home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #3 Yet again Balkan is dreaming !
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #3 Yet again Balkan is dreaming !  (Læst 6952 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#3 Yet again Balkan is dreaming !
« : 08 Nov 2022, 19:37 »


Yet again Balkan is dreaming !



Intro:
Ikke siden 1991 har et hold fra Balkan vundet Champions League, end sige været i en finale - Holdet der i 1991 vandt var Røde Stjerne som dengang lå i Jugoslavien !

Det er derfor tid til at sætte Balkan tilbage på fodboldens europakort - Derfor har jeg valgt de databaser som pt. findes fra Balkan og naboer og vil løbende tilføje hvis de skulle komme ind i workshoppen !
De nuværende lande som er valgt er, Bulgarien, Kroatien, Rumænien, Serbien, Slovakiet, Ungarn og Slovenien - disse kommer alle med 2 divisioner.


De fleste af jer har nok hørt om de største klubber fra Balkan, fundet jeres billige talenter herfra eller mødt dem i kval-runderne til Conference League, Europa League og Champions League - men disse nationer har så meget at byde på og derfor vil jeg tage jer en tur igennem Balkan løbende hvis bedre muligheder byder sig til
Smiley


Regler:
- Der vil ikke være Load/Save snyd
- Ingen in-game editor
- Ingen editor snyd
- En fyring betyder jobkontoret
- Et bud fra en top 5 liga skal accepteres på spillere over 23
- Et bud fra en top 10 liga skal accepteres på spillere over 28



Målsætning:

- Inspirere andre spillere til at komme østpå
- Sikre sund økonomi
- Arbejde med talenter
- Nuværende eller tidligere akademispiller vinder "Golden Boy" titel
- Vinde Champions League Youth
- Vinde Champions League



Karrierehistorik:
2022 - 20??:

NK Aluminij - Slovenien



Klubinformation:
2022 - 20??:


NK Aluminij - Slovenien

600 siddepladser (2022)


Tilstrækkelige træningsfaciliteter (2022)


Middelmådig ungdomsfaciliteter (2022)


Tilstrækkelige Ungdomstræning (2022)


Tilstrækkelig rekruttering (2022)




NK Aluminij




Billedet taler for sig selv, og derfor er træningsfaciliteter ne da også kun tilstrækkelige og ungdomsfacilitetern e middelmådige.



Økonomisk er klubben ikke meget værd, egenkapitalen er på 840.670 DKK og har kun overskud grundet 1,2 millioner i sponsorat og salg af 200 sæsonkort, der er ikke grundlag for at skabe store sponsor eller fan indtægter. Lønbudgettet er på 2,75 millioner og transferbudgettet er 0.



Holdet er fyld med unge spillere og det er klubbens hjerteblod, og det er en springbrætsklub. Det fremgår af holdet at talent er der nok af, så det er om at få spillerne til at udvikle sig mest muligt således vi kan hæve standarden omkring klubben.




Spillere som jeg har store forventninger til er defensive midtbane Rok Freser, venstre kant Jakov Katusa samt den kreative darling Marko Brest.



Taktikken:



Kært barn har mange navne, men jeg kalder den havnekranen - en simpel 3-3-4 // 3-4-3 eller 5-4-1 afhængig af hvem der kigger på taktikpladen - Backerne er de vigtigste sammen med den centrale midtbane og skyggeangriberen - hvis disse udfører deres opgaver til UG, er sejren nærmest sikret !


Lad os så komme i gang !


« Seneste Redigering: 15 Nov 2022, 21:39 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #1: 08 Nov 2022, 20:26 »

Lyder virkelig spændende, ser også ud til at være en helt fin trup, samt noget at arbejde med... derudover synes jeg det bliver spændende at se hvordan det forløber sig med en anderledes taktik/formation
Logged

Tidligere: Baloo38

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #1 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #2: 10 Nov 2022, 12:48 »

Haha! Opstemt Endnu et af Nodiems vildskud af et save, som begiver sig ud i noget som nærmest på forhånd er dømt til at være på kanten af tragikomisk! Og jeg elsker det hver eneste gang du skriver!

Vanvittig udfordring og helt åndsvag taktik, som jeg glæder mig til at se dig falde fuldstændigt igennem med - eller vinde alle de store trofæer! Opstemt

Du har altid en fast læser i mig, og jeg håber du kan føle kærligheden i det jeg har skrevet, for alt er selvfølgelig skrevet med et kæmpe smil på læberne! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #1 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #3: 10 Nov 2022, 16:41 »

Læser også med! Spændende projekt
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #4: 12 Nov 2022, 21:34 »


Yet again Balkan is dreaming !


Der er blevet grint, peget fingre, snakket i krogene og i bladene - men hvem er det nu der griner?



Hele Slovenien har fået øjnene op for den taktiske ekvilibrisme der arbejds med i Aluminij 



Der er en ny klub på landkortet, og vi agter at spiller ligaen ad !

vi skal en ting, og det er fremad !

