home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 467 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Job til unge under 18
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 Udprint
Forfatter Emne: Job til unge under 18  (Læst 119791 gange)
fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #240: 27 Maj 2012, 10:22 »

Til jer der mangler jobs så søg ind i tivoli, de mangler unge derinde. Jeg fik f.eks jobbet i en Juice bar derinde og de er glade for unge friske mennesker der kan hjælpe til Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #241: 27 Maj 2012, 10:43 »

Jeg har lige fået job i Føtex, og lad mig sige det sådan. Det er pisse svært at komme ind sådanne steder, hvis ikke man har sine kontakter i orden, og man allerede kender en del derinde på forhånd..
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #242: 27 Maj 2012, 10:53 »

Til jer der mangler jobs så søg ind i tivoli, de mangler unge derinde. Jeg fik f.eks jobbet i en Juice bar derinde og de er glade for unge friske mennesker der kan hjælpe til Smiley

Hvor skal man søge, på deres hjemmeside?
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #243: 27 Maj 2012, 10:59 »

Hvor skal man søge, på deres hjemmeside?

Ja inde på deres hjemmeside Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

bobbefar
Gæst
 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #244: 13 Jun 2012, 15:15 »

Så har jeg fået mit første job, som blev i kvickly ! er helt vildt glad ! Opstemt
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #245: 12 Apr 2013, 18:44 »

Nu er jeg ikke under 18, men kunne ikke finde en passende tråd, så låner lige denne.

Er der nogen der har erfaring med job i Fona? Har nemlig overvejet at smide en ansøgning afsted mod et par butikker, heriblandt Fona.
I første omgang er fokus rettet mod Fona på Østerbrogade, så hvis der er nogen der kender nogen, som har arbejdet lige præcis i den Fona, ville det være lækkert.
Logged

FCK

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #246: 09 Maj 2013, 18:12 »

Hej gutter.
Hvad skal man gøre, hvis man har bedt om fri en uge (her d.11-18 maj) for en måned siden på vores feriekalender-ønsker, og for 14 dage siden på skriftligt papir, men chefen ikke har sat mig fra på vores arbejdsplan? Altså jeg skal arbejde på søndag, og 2 gange i næste uge hvor jeg ikke er hjemme?
EDIT: Det skal lige siges, det er ikke første gang dette sker Sur
« Seneste Redigering: 09 Maj 2013, 18:17 af Know112233 » Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #247: 09 Maj 2013, 18:44 »

Det jeg ville gøre, var at holde fri. Hvis Chefen klager, kan du blot sige at du har givet besked om at du ikke var tilgængelig i denne periode. Der er også den mulighed at du kan forhøre dig hos en fagforening. Jeg tror ikke du skal være medlem, direkte, men sagtens kan få gode råd, til hvad du skal gøre.

Men som sagt, så ville jeg blot holde fri, da jeg har meddelt min chef at jeg ikke vil være tilgængelig i de perioder

men inden du lige gør noget, har han så givet dig et svar ?
« Seneste Redigering: 09 Maj 2013, 18:47 af boxx0775 » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #248: 09 Maj 2013, 18:49 »

Er du sikker på at man bare kan holde fri? Det virker til at det blot var et "ønske" fra hans side af og det skal vel derfor bekræftes af chefen?
Fandt derudover dette på en fagforenings hjemmeside:
Fastlæggelse og varsling af ferie
Fastlæggelse af ferie sker efter forhandling mellem dig og din arbejdsgiver. Det er i sidste ende din arbejdsgiver, der bestemmer. Er der ikke enighed om feriens placering, skal din arbejdsgiver varsle din ferie.

Hovedferien skal varsles med 3 måneder og restferien skal varsles med 1 måned. Ovenstående varsler kan ændres ved aftale.


Men det kommer vel an på om man er bundet af en overenskomst osv?
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #249: 09 Maj 2013, 18:54 »

Sikker? ikke helt, derfor vil jeg også vide om han havde givet svar.

Det bedste råd jeg kan give, var at prøve at spørge ved en fagforening. Desuden mener jeg at dette gælder for en som er en del af overenskomsten, eller har underskrevet en kontrakt (kan jeg ikke helt huske).

Jeg er dog langt fra sikker på dette område, derfor ville jeg nok tage fat i en fagforening og forehøre mig om hvordan og hvorledes. Men som sagt, ville jeg nok havde været taget på ferie
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #250: 09 Maj 2013, 19:00 »

Du har selvfølgelig ret i at hvis arbejdsgiveren har bekræftet at det var ok at Know112233 tog ferie i den periode, at så skal han bare tage ferie. Men hvis de danske regler er som de engelske regler (har været arbejdsgiver i England) så skal ferien bekræftes af arbejdsgiveren før at man kan tage ferie. Og ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på diverse sider, så foreholder sig også sådan i DK. Selvfølgelig dårlig side at man ikke har fået en respons fra arbejdsgiveren!
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #251: 09 Maj 2013, 19:53 »

Hijacker lige denne tråd. Og ja, jeg ved godt, tråden er navngivet "Job til unge under 18", men mener ikke, at der er behov for at oprette en ny tråd.

Anyways......

