home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1224 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Mediernes indflydelse på fodboldklubbers brand
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Mediernes indflydelse på fodboldklubbers brand  (Læst 1736 gange)
Borelli BB
Landsholdsspiller

Mediernes indflydelse på fodboldklubbers brand
« : 16 Jan 2007, 13:10 »

Hej Freaks.

Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg går i 10. klasse og dermed skal skrive min obligatoriske selvvalgte opgave, OSO'en.

OSO'en skal tage udgangspunkt i min videregående uddannelse, og eftersom jeg gerne vil være sportsjournalist, har jeg valgt emnet: "Mediernes indflydelse på fodboldklubbers brand".

Det handler altså om branding, og om hvordan fodboldklubber bruger medierne til at brande sig selv. FCK er jo godt igang med at brande sig som en europæisk klub, mens Brøndby er på vej til at gå tilbage mod de gamle Ebbe Skovdahl tider, i den måde de brander sig selv på for tiden.

Men til denne opgave kunne jeg godt bruge noget hjælp. Kan i huske nogle episoder i dansk eller internation fodbold, hvor klubben virkelig har brugt medierne til at brande sig både på den gode og den dårlige måde. Dårlig pressehåndtering er også relevant! Og hvis i falder over et link, som i synes også har bare en lille smule relevans, så må i også meget gerne poste det her.

På forhånd tak!

Emil Johnsen / Borelli BB

Kerm
Landsholdsspiller

Sv: Mediernes indflydelse på fodboldklubbers brand
« Svar #1: 16 Jan 2007, 13:47 »

En god ting ville nok være at begynde at grave i skandalen for nylig i Italien.. Jeg ved ikke hvor mange hårde facts, der eksistere omkring emnet, men kunne godt forestille mig det kunne blive en saftig opgave.. Smiley

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #2: 16 Jan 2007, 13:54 »

En god ting ville nok være at begynde at grave i skandalen for nylig i Italien.. Jeg ved ikke hvor mange hårde facts, der eksistere omkring emnet, men kunne godt forestille mig det kunne blive en saftig opgave.. Smiley

Kerm

Yeah, good point.

Tænkte på om der er nogen der kunne hjælpe mig lidt med AGF's brand, og hvordan det var da de var succesfulde.

Smaakage
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 16 Jan 2007, 14:03 »

Du kan bruge et eksempel jeg desværre ikke bryder mig om, men som er meget nyttigt.
Manchester Unitd mistede FC pga klubben skulle ses som mere end en fodboldklub. Det er i hvert fald et mediestunt.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #4: 16 Jan 2007, 14:13 »

Yeah, good point.

Tænkte på om der er nogen der kunne hjælpe mig lidt med AGF's brand, og hvordan det var da de var succesfulde.
Uuuh, en god AGF'er herinde på siden ville være Flyver. Skal lige finde hans profil, så du kan sende en PB til ham, hvis du har lyst. Smiley

wirenfeldt
Gæst

« Svar #5: 16 Jan 2007, 14:15 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=profile;u=9435 Wink Hans email derinde er også hans msn. Han er nu skribent på en AGF-fanside, tror han kan hjælpe dig gennem det. En fin og hjælpsom fyr, så vil da anbefale at kontakte ham. Smiley

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #6: 16 Jan 2007, 17:25 »

Tak Wirenfeldt! Og tak Smaakage!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 16 Jan 2007, 18:34 »

Der er jo masser af eksempler Smiley Du kan også se på f.eks. klublogoer, hvor både Tottenham og Arsenal har simplificeret deres inden for de senere år. Arsenals er for at give et mere moderne syn på klubben, samtidig med at de holder fast i traditionerne, ved at opdele logoet i 2 røde farver - en fra de gamle tider, og en fra de nye Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #8: 17 Jan 2007, 13:43 »

Der er jo masser af eksempler Smiley Du kan også se på f.eks. klublogoer, hvor både Tottenham og Arsenal har simplificeret deres inden for de senere år. Arsenals er for at give et mere moderne syn på klubben, samtidig med at de holder fast i traditionerne, ved at opdele logoet i 2 røde farver - en fra de gamle tider, og en fra de nye Smiley

Tak. Det har Chelsea også, så vidt jeg husker :-).

Er der forresten nogle der har læst bogen om Arsenals brand? Kan ikke finde den nogle steder, desværre.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #9: 17 Jan 2007, 13:53 »

Tak. Det har Chelsea også, så vidt jeg husker :-).

Er der forresten nogle der har læst bogen om Arsenals brand? Kan ikke finde den nogle steder, desværre.

Ja Chelsea moderniserede deres kloblogo i 2005, som følge af deres 100 års jubilæum, man gik lidt tilbage i tiden og tog nogle træk fra disse logoer. Om det var for mediernes skyld ved jeg ikke, men medierne hoppede da i med begge ben Wink

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

arsenalistic
Manager

« Svar #10: 17 Jan 2007, 19:26 »

Og fordi de ikke har ophavsret på det gamle, så alle kunne bruge logoet på merchandise. Det kan "alle ikke længere, det nye må kun bruges med Arsenal FC's billigelse!

Go you Gunners!

arsenalistic
Manager

« Svar #11: 17 Jan 2007, 19:45 »

Hvad med også at se på trenden i Italien, hvor der åbenlyst ikke tages afstand fra politiske holdninger, der er knyttet til div. klubber.

Go you Gunners!

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #12: 17 Jan 2007, 19:48 »

Hvad med også at se på trenden i Italien, hvor der åbenlyst ikke tages afstand fra politiske holdninger, der er knyttet til div. klubber.

Den er jeg ikke helt stærk i, kan du nævne et eksempel eller forklare lidt om det? Tænker du på Lazio og fascisme osv.?

arsenalistic
Manager

« Svar #13: 17 Jan 2007, 19:54 »

Den er jeg ikke helt stærk i, kan du nævne et eksempel eller forklare lidt om det? Tænker du på Lazio og fascisme osv.?

Lazio og fascisme, Livorno og kommunisme. Men det er mere at der altid har været en "usund" blanding af sport og politik i støvlelandet.

Go you Gunners!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010