home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 784 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2024
| | | | |-+  #22 - Danish Viking Warriors
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #22 - Danish Viking Warriors  (Læst 17450 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#22 - Danish Viking Warriors
« : 15 Maj 2024, 20:03 »



Her kommer fortællingen om de danske vikingers rejse mod verdenstoppen.

Jeg vil forsøge at få vores os til nummer et på verdensrangslisten. Tiden siden sidste EM har været ganske horribel for det danske landshold, så nu skal skuden vendes. Jeg har overtaget kontrollen over landsholdet med en verdens rangering som nr. 19



For at det ikke skal være for nemt for os, så har den tidligere landstræner efterladt os med en 3. plads i EM kvalifikationen med kun 6 point efter 4 kampe:





Forventningerne fra DBU er klare. Vi skal til EM til trods for den dårlige start på kvalgruppen. Den nye manager forventer dog heller ikke, at det bliver det helt store problem, der er dog ikke råd til flere fejltrin.
« Seneste Redigering: 14 Jun 2024, 19:34 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #0 - Danish Viking Warriors
« Svar #1: 15 Maj 2024, 20:09 »

Fire, Fire, Fire, FIIIIREEEE NUL! Fireee NUL!!! Jeg er med!
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#1 - Danish Viking Warriors
« Svar #2: 15 Maj 2024, 22:18 »

Det er blevet tid til første samling som byder på kampe mod Kasakhstan og San Marino. Truppen der er udtaget er mere eller mindre, som forventet, med få overraskelser til vores 4-3-3 DM wide system:

Målmænd: Kasper Schmeichel (Anderlecht), Frederik Rønnow (Union Berlin) og Filip Jörgensen (Villareal). De to første er stensikre kort indtil EM, medmindre Kasper går på pension inden. Filip er med for at snuse til landsholdet og så kommer han til at stå mod San Marino, da jeg gerne vil forhindre at vælger vores naboer fra Sverige.

Højre back: Mads Roerslev (Brentford) og Joachim Mæhle (Wolfsburg). Mads har spillet forrygende i Brentford, så han har p.t. overhalet Alexander Bah og næsten også Mæhle. Vi er i øjeblikket temmelig godt besat her.

Venstre back: Victor Kristiansen (Bologna) og Robert Skov (Hoffenheim). I modsætning til højresiden er det lidt mere mangelfuldt her. Victor er aktuelt det klare første valg og Skov er primært kommet med indtil en spiller som Dorgu forhåbentligt bliver klar.

Centralt forsvar: Andreas Christensen (Barcelona), Joachim Andersen (Crystal Palace), Jannik Vestergaard (Leicester) og Mads Andersen (Luton). De 2 første er klare første valg på positionen med Vestergaard som 1. reserve. Mads Andersen er ny i landsholdssammenhæn g men har præsteret flot for Luton, så han får også chancen mod San Marino. Kjær spiller ikke i Milan, så hans dage på landsholdet er nok ved at være slut.

Defensiv midtbane: Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham) og Morten Hjulmand (Sporting). Ikke de store overraskelser her, da Christian Nørgaard er skadet. Pierre får dog ikke meget spilletid, så hvis det ikke ændrer sig står der en del spillere som Frendrup f.eks og venter i kulissen.

Central midtbane: Christian Eriksen (Manchester United), Thomas Delaney (Anderlecht), Philip Billing (Bournemouth) og Mathias Jensen. Eriksen og Delaney er vores umiddelbare startere, dog skal Eriksen også se at få mere spilletid, ellers står der en spiller som Mads Bidstrup eller Matt O´Riley (hvis jeg kan få ham overtalt) klar.

Kanter: Andreas Skov Olsen (Club Brügge), Mikkel Damsgaard (Brentford), Mohammed Daramy (Reims) og Kasper Dolberg (Anderlecht). Olsen og Damsgaard er de umiddelbare startere men i og med den ene kant er en indvendig angriber i attack giver det mening at Dolberg kan spille denne rolle.

