Her følger lige en lille beretning om mit Rødby-spil:
Jeg skal til at starte 3. sæson med Rødby, og kan oplyse, at vi i første sæson endte som nr. 10 i 2. divison øst. Ganske som Bademesteren præsterede i sin fantastiske blog.
Den første sæson blev ret svær, hvor vi havde mange tætte kampe.
Jeg brugte Bademesterens berømte hjemmediamant, var konstant udråbt til ”Prügelknabe” af medierne, og stor var mediernes overraskelse, når jeg en gang i mellem kunne hive en sejr hjem…
Belært at Bademesterens erfaringer fra ”Brugernes Blog” hvor Dolle udviklede sig til en bomber af rang, rykkede jeg Dolle op på førsteholdet allerede i anden halvdel af første sæson, i håb om at han ville udvikle sig endnu mere….
Reserveholdet og U18 holdet vandt begge deres ligaer !
Slutstilling 07:
Anden sæson gik meget bedre. Vi havde b.la. en rigtig spændende kamp mod KB, hvor vi var bagud med 3-2 da der mangler 5 minutter. Men så reagerer den fremragende manager René Panduro med en ultra offensiv taktik. Brodtgaard og Queencastle rykkes frem i angrebet og støtter Hawk1nZ og Dolle, og det ændrer fuldstændig kampen. Vi vinder 5-3 !!
Efter denne kamp bliver Brodtgaard rykket frem i angrebet.

Vi førte 2. division ved vinterpausen
Stillingen ved Vinterpausen:
I vinterpausen var der mange klubber, som var ude efter mine spillere, men jeg fik dog lov til at beholde dem alle. Bl.a. ved at ændre klubbernes bud til f.eks. at forlange 100 mill. for spilleren – det fik klubberne til at trække følehornene til sig igen.
Der skete også noget meget mærkeligt og overraskende i vinterpausen. Jeg fik tilbudt Martin Ericsson af Brøndby !! Spilleren kunne åbenbart ikke bruges i BIF, og jeg skyndte mig at sige Ja tak! Mærkeligt nok accepterede Martin Ericsson kontraktudspillet, og jeg har nu en garvet og rutineret spiller på holdet !!

Efter en fantastisk sidste halvsæson hvor vi ikke tabte i ligaen, vandt Rødby 2. div. Ø, og kunne så rykke op i Viasat-divisionen. Vi røg dog ud af Pokalturneringen i 4 runde hvor vi tabte efter forlæn-get spilletid, og straffespark… Forinden havde vi slået Frem og FCN ud af pokalen!!
OB og FCN rykkede i øvrigt ud af Sas-ligaen!
Pokalexit:
Slutstilling 08:
Efter oprykningen (og OB’s nedrykning), opdagede jeg at Esben Hansen fra OB var fritstillet, så jeg tilbød ham en kontrakt, og han accepterede.

Her følger lidt screenshots:
Årets spiller i 2. div. Ø:
Årets unge spiller i 2. div Ø
Topscorer:
Der har været mange der har været interesseret i Zone43:
Bl.a. Brøndby, men jeg vil ikke sælge !

Zone43 profil:

Queencastle:

Birkedahl:

Dolle:

Holdopstilling

Og så kan det jo lige nævnes, at der er kommet ny manager for Danmark, nemlig Michael Laudrup :

Nu skal det så blive spændende at se, om Rødby klarer sig i 1. division…
EDIT: Har nu spillet 4 kampe i 1. division: 2 uafgjorte og 2 sejre !
Lidt flere SS:
Berendt:

DonA

Kerm:

Metsu1:

Sunbao: