home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den Østrigske drøm
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Den Østrigske drøm  (Læst 57441 gange)
RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Den Østrigske drøm
« : 29 Jun 2023, 12:17 »




Jeg stod over for en enorm udfordring: at prøve at slå Red Bull Salzburgs utrolige ni mesterskaber i træk. Rejsen mod toppen i den østrigske fodboldscene var begyndt, og mit første skridt var at tage til Sportklub Puntigamer Sturm Graz, også kendt som Sturm Graz.

Sturm Graz var ikke en klub, der var ukendt for succes. De havde allerede etableret sig som en stærk kraft på fodboldscenen i Østrig, med en stil der minder meget om den Red Bull selv stiler efter.

Klubben kan lyde lidt kendt i danske øre, da det var her Rasmus Højlund fik sit gennembrud, før sit skifte til det Italienske.





Mine regler

- Udvikle klubben.
- Må skifte klub i Østrig.
- Må kun købe spillere som er under 23 år.
- Skal spille power fodbold.

Fortæller stemme


Det var en smuk sommerdag i Salzburg, da jeg skulle sige farvel til byen, der var mit hjem i 10 år som træner i Salzburgs ungdomsafdeling, var det min ambition at stå på sidelinjen som træner for et senior hold.

Jeg ønskede at hjælpe Strum Graz med at erobre et mesterskab. Klubbens fans længtes efter triumf, og jeg følte et stort ansvar for at opfylde deres drømme. Jeg vidste, at vejen ville være udfordrende, men jeg var fast besluttet på at gøre alt for at føre holdet til sejr.

Min østrigske rejse var begyndt, og jeg stod klar til at skabe magi på banen og i træningslokalerne. Med min erfaring og dedikation var jeg fast besluttet på at hjælpe de unge spillere med at udvikle sig og nå deres fulde potentiale. Samtidig ville jeg arbejde tæt sammen med Strum Graz-spillerne for at bygge et stærkt og sammenspillet hold, der kunne konkurrere på højeste niveau.




mere følger....
« Seneste Redigering: 03 Jul 2023, 14:04 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #1: 29 Jun 2023, 12:31 »




Fortællerstemme


Det var min første dag i klubben, og jeg blev mødt af en ung gruppe talentfulde spillere. De var sultne efter succes og længtes efter at genoplive klubbens tidligere storhed. Det sidste mesterskab var vundet tilbage i 2011, og nu var det på tide at skabe nye triumfer.

Jeg fik en klar plan fra bestyrelsen på at gøre klubben bæredygtig og konkurrencedygtig på lang sigt. deres ambition var at placere holdet blandt top 2 i ligaen hvert år og give dem muligheden for at kvalificere sig til CHL. Det ville være en milepæl og et skridt mod at genopbygge klubbens renommé.

For at opnå dette skulle vi introducere min 442-taktik til truppen. Det var en offensiv spillestil, der ville udnytte spillernes styrker og skabe farlige angreb. Det krævede tid og træning at implementere det nye system, men jeg var overbevist om, at det ville bringe os tættere på vores mål.

Vi planlagde en hård træningslejr i Frankrig, hvor vi kunne fokusere på at finpudse vores færdigheder og opbygge et solidt fundament som hold. Vi arbejdede på at styrke vores samarbejde, taktiske forståelse og fysiske formåen. Det var udfordrende, men spillerne var dedikerede og indstillede på at gøre en indsats.

Efter flere uger med intens træning og venskabskampe var vi endelig klar til den nye sæson. Fansene stod bag os og håbede på, at vi kunne leve op til deres forventninger. Det ville ikke være let, men vi var parate til udfordringen.

Min østrigske rejse var kun lige begyndt, men allerede nu kunne jeg se, at vores hårde arbejde og ambitioner bar frugt.




Mere følger....
« Seneste Redigering: 29 Jun 2023, 12:34 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #2: 29 Jun 2023, 13:01 »




UNIQA ÖFB Cup


Fortællerstemme


Vi sad nu i bussen, på vej mod hovedstaden Wien, hvor vi skulle møde Wiener Sport-Club, et af Østrigsk ældste klubber, de sidste dødbolde blev diskuteret med mine assistenter.

