home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 233 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #5 F.C. Vaduz og Liechtenstein
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #5 F.C. Vaduz og Liechtenstein  (Læst 5214 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« : 08 Nov 2022, 22:30 »

So it begins






Nå jeg kan lige så godt kaste mig ud i første store projekt fra min to do liste i FM23. Opstemt

Nedenstående er snuppet direkte fra sidste års challenge:

FC Vaduz og Lichtenstein (Schweiz) - flere har forsøgt sig med denne klub i årenes løb, og der er en anderledes udfordring med denne klub end med San Marino. Det er nemlig ikke muligt at kvalificere sig til Champions League gennem ligaen. Derfor SKAL man vinde Europa League for overhovedet kan komme med, og ønsker man at blive i turneringen år efter år, skal man altså vinde Champions League eller Europa League, mens man skal holde sig konkurrencedygtig i ligaen. Derudover er udfordringen også at tage Lichtenstein til et VM-trofæ. Det er derfor nødvendigt at nationalisere så meget som muligt, alene af den grund at du er eneste klub om at fostre gode newgens, men om du forsøger at nationalisere hele klubben er op til dig.

Wish me luck  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 18 Nov 2022, 15:13 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #0 F.C. Vaduz og Liechtenstein - For club and country challenge
« Svar #1: 08 Nov 2022, 22:31 »

Haps
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#1 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #2: 08 Nov 2022, 23:30 »

Trup og forventninger


Der er store forventninger til sæsonen fra både fans og bestyrelsen. Begge kræver direkte oprykning i første sæson til trods for klubben kun er spået en 6. plads.





De taktiske udgangspunkt er en taktik jeg har hygget mig med i betaversionen, som jeg "beskrev" i "Hvem skal jeg være tråden:

De sidste par versioner har jeg været meget opsat på at få en libero til at fungere. I år har jeg en "drøm" om at få Fantasistaen fra en svunden tid i Italien til at funkle igen.

Herudover har jeg en vision om at implementere en regista i en af versionerne for at genskabe den magi Roberto Baggio og Andrea Pirlo skabte i Brescia for mange år siden.



Det vil også være det taktiske udgangspunkt for Lietchtenstein, da målet vil være at den primære kerne enten er fra FC Vaduz eller har været igennem klubben/systemet på et tidspunkt.

Truppen til den første sæson ser således ud:



Umiddelbart vil jeg naturligvis gerne holdet det så nationalt, som muligt, på sigt. I første omgang skal klubben dog lige etablere sig i den bedre halvdel af den bedste række i Schweiz.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: #1 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #3: 09 Nov 2022, 14:06 »

Jeg er absolut hooked Bubbles! Vaduz er simpelthen et fedt sted. Iøvrigt kan du skrive mail til det lokale turistkontor i Vaduz, og få tilsendt diverse billeder og kort osv. fra stedet, det gjorde jeg selv da jeg for år tilbage brugte Vaduz i blogkonkurrencen!

Absolut et af de steder jeg skal se inden jeg sætter træskoene - altså Liechtenstein!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #4: 12 Nov 2022, 16:06 »

Sæson 1 - Vaduz


Første sæson er nu gået og det har været med både op- og nedture. Det startede hårdt, da vi kun fik 2 sejre ud af de første 5 kampe i ligaen, grundet de europæiske kval kampe. Vi lukkede forfærdeligt mange mål ind i ligaen og taktikken måtte tilpasses en smule. Det har gjort at registaen er blevet ændret til en defensiv midtbane i support rolle og der kom lidt mere styr på det.

Det blev desværre ikke til europæisk gruppespil i første sæson, da Gil Vicente fra Portugal var en for stor mundfuld.



Efter de europæiske kampe valgte jeg at opsige de 2 leje spillere for at give plads til 2 moderate Liechtensteinske talenter.

Årets nye gruppe af talenter var en pose blandede bolsjer, men der er nogle spændende spillere i blandt, som forhåbentlig kan forbedre landsholdet og klubben på sigt.



Til trods for den hårde start i ligaen, kom vi hurtigt efter det og det stod relativ tidligt klart at oprykningen nok skulle komme i hus. Spørgsmålet var mere om det skulle være os eller Thun, som sikrede sig "titlen" i den næstbedste Schweiziske række.





