home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  2 Brugere, 481 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FCK - Gennembrudet i Europa jagtes!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: FCK - Gennembrudet i Europa jagtes!  (Læst 4273 gange)
zakii
Gæst

Sv: FCK - Gennembrudet i Europa jagtes!
« Svar #15: 01 Dec 2005, 11:58 »

hvornår kommer der en ny??   Hævet Øjenbryn Smiley

C!V!C
Lilleputspiller
*

« Svar #16: 01 Dec 2005, 17:35 »

Ja det er lidt længe siden jeg har skrevet en ny, men det er bestemt ikke fordi den er blevet droppet.

Har bare haft skide travlt med skole arbejde, ville se om jeg kan få tid til det i dag, ellers bliver det først i morgen.

C!V!C
Lilleputspiller
*

« Svar #17: 02 Dec 2005, 21:43 »

26/8-05

FCK introducere forsvarsklippe

Sportsdirektør Niels-Christian Holmstrøm og træner Daniel Yousafzai var tilstede på det forstående pressemøde.
Her offentliggjorde de deres nye køb Per Nilsson som kom fra svenske Odd Grenland for hele 15 mio kr. Pressemødet var uden de store dikkedarer, men man fik dog at vide fra træneren at han nu var mere end svært tilfreds med sit hold, og han forventede noget stort af holdet indenfor de kommende år.

Beløbet blev af mange medier anset for at være for højt, og det blev i morgendagens aviser betegnet som et panikkøb og fejlkøb, der blev sågar stillet spørgsmålstegn ved Daniel Yousafzai's evner som cheftræner hos FC København.

Nuvel, om han i realiteten var et fejlkøb, eller slog igennem hos FC København, skulle vi få at se.

FC Københavns næste kamp var imod Viborg på udebane, der i en meget tam affære endte uafgjort 0-0.

Dernæst drog man til Århus for at spille imod AGF, endnu engang spillede FCK ikke op til sit bedste, holdet kom bagud i 2 omgange, men begge gange fik de udlignet. Efter AGF's første mål, som blev scoret på en forsvarsfejl af Lars Jacobsen, fik FCK hurtigt taget fat og udlinget til 1-1 bare 2 min. efter. Alvaro scorede til 1-1.

Kort før pausen scorede AGF endnu engang på en forsvarsfejl, denne gang var det Thomassen der kludrede i det, og man skulle frem til det 78. minut før FCK fik svaret igen ved et mål af Michael Gravgaard.

FCK underpræsterede endnu engang. Både Thomassen og Jacobsen fik et sølle 4-tal for deres fejlfyldte præstationer. Per Nilsson kom iøvrigt ind da han erstattede Thomassen i pausen, og fik således debut for holdet.

Resultat: 2-2
MOM: Hans Mattisson (AGF)
Tilskuere: 8184

FCK op imod tyrkist tophold!

9/9-05

FCK trådte ind i 1. runde af UEFA Cuppen som useedet, her trak de den tyrkiske topklub Besiktas, 1. opgør skulle spilles i Tyrkiet.

BT.dk fik fat i FCK's cheftræner.
BT reporter: "I trak Besiktas, hvor tilfreds er du med det?"
Daniel: "Lodtrækningen kunne både sportsligt og økonomisk have været bedre, men det er bestemt ikke den værste af slagsen, det bliver dog noget af en opgave at komme videre til gruppespillet"
BT reporter: "Tror du I har en realistisk chance for at slå dem?"
Daniel: "Hvis vi rammer dagen, og alle spiller til deres bedste, samtidigt med at vi får lagt en god taktik, så er der bestemt chance for at gå videre som sammenlagt vinder af de 2 kampe, men favoritværdigheden er uden tvivl hos tyrkerne."
Bt reporter: "Hvis du skal sætte procenter på, hvad ville du så vudere det til?"
Daniel: "Lige umiddelbart ville jeg sige en 60/40 i deres favør, men det er svært at sige, da jeg naturligvis ikke har set dem spille endnu."

Før den 1. kamp imod Besiktas, var der en kamp imod Silkeborg på hjemmebane der skulle overståes. Uden at gå i de dybe detaljer, så vandt FCK komfortabelt 3-0, Per Nilsson som også kom på måltavlen startede inde for 1. gang.

15/9-05

Så var det tid til opgøret imod Besiktas på udebane.

