home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Brøndby IF - Vejen til Champions League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF - Vejen til Champions League  (Læst 3017 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF - Vejen til Champions League
« Svar #15: 20 Mar 2023, 20:20 »


                                                                                                                                     Et FM 2022 save



Femte sæson 2025/2026



Transfers
Med et Champions League gruppespil året før, og en Conference League titel 2 år før, havde vi på det her tidspunkt en rigtig god økonomi, så jeg havde for alvor spenderbukserne på, og det blev mit dyreste vindue i min Brøndbytid på det her tidspunkt.
Størstedelen af pengene, blev brugt på 2 handler i starten af vinduet, som løb op i over 150 millioner kroner. Først hentede jeg František Kolář (regen) til klubben fra tjekkisk fodbold for 48 millioner. Han spiller på højre kanten og er både hurtigt, og har en stærk fysisk af fløjspiller at være. František er 19 år da jeg henter ham.

Den næste handel, er med afstand den største jeg har foretaget mig indtil videre, og det løb helt præcis op i 105 millioner kroner. Jeg havde længe haft et godt øje til en svensk centerback fra HSV ved navn Hannes Ekblad (regen). Hannes var længe tilbageholdende ift. et skifte, men jeg fik overtalt ham til sidst. Det er selvfølgelig en voldsom sum at bruge på en enkelt spiller, men vores økonomi er også blevet en anden siden savet startede, og når man vil have de gode talenter må man nogle gange gå på kompromis med prisen.  Begge spillere, gik selv sagt direkte ind på holdet, og spillede hver især store roller i løbet af sæsonen.

Af øvrige handler ind, kan der nævnes at Theo Sander kom til på en lejeaftale fra AaB for at agere backup for Mads Hermansen. Derudover hentede jeg yderligere 4 spillere, alle unge talenter, og alle primært hentet til reserveholdet. 2 venstre backs kom til fra Odd i Norge for i alt 15,75 millioner. Så hentede jeg en offensiv spiller til fra Stabæk for 6,5 millioner, og til sidst en offensiv spiller fra Esbjerg for 2,3 millioner. Begge de 2 sidste, dækker både højre fløj og angriberpladsen.


Der røg også en del spillere ud, og i alt blev det til salg for 116,5 millioner. 4 af spillerne, var unge talenter jeg havde hentet til i de tidligere vinduer, der aldrig rigtig blev til noget. Men jeg formåede da alligevel at få hentet det meste af min investering hjem i de fleste tilfælde. Af mere kendte spillere, så røg Tshiembe for 7 millioner, Dennis Gjengaar som var backreserve røg for 28 millioner, og til sidst røg Carl Bjørk for hele 44 millioner til Spezia. Et salg jeg var rigtig godt tilfreds med. Carl kom op på 95 ligakampe for os og scorede 41 mål, så han var virkelig en god spiller for os, men det var tid til at sige farvel. 

Taktik og trup
I 2025/2026 sæsonen, stillede vi endnu en gang op i en 4-4-2 med offensive kanter. Mads Hermansen var nok en gang sikker mand i målet, og foran ham, en fireback-kæde med Bruus på højre back, Abdellaoui og nyindkøbet Ekblad centralt og Martin Frese på venstre backen. På den defensive midtbaneplads, delte Radosevic og Morten Frendrup nogenlunde spilletiden imellem sig, og fik begge over 30 kampe i løbet af sæsonen. På den offensive af midtbanepladserne ved siden af, var det nogenlunde samme billede da Mads Beyer og Mohammad Chehayeb begge havde over 35 kampe i løbet af sæsonen. På højre fløjen satte nyindkøbte František Kolář sig tungt, og på venstre fløjen var Malthe Lassen egentlig førstevalg, men Peter Bjur fik stadig en del spilletid i løbet af sæsonen, og meget af den på venstre kanten, og således formåede han at snige sig ind blandt de bedste 11 foran Malthe. Til sidst havde vi Rasmus Rømer og Divkovic i front.



