home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
22 Jul 2024, 19:16 Arsrea Blogs #5 - Kongeblå Revoluti...
15 Jul 2024, 20:38 Broen13 Omklædning... Underlige ting
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
Antal Registrerede Brugere: 23360
  0 Brugere, 369 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31372 Emner
Nyeste Bruger: noraleee1
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2024
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Ajax way FM 24
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The Ajax way FM 24  (Læst 2785 gange)
RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
The Ajax way FM 24
« : 12 Nov 2023, 22:33 »




Med min passion for at udvikle talenter... kommer her min ide til en blog, hvor jeg er blevet inspireret af følgende https://www.footballmanager.com/the-byline/how-nail-youth-development-fm23

Jeg ønskede at vælge en klub til mit FM24-eventyr, der ville give mig mulighed for at dykke dybere ned i ungdomsudvikling og forhåbentlig levere dig, noget spændende læsning om aften på sofaen.



Det fangede min interesse for udviklingen af fodboldspillere og hvordan man skulle gøre dette og takket være det store indhold og  af den tilgængelige information omkring Ajax, ville jeg se nærmere på ''The Ajax way''


Udviklingen af unge talenter har været en fundamental søjle for klubben, en søjle, der også har givet afkast for hollandsk fodbold som helhed, idet det på et hvilket som helst tidspunkt estimeres, at op til 35 fodboldspillere i Eredivisie har fået en uddannelse på Ajax' akademi.







Spillestil


Ajax-systemet er baseret på Rinus Michels' system fra 1970'erne med 'Pressing Football', hvor holdet skal presse fremad, når de har bolden, og presse modstanderen, når modstanderen har bolden. Louis van Gaal tilføjede sin egen filosofi til denne spillestil.



Som du kan se ud fra sammenligningen af attributterne ovenfor, er den nuværende trup ikke godt tilpasset dette system og har en naturlig fitness og styrke gennemsnit, der kun ligger lige over Eredivisies gennemsnit. Jeg ville forvente, at Ajax lå i top percentilerne for begge disse attributter, som jeg mener er nøgleelementer for at spille på Ajax-måden.

Den naturlige fitnessattribut måler, hvor godt en spiller kan komme sig mellem kampe og undgå træthed forårsaget af kampe og træning. Mens styrkeattributten indikerer, hvor godt truppen kan opretholde formen under anstrengelse i løbet af en kamp. Jo bedre en spillers form er, desto bedre vil han udføre enhver handling.


Fysiske krav, der er essentielle for Ajax' DNA: Naturlig Fitness og Udholdenhed.

Ajax skal også spille fængslende fodbold, da essensen af spillet ligger i at underholde fansene. Deres stil skal være unik og let genkendelig, overstigende betydningen af deres trøjer. Derudover bør klubbens akademi anerkendes som fundamentalt, med halvdelen af holdet bestående af talenter fra egne rækker. Disse spillere skal udmærke sig ikke kun i Eredivisie, men også på den store scene i Champions League.

Ajax-systemet er angrebsorienteret og prioriterer fremadrettede afleveringer. Hvis det ikke er muligt, foretrækkes sidelæns og derefter baglæns afleveringer. Tilgangen opfordrer til 1 mod 1-situationer over hele banen og kræver stærk teknik mod tæt markering. Ajax-spillere skal have overlegne individuelle færdigheder i forhold til direkte modstandere.




Her ser jeg på, hvordan truppen sammenligner sig med vores modstandere med hensyn til Pasning, Teknik og Førstegangsberøring . Tre grundlæggende attributter for at spille efter Ajax-systemet. Du vil bemærke, at i disse områder udmærker den nuværende gruppe af spillere sig, hvilket giver mig forsikring om, at vi bør være godt rustede til både at spille bolden ud af forsvaret og tage en tålmodig tilgang i den sidste tredjedel ved at arbejde bolden ind i feltet.

Tekniske krav, der er essentielle for Ajax' DNA: Førstegangsberøring, Pasning og Teknik.

