de første kampe mod hhv. Færøerne (hjemme) og Litauen (ude) præsenteres. Det var nu heller ikke fordi, der var de store overraskelser i den udtagne trup. Den eneste overraskelse skulle da lige være Lee Miller fra Aberdeen.

Grunden til, at Lee Miller er med er, fordi han har gjort det overraskende godt, og har en stor andel i, at Aberdeen overraskende overtager første pladsen i den skotske liga! 4 mål i 3 kampe taler sit sprog. Om han får spilletid i denne omgang må tiden vise. Selv har han udtalt til Aberdeen hjemmeside: ”Det er mig en fornøjelse, at være med på landsholdet. Jeg håber, at jeg med tiden kan blive fast angriber på landsholdet, men det kræver hårdt arbejde.”


Start 11’eren mod Færøerne


Da stadionspeakeren råbte de to hold op, kom der et mindre chok hos de mange fremmødte skotter på Celtic Park, som skulle bruges til dagens kamp, hvorfor vides ikke. Det var ikke målmandsposten den var ’gal’ med, heller ikke forsvaret, eller midtbanen. Men derimod i angrebet. Lee Miller havde fået chancen fra start på bekostning af Celtic angriberen Kenny Miller, som må tage til takke med en plads på bænken.

Man kunne tydeligt mærke, hvem der var favoritter til denne kamp. Alle og alt forventede en storsejr til os i dag, og andet ville da også være en skuffelse. ”Vi går på banen for at vinde, uanset hvem modstanderen er, og hvor vi skal spille”. Den udtalelse har både spillere og presse fået af vide.

Kampen startede ensrettet, nemlig ned mod den færøriske målmand, som tog sig af de bolde der kom inden for målrammen. Efter omkring de syv minutter skulle vi komme i front på et drømmemål scorede af dagens kaptajn, Barry Ferguson.
Kampen gik, som i starten, kun mod det færøriske mål, og det overrasker mig med meget, at vi ’kun’ er i front med 2-0 efter en halv times spil. Det andet scoret af en anden Rangers stjerne. Nemlig Kris Boyd.

Med små fem minutter igen bliver det også 3-0. Og nej, det var ikke Rangers spiller der scorede, men der imod en Celtic spiller. Gary Caldwell gik med frem på et hjørne, som han sikkert headet ind.
I resten af kampen leverer den færøriske målmand den ene klasseredning efter den anden, og vi må ’nøjes’ med kun 3-0.

Alt i alt en fin start, men chancerne skal udnyttes, da vi i sidste ende kan ende ikke, at komme med til EM pga. målforskellen.






Næste update: Litauen på udebane.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #7: 31 Mar 2007, 15:03 »

Udebane? Ingen problem
Litauen ude


Vi har heldigvis ikke siden sejren over Færøerne fået nogen skader i truppen op til denne kamp. Alligevel skal vi passe, da Litauen kan tage os med bukserne nede. Det mener Alex McLeish, som mener at vi skal spille, som aldrig før, såfremt vi skal have noget med hjem.

Jeg er delvist enig. Jeg mener, at vi har klassen til, at hente alle tre point, hvis vi fortsætter det gode spil fra den forrige kamp. Litauen bør ikke give os nogen store problemer, selvom de er hjemme, og har masser af fans i ryggen.

I den forrige kampe var der overraskende debut til Lee Miller fra Aberdeen. Til denne kamp må han tage til takke med en plads på bænken, da jeg ikke mener, at han overbevidste mig om, at han skal starte inde. Hans afløser bliver Kenny Miller.


Næsten samme start 11’er, som sidst.


Kampen startede rigtigt godt, og kun i retning mod målet – set fra den litaunske side. Frispark lige udenfor feltet, som dog endte med ikke, at blive farlige for Gordon i mål. Friløber, som forsvaret tog sig af i sidste sekund. Sådan var den første, godt og vel, halve time. Skulle det fortsætte sådan var det blot et spørgsmål om tid før Litauen kom i front.

Efter omkring en halv times spil – ja, en halv time! – kom vi frem til vores første chance. En kontra, som blev sat i gang ved Naysmith, hvor Fletcher headede videre til Miller, som havde omkring en kvart bane at løbe på ned mod den litaunske keeper. Kølig som is, scorede Miller sikkert til 0-1. Ufortjent.

Efter føringsmålet sad vi på kampen. Nu var det os, som fik masser af chancer, men desværre blev det lige ved og næsten. Faktisk skulle vi fem minutter frem inden vi kom yderligere i front. Som fra den forrige var det Barry Ferguson, der scorede til 0-2. Målet kom fra et flot langskud fra omkring de 30 meter.
Resten af halvlegen skod, som sagt, i vores tegn og de til rejsende skottere jublede og sang, som gale.


Gooool. Miller har scoret!


I pausen for drengene at vide, at de ‘bare’ skal fortsætte dette spil, som vi sluttede af med. Det så da også ud til at virke. I hvert fald har vores offensive spillere fået masser af skudtræning i starten af anden halvleg, til trods for at den litaunske defensiv stod meget bedre nu.

