home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1228 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Konspirationsteorier!
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Konspirationsteorier!  (Læst 6860 gange)
7kfum
Gæst

Konspirationsteorier!
« : 05 Mar 2007, 14:49 »

Ved godt at der næppe er mange der vil læse sådan en lang tekst bare for at give respons. Men jeg poster den alligevel i håb om at der er nogen der vil komme med sin mening. Smiley

Konspirationsteorie r eller konspirationer er ord som mange har hørt, men ikke kan sætte ord på, hvad er for noget. Når den officielle forklaring lader folk tilbage med løse ender og spørgsmål, begynder folk at digte deres egne slutninger på sagerne, og der opstår konspirationsteorie r. Udviklerne bag disse teorier er alt fra underklassen til overklassen, bønderne til kongerne, og fra tiggere til præsidenter. Alle kan faktisk lave en hvis de har tiden, og opfindsomheden, til at lappe alle de løse ender.
Nysgerrighed er noget mennesket har haft til hver en tid, og det er lige netop nysgerrigheden der skaber den store interesse for disse teorier. Derudover kan folk godt lide skandaler, skandaler er sjovt og høre på, og folk elsker når store mænd og kvinder har kvajet sig. Der for er der nogen som skaber disse teorier.

Der har altid været konspirationsteorie r. I gamle dage var de bare mere skjulte. Både fordi at hvis man sagde noget i mod dem der styrede ens land, blev man dræbt. Men også fordi at vi i dag har bedre muligheder til at få, vores teorier ud i verden. I gamle dage havde man jo ikke telefon, nej man måtte sende breve. Og vigtigst af alt havde man ikke Internet dengang. Internettet er i dag blevet den største kilde til konspirationsteorie r. Alle kan lægge deres teorier ud på nettet, og alle kan læse ens teorier. Og når først en har læst en konspiration så sender han den videre. Og sådan fortætter det, indtil der på et tidspunkt ikke er flere mennesker. Men selvfølgelig er der ikke nogen teorier der er nået så langt, endnu. Og det vil sandsynligvis ikke ske i fremtiden heller. For det første bliver der født nye børn hele tiden, og det er ikke sandsynligt at det første barnet får at vide er at, John F. Kennedy blev myrdet af mafiaen. Desuden er det jo ikke alle der synes konspirationer er spændende, og der vil nok aldrig være noget hele verden er interesseret i.

Sammenhængen mellem teorierne og virkeligheden, er meget forskellige. I nogle sager er det løgn alt sammen. Men i andre er en konspirationsteori faktisk løsningen på sagen. Af dem hvor man med ret stor sikkerhed sige at det er løgn, er for eksempel teorien om at Teletubbies skulle være bøssepropaganda i børnehøjde. Fordi at den mandlige ”Winky” har en lilla trekant på maven, som skulle være tegn på homoseksualitet. Men af dem som kan være mere tæt på sandheden end den officielle forklaring må klart nævnes mordet på John F. Kennedy.

John F. Kennedy er som nævnt, en af de mest omtalte sager, hvis ikke den mest omtalte. Grunden til dette er at han var, måske, USA's mest populære blandt folket nogensinde. Og her finder vi grunden, for hvilke sager der bliver populære. For når det er mord, så er det mest de folk som elskede den dræbte, der finder på dem. Og det vil tit hvis det er andre slags sager være fordi, at folk er sure på systemet eller hvis man skal nævne en teori der kunne det være, at kræft kuren er fundet men holdes skjult af en oversag som man ikke kender. Denne teorier er sandsynligvis opfundet af en der har haft kræft eller har haft kræft i den nære familie.

Især i USA kan disse teorier betyde meget får en sag. Mange sager er forsøgt genåbnet på grund af disse teorier. Men i næsten alle forsøgene er det mislykkedes, at genåbne sagen. Men det er ikke kun gamle sager teorierne har indflydelse på. Det kan tit forpurre en sag, hvis folket er i mod ”detektiverne” eller politiet. Derudover har teorierne nogle gange stor indflydelse på et helt land. Her er det igen USA der er i fokus. Den 11. september blev World Trade Center jævnet med jorden, efter at et fly havde fløjet ind i det høje tårn. Den samme dag fløj et fly også ind i Pentagon men skaderne var ikke lige så store her. Netop denne er der blevet rigtig mange teorier om. Og mange af teorierne er blevet populære, hvilket har betydet stor mistillid til den Amerikanske regering, med George W. Bush jr. i spidsen. Dette har dog lagt en bund for en ny teori, hvordan kunne George W. Bush jr. Vinde valget med denne mistillid? Her mener nogle at der er en enkel og officiel forklaring, han havde en god valg kamp, og havde alligevel stadig mange støtter tilbage. Men konspirationsteoret ikerne mener noget andet. De mener at George W. Bush jr. Snød sig til valgsejr, gennem fusk med stemmerne. Her kan man jo dertil godt regne ud at det næppe er en der har stemt på Bush der har startet denne teori, og det siger igen meget om hvilket forhold opfinderen har til sagen.
« Seneste Redigering: 05 Mar 2007, 18:08 af 7kfum » Logged

