home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2024
| | | | |-+  [33] Journeyman - Syv kampe, et mål!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: [33] Journeyman - Syv kampe, et mål!  (Læst 11622 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[33] Journeyman - Syv kampe, et mål!
« : 15 Maj 2024, 01:04 »

Blogkonkurrencen anno 2024


Prolog: Det er en mørk vinter aften. Sneen daler stille uden foran vinduet, imens ungerne er puttet. Fruen er gået tidligt i seng, så det er bare mig og FM… Det er tiltrængt ovenpå den første tid med barn nr. 2… Jeg er gået i stå med mit tidligere save, og venter vel reelt bare en vinterupdate… Så hvad skal jeg begive mig ud i?

Tankerne fløj lidt ud i det fjerne… Et afsnit af den serie og så af den serie. Jeg var ikke rigtig kommet det nærmere… Pludselig, helt tilfældigt, som en åbenbaring forstod hvad det var jeg skulle. Jeg havde ingen ide om hvad jeg havde fået kastet mig ud i… Det skulle vise sig at blive mit livs FM-eventyr!
« Seneste Redigering: 27 Maj 2024, 20:07 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: xxxxxxxxx - Prolog
« Svar #1: 15 Maj 2024, 01:05 »

« Seneste Redigering: 27 Maj 2024, 20:10 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: xxxxxxxxx - Prolog
« Svar #2: 15 Maj 2024, 01:06 »

Karriere Oversigt


Jobs:
Chennai City, 20/8-2020 - 1/6-2022
Rampla Juniors, 24/6-2022 - nu

Trofæer:
Vinder af Hero I-league 2020, 2021
Vinder af Federation Cup 2021, 2022

Personlige adwards:
Årets manager Hero I-League 2020, 2021
« Seneste Redigering: 27 Maj 2024, 10:00 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[1] xxxxxxxxx - Opsætning af Savet
« Svar #3: 15 Maj 2024, 01:07 »

[1] Opsætning af savet


Ideen var simpel, et journeyman save, noget jeg aldrig havde gjort før. Og det skulle gøres helt random, eller så tæt på som muligt. Der blev overvejet mange muligheder, og valgte endte på jeg ville starte uden for de klassiske ligaer og lande. Det resulterede i følgende:



Bemærk at startdatoen ikke passer helt, den blev efterfølgende ændret til d. 17/8-2020
Den skarpe læser vil bemærke at vi med den start dato ikke befinder os i FM24, men i FM21 versionen


Derudover var følgende regler indført:
1. Man skal starte savet som arbejdsløs
2. Ens omdømme og trænererfaring sættes til laveste muligt, alternativt så realistisk som muligt
3. Forbud mod at bruge in-game editor overhovedet!
4. Man spiller med skjulte egenskaber, dvs. skal du købe en spiller, kræver det at du scouter ham først.
5. Henvender en klub sig med større omdømme eller en klub fra en liga med større omdømme end ens nuværende, skal man acceptere at tage snakken med den pågældende klub. Man er IKKE forpligtet til at sige ja! Henvender en klub sig med mindre omdømme, eller en klub fra en liga med mindre omdømme, må man altid afvise at tage en samtale.








Jeg tænkte at starte i Asien et sted var vejen til et anderledes save! Og det blev det virkelig…
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 10:44 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [2] Journeyman - Begyndelsen
« Svar #4: 15 Maj 2024, 19:20 »

[2] Begyndelsen


Det tog kun kort tid inden vi kunne lade os præsentere som manager hos det eksotiske Chennai City. Klubben er beliggende i det sydvestlige Indien, i byen Coimbatore og har hjemme på Nehru Stadium med plads til 30.000. Et pænt antal, lige indtil man indser byen huser små 7 mio. indbyggere, og derfor er det faktisk lidt skuffende man ikke har plads til flere…

En klub der er spået midterplacering i ligaen, med helt basale træningsfaciliteter, dårlige ungdomsfaciliteter og basal ungdomsrekrutering… Puuhh… Jeg skal da heller ikke forvente meget hjælp eller luksus her i Indien. Knofedt og hårdt arbejde skal der til.

Bestyrelsen er ret klar i spyttet om, hvordan de ser fodbolden skal spilles… Altså med en kontrakt der gælder en hel sæson, bliver det da spændende at se hvor det ender henne… Jeg er ikke optimist…
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:10 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: [2] Journeyman - Begyndelsen
« Svar #5: 15 Maj 2024, 19:49 »

Så for søren da! så skete det! Det skræmmer mig dog lidt, at du ikke spiller med Roma.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [2] Journeyman - Begyndelsen
« Svar #6: 15 Maj 2024, 22:02 »

Så for søren da! så skete det! Det skræmmer mig dog lidt, at du ikke spiller med Roma.

ja, jo det... er noget andet og ikke trygt som det plejer... måske lige det jeg har brug for... hvem ved?