10 minutter. Det var hvad den litaunske defensiv stod til. Aston Villa spilleren Shaun Maloney modtager bolden på kanten af feltet, og i bedste Foldgast stil bliver bolden sparket op i hjørnet. ”Verdensklasse mål” kunne jeg svagt høre en svensk kommentator råbe.

Resten af halvleg var mere eller mindre ren træning. Vi stod for de offensive spil, mens Litauen skulle frem, såfremt de ville forsøge på, at reducere vores føring. Det skete ikke, og ligesom ved det første var det stort set en ren kopi ved 0-4 målet. Målscoren var igen Kenny Miller, og igen var på et kontra.

Dermed kunne vi rejse hjem til Glasgow med en sikker 0-4 sejr på udebane. I næste kamp venter en af de finalister fra VM2006!


Vi ligger nr. 1, vi ligger nr. 1 ..





Næste kamp: Frankrig hjemme
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #8: 31 Mar 2007, 15:18 »

Rigtig god blog  Thumbs Up
Det ser godt ud for Skotland Smiley

Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #9: 31 Mar 2007, 15:40 »

Tak Smiley

Ja, det ser godt ud. Forhåbenligt fortsætter det Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #10: 01 Apr 2007, 21:23 »

The ser rigtig godt ud. Keep those updates coming.!
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #11: 01 Apr 2007, 22:39 »

The ser rigtig godt ud. Keep those updates coming.!

Jeps, og lad det endelig fortsætte sådan Smiley

I will.. Der kommer nok ingen i dag, desværre, men så kommer der nok to i morgen Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #12: 02 Apr 2007, 21:29 »

ZZZZZZZZZZZ
Frankrig hjemme



Truppen mod Frankrig og Ukraine


Så skal vi til det igen. Første gang jeg skulle vælge 26 udvalgte spillere til landsholdet havde vi to uger inden kampen. Denne gang må vi nøjes med det halve pga. klubkampe. Jeg kan da afsløre at Rangers og Celtic endelig er kommet i omdrejninger, og nu udfordre Aberdeen.

Netop Aberdeen havde jo en mand med sidst. Det er han ikke denne gang, da han er rendt ind i en skade. Hans normale afløser, Paul Dickov fra Manchester City, er også skadet. Derfor er Celtics Derek Riordan hentet op. Han skal dog ikke regne med spilletid.

Vi må erkende, at Lee Miller ikke er den eneste tvivlsomme til kampen mod Frankrig. Kirk Broadfoot er tvivlsom, da han netop er vendt tilbage efter en skade. Det samme gælder Kenny Miller og Shaun Maloney. De tre vigtige spillere blev ikke klar nok til, at starte ind. Kun Miller blev fundet klar nok til en bænkeplads. Til gengæld ventes Broadfoot og Maloney klar til næste kamp, som er ude mod Ukraine.


Start 11’eren – nu anderledes end den normale 4-4-2


Så gik kampen endelig i gang. Der var mere gang i den i dag, end den seneste hjemmekamp mod Færøerne. Om det var fordi Celtic Park var skiftet ud med Hampden Park, eller om det var fordi Frankrig er en større nation (i fodbold sammenhæng, også) skal være usagt.

Kampen startede modsat af, hvad jeg havde forventet. Den var til at gabe over. Det var som om, at begge hold ikke ville spille denne kamp, og de ønskede at spille 0-0. Et resultat, som vi bedst kunne bruge, selvom alle tre point ville lune.

Men 0-0 resultatet blev ændret efter en halv times spil. Ganske ufortjent, da hverken Frankrig eller vi, havde fortjent at score efter den kedelige start. Men ind røg bolden fra ’Trezegol’. Juventus spilleren’s første EM-Kval mål. Målet var på kanten af off-side. Vi havde håbet, at dommeren var med os, hvilket han ikke var.
Dette resultat kørte de franske gæster sikkert til pause.


’Trezegol’ har scoret igen


Anden halvleg startede fornuftigt, set fra vores side. Vi kommer frem til et par chancer, men Coupet i det franske mål har ingen problemer med de skud på mål. En ting er sikkert, der skal øves skudtræning.
Efter den fine start vi lagde ud med, kom Frankrig mere og mere mod vores mål, og de kom frem til et par fornuftige afslutning dog uden, at være farlige for Gordon.
Med godt og vel tyve minutter igen måtte Frankrig spille resten af kampen med 10 mand. De fik ingen spillere udvist, men de fik ’Scarface’ skadet, og havde forinden brugt deres tre udskiftninger. Desværre kunne vi ikke udnytte denne ellers så gode overtals situtation, og Frankrig kan rejse hjem med en smal 0-1 sejr.

Forhåbentlig kan vi rejse os op og slå Ukraine i den næste kamp. Den skal spilles i Kiev, og er uden tvivl en af de vigtigste kampe for os. Allerede nu anser jeg den for en chance som SKAL udnyttes, hvis vi skal til EM.






Næste update: Ukraine på udebane!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #13: 03 Apr 2007, 12:20 »

Spændende blog.

Keep it coming!  Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Europa's Underdogs
« Svar #14: 03 Apr 2007, 15:42 »

Spændende blog.

Keep it coming!  Smiley

Tak Smiley

I will
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010