Sæsonstarten
Vi startede sæsonen som lyn og torden og fik 6 ud af 7 mulige sejre, mens den sidste endte uafgjort. Vores flotte start, inkluderede bl.a. en 5-1 sejr over FCK i parken. Divkovic stod bag et hattrick mens Luca Oyen og Madalin Ghinea scorede de 2 sidste mål. Vores uafgjorte kamp, kom i øvrigt hjemme mod FCN i en kamp der endte 1-1. Eneste rigtige malurt i bægeret i starten af sæsonen, kom i 8. runde af ligaen, hvor vi skulle en tur til Horsens. Vi kom foran både 1-0 og 2-1, men Horsens scorede 2 mål i slutfasen og så fik vi vores første nederlag i sæsonen.


Champions League
Vi var direkte kvalificeret til CL-gruppespillet i år, og igen igen, fik vi en noget hård lodtrækning, men sådan er det jo når man er 4. seedet. Bayern, Lazio og Arsenal blev vores modstandere, og den opmærksomme læser, vil måske kunne huske, at det næsten var en identisk gruppe vi havde i sæsonen før. Her var det kun Roma i stedet for Lazio, så eneste hold der var nyt, var endda fra samme by Smiley

Første kamp i gruppespillet, var 3 dage efter Horsens-kampen, hjemme mod Bayern München, og det blev noget af et brag. Mads Beyer bragte os foran efter blot 8 minutter, og så skulle vi faktisk helt hen til anden halvleg før der skete noget på målfronten. Vi holdt godt stand, men efter 61 minutter, måtte vi se Mbappe bringe balance i regnskabet med sin scoring til 1-1. Så skulle vi helt hen til få minutter før slutfløjt, og så stak det for alvor af. Først kom vi igen foran, denne gang ved vores nye højre fløj František Kolář, men blot 4 minutter senere, i kampens 92. minut, lavede Andreas Maxsø selvmål og så stod der 2-2. Det var endnu ikke kampens sidste mål, og ej heller det sidste dramatiske der skete. I det 94. minut, fik Bayern rødt kort, og på det efterfølgende frispark, scorede Chehayeb til 3-2. Nu skulle man tro sejren var hjemme, men selvom vi var en mand i overtal, og kampen næsten var slut, scorede Bayern alligevel igen, da Lewandowski dukkede op til sidst, og så endte kampen 3-3. Et resultat jeg selvfølgelig havde købt inden kampen, men sådan som den sluttede, var jeg noget skuffet over at smide det hele så sent. Også når man tænker på vi kom foran 3 gange.

Mens jeg alligevel er i gang med Champions League, kan jeg lige så godt gøre resten af gruppen færdige. Jeg kan desværre røbe med det samme, at vi ikke kom videre fra gruppen, og at vi endte på sidstepladsen, men vi fulgte fint op på indsatsten mod Bayern, og gjorde faktisk en ret fin figur. Vi endte med 5 point, kun 3 point fra Lazio, der noget overaskende sluttede som 2’er efter Bayern. Den uafgjorte mod Bayern, blev fulgt op af et udebanenederlag til Arsenal på 3-0 og så fulgte et 1-0 nederlag til Lazio på hjemmebane. Her havde jeg håbet på noget mere, da Lazio, foruden os selv, var gruppens svageste hold og nok her vi burde have haft de bedste chancer for at få 1 eller 3 point. Vi fik en smule oprejsning, da vi i returen i Rom, tog et enkelt point. I næstsidste runde kom Arsenal på besøg og her hentede vi en flot 2-0 sejr, hvis jeg selv skal sige det. František Kolář var igen på pletten, og denne gang scorede han begge mål. Det betød faktisk at vi inden sidste runde selv kunne spille os videre til europæisk fodbold på den anden side af nytår, men det krævede en sejr i München, og det blev som ventet en for stor mundfuld. Vi tabte 2-0 og endte som tidligere nævnt som nummer sidst. Men jeg syntes nu vi gjorde det ret godt, den svære gruppe taget i betragtning.