Endelig skal spillere skabe plads for sig selv og holdkammerater ved at bevæge sig efter at have erobret bolden.
Defensivt, når man mister bolden, er det øjeblikkelig pres afgørende. Den nærmeste spiller til bolden presse modstanderen, mens andre tager afskære afleverings muligheder.




Når jeg læser ovenstående afsnit og tænker på spillerprofiler, kommer tre ting i tankerne. Behovet for, at Ajax-spillere både er intelligente og konsekvente med hensyn til valg af handling, betyder, at Ajax-spillere vil have brug for en stærk mental profil.

Der er stadig behov for en smule 'frihed', hvilket er, hvor flair-egenskaber spiller en rolle. Jeg ønsker, at spillerne har et naturligt talent for det kreative og uforudsigelige - fodbold skal underholde.

Uden bolden er der behov for, at enkeltpersoner er villige til at arbejde til deres fulde kapacitet, gå ud over det sædvanlige, derfor er vigtigheden af arbejdsindsats.


Mentale krav, der er essentielle for Ajax' DNA: Anticipation, Besindighed, Koncentration, Beslutningstagning, Beslutsomhed, Flair, Samarbejde, Vision og Arbejdsindsats.






DE TOEKOMST


De Toekomst blev grundlagt i 1900, og i løbet af det meste af et århundrede har det frembragt spillere, trænere og en spillestil, der har åbnet nye lag og niveauer i spillet.

Klubbens identitet er virkelig vigtig; Ajax er ikke en klub, der køber sig til succes, de er en klub, der fokuserer på at producere unge spillere. Ungdomsakademiet (De Toekomst) er klubbens fundament, hvilket bliver tydeligt, når det oversættes, da det betyder "Fremtiden".



"Vi bør kun købe en spiller, der er speciel, som tydeligt udfylder en plads i holdet, som en akademispiller ikke kan."



Uden Ajax kan det argumenteres, at Barcelonas fodboldfabrik, kendt som La Masia, måske ikke ville have den angrebsorienterede fodboldkultur og det systemiske set-up, der har produceret nogle af de bedste spillere i moderne fodbold. Faktisk tilskrives kilden til Barcelonas model i høj grad Johan Cruyff og Rinus Michels. Ajax er synonymt med udvikling af unge og komplette fodboldspillere set fra et teknisk og taktisk perspektiv.

De Toekomst har spillet en afgørende rolle i at levere en konstant strøm af talenter til seniorholdet, hvilket afspejles i klubbens gennemsnitsalder på 22,6 år og gør dem til den yngste klub i Eredivisie.




Hos Ajax er teknisk kunnen vigtigere end rå styrke og fysisk præstationsevne, især i en ung alder. Personalet hos Ajax, mange af dem selv tidligere professionelle og produkter af akademiet, vurderer hver spiller og beslutter, om de passer til modellen og har den rette mentalitet til at blive bundet til en ungdomskontrakt.

Herover er nogle fine eksempler på hjemmedyrkede talenter, produkter af De Toekomst, der er blevet solgt for betydelige summer. Akademiet hos Ajax er noget særligt. Der er få klubber, om nogen, der kan prale af en sådan indflydelse på spillerudvikling over hele verden og en stjerneliste, som Amsterdammers kan. Af denne grund vil Ajax altid være synonymt med at fremme eneståenhed i alle henseender - og det starter med De Toekomst.






Systemet


Numrene på Ajax-spillernes trøjer har betydning og angiver forskellige positioner og ansvarsområder. Dette system er konsekvent fra ungdomsholdene til seniorholdene, hvilket fremmer genkendelighed. Unge spillere kan nemt identificere deres rollemodeller blandt seniorholdet baseret på fælles positioner.

En ung spiller i klubben vil vide, hvilken spiller på førsteholdet der spiller på hans position, og denne erfarne spiller vil være hans rollemodel.


"Vi ønsker at bringe fodboldspillere op på et højere niveau hurtigere, så de ikke behøver at vænne sig til Eredivisie i to år. Spillere vil modtage individuel træning fra en bestemt alder. Hver spiller skal behandles forskelligt."