Måske gennemfører jeg endda i år?
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [3] Journeyman - Truppen
« Svar #7: 15 Maj 2024, 22:06 »

[3] Truppen


Indisk fodbold er for mig en ukendt størrelse, så forventningerne til spillere og niveauet i ligaen er… skal vi kalde det beskedne? Noget som skulle vise sig at være rigtig fornuftigt da jeg først fik truppen at se



På papiret ser det jo lovende ud. Størstedelen af spillerne har jo slet ikke nået deres topniveau, så der må være masser at bygge videre på tænkte jeg. Og de spillere der var bedst, var jo på vej ind i deres bedste fodbold år. Altså, hvad mere kunne jeg ønske mig?



Svaret var… en del hel…


Charles er rated som værende den spiller med det højeste niveau pt… Seriøst jeg har set bedre spillere i den danske serie 1… Det her bliver min nok længste sæson i FM… Jeg vender tilbage, når jeg haft begravet mit hoved i, forhåbentligt, nogle rapporter, der er bedre end det her skrammel…

Mit budget er på vanvittige 1,7 mio at handle for… så det er vist noget med kreativ bogføring i et forsøg på at skaffe en stjerne til hver kæde!
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:10 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [4] Journeyman - Transfers
« Svar #8: 16 Maj 2024, 09:05 »

[4] Transfers


Siden jeg tog det første, det bedste job, stod jeg faktisk i en helt ekstraordinær situation. Jeg har over et halvt år til den 1. turneringskamp. Masser af tid til at få styr på truppen, taktikken mm.

Som tidligere beskrevet har jeg haft focus på at finde en stjerne til hvert led. Begrænset af klubbens økonomi, spejderrækkevidde, omdømme mm. var det bestemt ikke nemt.

Alligvel er det lykkedes mig at lave nogle ganske fine handler i form af følgende:



Et absolut bæst ifht. den indiske bedste række jeg fik tilbudt af hans agent på fri transfer. Med hans ankomst føler jeg mig sikker på at have den spiller der kan score de afgørende mål!



Ung indisk landsholdsspiller, der er god med begge ben. Han skal være min udfordrende spiller, den der skal skabe det uventede. Købt for den billige sum af 270.000



Til at lede mit forsvar er denne ældre herre tiltrådt. Ligeledes på fri transfer, kommer han med erfaringer, rutine, og ikke mindst evnerne til at dominere langt de fleste spillere i Indien


Til målet kommer denne rumæner, der i en årrække var fast reserve for den rumænske storklub CFR Cluj, en mand der kender spillet, og nu i en alder af 35 år kan få lov til at vise, hvad det vil sige at have, måske, rækkens bedste målmand. Med en højde på 196 og kampvægt på 95 kg frygter jeg ikke dødbolde længere.



Sidste store signing der skal nævnes er denne højreback, ligeledes landsholdsspiller for Indien, og så hentet for blot 60.000.

Det har naturligvis haft voldsomme store konsekvenser på vurderingen af min trup, en vurdering I kan se i de tidligere indlæg, for nu ser det altså således ud:



På nuværende tidspunkt er det således, jeg har mulighed for at forstærke truppen med en asiatisk spiller, og ellers skal resten være indere. Udfordringen er pt. at der ikke er nogen profiler, der vil skifte, pga. klubbens omdømme. Så jeg tror, jeg skal klare med det I ser... Der venter nu en del træningskampe, intet mindre end 24 stk.

Jeg giver lyd igen, når jeg er klar med taktik og oversigt over træningskampene…

« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:10 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [5] Journeyman - Taktik og træningskampe
« Svar #9: 16 Maj 2024, 22:52 »

[5] Taktik og træningskampe


Det er ekstremt voldsomt med 6 måneder kun med træningskampe... Men hvad pokker, man skal jo starte et eller andet sted...

Taktisk har jeg valgt at hive en af mine sikre klassiske taktikker i brug, en taktik jeg har brugt i snart 7 år mere eller mindre, og som altid er solid.



Efter 25 kampe skulle vi gerne være helt klar til sæsonens første kamp. 25 kampe der endte med følgende:

19 sejre
3 uafgjorte
4 nederlag

Antal mål scoret: 74
Antal mål indkasseret: 22


Skal vi lege lidt med tallene giver det følgende:

Point pr. kamp: 2,4
Mål scoret pr. kamp: 2,96
Mål indkasseret pr. kamp: 0,88


Dermed nåede vi til vejs ende med preseason… Meeeeeen… ingen preseason uden overraskelser vel?