Resten af efteråret
Tilbage til ligaen, så havde vi 8 kampe tilbage inden der var vinterpause, og det blev en okay pointhøst med 5 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag, men heller ikke mere end det. Særligt de sidste ligakampe var skuffende med nederlag til AGF og FCK i 2 af de sidste 3 kampe. Mod FCK blev det 1-2 på hjemmebane, hvor vi ellers kom foran efter 1 minut, og mod AGF, kom vi foran 2 gange, men blev nedlagt at et Kurminowski hattrick.

Der var dog oprejsning i pokalen, for vi gik til vinterpause med 2 kvartfinaleopgør mod FCK. Inden FCK, havde vi slået Odder med 5-0, hvor alle reserverne fik chancen, bl.a. med 2 mål af et ungt midtbanetalent fra egne rækker, Adam Rieks, og i runden efter, slog vi AGF med 6-1. FCK-kampene, blev begge tætte, og det blev til samlet 5 scoringer for begge hold over de 2 kampe. Første kamp i Brøndby, endte med en smal 2-1, med Rasmus Rømer i helterollen med sin scoring 8 minutter før tid. Returkampen i Parken, blev en nervepirrende en af slagsen. FCK kom foran efter 45 minutter, og vi havde ikke noget modsvar. Kampen måtte i forlænget spilletid, og her blev tingene yderligere vanskeliggjort, da Morten Frendrup blev udvist efter 98 minutters spil. Men vi gav ikke op, og 5 minutter efter, var Rasmus Rømer på pletten, ligesom han var i første opgør, og da FCK ikke fik scoret mere, endte kampen 1-1, og så var vi videre til semifinalen, hvor FCM ventede. 
 
Vintertransfervindu et
Vintervinduet var ikke det mest ophidsende. På udsiden, blev 4 talenter lejet ud til diverse danske klubber, og af indgående transfers, blev det til 2 handler. Jakob Schultz et midtbanetalent fra B93 kom til på en fri transfer. Jakob var næsten 19 da jeg hentede ham til klubben. Næste mand ind, var Nicklas Bundgaard, der kom til fra Vejle for 6,75 millioner. Nicklas er angriber og er 17 år da jeg henter ham.

Forårssæsonen
Vi indleder forårssæsonen næsten perfekt, og i de 6 kampe inden mesterskabsspillet, vinder vi de 5 og taber desværre den sidste til FCM, der i denne sæson er vores nærmeste konkurrenter. Vi tabte 2-3 til dem på hjemmebane. Stillingen som vi går ind i slutspillet lød: Brøndby 50, FCM 47, OB 41, FCK 39, FCN 34 og AaB 31.

Vi lagde ud hjemme mod FCM som vi jo lige havde tabt til, men det var der ikke skyggen af denne gang. Hele 4-0 blev de sendt hjem med, og dermed en perfekt start på slutspillet. Divkovic, Rømer, Ghinea og Beyer stod hver for 1 mål. Men FCM skulle komme til at drille os rigeligt senere på sæsonen. Efter FCM-kampen, kom FCK på besøg, og de blev ligeledes sendt hjem med et 4-0 nederlag. Siden fulgte 2 uafgjort i de næste 3 kampe, og så mødte vi FCM igen, denne gang i pokalen. Vi skulle faktisk møde dem de næste 3 kampe i træk, da kampen i ligaen, lå klemt inde mellem de 2 pokalkampe. Og når jeg som tidligere skrev, at de kom til at drille os, så kan man vidst roligt sætte streg under det, for FCM vandt nemlig alle 3 kampe. 3 nederlag i træk, er noget vi ikke havde oplevet i 4 år. I pokalen, tabte vi 2-0 ude og 3-1 hjemme, og i ligaen, tabte vi med 2-0 på udebane, så en forfærdelig uge for os må man sige.