Jeg færdiggører STX til sommer, og er - først nu - begyndt at skrive mine ansøgninger, som jeg i weekenden vil aflevere forskellige steder. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad der skal stå i en ansøgning, da jeg aldrig har skrevet en før.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Umiddelbart har jeg tænkt mig, at dele ansøgningen op i 3 dele.
- Kontaktinformatione r
- "Hvem er jeg"?
- "Hvad kan jeg tilbyde fagligt?"

I "Hvem er jeg?", hvor jeg har skrevet følgende:
"Jeg er en ung mand på 19 år, der til daglig går på XXX Gymnasium. Jeg går i 3.g, hvilket betyder, at jeg færdiggører gymnasiet til sommer. Afslutningen af gymnasiet er grunden til, at jeg søger jobbet. Jeg vil gerne vente et eller to år med at begynde på universitetet, da jeg har brug for at holde en pause fra bøgerne.  I min fritid går jeg til fitness, hvilket gør det nemt for mig at tilrettelægge arbejdstider med hvornår jeg tager ned og træner."

Ovenstående afsnit, er jeg lidt i tvivl om. Er jeg personlig nok? Eller har jeg ret, når jeg antager, at arbejdsgiveren ikke gider at høre, at jeg har en søster, hund og to forældre, at jeg godt kan lide fodbold og at jeg er Chelsea-fan?

Det tredje afsnit har jeg en overskrift, som jeg har navngivet "Hvad kan jeg tilbyde fagligt?". Dette afsnit har jeg tænkt mig at variere lidt efter hvad jeg søger som. Her har jeg tænkt mig at skrive, hvad jeg er god til i forbindelse med et job, som fx kassemedarbejder. Jeg antager, at en arbejdsgiver hellere vil høre, at jeg er god til kundekontakt frem for, at jeg skriver, at jeg er god til Samfundsfag, som jo ikke er relevant i forhold til et job som kassemedarbejder i et supermarked?

Men hvad skal der ellers være i en ansøgning? Skal jeg lave en afslutning, hvor jeg skriver, at jeg vil følge op?
Og hvad med bilag? Er de unødvendige? (sådan noget med hvor og hvor lang tid jeg har gået i skole)

Og hvor lang skal ansøgningen være? Jeg tænker max 1 side

EDIT:
Det er en uopfordret ansøgning!



« Seneste Redigering: 09 Maj 2013, 20:00 af Korzika » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #252: 09 Maj 2013, 20:01 »

Kunne være fornuftigt at også skrive at du ønsker at få mere erhvervserfaring, så det ikke lyder som om at du blot søger jobbet fordi at du er skoletræt men faktisk fordi at du har lyst til at arbejde der hvor du søger. Ved godt at det muligvis ikke passer, men det behøver de ikke at vide. Og skriv at du ønsker minimum et sabbatår, så du ikke begrænser dig mht tidsperioden.

Arbejdsgiveren gider ikke at høre din familie-status, men synes da at du skal skrive dine interesser i en sektion på dit CV. Hvis din familie er vigtig, så kan du self skrive det som interesse.

Omkring det 3. afsnit så er du på rette spor - husk at kunne argumentere hvorfor du er god til kundekontakt - måske har du erfaring med det tidligere. Hvis ikke du har erfaring, så skriv hvad der gør at du er god til kundekontakt. Måske er det fordi at du er god til at lytte, god til at finde en fælles base mellem dig og kunde hurtigt, tålmodig osv.

Det er også fint at du runder ansøgningen af med at du ser frem til svar fra dem og en uddybbende samtale hvor de kan møde dig osv.

Du skal have gang i et CV med uddannelse, erhvervserfaring osv. og der kan du også skrive godt om dine interesser. Dog ikke skriv så specifikt at du er Chelsea-fan, men fodbold er dækkende.

Ansøgningen er som du også siger normalt max en side langt.
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #253: 09 Maj 2013, 20:19 »

Kunne være fornuftigt at også skrive at du ønsker at få mere erhvervserfaring, så det ikke lyder som om at du blot søger jobbet fordi at du er skoletræt men faktisk fordi at du har lyst til at arbejde der hvor du søger. Ved godt at det muligvis ikke passer, men det behøver de ikke at vide. Og skriv at du ønsker minimum et sabbatår, så du ikke begrænser dig mht tidsperioden.

Arbejdsgiveren gider ikke at høre din familie-status, men synes da at du skal skrive dine interesser i en sektion på dit CV. Hvis din familie er vigtig, så kan du self skrive det som interesse.

Omkring det 3. afsnit så er du på rette spor - husk at kunne argumentere hvorfor du er god til kundekontakt - måske har du erfaring med det tidligere. Hvis ikke du har erfaring, så skriv hvad der gør at du er god til kundekontakt. Måske er det fordi at du er god til at lytte, god til at finde en fælles base mellem dig og kunde hurtigt, tålmodig osv.

Det er også fint at du runder ansøgningen af med at du ser frem til svar fra dem og en uddybbende samtale hvor de kan møde dig osv.

Du skal have gang i et CV med uddannelse, erhvervserfaring osv. og der kan du også skrive godt om dine interesser. Dog ikke skriv så specifikt at du er Chelsea-fan, men fodbold er dækkende.

Ansøgningen er som du også siger normalt max en side langt.
Okay, tak, det var godt at få nogle råd! Smiley
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Job til unge under 18
« Svar #254: 09 Maj 2013, 20:26 »

Så lidt. Du må endelig sige til hvis du har flere spørgsmål. Har læst mange jobansøgninger igennem tiderne.
Logged

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010