Hvert Ajax ungdomshold består af en trup på 16 spillere. Der foretages ingen tilføjelser til truppen i løbet af sæsonen. Truppen er som følger:

2 - Målmand.

4 - Højrebenede spillere til positionerne 2, 6 og 7.

4 - Venstrebenede spillere til positionerne 5, 8 og 11.

3 - Spillere til positionerne 3 og 4.

3 - Spillere til positionerne 9 og 10.

Dette er noget, som jeg vil bestræbe mig på at opretholde gennem hele forløbet for at sikre en klar vej for enkeltpersoner og for at sikre tilstrækkelig spilletid, hvilket vi alle ved fremmer udvikling.

Den typiske Ajax-spiller i enhver aldersgruppe skal vise fire grundlæggende principper i sit fodboldprofil: tekniske, taktisk og mentale færdigheder, og disse udgør den moderne Ajax-spiller.

Jeg vil se på brugen af Jong Ajax-siden, der spiller i Keuken Kampioen Divisie, den anden bedste række i hollandsk fodbold, som skal hjælpe de unge spillere på vej ind i førsteholdstruppen.





T.I.P.S. MODELLEN


Ajax stiller fire grundlæggende krav til alle de unge spillere i klubben, kendt som T.I.P.S.-modellen.

T - Teknik er det vigtigste krav til en Ajax-spiller; alle Ajax-spillere skal være teknisk dygtige med bolden. Ajax-stilen indebærer at spille på modstanderens banehalvdel, hvilket betyder, at spillere skal kunne spille med god teknik, selv i trange rum.

I - Intelligens/Indsigt - Fodboldintelligens er afgørende for Ajax-stilen. Ajax-spillere skal kunne forstå instruktioner og følge dem ud. Ajax-spillere skal vide, hvad de skal gøre med bolden i forskellige situationer, såsom hvornår de skal holde på bolden, og hvornår de skal frigive bolden. De skal vide, hvordan de skaber plads, og hvornår de skal bevæge sig ind i pladsen.

P - Personlighed er nødvendig for en holdsportsspiller. Spillere har brug for karakterstyrke og lederegenskaber. Klubben leder efter personlighed hos spillerne for at se, om de er selvsikre, om de kan påvirke andre spillere, og mest af alt, om de kan arbejde inden for en gruppe. Ajax-spillere skal kunne harmonere med de andre spillere på holdet og ikke være individualister. Ajax-holdet skal være som én enhed.

S - Hurtighed i tanke og handling er en karakteristik ved Ajax-spillere. Ajax-spillere skal kunne vurdere situationer hurtigt for at løse problemer på banen.

Som du har set tidligere i denne blog, er der refereret til forskellige attributter, som jeg mener er essentielle for at spille på Ajax-måden. Disse er blevet udvalgt for at være tæt på T.I.P.S.-modellen og vil danne DNA-kriterierne for dette forløb. Selvfølgelig kan ikke hele denne model fanges via egenskaber, da personlighed bestemmes af de syv personlighedsattrib utter, der er skjult.

Dog er der nogle nøglemåder at tolke disse egenskaber på, gennem vurdering af personlighedsbeskri velser, mediehåndteringssti le, trænerapporter, scoutrapporter, reaktioner på holdtaler og kropssprog under kampe.




Taktisk alsidighed


Siden 1980'erne har Ajax i alt vundet 17 Eredivisie-titler. På trods af denne dominans har kun tre trænere formået at sikre sig tre mesterskaber på stribe. Louis van Gaal (93/94, 94/95 og 95/96), Frank de Boer (10/11, 11/12, 12/13 og 13/14) og Erik ten Hag (18/19, 19/20, 20/21 og 21/22).

"Som du ved, kommer alle gode ting i tre, ligesom Adidas' tre striber og Ajax' tre mesterskaber i træk."

De nedenstående billeder viser de tre forskellige formationer, som hver træner har brugt. Disse vil være de tre forskellige systemer, der udfylder mine taktikpladser, når jeg starter op på dette spil.