Vi havde et lille forspring på det her tidspunkt og med 4 kampe tilbage, var stillingen som følger: Brøndby 61 og FCM på 59. Vi kunne derfor selv afgøre det, men lige efter den forfærdelige uge og alle nederlagene til FCM, ventede en kamp i Parken, og her var en sejr nærmest påkrævet, især hvis vi selv ville afgøre det. Det blev en neglebidende omgang, men 5 minutter før tid, dukkede unge Jan Nilsson op og scorede et flot mål på kanten af feltet til slutresultat 0-1. Nu var det som om vi havde smidt nerverne lidt, og i de 2 næste kampe, vandt vi med samlet 11-0. Mod OB blev kampen afgjort på 29 minutter med 4 scoringer i den tid. Så var det en tur til Aalborg her blev det selv sagt 7-0 til os, bl.a. på et Divkovic-hattrick. FCM havde i samme periode vundet 2, og så fik de kun uafgjort i deres kamp mod FCK, hvilket betød at den sidste kamp reelt var uden betydning, da vi førte med 4 point inden sidste runde. Pudsigt nok, så tabte begge hold faktisk, men det betød som sagt intet. FCM vandt i øvrigt pokalfinalen.

Det var selvfølgelig skuffende at ryge ud så klart til FCM i pokalen, men ellers var det en ganske fin sæson. Vi fik det tredje mesterskab i streg, og i Europa og Champions League, gjorde vi en ganske fin figur.

Sæsonens stjerner
Af spillere der skal fremhæves i den her sæson, er helt sikkert vores 2 primære spillere helt i front, Rasmus Rømer og Marko Divkovic som scorede henholdsvis 23 og 22 mål. Udover de 2, skal nyindkøbte František Kolář også nævnes, da han var en konstant trussel fra sin højre kant, og med sin store fysiske pakke og styrke i luften, dominerede mange venstre backs i løbet af sæsonen.

Danske hold i Europa
Til slut, den vanlige gennemgang af de danske hold i Europa. Foruden os selv, havde vi jo FCM i Champions League, FCK i Europa League og OB i Conference League.

FCM startede i 3. kvalrunde, og mødte her Rangers. De fik 1-1 på udebane og havde på den måde fine kort på hånden inden returen, men det gik ikke ulvenes vej. De fik godt nok Rangers ud i forlænget spilletid, men her scorede skotterne 2 gange, og så var FCM ude. FCM røg herefter direkte i EL-gruppespillet, og her kom de op imod Basel, Salzburg og Stuttgart. FCM fik 7 point i gruppespillet, hvilket rakte til en 3. plads, der så betød de kom videre i knockoutfasen til Conference League. Her slog de først Maccabi Tel-Aviv med samlet 7-4, inden de lidt skuffende røg ud til Ludogorets med samlet 2-1.

FCK var direkte i Europa League gruppespil, og de mødte Villarreal, Vitória SC og Aberdeen. FCK hentede hele 10 point og gik videre som 2’er bag Villarreal. FCK fik en lidt uheldig lodtrækning i knockoutfasen, da portugisiske Sporting kom op af hatten, og det blev til nederlag i begge kampe mod portugiserne.

Sidste danske hold vi skal runde er hvordan det gik OB, der startede i 4. kvalrunde af Conference League. Her mødte de norske Molde, og det blev til en samlet 2-1 sejr til fynboerne. I gruppespillet, mødte de CSKA-Sofia, Brügge og Istra 1961 (fra Kroatien). OB gjorde det rigtig flot, og sluttede faktisk som 1’er med 13 point for de 6 kampe. Første knockoutkamp for OB, blev dog endestationen, og det blev til Vitória som FCK jo også havde mødt i deres pulje.

Til den kommende sæson, fordeler de danske hold sig i Europa som følger:
Champions League: Brøndby og FCM
Europa League: FCK
Conference League: OB og FCN


Trofæskabet
3 x Superliga (2023/2024, 2024/2025, 2025/2026)
2 x Ligapokal (2023/2024, 2024/2025)
1 x Conference League (2023/2024)

Præstationer i Europa
1 x Conference League titel (2023/2024)
2 x CL Gruppespil (2021/2022, 2024/2025, 2025/2026)
1 x EL Gruppespil (2022/2023)


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010