FCK stillede op på følgende måde:

FCK startede kampen med to halvstore chancer, hvoraf en af dem i hvert fald skulle have været inde. Røll og Ijeh brændte dog begge deres store chancer. Besiktas var dog rigtig godt med i kampen, og kom foran i det 14. minut ved et mål af Youla. Bare 10 min. senere forøget de deres føring til 2-0, denne gang var det Ailton der stod for målet. Pause stillingen blev 2-0.

FCK lavede nogle taktiske ændringer, og kom da frem til et par halvgode chancer, uden det dog for alvor blev rigtigt farligt. Der blev til sidst satset offensivt, i håm om at få det vigtige udebane mål, men Besiktas holdte godt stand og fik kørt 2-0 sejren hjem.

Desværre for FCK, så det nu rigtigt svært ud,

Resultat: 0-2
MOM: Ailton
Tilskuere: Ukendt

« Seneste Redigering: 03 Dec 2005, 11:20 af C!V!C » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #18: 03 Dec 2005, 00:05 »

Ah - uheldig modstander at trække! Besiktas er et meget godt hold, og det ser sort ud for dig!
Men de er heldigvis meget dårligere på udebane end på hjemmebane, så forhåbentligt kan du med en hurtig scoring i Parken skabe ny spænding i kampen, og måske avancere!

Mikkellas
Gæst

« Svar #19: 05 Dec 2005, 16:33 »

Hvornår kommer den næste update? Og kan du ikke skrive lidt flere kampe af gangen istedet for et par stykker af gangen, ellers et godt indhold.  Thumbs Up

C!V!C
Lilleputspiller
*

« Svar #20: 06 Dec 2005, 14:52 »

Den kommer op i aften, når jeg får skrevet den.

Men jo ville ønske jeg havde mere tid til det, men uheldigvis er det ikke denne blog der har 1. prioritet Peace

Men ellers er det faktisk kun de store/vigtige opgør som jeg ville skrive om i detaljer, det tager simpelthen for lang tid hvis jeg skulle gøre det med bare hver 2. gang.

Jeg er klar over at det nok er mere spændende at læse om kampene i dybe detaljer, men det er nu en gang også kun de store og vigtige kampe der læses.

C!V!C
Lilleputspiller
*

« Svar #21: 07 Dec 2005, 00:12 »

FCK havde før returkampen 2 kampe i SAS ligaen.

FCK - FC Nordsjælland

FCN havde tabt alle indbyrdes opgør imod FCK hidtil, og denne kamps udfald var ej heller anderledes. FCK vandt 2-1, begge mål scoret af Allbäck. Nilsson vikarierede øvrigt for en træt Linderoth, og Bo Svensson var tilbage i startopstillingen.

Resultat: 2-1

SønderjyskE - FCK

Optil kampen var Silberbauer blevet skadet, han blev sparet i sidste kamp imod FCN, men desværre var han ude i 3-4 uger, og dermed gik han defenitivt glip af det vigtige returopgør imod Besiktas. Mokoena var ligeledes ude, og han ville ej heller være klar til Besiktas kampen.

Nuvel, flere spillere blev sparet, og det skulle vise sig at koste dyrt for FC København, der tabte kampen 1-0. SønderjyskE fik endda rødt kort i det 45. minut, men alligevel fik de scoret 2 min. før tid. En kollektiv offday for FCK, og bestemt ikke den bedste optakt til knald eller fald kampen imod Besiktas. Heldigvis fik FCK ikke flere skader.

Resultat: 0-1

Returopgøret i UEFA Cuppen

29/9-05 kl. 19.00

Så var det tid til den meget svære kamp imod Besiktas på hjemmebane, FCK havde tabt første kamp 2-0, så det så mere end svært ud.

Der var en enkelt stor overraskelse i startopstillingen, Carsten Fredgaard trådte direkte ind, da træneren følte at han havde brug for noget hurtighed ude på kanterne. Per Nilsson havde nu endegyldigt slået sig fast på 1. holdet, og var endnu engang blevet foretrukket fremfor den tidligere anfører Bo Svensson.