Da Ajax har en tydelig spilfilosofi, vil holdinstruktionerne i spillet være præcis de samme på tværs af de tre forskellige systemer. Dette vil sikre, at uanset systemet forbliver de underliggende principper i Ajax-spillestilens model konsekvente.




spillets målsætning



Målet med The Ajax way vil først og fremmest være at sikre, at AFC Ajax betragtes som det ubestridte nummer ét hold i Holland, ikke kun ved at vinde den nationale titel, men også ved at opretholde en stærk økonomisk position.

Jeg ønsker at komme ind i historiebøgerne ved at slutte mig til den udvalgte liste af managere, der har formået at sikre sig tre mesterskaber på stribe.

Det andet mål fokuserer på at skabe et dominerende Ajax på kontinentet, et hold der kan blande sig med Europas bedste ved at fremme spillere indefra og klogt bruge transfermarkedet.

Det tredje mål er at fastslå, at Ajax har den bedste ungdomsuddannelse inden for fodbold på De Toekomst, hvilket yderligere forstærker deres akademis storhed og giver flere talenter chancen for at sætte deres præg på førsteholdet.

Ideelt set for at opnå mål to og tre vil vi vinde UEFA Champions League med et hold, der primært består af spillere, der er kommet igennem De Toekomst, ambassadører for Amsterdams, 'Ajax Way'.

Ud over de nævnte in-game mål håber jeg, at jeg ved at følge dette emne kan give dig, en større forståelse af følgende områder af spillet:

Træning
Individuel træning
Spillerudvikling
Mentorordning
Rekruttering af personale
Datadrevet rekruttering af spillere





Lad spillet begynde.......
« Seneste Redigering: 19 Nov 2023, 21:30 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #1: 13 Nov 2023, 21:21 »




Sportsdirektøren


Ajax foretog en strategisk bevægelse i marts 2023 ved at udnævne Sven Mislintat som deres nye sportsdirektør, idet de erkendte behovet for forandring. Mislintat, kendt som 'Diamond Eye' under sin tid som chefscout for Borussia Dortmund, fik dette kælenavn på grund af hans evne til at opdage exceptionelle talenter som Robert Lewandowski, Ousmane Dembélé, Mats Hummels og Jadon Sancho.

Dog tog hans ry en nedtur under hans tid hos Arsenal fra 2017 til 2019. Her blev han kritiseret for sin store afhængighed af at signere tidligere Dortmund-spillere som Pierre-Emerick Aubameyang, Sokratis og Henrikh Mkhitaryan, med varierende grad af succes. Ikke desto mindre forsvarede Mislintat sine valg og understregede sin stolthed over disse spillere, idet han nævnte sin rolle i udvælgelsen af ​​William Saliba.

Efter hans exit fra Arsenal præsterede Mislintat imponerende i Stuttgart, hvor han som sportsdirektør hjalp klubben med hurtigt at vende tilbage til Bundesligaen. Han blev endda knyttet til en potentiel overgang til Liverpool, før Ajax sikrede hans tjenester.

Da CEO Edwin van der Sar annoncerede Sven over for medierne, udtalte han følgende:


"Det er godt for Ajax, at vi har kunnet besætte denne vigtige stilling med en internationalt erfaren sportsdirektør, der kan starte hurtigt. En omhyggelig proces gik forud for søgningen efter den rette person. Vi ledte efter nogen, der står for offensiv og attraktiv fodbold. Nogen med et internationalt netværk og et øje for scouting, udvikling og vækst af vores egne unge talenter. Sven opfylder profilkravene, og han gjorde et meget godt indtryk på os allerede fra de første samtaler i februar. Derudover har han en arbejdsmetode, der passer til dagens branche. Jeg er overbevist om, at han vil give et vigtigt bidrag til Ajax' nye succeser."




Transfervinduet


I løbet af sommeren handlede Sven Mislintat hurtigt på transfermarkedet for. Klubben fortsatte sin tradition med at sælge spillere med betydelige overskud, herunder Jurrien Timber, Mohammed Kudus og Edson Alvarez, som alle skiftede til Premier League-klubber.