Angribere: Rasmus Højlund (Manchester United) og Jonas Wind (Wolfsburg). De 2 herre her kan være årsagen til vi til tider kommer til at slå over i både at spille med 2 angribere eller 4-3-2-1 for at få plads til dem begge.

Fremadrettet vil jeg kun beskrive ændringerne i trupperne fra gang til gang.

Kasakhstan – Danmark
En stensikker sejr, hvor vi var i fuld kontrol hele vejen. Joachim Andersen os i front efter 12 minutter og herfra var det et langt pres for at lukke kampen.



Danmark – San Marino
Det meste af holdet var skiftet ud og det blev en forventet let dag på kontoret mod upåagtede San Marino.


Den giver følgende stilling efter første landsholdssamling



« Seneste Redigering: 15 Maj 2024, 22:23 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 - Danish Viking Warriors
« Svar #3: 15 Maj 2024, 22:54 »

Det var blevet tid til anden landsholdssamling og destinationerne for vores  "togter" var Nordirland og Slovenien.

De nøje udvalgte til de 2 kampe så således ud



Hermansen (Leicester) har planmæssigt erstattet Jürgensen til trods for han står fast i La liga. Mads Andersen har måtte vige pladsen for en velspillende Victor Nelsson (Galatasaray). Jannik Vestergaard var desværre ude med en skade, så Mads Bech Sørensen (FC Midtjylland) fik chancen og til sidst er Damsgaard siget fra grundet manglende spilletid. Albert Grønbæk (Bodø Glimt) er valgt som erstatning, som følge af hans fremragende spil i deres europæiske kampe. Umiddelbart var planen at Tengstedt fra Benfica skulle havde haft chancen, men han var desværre skadet.

Nordirland - Danmark
Det blev lidt en mærkelig kamp, da Nordirland simpelthen fik trukket tempoet ud af kampen med deres langsomme spil, og en masse langskud. Wind viste sin klasse efter bare 13 sekunder og sendte os i front, men Victor Nelsson sparkede kort efter bolden i eget net. Herefter havde Nordirland bolden meget. Når vi fik fat i kuglen, så var de så dårlige defensivt at vi hurtigt kom til afslutning og derved ikke fik sat spillet, som det ellers var forventningen til kampen. Albert Grænbæk imponerede virkelig i kampen med 2 flotte assists.



Slovenien - Danmark
Det var lidt den samme historie i Slovenien. Forskellen var bare de havde Jan Oblak på mål. Jeg tror simpelthen vi kunne havde spillet kampen til juleaften uden nogen af holdene ville score. Et meget skuffende resultat og nu er der vidst ikke plads til flere fejl i de resterende kampe i november.



Heldigvis for os kom sejren over Nordirland, så vi har kunne overhale dem i tabellen, så vi er på rette kurs til trods for fadæsen i Slovenien.



Efter det skuffende resultat er planen at vi går op i en 4-2-3-1 mod Finland og Kasakhstan når de kommer på besøg i november.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 - Danish Viking Warriors
« Svar #4: 16 Maj 2024, 08:38 »

Det ser jo fornuftigt ud. Og du kan selv afgøre det! Det er trods alt det vigtigste her
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #2 - Danish Viking Warriors
« Svar #5: 16 Maj 2024, 21:59 »

Er glad for du sætter hold efter klubpræstationer og ikke bare ud fra navne på spillere - spændende - jeg glæder mig til EM! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 - Danish Viking Warriors
« Svar #6: 17 Maj 2024, 15:13 »

Er glad for du sætter hold efter klubpræstationer og ikke bare ud fra navne på spillere - spændende - jeg glæder mig til EM! Opstemt

Fedt med en blog om vores alles hold, se nu at få den EM pokal hjem igen  Wink
Logged


Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 - Danish Viking Warriors
« Svar #7: 17 Maj 2024, 20:28 »

Nu skulle det afgøres om vores danske vikinger skulle til em eller ej. Truppen endte med at se således ud til de afgørende kampe mod Finland og Kasakhstan.



