home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:32:11 warmon Blogkonkur... [8] Journeyman - Den s...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  2 Brugere, 115 Gæster Online.

Indlæg: 1132719 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2024
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi? PAUSE
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi? PAUSE  (Læst 3867 gange)
Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi? PAUSE
« : 23 Okt 2023, 21:20 »



Tilgang til spillet

Med Uniteds nuværende status IRL og det nye FM24 på gaden, så er første save oplagt og opgaven er sole klar. Der er ingen dikkedarer eller noget bavl.
- Få United tilbage til toppen
- Skab en god og sund kultur (lønninger, motivation, sult)
- Brug talenterne

På sigt skal gælden også udryddes, der skal investeres i faciliteter og mere fokus på ungdomsafdelingen, så vi bliver konkurrencedygtige på alle parametre igen.

Transfervinduet er deaktiveret fra starten af, så truppen er som den er.
Jeg har en forkærlighed for de unge, men vil forsøge at hente etablerede spillere også - dog under 30 år, så de der stadig er erfaring og sult.

Første mission
Holdet uden for banen er blevet opdateret, men vi mangler en ekstra fysisk træner. Klubben har sagt nej, men det kommer så snart vi kommer lidt i gang med sæsonen.




Obs: Layout skal jeg øve mig på, så her må I bære over med mig Smiley
« Seneste Redigering: 22 Nov 2023, 19:13 af Kenitho » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #1: 23 Okt 2023, 21:55 »

Ahhh, udfordringen alle United-fans (inkl. jeg selv) gerne vil tage, men frygter! Opstemt

Et tip jeg bruger i koden til billeder, er blot at skrive [img width=600] for at få billedet til at fylde lidt mere i bredden og ikke miste forholdet mellem højde og bredde. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #2: 23 Okt 2023, 22:12 »

Ahhh, udfordringen alle United-fans (inkl. jeg selv) gerne vil tage, men frygter! Opstemt

Et tip jeg bruger i koden til billeder, er blot at skrive [img width=600] for at få billedet til at fylde lidt mere i bredden og ikke miste forholdet mellem højde og bredde. Smiley

Haha ja det er jo også lidt et sats, da United er et hold som deler folket.

Tak for input - det prøver jeg lige at få rettet - synes også imgur er anderledes end sidst jeg brugte det ift links osv Smiley
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #3: 24 Okt 2023, 17:06 »



Status midtvejs

Der er spillet 19 kampe og det er gået meget bedre end forventet, især i Premier League, hvor vi på lånt tid indtager 2. pladsen.


I Champion League gik vi videre fra puljen som 2'er - foran Union Berlin og Milan, men efter Barcelona. I det nye år står den på Feyenoord.


Carabao Cuppen blev en kort fornøjelse efter nederlag til City på et tidspunkt, hvor programmet var presset - den blev ofret til fordel for Premier League.

I FA Cuppen møder vi Arsenal i 3. runde.


Transfer strategi
Det giver sig selv i de første par vinduer. Der skal sælges ud af middelmådighed og høje lønninger samt bringes yngre spillere ind med sult og potentiale - stadig med en vis form for realisme.
Der er for mange spillere til at de unge kan få chancen.
Det bliver også spændende at se, hvordan de Saudi Arabiske penge bliver formidlet.
Spillere som umiddelbart skal ud:

- Varane (løntung)
- Casemiro (løntung og ikke god nok, får mange røde kort)
- Martial (løntung)
- Amrabat (ikke fan)

Derudover skal der udlejes nogle spillere, så de kan udvikle sig bedre end som reserver.
Opdatering på transfervinduet kommer i næste oplæg Smiley
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #4: 24 Okt 2023, 19:46 »



Transferstatus Januar 2024

Så meget for realismen.
Der kom et bud fra Al-Hilal på Varane, som jeg besluttede at forhøje - det accepterede de uden forhandling.
Evans blev sendt til Frankrig og Sancho (utilfreds) blev lejet ud til Bayern - dog uden købsoption.