I modsætning hertil bød Ajax velkommen til 12 nye spillere, hvoraf de fleste var unge talenter med uprøvet erfaring på det højeste niveau, men med betydeligt potentiale for fremtidig videresalg. Bemærkelsesværdigt var Josip Sutalo, 23 år, det dyreste indkøb fra Dinamo Zagreb, tæt fulgt af Georges Mikautadze fra Metz og Carlos Borges fra Manchester City, henholdsvis 22 og 19 år. Ajax erhvervede også Chuba Akpom, PFA Championship Players' Player of the Year, efter hans imponerende sæson med 28 mål for Middlesbrough. Borna Sosa, en kroatisk spiller, kom fra Mislintats tidligere klub, Stuttgart.

Samlet set investerede Ajax over €100 millioner (£87 millioner/$106 millioner) i nye spillere i transfervinduet (som set på billedet fra Transfermrkt), en betydelig sum efter Eredivisies standarder. Det er værd at bemærke, at nogle af disse overgange involverede den kontroversielle agent Vlado Lemic, der havde været knyttet til en skattesvindelsag relateret til genforhandling af Luka Modrics kontrakt med Real Madrid i 2018.







kaosset


I løbet af sæsonen oplevede Ajax en blanding af positive og negative resultater. De begyndte med en lovende 4-1 sejr over Heracles Almelo, men efterfulgte det med en skuffende 2-2 uafgjort mod Excelsior. Mens de formåede at avancere gennem en kvalifikationskamp til Europa League mod Ludogorets, stødte de på tilbageslag med en målløs uafgjort mod Fortuna Sittard, et 3-1 nederlag til Twente og en 3-3 uafgjort mod Marseille i Europa League. Dette efterlod Ajax uden en sejr i fire kampe op til en afgørende kamp mod Feyenoord.

Bag kulisserne udviklede der sig et anspændt arbejdsforhold mellem sportsdirektør Sven Mislintat og cheftræner Maurice Steijn, der blev ansat fra Sparta Rotterdam om sommeren. Friktionen blev tydelig efter kampen mod Fortuna Sittard, hvor Steijn bemærkede, at han og trænerstaben havde foreslået idéer til sommersigneringer, men Mislintat havde truffet andre valg.

I Feyenoord-kampen sendte Steijn en besked ved at lade syv af de 12 nye signings sidde på bænken og erstatte forsvarsspilleren Anton Gaaei, en nylig tilgang, efter lidt over 30 minutter. Han foretog også en taktisk udskiftning, hvor Borna Sosa blev erstattet af Anass Salah-Eddine i stedet for Gaston Avila.

Bemærkelsesværdigt havde Mislintat skabt røre ved åbent at diskutere muligheden for at afskedige Steijn med klubansatte blot en dag før Feyenoord-kampen, på trods af forventninger om, at han skulle arbejde diskret i sin rolle, som formand Pier Eringa udtalte. Denne handling overraskede mange og tilføjede til den allerede anspændte atmosfære inden for klubben.

AFC Ajax suspenderede derefter Sven Mislintat som reaktion på påstande om en interessekonflikt. Disse påstande opstod på grund af underskrivelsen af Borna Sosa, repræsenteret af agenturet AKA Global, der har forbindelser til Mislintats kommercielle datasystemvirksomhe d, Matchmetrics GmbH. Ajax hævdede oprindeligt, at de ikke var klar over disse aktiebesiddelser, men erklærede senere, at Mislintat forklarede, at de stammede fra en investeringsrunde i 2020, med planer om at omdanne investeringen til en tre procent ejerandel på et senere tidspunkt.


Ved skrivningen af denne opdatering ligger AFC Ajax på 12. pladsen i Eredivisie-tabellen efter et nederlag ude mod PSV Eindhoven (5-2). Nederlaget gav Ajax endnu en uønsket rekord, idet klubben for første gang i historien har tabt fem Eredivisie-kampe i træk.

Der er kommet lidt mere styr på det, men de er stadig langt fra det, som vi kender som Ajax..


