Første kamp - Reading får Wigan til at læse på lektienOp til kampstart Lørdag d. 19.8.2006 får vi at vide, at C^Ronaldo vælger at stille op med de følgende 11 til kampen ude mod Reading:
![](http://img515.imageshack.us/img515/2307/udereadingopstillingbm2.jpg)
Her ses det, at den midtbane, som C^Ronaldo satsede på skulle være blandt de startende 11 var blevet redigeret en smule - nu Kilbane var skiftet med Skoko, og Teale var skiftet med Valencia. Blev dette så en opstilling, som holdt distancen på trods af udskiftningerne?
Jeg spurgte Lauritzen om dette både inden og efter kampen. Hans kommentar kort inden startfløjtet var:
"Jeg tror på, at vores reserver kan bære opgave på deres skuldre, men jeg frygter lidt, at holdet som helhed undervurderer Reading. De er bestemt ikke dårlige, og hvad bookmakerne siger skal man aldrig tage for gode varer!"
Man kan sige, at Laurtizen - desværre - fik ret, for hele første halvleg var præget af, at Wigan var spillet i bund på trods af de var favoritter. Wigan var derfor bagud 3-0 ved pausen.
![](http://www.london-irish.com/uploads/images/Irish7016Pages1.jpg)
Måske var det fordi The Madejski Stadium var fyldt
af hjemmepublikummet, at Wigan-drengene
fejlede?
Efter pausen var det som om, at spillerne ville noget andet - der var vilje, man kunne se, at de i pausen havde fået skæld ud, så de nærmest så lyset for enden; de så ud til at være skræmt! Skræmt, måske af managerens opråb i pausen?
Men uanset hvad var det tæt på at give pote, og Wigan fik både ét og to mål - men de brændte chancer blev ikke omsat til det ene point, som Wigan-drengene havde håbet, og jeg kan kun sige én ting - godt jeg ikke var i omklædningsrummet efter kampen...
Hvad angår kommentaren fra manager C^Ronaldo omkring den lidt ændrede opstilling, var denne efter kampen:
"Jeg er ikke tilfreds. I kunne se i 1. halvleg, at min frygt var rigtigt. På trods af så mange advarsler til spillerne undervurderer vi Reading. Det er bare ikke godt nok! Jeg ved ikke om jeg skal ud og købe 11 nye spillere eller hvad jeg skal, men det der vil jeg ikke se! Og det fik jeg også fortalt i pausen!
Da vi kom til 2. halvleg havde de endeligt fået taget sig sammen og lignede nogen der ville det, men de kunne ikke hente ind for deres lade indstilling i 1. halvleg og det måtte svie til deres egen røv; de kan være glade for, at det er mig der bliver fyret hvis der er dårlige resultater, ellers var ingen af dem på kontrakt i dag..."
Noget af en udtalelse fra en yderst, yderst skuffet - og sur(?) - manager.
Jeg vil fra nu af prøve at forfatte en artikel til avisen hver måned, om Wigan's kampe og hvad der ellers sker i og omkring klubben. Næste gang I vil høre fra mig bliver i udgaven der udkommer fredag d. 1. september 2006.
Reading 3-
2 WiganKevin Doyle (7, 41) Fitz Hall(50)
Andre Bikey (36) Lee McCulloch