Det store beløb fra Varane skulle bruges på en yngre erstatning. Her havde jeg både Ignacio og A. Silva fra Sporting i kiggerten (Scalvini blev for dyr).
Valget faldt på Antonio Silva.
Derudover blev der hentet en backup/rotation til Højlund, så vi kan undvære Martial. Det blev Karim Konaté fra Salzburg.



« Seneste Redigering: 25 Okt 2023, 06:59 af Kenitho » Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #5: 25 Okt 2023, 07:24 »



Sæsonstatus 2023/2024

Vi formåede ikke at holde kadencen i sidste ende da det blev til 3 nederlag i de sidste 4 kampe.
De blå tog titlen og scouserne snuppede 2. pladsen blot 4 point foran os på 3. pladsen.

I Champions League lykkedes det at komme i semifinalen, hvor vi dog rendte ind i mægtige Real Madrid. Første kamp hjemme blev vundet 4-1, men et knusende 5-0 nederlag i returopgøret sendte os ud.

Det er ikke for alvor lykkedes mig at få gang i Højlund - 8 mål i ligaen og 8 mål i CL på noget der ligner 37 kampe.
Det samme med Konate - 7 mål i 17 kampe.
Rashford med 19 mål i 40 kampe
Bruno med 15 mål i 38 kampe

Samt en masse fordelt på de andre spillere.



Når sommerens transfervindue lukker kommer næste opdatering, men allerede nu kan jeg løfte lidt af sløret - Vi elsker Saudi penge... crazy Måske det er en bug i spillet/betaen??

Ifølge klubrapporter, så bør vi skille os af med følgende spillere:
- Pellistri
- Lindeløf
- Martial
- McTominay (ham er jeg dog i tvivl om)
- Eriksen (måske han er i gang med sidste sæson)
- Maguire (han er egentlig tilfreds med en backup status)
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #6: 25 Okt 2023, 14:31 »



Sommerstatus 2024/2025
Transfervinduet er lukket. Jeg er ikke sikker på vi decideret kom styrket ud af vinduet, men der er blevet skiftet lidt ud og yngre kræfter er kommet til.

Transfers ind:


Inacio er kommet ind, men ville have haft Todibo. Fik bud accepteret, men han ville have 9,09mio/måned i løn, hvilket jeg synes var for meget. Inacio får 4,54mio/måned og var billigere i køb. Todibo endte i Arsenal, hvor han får 6,26mio/måned... Huh

Koné & Zaire-Emery er hentet ind som erstatning for Casemiro, Roony for Antony, Nübel som backup for Bayundir og Rothe for Malacia.

Transfers ud:


Antony og Malacia er lejet ud med obligatorisk køb. Står dog stadig tilbage med Martial, som 4'backup på toppen.
Derudover ser jeg gerne en ny HB + en ekstra højre kant, da jeg gerne vil skippe Sancho(efter IRL hændelse).

Der er luft i lønbudgettet, men kan mærke der skal passes på, da klubber og spillere agerer i forhandlinger, som om United har masser af penge.
Den kommende sæson skal også bruges på at vurdere ungdomsspillerne, da der nok skal være et par stykker som kan agere backup frem for Pelllistri/Diallo mm.

Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #7: 26 Okt 2023, 20:37 »



Januar status 2024/2025
Transfervinduet er lukket. Bestyrelsen tog min opsparing som skulle bruges på talenter, så der er ikke blevet handlet i januar.

Få spillere har forladt klubben - Amad og Pellistri på leje.

Transfers ud:


I Premier League forsøger vi at følge med de andre, men største udfordring er antal mål.
Vores topscorer pt er Garnacho med 8 kasser mod Haaland's 25 Huh
Til gengæld slog vi Rangers med 12-1 i CL Opstemt

Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #8: 27 Okt 2023, 23:07 »



Sommerstatus 2024/2025
Sindssyg afslutning på sæsonen - United er tilbage som mestre!!
Dejlig stime af sejre i sidste del af sæsonen, hvor både Liverpool og City blev slået henholdsvis 4-0 og 3-0. Tottenham ligeledes 4-0.