7kfum
Gæst

Sv: Konspirationsteorier!
« Svar #1: 05 Mar 2007, 14:53 »

Jeg mangler stadg at skrive om nogen enkelt stående sager. Og lidt fremtidsperspektiv. Det skal jeg nok poste hvis folk er interesseret.. Smiley

Soccerpop
Gæst

« Svar #2: 05 Mar 2007, 14:57 »

Jeg er enig på de fleste punkter, bortset far det der med at folk elsker at se store mænd/kvinder kvajes sig, da jeg er af den holdning at alle kan fejle. Det kommer naturligvis helt an på hvem og hvordan de kvajer sig, da jeg nogen gange godt kan tage mig til hovedet over noget de gør...

7kfum
Gæst

« Svar #3: 05 Mar 2007, 14:59 »

Jeg er enig på de fleste punkter, bortset far det der med at folk elsker at se store mænd/kvinder kvajes sig, da jeg er af den holdning at alle kan fejle. Det kommer naturligvis helt an på hvem og hvordan de kvajer sig, da jeg nogen gange godt kan tage mig til hovedet over noget de gør...

Hvordan er det skrevet mangler der noget? Vil i se mine arbejdsspørgesmål? Lidt mere om hvordan min præstation er Smiley

Karla
Ynglingespiller

« Svar #4: 05 Mar 2007, 16:03 »

Jeg vil meget gerne læse meget mere om dette emne i hvert fald!  Tunge

Jeg har selv læst de tre bøger "Konspirationsteorie r", "Flere konspirationsteorie r" og "Endnu flere konspirationsteorie r". De er alle sammen skrevet af Lars Bugge, og er alle rigtig fede!

7kfum
Gæst

« Svar #5: 05 Mar 2007, 16:07 »

Jeg har selv læst de tre bøger "Konspirationsteorie r", "Flere konspirationsteorie r" og "Endnu flere konspirationsteorie r". De er alle sammen skrevet af Lars Bugge, og er alle rigtig fede!

Har dem også.. Smiley

7kfum
Gæst

« Svar #6: 05 Mar 2007, 16:09 »

Igen hvad synes du om min "præstation"?

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #7: 05 Mar 2007, 16:31 »

Jeg har kun læst den første bog, som jeg har købt. Men skal nok lige ud og finde de to andre bøger så...

Det er et emne som er meget interessant.. Smiley

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

7kfum
Gæst

« Svar #8: 05 Mar 2007, 16:33 »

Jeg har kun læst den første bog, som jeg har købt. Men skal nok lige ud og finde de to andre bøger så...

Det er et emne som er meget interessant.. Smiley

Igen hvordan er min præstation? Smiley

7kfum
Gæst

« Svar #9: 05 Mar 2007, 16:45 »

Hvis i synes det er helvedes dårlig skrevet må i mægtig gerne skrive det. Bare kom med noget konstruktiv respons Smiley

-KNM-
Manager

« Svar #10: 05 Mar 2007, 16:47 »

Det er ganske udemærket, menkan ikke se hvad det har med siden at gøre Huh

7kfum
Gæst

« Svar #11: 05 Mar 2007, 16:50 »

Det er ganske udemærket, menkan ikke se hvad det har med siden at gøre Huh

Det er jo også i Baren Smiley Det er starten på en historie rapport og jeg vil bare have lidt respons Smiley Det er vel tilladt? Smiley

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #12: 05 Mar 2007, 17:00 »

Det er jo også i Baren Smiley Det er starten på en historie rapport og jeg vil bare have lidt respons Smiley Det er vel tilladt? Smiley

Jeg ser ingen problemer... Ville, trods alt(!), blive lidt trivielt hvis vi kun ku snakke FM... Smiley

You'll Never Walk Alone.

7kfum
Gæst

« Svar #13: 05 Mar 2007, 17:07 »

ticked off Hvad synes om det jeg har skrevet? Udover det er et spændende emne!? Wink

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #14: 05 Mar 2007, 17:10 »

ticked off Hvad synes om det jeg har skrevet? Udover det er et spændende emne!? Wink

Uden at være helt sikker på emnet i emnet (forstået?) , så syns jeg det lyder rigtig godt. Sproget er flydende med pauser de rigtige steder.

Jeg ku, som interesseret læser, godt ha tænkt mig at du uddybede disse teorier, da modtageren (læseren) ikke er bekendt med teorien... Ihvertfald som udgangspunkt.

You'll Never Walk Alone.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010