Vi havde ikke den store data på dem, så vi valgte at gå med en blandet opstilling, for at få lidt selvtillid ind i drengene
« Seneste Redigering: 29 Jun 2023, 15:58 af RasmusA12 » Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #3: 29 Jun 2023, 16:21 »



Pokalen


Fortællerstemme


I UNIQA ÖFB Cup-kampen lykkedes det os at avancere sikkert videre. Vi udnyttede bredden i vores trup og gav mange unge spillere chancen. Med en imponerende præstation på toppen fra William Bøving vandt vi kampen med 6-2. Nu er vi på vej hjem i bussen for at forberede os på de næste opgaver i ligaen. Holdet er fyldt med selvtillid og klar til at tage fat på de kommende udfordringer.

Mens vi sad i bussen på vej hjem, blev der foretaget lodtrækning til vores næste kamp. Til vores overraskelse skulle vi stå over for en formidabel modstander i form af Sportklub Austria Klagenfurt, der spiller i den østrigske Bundesliga. Vi vidste, at det ville blive en hård kamp.



Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #4: 29 Jun 2023, 16:26 »




Champions league


Fortællerstemme


Vi sad samlet i trænerrummet og rettede vores opmærksomhed mod tv'et, hvor lodtrækningen blev vist. Spændingen var til at føle i rummet, da vi skulle finde ud af, hvem vi skulle møde i den tredje kvalifikationsrunde i CHL.

Vi skulle nu en tur til Eindhoven, hvor vi skulle op i mod en kandidat som med sikkerhed skulle nå gruppespillet.


Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #5: 29 Jun 2023, 17:01 »




Opdatering


Fortællerstemme



To måneder er gået siden jeg blev ansat, og vores hold er nu på førstepladsen i ligaen. Efter nogle intense kampe mod PSV, lykkedes det os at gå videre til næste runde, hvor vi nu står over for en af mine største idoler, Roger Schmidt, der er træner for Benfica. Det bliver en spændende og emotionel kamp, hvor jeg skal prøve at matche min idol på taktisk og teknisk niveau. Jeg er både begejstret og nervøs for at stå over for ham, men jeg er fast besluttet på at give alt for at få succes og bevise, at jeg hører til på denne store scene.

Vores træningsanlæg er nu fyldt med fans, der følger vores åbne træningssessioner. Presset udefra er stigende, og spørgsmålet er, om vores spillere kan håndtere det. Vores østrigske drøm er virkelig begyndt, men vi må ikke lade succesen gå til hovedet. Vi skal fortsætte med at arbejde hårdt og aldrig hvile på laurbærrene. Succes er flygtig, og vi skal være parate til at holde fast i vores mål og fortsætte med at stræbe efter nye triumfer.


Programmet






Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #6: 29 Jun 2023, 17:16 »



Slut på det korte eventyr


Fortællerstemme


Alt godt har en ende, og vores eventyr i CHL er ovre efter nogle intense kampe mod Benfica. Selvom vi ikke nåede vores mål i den store europæiske turnering, er vi stadig med i den mindre broderturnering, Europa League. Vi skal nu se fremad og fokusere på de kommende udfordringer, for der er stadig meget at spille for. Vi vil lære af vores erfaringer og arbejde hårdt for at opnå succes i Europa League. Vores østrigske drøm fortsætter, og vi vil ikke lade os slå ud af denne tilbageslag.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #7: 29 Jun 2023, 17:26 »






Jubelen var stor i trænerrummet, da vi fik at vide, at vi var blevet udtrukket til Europa League-gruppespillet. Nu venter der os nogle fantastiske stadioner og hårde kampe. Der er meget på spil, men vi er fast besluttet på at levere endnu bedre i Europa. Hvad fremtiden bringer, er uvist, men én ting er sikkert - vores drøm lever stadig, og vi vil fortsætte med at kæmpe for at opfylde den.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #8: 29 Jun 2023, 17:33 »



Sejr?!


Efter 5 kampe uden en eneste sejr begynder moralen at falde. Fansene, der var til stede ved vores åbne træninger, er også skuffede. Tvivlen begynder at brede sig. Har vi toppet for tidligt? Var træningslejren i Frankrig for hård? Er drømmen ved at briste? Tvivlen trænger sig på, og spørgsmålet om min egen evne til at håndtere dette niveau melder sig. Det er en udfordrende tid, hvor vi alle må finde styrken til at rejse os igen og bevise vores værd


Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #9: 29 Jun 2023, 17:40 »



Pressemøde



Jeg er tilbage, hvor det hele startede - i Salzburg. Efter 10 år i klubben, hvor jeg har trænet alt fra U13 til U19, er jeg nu klar til min største udfordring. Der er mange mennesker at hilse på, både fans og tidligere spillere, som jeg har kendt siden de tog deres første skridt på akademiet. Nu er det min tur til at vise, hvad jeg kan og hvad jeg står for.