Og det er her, min historie begynder....
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #2: 14 Nov 2023, 21:54 »

Begyndelsen




11 kampe 12 point, 3 i UEFA Europa League, nu skal the Ajax way sparkes igang


Mere følger
« Seneste Redigering: 14 Nov 2023, 21:55 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #3: 17 Nov 2023, 21:51 »




DNA

I min introducerende til the ajax-way, erklærede jeg, at jeg vil implementere et DNA, der er blevet udvalgt til at være tæt knyttet til T.I.P.S.-modellen. Dette DNA vil fungere som en skitse for at sikre, at jeg ikke afviger fra mine oprindelige intentioner med spillet, nemlig udvikling af unge.





FREMTIDEN

Lad os være ærlige, vi elsker alle en brugerdefineret holdvisning, og der for kan jeg anbefalde følgende https://fmstag.com/fm-stags-custom-views-megapack-for-fm24/ til FM24. En skitse mange FM-gamer kender til, jeg har lavet mine egne tilføjelser i hans skema, som vil passe til det DNA jeg selv skal bruge.





Skønheden ved en brugerdefineret visning er, at den giver dig mulighed for at have alle relevante data inden for rækkevidde på ét centralt sted. Den ovenstående visning vil hjælpe mig med at se, hvordan enkeltpersoner udvikler sig med hensyn til nøgleegenskaberne. Endnu vigtigere har jeg inkluderet felter som 'Position/Rolle/Opgave' og 'Fokus' for at se, hvordan jeg har sat individuel træning op.





OPSÆTNING AF DATA

[i]Football Manager og Excel går hånd i hånd, det er her, hvor jeg har udtrukket den ovenstående brugerdefinerede visning og indsat en formel for at se, hvilke personer der er bedst tilpasset til min valgte DNA.






Når du ser på ovenstående, vil du bemærke, at der er nogle personer, som f.eks. Oualid Agougil, Yoram Boerhout og Charlie Setford, der muligvis er blevet overset, hvis man kun ser på stjernerne for potentiale.

Disse spillere befinder sig blandt de 20 bedste under 20 år i klubben med hensyn til deres tilpasning til Ajax-vejen DNA, og det er derfor værd at fokusere bestræbelserne på at udvikle dem som individer.




Efter at have kørt dataene igennem vil du se, at holdet har en gennemsnitlig DNA-score på 177, hvor Branco van den Boomen scorer højest, og Jay Gorter (målmand) scorer lavest.

Dette giver mig nu en forståelse af, hvor en spiller bør være med hensyn til deres DNA-score, inden de gives eksponering på førsteholdet.


Jeg håber, det ovenstående har givet dig et indblik i, hvordan jeg spiller spillet.






Egenskaber


Shrewnaldo har lavet dataen i alle spilbare ligaer i FM24, hvilket har gjort det muligt for ham at producere gennemsnitsværdiern e for tekniske, mentale og fysiske egenskaber. Eredivisie har en samlet gennemsnitlig egenskabsvurdering på 10,87, og derfor skal mine spillere have min. 13 i deres egenskaber, her skal der igen ses i truppen, hvor der skal trænes for at ens spillere kommer op på et højre niveau.

Link til siden --> https://community.sigames.com/forums/topic/578674-fm24-leoni-del-garda/?do=findComment&comment=14198872
« Seneste Redigering: 17 Nov 2023, 22:05 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #4: 18 Nov 2023, 22:05 »

Spillet

Nu skal vi til og igang med selve spillet, 1. holdstruppen er nu kommet i excel arket, og jeg kan nu se hvor vi er stærkest henne og hvor vi skal kigge i egne rækker først.



Som det ses på billedet er alle deres egenskaber talt sammen og jeg kan begynde at se hvad en Ajax spiller skal være på eller hvad vi stræber efter, det mindste tal en færdig spiller skal have er 13 i disse egenskaber. Findes dette ikke i egene rækker, kan jeg søge efter dette via vores scouting.

Nu vil jeg i gange med at spille nogle flere kampe, der vil løbende komme opdatering af dette, med mere analytisk indhold.





