home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:52:56 warmon Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I går kl. 22:35:06 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:13:07 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:02:27 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  1 Bruger, 104 Gæster Online.

Indlæg: 1132718 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2024
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM24 - Broen13's Journeyman
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: FM24 - Broen13's Journeyman  (Læst 17289 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
FM24 - Broen13's Journeyman
« : 20 Okt 2023, 13:33 »


Med release af betaen til FM24 er jeg nu igen klar til at skrive lidt om et af mine forsøg i vores
elskede spil, og med alle de nye tiltag og rettelser der er lavet, er jeg sikker på at dette bliver et langtidsholdbart save (også med tanke på at man kan overføre saves igennem versionerne af FM i fremtiden). Derfor er jeg startet op med at jagte verdens top indenfor fodbold og blive den mest vindende manager i verden!

Grunden til at det bliver et Journeyman-save jeg starter med er fordi jeg på intet tidspunkt i FM23 formåede at skifte klub i et save, og det savner jeg faktisk lidt, kan jeg mærke. Jeg var også kort ude i at fortsætte Kampen om verdensherredømmet (alfabet-challenge), som jeg tilbage i FM18 udfordrede Gilly i, men der er vi ikke helt endnu - omend den ide dog ikke er lagt helt på hylden for FM24 endnu.

Der er ingen tidshorisont, krav til hvad der skal vindes, eller hvordan jeg skal spille, handle, agere - det er bare helt simpelt lets-play, men dog med den forudsætning, at jeg er tro mod mig selv og den måde jeg spiller FM på. Jeg kommer ikke til at hente nogen former for taktikker eller træningsrutiner (som jeg i øvrigt aldrig gør), lave nogen form for editorrettelser, og jeg kommer ikke bevidst til at udnytte nogen huller i spillet (lange indkast, hjørnesparkskombina tioner mv.). Derudover kommer jeg aldrig til at bede om forslag til hvem jeg skal købe, uden at have sonderet terrænet først - det er muligt jeg ligger et dilemma op engang imellem, hvis jeg kan mærke I gider læse med!  Opstemt

Det bliver helt råt for usødet og sandsynligheden er at jeg bliver fyret oftere end jeg vinder pokaler - men NÅR jeg så vinder noget, så er det så meget federe, når jeg selv har gjort det hele!

Som altid - når jeg starter et journeyman - starter jeg uden tidligere erfaringer eller licenser, laver en database på min PC's maksimum (125.000 spillere), simulerer et halvt år frem (for at undgå at det altid er de samme klubber), og så tager jeg mere eller mindre den første klub der ønsker mig som deres manager.

Der bliver ikke noget fancy grafik, smarte videoer eller en god historiefortælling, så hvis det er den slags du vil læse, så vil jeg anbefale at kigge i de andre blogs på sitet lavet af Wester, Sarl, Bubbles eller hvad i alle sammen hedder! Til gengæld vil jeg forsøge at lave indlæg så snart jeg har noget at berette om, og vil tage alle input med kyshånd, hvis der er nogen der kunne have lyst til at kommentere, hylde eller håne mine evner som Football Manager!

Velkommen til mit journeyman-save! Opstemt


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #1: 20 Okt 2023, 13:35 »

Held og lykke med det🙂 Altid sjovt med en journey
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #2: 20 Okt 2023, 13:42 »

Held og lykke med det🙂 Altid sjovt med en journey

Jeg takker! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #3: 20 Okt 2023, 20:36 »


Der gik fire dage fra jeg kom tilbage fra en velfortjent ferie med fejring af nytår i de varmere himmelstrøg, og så lå første jobsamtale i min kalender.

Den tidligere manager for
NK Jarun Zagreb havde sagt op, da han havde fået et bedre tilbud, og klubben manglede derfor en ny mand til at stå i spidsen for klubben. Klubben er over 100 år gammel (stiftet i 1921 - samme år som min gamle mormor blev født), men på trods af det, har man aldrig rigtig gjort sig gældende i den bedste række. Det kan der måske blive lavet om på - de ligger nemlig nummer 3 med 1 point til nummer 1 halvvejs igennem sæsonen - seedet 6.

Samtalen gik fint, men de vil ikke umiddelbart betale et trænerkursus... Øv..


Fem dage senere kom en anden samtale - der var nu tale om et nedrykningstruet sydafrikansk andetdivisionshold -
Orbit College Football Club. Der er ikke de store forventninger (seedet 16 af 16 hold, men alligevel kræver ledelsen at undgå nedrykning, og fyrede den tidligere manager, da man lå nummer 15, som også er direkte nedrykning. De ville til gengæld gerne betale trænerkurser, og så har jeg lidt en fascination af Sydafrikansk fodbold i FM.