Det er kampdag, og vi står over for ingen ringere end min gamle klub, Red Bull Salzburg. Det er en særlig og følelsesladet kamp for mig. Jeg kender deres styrker og svagheder, men de kender også mig og min tilgang til spillet. Det bliver en taktisk og mental udfordring.

På trods af mine tidligere bånd til Salzburg er jeg fast besluttet på at bringe sejren til Strum Graz. Jeg vil bevise, at jeg er blevet en dygtig træner og kan stå op imod en af de bedste klubber i Østrig. Kampen er på en gang fyldt med nostalgi og konkurrence.

Jeg går ind på banen med et stærkt hold og en klar spilplan. Vi er klar til at kæmpe og give alt, hvad vi har. Det handler ikke kun om mig og min personlige rejse, men om hele holdet og vores klub.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #10: 29 Jun 2023, 17:55 »



Kampen


Red Bull startede kampen bedst med stort pres på os, men vi var farlige på vores omstillinger. Efter 38 minutter af kampen fik vi en friløber, der sendte et sus gennem publikum. På 60. minut pressede Red Bull fortsat på, men vi havde stadig de største chancer. På 70. minut kom Manprit Sarkaria fri efter vores høje pres og scorede et mål til Strum Graz! Resultatet var nu 0-1 til os. Efter 90 minutters spil var kampen slut, og vi kunne rejse hjem fra Salzburg med en velfortjent sejr over holdet på førstepladsen. Tak for denne gang, Salzburg!


Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #11: 29 Jun 2023, 20:13 »



Fra taktikbrættet til fodboldbanen



Vi er tilbage ved taktikbrættet, og vores foretrukne formation er stadig 442. Men vi ved, at vi skal have en plan-B klar, hvis modstanderne er i stand til at bryde vores taktiske setup. Diskussionen i trænerteamet er intens, og vi vurderer muligheden for at implementere en 4231-formation som vores alternative plan.

Spillerne er indkaldt til ekstra taktisk træning, hvor vi øver os på den nye formation og tilpassede spillestile. Lange dage på kontoret bliver tilbragt med analyse og forberedelse af forskellige scenarier. Vi ønsker at være så godt forberedte som muligt.

Nu er det tid til at teste vores nye plan-B i praksis. Vi er spændte og lidt nervøse for at se, om det er den rigtige vej for vores hold. Det er en risiko at ændre på vores velkendte system, men vi er nødt til at være fleksible og tilpasse os modstandernes spillestil.

Resultatet er uvis. Men vi er besluttet på at finde den bedste løsning og opnå succes på banen. Vi har brugt mange timer på at udvikle vores nye plan-B, og nu er det op til vores spillere at omsætte det til praksis. Vi håber, at vores indsats og dedikation vil give os det ønskede resultat.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #12: 29 Jun 2023, 20:55 »



Liga og pokalen



Nu har vi endelig tid til at slappe af og følge med i det kontroversielle VM i Qatar. Benene er slået op på bordet, og fjernsynet er tændt for at følge begivenhederne. Vores plan-B har vist sig at være effektiv, og vi indtager i øjeblikket tredjepladsen i ligaen. Vi har stadig to og en kamp mindre end vores konkurrenter, så mulighederne er stadig åbne.

Nu er det tid til at fokusere på træningsbanen igen. Vi skal bruge tid sammen med holdet, arbejde med vores taktiske tilgange og forfine vores spil. Der er også vigtige samtaler, der skal holdes med trænerstaben og scouten omkring eventuelle nye spillere, der kan styrke vores hold.

Selvom vi har vendt skuden og bevæger os i den rigtige retning, er vi stadig ikke færdige. Drømmen lever stadig, og vi er fast besluttet på at fortsætte vores fremgang. Vi har også formået at gå videre i pokalen til tredje runde, hvilket giver os yderligere motivation og tro på vores evner.