Som i kan se på ovenstående stats, så var vi aldrig rykket op uden præstationerne fra Djokic (angriber) og Cicek (trequartista)





Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #5: 12 Nov 2022, 16:15 »

Sæson 1 - Liechtenstein


Første sæson som landstræner var en kedelig en af slagsen. Vi overtog roret med en kamp tilbage i Nations League, hvor holdet havde tabt til Moldova og Andorra på udebane samt en ejer over Andorra på hjemmebane. Der var derfor kun en sølle kamp, som skulle spilles og dette var hjemmekampen mod Moldova.



Vi overraskede og vandt kampen ganske ufortjent, specielt når debutanten Stöber snuppede et rødt kort før pausen. Spillet var dog ganske opløftende, så det bliver spændende om vi kan snuppe nogle point i EM kvallen, som består af følgende lande: Italien, Finland, Ungarn, Nord Makedonien og San Marino. Det er selvfølgelig en gave, vi er kommet i pulje med sidstnævnte.

Vinderen af VM blev Mexico  Shockeret



Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #6: 12 Nov 2022, 18:56 »

Er ret vild med at dine updates er lige til sagen Bubbles, specielt når det bliver et langvarigt projekt, så gør det mit liv mere overkommeligt at følge!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #7: 12 Nov 2022, 19:23 »

Er ret vild med at dine updates er lige til sagen Bubbles, specielt når det bliver et langvarigt projekt, så gør det mit liv mere overkommeligt at følge!


Fedt du synes om det. Det er jo et ret langt projekt, så tænkte det var det mest overskuelige  Cool
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #8: 12 Nov 2022, 20:16 »

Fedt projekt, som jeg selv har overvejet Lækker VM-gruppe - med lidt held kan du blande dig i midten Wink

Lige før man skulle starte med San Marino og forsøge at gøre dig kunsten efter! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #9: 12 Nov 2022, 20:34 »

Fedt projekt, som jeg selv har overvejet Lækker VM-gruppe - med lidt held kan du blande dig i midten Wink

Lige før man skulle starte med San Marino og forsøge at gøre dig kunsten efter! Wink

Ja med held er det midten  Grin

Jeg synes da du skal give dig i kast med San Marino  Thumbs Up Gerne med lidt skriv herinde også  Opstemt
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #10: 12 Nov 2022, 20:37 »

Ja med held er det midten  Grin

Jeg synes da du skal give dig i kast med San Marino  Thumbs Up Gerne med lidt skriv herinde også  Opstemt

Undersøgte lige mulighederne - det er vidst en tabt sag - det kræver Serie E i Italien, og det er vidst vanskelligt at lave.. :/ Det må blive næste år.. Peace

Men jeg følger selvfølgelig gladeligt med herinde alligevel! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #11: 18 Nov 2022, 15:02 »

Sæson 2 - FC Vaduz


Anden sæson er nu gået og det blev til et imponerende retur til det bedste schweiziske række. Det hele startede virkelig skidt med nogle halvstore nederlag, men stille og roligt truppen ende sig til tempoet og derved sikre os en flot 5. plads til trods for vi var spået direkte nedrykning.



Igen i år var Djokic nærmest ustyrlig i angrebet med Cicek bag ved ham som dirigent.



Inden sæsonen kom i gang havde vi sikret os disse 4 landsholdsspillere fra Liechtenstein









Europæisk gik det også overraskende godt og vi kunne på en samlet 2-1 sejr over AEK spille os i ECL.



Resultaterne snakker vi ikke så meget om, da de vi var flere niveauer under de øvrige i vores gruppe Wink

Det bliver spændende om vi kan bygge på efter denne fantastiske sæson.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #12: 18 Nov 2022, 15:13 »

Sæson 2 - Liechtenstein


På landsholdsfronten blev der trukket lod til Nations League - hvor vi naturligvis var i gruppe D. Vi endte i pulje med Kazakhstan, Malta og San Marino. Ganske udmærket lodtrækning med masser af muligheder men vi er nok lang fra de forventede vindere fra Kazakhstan.



Det hele startede fantastisk med en flot 4-1 hjemme over Malta, men så ramte virkeligheden os da vi skulle møde Kazakhstan og en tur til Malta.

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #13: 21 Nov 2022, 11:10 »

Fed blog. JEg spillede selv med Vaduz for nogle år siden, hvor jeg da endte med at vinde ligaen i Schweiz flere gange, og vandt Conf. League og måske også EL, men det kan jeg ikke huske.

Kan huske at jeg kæmpede med at finde gode nok spillere fra Lichtenstein, og måtte ikke købe andre, så det gjorde det rigtig svært.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010