Hvorfan ændrer jeg farven på de forskellige farver på spillernes rating. Hvilken xml fil skal jeg have fat i og hvilke værdier skal jeg ændre på?
På forhånd tak.
Heps.
Først skal du tjekke i din skin mappe, så hvis du fx bruger Siple v1.1, så skal du tjekke denne mappe:
C:\.........\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\skins\siple1.1\ <- Der ligger dit skin. Gå nu ind i mappen "Settings" hvis der vel og mærke er sådan en. Derinde skal du finde fm colours.xml og åbne den med notepad.
Har dit skin ikke sådan en mappe, skal du gå ind i C:\.........\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\settings mappen og finde samme fil og gøre det samme - det lyder til at du har styr på xml og sådan noget, så jeg går udfra at der ikke skulle være nogen problemer med det.
Find disse linier:
<!-- profile attribute colours -->
<colour name="low attribute" red="180" green="0" blue="0"/>
<colour name="normal attribute" red="180" green="0" blue="0" />
<colour name="good attribute" red="225" green="225" blue="0" />
<colour name="excellent attribute" red="0" green="180" blue="0" />
<colour name="special attribute" red="255" green="160" blue="0" />
<colour name="attribute label" red="255" green="255" blue="255" />
<colour name="special attribute label" red="255" green="255" blue="255" />
<colour name="profile extra text" red="150" green="200" blue="255" />
De fire første er dem vi skal lege med!

Nu vil jeg så - medmindre du har styr på farvekoder selvfølgelig - anbefale dig at
bruge denne side til at finde de farvekoder vi skal have. Ude i højre side vælger du den farve, du kunne tænke dig, og så går du op i den første linie (Det er de laveste stats) og indtaster værdierne. F.eks. vil jeg have en "DarkGreen" ved de lave stats, og da de står som RGB koder, skal jeg finde farvekoden for RGB. Kig derfor i søjlen "R;G;B; DEC" som i dette tilfælde hedder 0;100;0. Godt så. Her er et eksempel med den laveste linie deroppe fra:
<!-- profile attribute colours -->
<colour name="low attribute" red="0" green="100" blue="0"/>
Håber det er til at forstå... forklarede det vidst lidt indviklet