(Jeg spiller ikke med transfer update)
Når man ser lidt på reserve holdet så er der et par gode spillere i blandt som jeg har tænkt mig at beholde. Micolli, Kapo og Olivera er blandt de spillere som kan bidrage med noget.
Holdet:
Buffon er klart manden der står på kassen. Ingen tvivl om det. Buffon er 28 år og har kontrakt til 2008. Prøver at forlænge med et par år mere. Ville være dumt at miste ham.
Forsvaret vil nok bestå af :
Chiellini(21) - Boumsong(26) - Kovac(32) - Zebina(27)
Der er også en Tudor som kan spille centralt forsvar, men har valgt Kovac og Boumsong. Kovac er 32 år og har en del rutine. Kampen på venstre back står mellem Chiellini og den lidt mere rutineret Balzaretti som er 24. Balzaretti kan også spille højre back men da han er venstre benet vil jeg ikke bruge ham der. Så han må tage kampen op.
Birindelli er backup på højre backen.
Midtbanen vil nok bestå af:
Offensive midt: Palladino(22)
Del Piero(31) - Zanneti(29) - Nedved(33)
En rutineret midtbane trio på den centrale. Men ikke den optimale. Jeg ser Nedved som den optimale AMC men da der ingen der rigtig kan spille på højre side på 3 mands midtbanen så må han blive der.
Angrebet:
Bojinov - Trezeguet
Et farligt angrebspar vil jeg mene. Trezeguet som boksspilleren og Bojinov som den bevægelige type. Zalayeta er backup i angrebet.
En lineup uden indkøb vil nok være:
Buffon
Zebina - Kovac - Boumsong - Chiellini
Nedved - Zanetti - Del Piero
Palladino
Trezeguet - Bojinov
Spillere fra første holdet som er sat til salg:
Marco Marchionni
Mauro Camoranesi
Der er ikke plads til dem da jeg ikke vil bruge kanter.
Jeg leder efter:
En offensiv midtbane.
En centralt/højre midtbane
En Centralt/venstre midtbane
Brian Lindahl siger til ønskerne:
"Jeg har snakket med vores sportschef og han er allerede sat på opgaven. Jeg har lavet en lille liste til ham med spillere. Det største ønske er dog en midtbane spillere der kan spille på højre side. Så kan jeg rykke Nedved frem på den offensive. Desværre bliver Del Piero ikke yngre så jeg er på udkig efter en afløser for ham. Jeg synes mit forsvar er godt besat i denne sæson men jeg har da et par spillere som jeg vil have til fremtiden. I angrebet kan jeg både rykke Del Piero og Palladino frem hvis jeg får fat på mine ønsker"
Ungdomsholdet i Juventus består af 43 spillere. Det er rigtig mange. Jeg har haft en samtale med ungdomstræner og ansvarlig for U20 holdet Vincenzo Chiarenza. Vi er blevet enige om at Vincenzo står for alt omkring holdet de næste 6 måneder og til januar vil vi se på spillere der har en fremtid. Nogen ryger på free transfer, nogen på reserve holdet og en del på U holdet.
På U holdet er der også en del spillere. 37 spillere er enden udlejet eller delejet af andre klubber. 5 spillere er stadigvæk i Juventus men vil spille på reserveholdet, bla Legrottaglie, hvis ikke han bliver solgt. Spillerne får denne sæson til at spille sig til en kontrakt permanent med Juventus. Jeg gider ikke have gode spillere som Gasbarroni, Tacchinardi og Micolli i andre klubber. Men da jeg kun spiller i serie B nu vil det ikke gøre den helt store spørgsmål. De skal have en chance i andre klubber. Min mening til at udleje "gode" spillere ud synes jeg ikke er holdbart. Enden er de gode nok ellers skal de sælges.
Bremen og Sampdoria vil have Camoranesi
Vi har fået et par tilbud fra Werder Bremen og Sampdoria på vores dygtige højre kant spiller.
Efter en god snak med Sportschefen har vi valgt at sove på deres tilbud.
Dagen efter fik vi sendt en mail afsted til de 2 klubber og sagt at Camoranesi vil koste 100mio.dkr hvis de vil have ham.