Startopstillingen:

kl. 19.45

Første halveg blev startet meget nervøst af begge hold, og endte målløs. Efter pausen gik FCK til en mere aggresiv og offensiv taktik, der resulterede i et mål af Peter Møller i det 58. minut. Mens FCK fortsatte deres lettere offensive satsning, så vendte Besiktas det til egen fordel og tog totalt over. 4. min efter kunne de udligne til 1-1, i det 68. minut var Murat på pletten, og bare 4. min. senere lukkede og slukkede han kampen med sin scoring til 3-1.

FCK kastede herefter alt frem, også Michael Gravgaard der sammen med Møller fungerede som target men, i dommerens overtid kom målet da også, omend det nok var lidt sent. Gravgaard gjorde det til 2-3 på et hovedstødsmål. Men der skulle vise sig at være noget dramatik i kampen til sidst, Kleberson blev fældet i feltet og gjorde det til slutresultatet 4-2.

FCK var hermed allerede ude af europæisk fodbold, et eventyr der aldrig begyndte, fik taget en uventet drejning hos FCK's ledelse. Uanset hvordan man måtte vende eller dreje det, så var det blevet til endnu et europæisk fiasko, og såvel holdet som træneren stod til hug i pressen den efterfølgende dag.

Resultat: 2-4
MOM: Kleberson (Besiktas)
Tilskuere: 17531

30/9-05

Onside fik dagen efter fat i FCK træneren, til sit første inerview efter kampen, han havde ikke haft lyst til at tale med pressen efter fiaskoen i UEFA Cuppen, og havde således givet sig selv og sine spillere mundkurv på.

Onside journalist: "Nu er i jo ude af europæisk fodbold, hvilke konsekvenser har det for jer?"

Daniel: "Det har store konsekvenser specielt sportsligt, holdet får ikke den vigtige europæiske erfaring som der ville have kommet ud af kampene i UEFA Cuppens gruppespil, økonomisk er det dog ikke det store vi mister ved at ryge ud så tidligt."

Onside journalist: "Ved din ansættelse blev der lagt vægt på at nu skulle der leveres resultater ude i Europa, har I opgivet jeres store ambitioner?"

Daniel: "Absolut ikke, jeg sagde at jeg ville bygge holdet op, således at det kunne gøre sig gældene i europæisk fodbold, nu har jeg kun været her i små 2 måneder, og ærlig talt syntes jeg det ville være for meget forlangt, hvis jeg allerede nu skulle kunne levere nogle enestående resultater. Men vi arbejder stadig hen imod det, og næste sæson er holdet helt sikkert klar!"

Onside journalist: "Lige til sidst, spillerne havde fået mundkurv på efter kampen, hvad var grunden til det?"
Daniel: "Det har jeg ingen kommentarer til!"

Onside fik også fat i en hurtig kommentar fra bestyrelselsformand Flemming Østergaard.

Onside journalist: "Hvad ville I gøre, nu hvor I allerede er ude af europæisk fodbold?"

Don Ø: "Det er med beklagelse vi er ude, men vi var bare ikke bedre på dagen, tilgengæld så ville jeg love at vi tager guldet i år!"

Onside journalist: "Det samme sagde du sidste år?!"

Don Ø: "Mig bekendt vandt vi også guld i Royal League...Jeg har travlt og interviewet slutter her!"

Se med i morgen om FCK var i stand til at rejse sig fra endnu en europæisk fiasko.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2005, 15:40 af C!V!C » Logged

zakii
Gæst

« Svar #22: 08 Dec 2005, 18:51 »

Godt skrevet!! glæder mig til næste!!  Smiley

C!V!C
Lilleputspiller
*

« Svar #23: 09 Dec 2005, 20:11 »

2/10-05 kl. 15.00

Sæsonens første derby!

Ovenpå den hårde og skuffende kamp imod Besiktas, skulle FC København til Brøndby stadion for at møde ærkerivalerne. Det var sæsonens første møde, og FCK skulle ud og vaske pletten af som var kommet for 2. år i træk efter endnu en europa cup fiasko. Brøndby havde efter noget turbulens fået en stime hvor de ikke havde tabt i 5 kampe i træk i superligaen. De havde også været i aktion i UEFA Cuppen, og var røget videre til gruppe spillet efter de slog skotske Dundee Utd. ud.

Der var lagt op til sæsonens første møde mellem de to evige rivaler, og et kryds på kuponen ville nok være et fornuftigt gæt.