Den sidste mulighed jeg fik, inden jeg måtte bestemme mig for hvilket hold jeg skulle starte med at styre, var en lidt sjov en af slagsen. N'Golo Kanté har købt
Royal Excelsior Virton, og han var vidst ikke tilfreds med den tidligere ejer, så der var også en snørre ude, for at se om jeg kunne være interessant for dem. Der var dog ikke økonomi til noget som helst, så selvom historien er lidt sjov, så bliver det ikke dem.

Der skulle gå en god håndfuld dage får nogen svarede tilbage - Virton var ikke interesseret, men de to andre klubber var klar på at hyre mig som deres manager:

Går jeg efter den gode placering, men mindre i løn, mindre lønbudget, og intet trænerkursus (lige nu ihvertfald):

Eller skal det være det eksotiske eventyr/mareridt i bunden af den sydafrikanske 2. division:

Jeg vender tilbage med mit valg!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #4: 20 Okt 2023, 21:03 »

Der bliver noget at tænke over med klubvalg. Tak for en god blog
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #5: 21 Okt 2023, 10:52 »



Jeg valgte Jarun, af flere forskellige årsager:

1. Det tiltalte mig mest at skulle kæmpe om oprykning, frem for nedrykning
2. Deres trup var markant bedre
3. på trods af et højere lønbudget i Orbit, så var der ikke så meget at arbejde med, da Orbit havde flere spillere i truppen på højere lønninger
4. Jeg har aldrig prøvet at spille i Kroatien, men har taget tilløb flere gange - nu skulle det være

Jeg fik presset lønnen 2.000 kr. længere op, og vurderer at jeg godt kan klare mig en periode på 14.000 kr. om måneden i løn - jeg antager selvfølgelig at jeg skal sove på kontoret (jeg tænker familien lige bliver i Danmark indtil jeg er sikker på jeg vil være Fodbold Manager), og spise alle måltider i klubbens kantine!



Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

randers-man500
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #6: 21 Okt 2023, 12:03 »

Følger. godt start nemt at læse og gå til og for mig er det grafiske helt fint
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #7: 21 Okt 2023, 22:49 »

Så er Broen i gang igen!
Jeg kan lide det Opstemt
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #8: 21 Okt 2023, 23:01 »

Følger. godt start nemt at læse og gå til og for mig er det grafiske helt fint

Jeg takker - fedt du er med! Opstemt

Så er Broen i gang igen!
Jeg kan lide det Opstemt

Haha! Opstemt Du smigrer! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #9: 22 Okt 2023, 08:54 »


Januar er overstået og min tid er blevet brugt på et par venskabskampe og lidt forbedring af truppen:

Diego Ivo er tiltænkt en plads i det centrale forsvar, Caic skal styrke den centrale midtbane, Karin er en klar forbedring af målmandsposten (og starter på U21-landsholdet), og Kardum er en 17-årig forstærkning på venstre kant.


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #10: 22 Okt 2023, 10:48 »


Det har været en god måned!

Det giver en endnu bedre stilling:

Og med dertilhørende titel (den første af sin slags):

Konklusion - eventyret er egentlig startet meget godt! Opstemt

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #11: 22 Okt 2023, 11:06 »

God start må man sige  Opstemt

Det bliver spændende at følge  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #12: 22 Okt 2023, 20:28 »


Jeg er tom for ord - hvilken start!

Ligaen er selvfølgelig derefter:

Månedens manager er selvfølgelig givet for anden måned i træk (det fik jeg ikke lige lavet screenshot af).
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #13: 23 Okt 2023, 08:04 »


En vital skade (vores bedste kantspiller), samt det var nødvendigt at hente en mulig bedre målscorer ind (jeg synes ikke vi scorer nok i forhold til XG):

Desværre blev det til et enkelt nederlag i april, i en kamp hvor vi ellers var foran ved halvleg og fik to mål annulleret:

Vi er dog fortsat klart i front for ligaen - det begynder at se godt ud (der spilles 33 kampe i alt):

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: FM24 - Broen13's Journeyman
« Svar #14: 23 Okt 2023, 11:44 »


Med et 7 points forspring inden måneden og 5 kampe tilbage, var det blot vigtigt at jeg ikke tabte to af disse kampe:

Derfor kunne jeg allerede i denne måned hæve trofæet over hovedet!

På trods af at Sibenik vandt alle deres kampe I denne måned, ligger vi jo fortsat klart nummer 1:

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010