Camoranesi siger:
"Hvis Juventus ikke vil beholde mig så vil jeg gerne væk for klubben så hurtig som mulig. Werder Bremen lyder som en rigtig spændende klub men hvis jeg skulle blive i Italien så vil det skam heller ikke gøre noget. Min familie og jeg har det rigtig godt her. Jeg ønsker bare at komme væk"
En masse blandet nyt
- Dario Acevedo skifter fra Independiente til Juventus som træner
- Balzaretti forlænger med Juventus til 2011
- Bla Buffon, Nedved og Del Piero vil ikke forlænge deres kontrakt
- Den nu tidligere Juventus talentspejder Roberto Bettega skifter til Arsenal
- Efter et afslag i første omgang har Buffon, Nedved og Trezeguet valgt at takke ja til at forlænge - dog skal de have 25% mere i løn ved oprykning
- Milan og Man Utd vil gerne have Bojinov
Sampdoria køber Marchionni
Juventus har i dag valgt at sælge den 26 årige højre kant spiller Marco Marchionni. 14 mio.dkr skulle serie A klubben slippe. Juventus skriver i pressemeddelsen:
"Efter Brian Lindahl er kommet til så har vi haft en snak med hver enkelte spiller og da Brian Lindahl ikke vil bruge kanter så gav vi udtryk til Marco at vi ikke ville beholde ham.Det acceptere han og han er nu solgt til Sampdoria. Vi ønsker ham held og lykke."
Jeg blev ringet op af den ene af to direktøre i Juventus. Marco Tardelli kom med den kedelige meddelse at Giancarlo Corradini har valgt at skifte asst manager jobet ud med manager jobbet i Ternana. Jeg blev selvfølgelig lidt overrasket da Giancarlo slet ikke havde givet udtryk for et skifte. Jeg fortalte så til Marco at jeg ville prøve at finde en nye asst manager hurtigt.
Da jeg ikke selv har taget ansvaret for holdets træningskampe i denne sæson så valgte jeg alligevel at tage med til spanien for at se kampen mellem Juventus og Negreira.
Jeg så holdet stille op i en 4-4-2 flad. Modstanden var ikke den største og vi vandt da også sikkert med 5-0. Del Piero og Palladino lavede hver 2 mål og indskiftet Zalayeta scorede det sidste. Jeg var tilfreds med at se Palladino som spillede en fantastisk kamp, ellers var der ikke så meget at sige om kampen. Lige efter kampen tog jeg flyet hjem for at ordne et par ting, bla ang en ny asst træner. Dario Acevedo stod for resten af træningskampene i Spanien og vil hverdag give mig reporter.
Jeg blev nød til at have et møde med hele bestyrelsen. Jeg fortalte dem ærligt at jeg ikke følte trænerne i klubben var gode nok til at udvikle spillerne. Jeg blev enig med dem at jeg havde retten til at gøre alt med klubben som jeg ville, de havde min fulde opbakning. Bestyrelsen kunne fortælle mig at Guzman nu var blevet Italiensk statsborger.
2 timer efter møde valgte jeg at tage afsked med 4 trænere.
Acevedo havde sendt en mail til mig om hvordan det var gået den anden kamp i spanien. Han var skuffet over holdet som kun fik 3-3 mod Eibar. Paro, Bojinov og et selvmål var målscorerne. Camoranesi og Kovac valgte også at lave selvmål. Så det var ikke nogen specielt god kamp gav Acevedo udtryk for.
Efter jeg havde fyret en del fra træner staben så blev jeg også nød til at ansætte nogen nye. Følgene blev hentet i første omgang:
John Ranum - Brøndby - 1,8mio.dkr
Niels Sørensen - FCK - 3,0mio.dkr
Anders Storskov - FCK - 280.000dkr
Henrik Mamsen - FCK - 2,2mio.dkr
Min nye asst træner er fra Brasilien og hedder Wellington Vero. Han kostede 750.000
Der vil måske komme en enkelt træner mere.
Det var lidt mere om holdet og den første tid i Juventus - hvad synes i ?