Startopstillingen

Både Ijeh og Røll blev skadet i sidste kamp, Alvaro og Jonatas berg erstattede de to spillere, ellers var det stærkeste opstillingen, foruden de spiller der på forhånd var ude i længere tid. Men det skulle ikke forhindre FCK i at stille med et slagkraftigt hold.

kl. 16.30

FCK fik en drømmestart, Alvaro Santos scorede kampens første mål i det 6. minut, efter bolden var faldet ned kort foran mål. Han kunne udbygge føringen til 2-0 i det 20. min. efter en god løbetur alene ned mod målet. Brøndby ville dog ikke lade sig slå ud allerede, og umiddelbart efter FCK's 2. mål tog lantz fat og spillede en god bold ind til Skoubo der kunne reducere til 1-2. Ti minutter senere skulle Skoubo endnu en gang have en hovedrolle, han udlignede således til 2-2 på et flot hovedstødsmål.

Hvordan FCK kunne sætte en 2-0 føring over styr, var en gåde for både medierne og tilhængerne. Kort før pausen var Santos endnu en gang på pletten, han bragte sit hold foran igen, og gav dem en vigtig føring. Det var hattrick fra hans side af, sikke en kamp af ham!

Begge holds forsvar havde haft en skidt kamp 1. halveg, og var i dén grad på hælende. Elrio kom ind fra 2. halveg's start og erstattede en uinspirerende Fredgaard.

En stor Brøndby dominans efter pausen, gav dem et frispark tæt på mål. Efter en formidabel frisparks kombination landede bolden hos kamper der let kunne sætte den i mål til 3-3. Træneren tog herved konsekvens af udligningen og skiftede både Allbäck og kaptajn Linderoth ud. Ind kom Peter Ijeh og Bo Svensson (Nilsson spillede DM).

Brøndby var dog ikke færdige her, Kamper fik stukket en god bold i dybden i højre side og løb fra sin direkte modstander Bergdølmo, og lagde et eksemplarisk indlæg ind til Kim Christensen som kunne sætte hovedet på en 4-3 føring! Brøndby skulle vise sig at være farlige igen, da Skoubu kunne pande bolden ind, efter at have vundet en hovedstødsduel blandt to FCK'er. Han scorede dermed som den 2. spiller i kampen sit 3. mål og hattrick i det 73. minut.

FCK havde dog ikke opgivet endnu, de satte sig for at etablere et heftigt pres, samtidigt med at Gravgaard blev smidt op i angrebet. Det var dog ikke det der skulle give udslaget, der var helt uventet en kontra chance der banede vejen for endnu en Santos scoring, og han scorede sit 4. mål i kampen blot 2 minutter efter!

Trods en massiv FCK pres imod slutningen, lykkedes det ikke for dem at få bolden ind, og de mange tilskuere havde været vidne til den mest hæsblæsende og mest scorende kamp imellem de to rivaler nogensinde. Det her var en kamp der ville gå over i historien!

Resultat: 4-5
MOM: Morten Skoubo
Tilskuere: 28959 (udsolgt)

"FC København's træner Daniel Yousafzai og Brøndby's Michael Laudrup gæster studiet i aftenens onside, hør deres reaktioner på kampen efter pausen!"

zakii
Gæst

« Svar #24: 30 Dec 2005, 16:19 »

Er du stoppet???  Ubeslutsom

zakii
Gæst

« Svar #25: 02 Feb 2006, 21:02 »

Er skuffet over at denne blog er lukket!!  Sur

Gosser
Manager

« Svar #26: 02 Feb 2006, 21:26 »

Er skuffet over at denne blog er lukket!!  Sur

Han indså nok at det ville være umuligt for FCK at få et gennembrud i Europa Grin

Opstemt

zakii
Gæst

« Svar #27: 05 Feb 2006, 14:55 »

meget skægt gosser  Opstemt

Gosser
Manager

« Svar #28: 05 Feb 2006, 15:34 »

meget skægt gosser  Opstemt

Opfatter jeg en hvis ironi Grin

SUUSGAARD
Lilleputspiller
*

« Svar #29: 05 Feb 2006, 16:11 »

HAHA i skulle da nødigt snakke! funny

DET TAGER KUN 5 MINUTTER!!!!! HUSK DET!!!!!! funny funny crazy

Aldrig får et gennembrud........HuhHuh? w0w i er da optimistiske! crazy

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010