Stay tuned!
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:11 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [4] Journeyman - Transfer
« Svar #10: 17 Maj 2024, 07:55 »

Det her er mærkeligt.. Warmon uden Roma.. Du har da heldigvis holdt dig lidt til de rigtige farver! Opstemt Glæder mig til at følge dit eventyr! Hvem elsker ikke en solid Journeyman?! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [4] Journeyman - Transfer
« Svar #11: 17 Maj 2024, 09:00 »

Det her er mærkeligt.. Warmon uden Roma.. Du har da heldigvis holdt dig lidt til de rigtige farver! Opstemt Glæder mig til at følge dit eventyr! Hvem elsker ikke en solid Journeyman?! Opstemt

Ja, Roma uden Warmon er sku mærkeligt... Og jeg kan jo ikke afvise jeg skal derhen på et tidspunkt... Det må tiden og savet vise... Journeyman saves er altid spændende, og ikke mindst fuld af overraskelser...
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [6] Journeyman - Klar til sæsonstart
« Svar #12: 17 Maj 2024, 09:10 »

[6] Klar til sæsonstart


Da jeg umiddelbart ikke har planer om at opholdet i det indiske skal blive det længste, valgte jeg at bruge de sidste penge jeg havde i budgettet. Ikke synderlig langsigtet, men pt. er målet også bare at få noget succes, så jeg kan komme videre herfra! Toilet-faciliteterne hernede er ikke imponerende, og jeg har da allerede fået ødelagt et af dem…

Ind er kommet 5 spillere yderligere:



Endnu en Indisk landsholdsspiller har indtaget vores ydmyge midterklub. Man må sige jeg formår at sælge vores projekt, ikke?



Og sørme om ikke endnu en er kommet til. Denne gang en af de mest scorende landsholdspillere igennem tiden for Indien. Med ham er jeg sikret en solid frontduo!



Manden her er indkøbt som den sidste udlænding, der må være asiatisk oprindelse. Håber jeg kan indfri hans potentiale.



Ung talent, mulighed for at få lidt kampe mod de svagere hold, mulighed for videresalg, skulle vi ende med blive i klubben.



Og sørme om ikke vi slutter af med endnu en landsholdsspiller. Ja, det ser lovende ud, ifht. hvor vi startede henne. Noget der bestemt ikke er gået ubemærket hen hos medierne. Vi er gået fra at have odds 80 til at vinde ligaen, til nu at have odds 1.91... Med andre ord, forventningerne udefra er store...

Min bestyrelse forventer en midterplacering. Med andre ord, jeg føler faktisk, jeg har god arbejdsro.

Nu venter 10 kampe, og lidt heldige skal vi være. Vi starter på udebane mod det svageste hold på papiret. Alt ser ud til at flaske sig til en god start på det her projekt. Så håber jeg at jeg kan indfri forventningerne. Ligaen er en underlig størrelse hernede, hvor det ligner vi har en meget kort sæson. Gad vide om det er pga. regnsæsonen???

Sidenote: Vi deltager også i den asiatiske champions league. YES! Der er noget, forhåbentligt, at se frem imod!
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:11 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] Journeyman - Officiel debut i det indiske
« Svar #13: 17 Maj 2024, 09:25 »

[7] Officiel debut i det indiske


Første kamp på udebane mod Arrows, et hold der med odds 801 til at vinde rækken må være det absolut dårligste. Endda så dårlige at de ikke engang kan rykke ned fra rækken... Ja I læste rigtig... 2 hold ud af 11 kan ganske enkelt ikke rykke ud???

Den skulle dog ikke forhindre os i at komme stærkt fra start. A-kæden var klar, og den skulle på have på alle 11 tangenter! Og det fik den også!



En knusende 6-1 sejr tager vi med hjem fra ligaens dårligste hold, og dermed er vi kommet godt fra start. Med blot 9 kampe og dermed blot 27 point at spille om, gælder det om at tage hver eneste et, og gerne med stil, så de andre hold tænker:

"Hold nu kæft, de ser fandme uhyggelige ud dem der fra Chennai..."


Ligaen har dog afviklet lidt kampe før vi spillede og dermed ser ligaen sådan ud:



Aizawl er kommet flyvende fra start, og med 3 sejre og 10 scorede mål må de betragtes som en af vores titelrivaler. Med så få point der er at spille om, skal man ikke snuble mange gange før man er ude, og derfor kan en stime af sejre sende selv et bundhold til tops i denne liga.

Jeg vender tilbage efter næste kamp!
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:11 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] Journeyman - Den svære anden kamp… eller måske ikke?
« Svar #14: 17 Maj 2024, 09:32 »

[8] Den svære anden kamp… eller måske ikke?


Efter en flot 1. kamp skulle vi i ilden blot 3 dage senere, denne gang møder vi Kashmir FC, hvor min hjemmebane debut venter. Et hold der inden sæsonen gik igang var seedet nr. 5, men som er kommet utroligt skidt igang, og har tabt deres første 3 kampe snævert.

Jeg kunne tilgengæld glæde mig over at jeg har alle mand klar, og derfor var det atter stærkeste opstilling der indtog stadion, hvor vi planlagde at give gæsterne en fodboldlektion.



Den plan vil jeg sige vi lykkedes rigtig godt med. Blot 4 skud i hele kampen havde de. Samtidig betød et hattrick af min colombianske stjerneangriber at han nu har scoret 5 mål i 2 kampe. Jeg har svært ved at være andet end tilfreds!



Efter vi har spillet to kampe, kan vi med glæde noterer os at vi forsat har maksimumpoint, mens at vores konkurrenter i toppen snubler, så vi nu har to kampe i baghånden, men blot er 3 point efter 1. pladsen.

Næste kamp følger snarest!
« Seneste Redigering: 17 Maj 2024, 12:12 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010