Simon Kjær har fundet spille tid i Milan, så han får chancen for at gribe en plads i truppen. Grønbæk præsterer stadig på et højt plan og med Damsgaard, Lindstrøm og Isaksen uden spille tid er han fortsat længest fremme af den gruppe. Yssuf Poulsen er begyndt at få en del spilletid, så han har ligeledes fået chancen og endelig er Nørgaard tilbage for Brentford med masser af spilletid på et højt niveau.

Danmark - Finland

Vi var i fuld kontrol hele vejen, men vi havde svært ved at lukke kampen. Desværre betød deres reducering, at de er bedre ind os indbyrdes, så de skal smide point mod San Marino i sidste kamp.



Danmark - Kasakhstan

Skader havde medført at Damsgaard og Mathias Jensen blev efterudtaget. Selve kampen blev en decideret ydmygelse af dem. Billing imponerede virkelige på 10 positionen.



Finland vandt, som forventet deres sidste kamp, så fejltrinnet mod Slovenien ender med at koste os første pladsen.


Årets bedste 11

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 - Danish Viking Warriors
« Svar #8: 17 Maj 2024, 21:34 »

Her gik jeg og troede der kom en landsholdssamling inden der skulle udtages en brutto trup til sommers EM slutrunde, men det var slet ikke muligt at arrangere noget, så det bliver ud fra de 6 kampe i kvallen vi må tage vores beslutninger om hvem der er klar og ikke klar.

Først skulle vi dog lige igennem en lodtrækning til først EM og derefter Nations League

Det kunne være en meget hård pulje omvendt så var der også et par stykker, som så noget lettere ud



Nations League lodtrækningen ville altid være en relativ svær gruppe



Brutto truppen på 30 mand, hvor Lindstrøm, som er lånt ud til Lens, har fundet spilletid. Grønbæk er i øvrigt røget til Napoli og får en del spilletid der.

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - Danish Viking Warriors
« Svar #9: 17 Maj 2024, 23:28 »

Ærgeligt at 1. pladsen glipper i kvalen, men så kan du jo sætte finland til vægs til EM!

Lidt skræmmende med både holland og tyskland... Vi tror på de danske vikinger!
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 - Danish Viking Warriors
« Svar #10: 18 Maj 2024, 00:44 »

Inden brutto truppen blev barberede ned til 26 mand, så skulle vi finde nogle modstandere som optakt til slutrunden. Vi fik sat kampe op mod hele 3 modstandere Tjekkiet, Sverige og Tyskland.

Vi endte med at sortere Hermansen, Damsgaard, Nelsson og Alexander Bah fra.



Første kamp var en tur til Tjekkiet, da de forventeligt ville spille på samme måde som Finland, som vi ellers kender fint fra kvalifikationen. Det blev en lidt rodet kamp, men vi fik da prøvet lidt ting af.



Anden kamp var mod vores naboer fra Sverige. Vi spillede egentlig en rigtig fin kamp, men vi lavede 2 store opspilsfejl, som vores naboer straffede kynisk.



I sidste kamp havde vi inviteret tyskerne på besøg i parken. Vi havde, som følge af vores seneste skuffende resultater, skiftet over i vores 4-2-3-1 og den fungerede glimrende, som var heldige med at hive en uafgjort med hjem.



Ingen sejr i de 3 kampe op til EM er en smule bekymrende men sidste kamp var meget opløftende  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#6 - Danish Viking Warriors
« Svar #11: 19 Maj 2024, 20:52 »

EM 2024 - Gruppespil


Det var langt om længe blev tid til sommerens slutrunde i Tyskland og de danske vikinger lagde hårdt ud med verdensranglistens nr. 3 Frankrig. Vi åbnede kampen fantastisk og Eriksen kunne fortjent sende os i front efter 15 min. Vi dominerede franskmændene og Højlund fordoblede vores føring med 10 min til pausen. Alle fik ros da dømmeren fløjtede 1. halvleg af, men 2. halvleg var knap begyndt før Joachim Andersen svingede en albue i hovedet på en modstander og dik korrekt direkte rødt. Nu var det ren overlevelse herfra. Heldigvis havde Schmeichel en god dag, så vi kunne med hiv og sving hive sejren i land.