TRÆNING

Vi træner efter T.I.P.S modellen, derfor har jeg lavet følgende trænings programmer for 1.holdet, der vil komme mere info ud omkring vores ungdoms hold senere, når der laves flere opdatering af denne blog. se de nedslående billeder for at få en ide, hvordan jeg sætter dem sammen.











Som det ses er der 3 typer, en til landsholdpause, en til kamp om lørdagen og en til kampe onsdag og lørdag.
« Seneste Redigering: 18 Nov 2023, 22:37 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #5: 19 Nov 2023, 21:04 »




Solgt

Salget af Tristan Gooijer, kommer på baggrund af hans DNA-stats, da han er for langt efter sine konkurrenter med et DNA-tal på kun 163, hvor de to andre er på henholdsvis 189 og 186.



Dette eks. viser meget godt hvordan jeg vil bruge T.I.P.S modellen/ DNA gennem mit spil.




Næste opdatering på vej..
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way
« Svar #6: 19 Nov 2023, 21:28 »




November XXX

Kampe



Stilling



Næsten en perfekt måneds, dog må vi se at vores udlands eventyr er slut med en 1-1 kamp i det engelske.
Meen vi er kommet godt med i ligaen og befinder os nu på en flot 7. plads, så der er fremgang.

Andet



Forlængelse frem til 2027, med en Jorrel Hato (17 år) som har et DNA for nu på 185, fremtidens mand, hvis ikke der kommer et snarligt salg.




Næste opdatering på vej
« Seneste Redigering: 20 Nov 2023, 21:36 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #7: 20 Nov 2023, 21:39 »




December XXX

Kampe



Stilling



Så kom den perfekte måned også en kort en må dog siges, men stadigvæk, vi er ved at finde formen.

som det ses er vi med i Conference League efter vinter, så fantastisk med flere europæriske aftener.




Næste opdatering på vej
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #8: 21 Nov 2023, 22:01 »




Januar XXX

Kampe



Endnu en god måned, ingen spillerslag, udover spillere i udkanten af truppen. Vi er nu klar til at jagte, de to føre hold i rækken.




Næste opdatering på vej
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #9: 22 Nov 2023, 21:42 »




Februar XXX

Kampe



En god måned efter, et overstået transfervindue med ingen handler eller tilføjelser til truppen. Vi skal nu se om vi kan hente PSV eller vinde Europa Conference League






Næste opdatering på vej
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #10: 27 Nov 2023, 21:23 »

Av, av, at du ikke kom videre i Europa League. Du bliver nok NØDT TIL at vinde conference nu  Shockeret
Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #11: 02 Dec 2023, 21:37 »

Marts XXX


Resultaterne fra marts, nogle gode kampe hvor vi nu er i finalien i KNVB Beker cup. Hvilket vil være super at kunne hente en pokaler mere hjem til det historiske pokalskab.



Tabellen er der ikke sket det store ved, vi befinder os stadig under de to bedste hold i år.






Vi går nu ind i den sidste fase af sæsonen, med en pokalfinale lige rundt om hjørnet skal der til at passes på spillerne



Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Ajax way FM 24
« Svar #12: 04 Dec 2023, 21:55 »

Slut på sæson 23-24 XXX







De sidste 2 måneder var en kamp med tiden før vi kunne se vores rivaler tage titlen, som var fuldt fortjent. Vi kom tæt på men ikke tæt nok, som det gamle ordsprog siger lige ved og næsten slår ingen mand af hesten. Netop dette er ilden som skal tænde os til næste sæson, vi skal ud fra start og vise vi kan være med i toppen igen




BUM BUM





Hvilken rejse det har været i den hjemlige liga og vores europæiske eventyr sluttede som et sand H.C Andersen eventyr




Sæson 24-25

Nu skal vi så igang med det store arbejde, men hvordan skal dette gøres?! jeg vil nu prøve at beskrive hvordan jeg vil bruge det DNA, som jeg startede bloggen med at skrive om og hvordan denne skal bruges i forhold til vores Jong Ajax og vores U18 hold i klubben








Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010