I pokalturneringerne var præstationerne ikke noget at råbe hurra for.

I Champions League måtte vi dog skuffe i 1/16-finale mod Arsenal. Taber samlet 6-4...

Afslutning på sæsonen:




Da vinduet åbnede sagde vi farvel til Martial på en fri transfer samt McTominay for 197 mil til Brentford.
Ind er indtil videre kommet Scalvini og Frimpong - forventer at sælge Maguire og Wan-Bissaka
Det betyder transferbudgettet pt er på 0,- Opstemt

Jeg vil rigtig gerne benytte mig af ungdomsspillere fra akademiet, men det vi producerer er ikke godt nok.
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #9: 28 Okt 2023, 14:53 »



Transfervinduet lukket
I dette vindue er der blevet ryddet op.
Udover nedenstående solgte/udlejede spillere røg McTominay, som tidligere nævnt.

Ind er kommet Frimpong som skal sætte sig på højre back med Dalot som backup
Scalvini i forsvaret sammen med Inacio, Martinez og Silva i rotation.
Venstre back ejes af Shaw med Rothe som backup.
Det er et forsvar som jeg kun vil ændre på pga. alder eller talenter

Transfers Ind:


Transfers Ud:


Til næste år (17/6-2026) kommer en talentfuld målmand til klubben:

.
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #10: 05 Nov 2023, 11:00 »



Midtvejsstatus
Midtvejs i sæsonen, vinduet er lukket og der er sket minimale ændringer. Et par enkelte ungdomsspillere er blevet solgt, intet nævneværdigt beløb eller navne. Vi scouter på livet løs efter unge talenter samt gør alt hvad der kan gøres for at rekruttere bedre.

I Premier League er vi rigtig godt med, dog er der stor konkurrence.

Premier League:


I Champions League har det ikke været helt overbevisende. Nederlag til Monaco og Barcelona samt uafgjort mod Bayern.

Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #11: 05 Nov 2023, 16:08 »



Sæsonafslutning 2025/2006

Vi er mestre igen!

En meget kontrolleret sæson i ligaen endte med endnu et mesterskab. 91 point mod 86 til City, men et forspring vi har haft stort set efter sidste opdatering.
Højlund fandt formen med 30 kasser i 33 kampe.
Garnacho med 15 mål, 9 assists
Bruno med 14 mål, 8 assists

Marts måned blev dog skæbnesvangert i de øvrige turneringer:


Der er også blevet shoppet lidt unge talenter til at supplere truppen, så vi hele tiden sikre der kommer nyt til - Rashford og Sancho har været lidt utilfredse, så de kunne godt blive ofret, hvis det fortsætter.
Eriksen har spillet mere end 20 kampe, så han har fået automatisk forlænget og er i den kommende sæson blot tiltænkt en backup rolle.

Assan Quedraogo kommer til fra Schalke 04 for 167 mio.


Malik Halmes kommer til fra Genk for 157 mio.


Damian Gonzalez kommer til fra Talleres CBA for 28 mio.

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #12: 06 Nov 2023, 12:49 »

Fed læsning. Godt klaret.
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #13: 06 Nov 2023, 18:50 »

Fed læsning. Godt klaret.

Takker - er spændt på denne sæson, der skal udvides med cup eller CL + liga Opstemt
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM24 Manchester United - Hvilken vej skal vi?
« Svar #14: 06 Nov 2023, 18:59 »



Sæsonstart 2026/2027

Vi er efter 5 kampe bagefter med 5 point til City der har vundet 5 af 5.
Liverpool med 13 point
10 point til os indtil videre - til gengæld har Højlund lavet 5 i 5, så det tegner godt.


Manglede ikke rigtig en ny målmand, men så mit snit til at hente Costa, så Onana kan få rigtig modstand. Nübel er 3. valg og de unge målmænd skal lejes ud eller spille U21, så de ikke får splinter i røven.
Hannibal, Wan-Bissaka og Bayundir kom i overskud.
Mainoo og Gore er kommet i truppen, men det bliver nok mest som rotation med Eriksen. De er dog på vippen til at blive solgt.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010