Efter kampen fik Joachim Andersen hele 3 kampes karantæne  Skuffet

Næste modstander var Finland. På papiret en let kamp, men igen kunne vi dominere i stor stil uden at kunne lukke kampen helt. Grønbæk og Daramy havde bragt os foran med 2, men på en eller anden måde fik Finland igen gjort kampen tæt.



6 point efter 2 kampe og fyldte med selvtillid gjorde vi os klar til at gøre rent bord mod Østrig. Vi spillede fremragende og Højlund kunne bringe os i front 1-0 efter blot ni minutter. Jeg når lige at tænkte det her bliver en sten sikker sejr, så laver vi en fejl i opspillet og 1-1. Herefter stod der Danmark på alt, men alligevel bragte Østrig sig i front må magisk vis og vi kunne simpelthen ikke få kuglen i kassen igen.



Nederlaget mod Østrig gjorde at vi "kun" blev 2ér i puljen, yderst skuffende. Dog skal det noteres, at det egentlig var det der var forventet inden slutrunden.

Nu venter der noget af en mundful i 1/8 dels finalen - Portugal
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 - Danish Viking Warriors
« Svar #12: 19 Maj 2024, 21:30 »

Et stor mundfuld der venter i 1/8-finalen... Meeen nu har du jo slået Frankrig allerede i den her slutrunde, så jeg vil give dig et 45/55 odds!
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#7 - Danish Viking Warriors
« Svar #13: 21 Maj 2024, 19:52 »

EM - Portugal - Danmark


Vi havde som nævnt trukket Portugal i 1/8 dels finalen. Vi åbner kampen fantastisk med flotte kombinationer blandt de 4 mest offensive spillere, men vi kan ikke rigtig finde den rette aflevering der gør chancerne store nok. Heldigvis har vi Højlund, som ikke skal bruge mere ind en halv chance på at bringe os i front 0-1. Vi fortsætter ufortrødent vores spil, men Portugal kom mere og mere med i kampen. Vestergaard får en hjerneblødning og spiller Diego Jota fri og 1-1 kort før pausen. Herefter sker katastrofen, Schmeichel har sæbe på hænderne og Vitinha bringer Portugal foran 2-1 i tillægstiden. 2 halvleg står der mest Portugal på højdepunkterne, men til trods for det udligner Daramy til 2-2. Det holdte dog kun i få minutter før Jota igen bringer Portugal i front 3-2. Desværre kvalte de kampen fuldstændig derefter, så nederlaget til Østrig ser ud til at koste os dyrt.



I det mindste var de kommende vindere som sendte os ud. Desværre ser det ud til, at det godt kunne havde blevet til 92 triumf, hvis mand ser hvem modstanderen var i finalen.



Efter slutrunden har Schmeichel valgt at gå pension. Rønnow er den umiddelbare erstatning som starter, men både Hermansen og Jörgensen står fast i PL og La Liga, så kampen er meget åbent.

Udover Schmeichel, så forventes det ikke Kjær kommer til at blive udtaget længere samt Delaney, Vestergaard og Eriksen synger efterhånden også på sidste vers, da der er en del yngre spillere, som prøves af på landsholdet til den kommende Nations League
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #7 - Danish Viking Warriors
« Svar #14: 21 Maj 2024, 20:02 »

For nemt hvis du allerede havde vundet EM, så jeg glæder mig faktisk en smule over at du ikke bare buldrede derudaf. Når det så er sagt, så bliver det spændende hvad den nærmeste fremtid bringer for et efterhånden aldrende landshold - fedt med udsigt til noget foryngelse! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010