Men vi må også huske, at spillerne har brug for en velfortjent pause. Efter hårdt arbejde og dedikation har de brug for tid til at hvile og genoplade deres energi. Vi skal sørge for at skabe balance mellem træning og restitution for at holde vores hold friske og klar til de kommende udfordringer.







Sådan!



Vi er videre i Europa League, efter at have vundet vores pulje. mange lange flyvetur har vi været på, med kun få dage mellem kampene. Måske er det på tide at overveje at bruge en bredere trup? Kan vi holde til dette efter vinterpausen?

Vores fans elsker de intense aftener på Bundesstadion Graz-Liebenau. Snart tilbringer vi flere timer i vores fysioterapilokale end på banen. Kan vi fortsætte med at levere? Vi må ikke tro, at vi er i mål endnu. Vi er kun lige begyndt på vores rejse. Der er stadig meget arbejde foran os, og vi skal forblive ydmyge og dedikerede for at opnå vores mål.



Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #13: 29 Jun 2023, 21:04 »





Wintermeister


Ud over vores førstehold har vores andethold også gjort det fremragende. De indtager førstepladsen og har kun tabt en enkelt kamp. Vi har brugt mange af vores unge spillere på holdet, og det er en glæde for mig at følge deres kampe, når jeg har mulighed for det.

Vi arbejder hårdt på at implementere vores taktiske stil i andetholdet. Det er en del af vores langsigtet strategi for at udvikle og forbedre hele klubben. Vi ser tydelige tegn på, at vores klub er på vej frem, og at vores Østrigske drøm gradvist bliver til virkelighed.

Det er en fornøjelse at være en del af denne rejse og se vores spillere og hold vokse og trives. Vi er på rette spor, men vi skal fortsætte med at arbejde hårdt og være vedholdende. Der er stadig meget arbejde foran os, men vi er fast besluttet på at fortsætte med at skabe succes og gøre vores drøm til virkelighed.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den Østrigske drøm
« Svar #14: 30 Jun 2023, 11:55 »




Graz


Strøm Graz er en professionel fodboldklub, der spiller i den Østrigske Bundesliga. Klubben blev grundlagt i 1902 og har hjemmebane på Bundesstadion Graz-Liebenau i byen Graz.

Graz er hovedstaden i den østrigske delstat Steiermark og er den næststørste by i Østrig efter Wien. Byen har en rig kulturarv og er kendt for sin historiske arkitektur, herunder det imponerende Schlossberg, der tilbyder en fantastisk udsigt over byen.

Graz er også et centrum for uddannelse og forskning og huser flere universiteter og forskningsinstituti oner. Byen har en livlig atmosfære og et rigt kulturliv med teatre, koncerthuse og kunstmuseer.

Strøm Graz er en stolt repræsentant for byen og har en dedikeret fanbase. Klubben har haft succes i den østrigske fodboldscene og har tidligere vundet det østrigske mesterskab samt pokaltitler.

Med deres deltagelse i Østrigs Bundesliga er Strøm Graz en vigtig del af landets fodboldhistorie og spiller en central rolle i byen Graz's sportskultur.


Lidt sjovt omkring byen



1. UNESCO-status: Graz er den eneste by i Østrig, der er blevet tildelt status som en UNESCO-verdensarvby. Byen er anerkendt for sin imponerende historiske bykerne, der kombinerer middelalderlig, renæssance- og barokarkitektur i en unik blanding.

2. Klokken på Schlossberg: En af de mest markante vartegn i Graz er klokkespillet på Schlossberg. Hver dag kl. 11:00 og 15:00 kan besøgende høre klokkerne ringe, efterfulgt af et trompetstykke, der spilles fra Schlossberg-tårnet. Traditionen har stået på siden 1809.

3. Kunst i offentlige rum: Graz er kendt for sin kunstneriske atmosfære, og byen har etableret sig som en vigtig destination for moderne kunst. Et bemærkelsesværdigt træk ved Graz er Kunsthaus Graz, et futuristisk kunstmuseum, der skiller sig ud fra den historiske arkitektur i byen.

4. Kulinariske specialiteter: Graz er berømt for sin kulinariske scene og tilbyder en række lækre specialiteter. En af de mest kendte retter er "Steirischer Backhendlsalat", en salat med sprød stegt kylling og græskarolie. Derudover er "Kürbiskernöl" (græskarkernolie) en regional delikatesse, der bruges i mange retter og salater i området.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010