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #1.5 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #5: 13 Nov 2022, 01:14 »

Roooooolig nu - sikkert en træningskamp mod et lavere rangerende hold - det snyder du ingen med.. Wink Jeg forholder mig fortsat skeptisk!.. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1.5 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #6: 13 Nov 2022, 11:08 »

Roooooolig nu - sikkert en træningskamp mod et lavere rangerende hold - det snyder du ingen med.. Wink Jeg forholder mig fortsat skeptisk!.. Wink

Haters gonna hate ! - På vegne af Aluminij, er jeg nød til at mane dette rygte til jorden !
Der er tale om en kamp, mod en stærk lokal søndagsklub, ved Aluminij Elite Cup 1st Edition  Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1.5 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #7: 13 Nov 2022, 18:54 »

   

NK Aluminij



Det er ingen hemmelighed at Aluminij er blandt de mindste klubber som er fuldtidsprofessione lle - det er heller ingen hemmelighed at vi arbejdede mod oprykning omkring 24/25 - ej heller at Aluminij arbejder med det mindste budget og mindste sponsorat på den næstbedste scene.

Det var egentlig meningen jeg ville komme med en opdatering omkring hver halvsæson - men da bloggen gerne skulle vare mange sæsoner for at opnå noget nævneværdigt, bliver det hver hele sæson.
og HVILKEN sæson det blev !!


 



Vi tog røven på dem alle sammen ! - hold nu op hvor har det været en fest at være mananger i denne sæson !

Og hvad er så årsagen til denne forrygende sæson? - vi har været nede og kigge på tallene, og de taler deres tydelig sprog

Aluminij har lavet intet mindre end 68 !!! mål i 30 kampe i ligaen, 8. Luka Marković stod for 23 mål i 27 kampe !
nærmeste forfølger Dob præsterede "blot" 46 mål.

Derudover kan vi kun lette på hatten for den offensive stil, som Aluminij benytter sig af, hele 240 !! Indlæg blev det til over hele sæsonen, det 240 indlæg som rammer deres target - intet mindre imponerende, særlig når nummer 2 på listen kun leverede 113 af sådanne.

Og med en taktik hvor de wingbackerne er så vigtige, er det ikke mindst pga de 3608 spurter som er foretaget, næsten 1000 !! mere end Dob på 2. pladsen på listen..




Nu bliver målsætningen i 23/24 at forstærke holdet med unge spillere, og så holde os oppe i de kommende sæsoner  Opstemt

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #8: 13 Nov 2022, 20:39 »

   

NK Aluminij



Intet bringer mere glæde, end at se sine lokale helte vinde en tæt fodboldkamp - det skulle da lige være at lammetæve de lokale rivaler fra Bistrica !


 


« Seneste Redigering: 13 Nov 2022, 22:54 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #9: 13 Nov 2022, 23:28 »

Fedt save! Jeg håber, du har bosat dig i Ptuj, det er en strålende og smuk by.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #10: 15 Nov 2022, 17:49 »

Jeg følger også med her - spændende klubvalg og fedt med oprykning i 1.sæson Thumbs Up
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #11: 15 Nov 2022, 21:38 »

   

NK Aluminij




Det bedste forsvar er et angreb ! - den floskel er blevet mere og mere hjemmelig for Aluminij, efter at have brændt 2. divisionen af, var det på tide at kæmpe for overlevelse i 1. division.
Der var dog en stærk tro i truppen på, at vi kunne overraske kritikerne og lande midt i tabellen.

Vi lagde rigtig godt ud, dog med lidt få udsving de blev heldigvis løst i løbet af de første par uger - og siden lå vi i tæt parløb med Mura.
Men det gik hverken værre eller bedre end.....



En ganske utrolig udvikling som hverken manager eller spillerne have forudset !!



Men der er en årsag til at vi overrasker som vi går, og det er en offensive del af taktikken og så en enkelt spiller....

LUKA MARKOVIC


Han er et bæst, 42 kampe og 46 mål !! hvad skal det ikke ende med !


Som hold er vi igen blandt de absolut mest offensive hold

86 mål i 36 kampe, mod Koper med 54
601 skud på mål, mod Koper med 452
Sandro Zukic leverede 950 spurter med høj intensitet, mod 601 og 586 på 2. og 3. i ligaen.
Sammenlagt lavede  vi 5193 spurter med høj intensitet mod Domzales 3666
vi havde 225 succesfulde indlæg mod Koper med 177
154 skabte chancer mod Koper med 105
Derudover har mange hold problemer med os, de lavede i hvert fald 616 frispark imod os, mod 561 imod Koper

Sæsonen var dog ikke helt uden grimme pletter....

Vi måtte tage til takke med 2. pladsen i pokalen efter et mål i den dybe tilllægstid........ .

Nu skal vi se om vi kan finde frem til et gruppespil, eftersom vi indtræder i Champions League Champions Path (lorte navn) 1. Kval runde ! Opstemt



« Seneste Redigering: 15 Nov 2022, 21:56 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #12: 16 Nov 2022, 08:51 »

Det var jo slet ikke dette jeg havde håbet på da jeg begyndte at læse med... Der er slet ingen problemer med at spillerne ikke gider, bestyrelsen er træls, og dommeren er en klaphat....

Du er tilsyneladende alt for god en manager til det slovenske ligasystem! Opstemt

Stærke resultater, flotte statistikker, og altid noget du ikke vandt pokalen - så er der da lidt at spille om endnu! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #13: 16 Nov 2022, 09:16 »

Det var jo slet ikke dette jeg havde håbet på da jeg begyndte at læse med... Der er slet ingen problemer med at spillerne ikke gider, bestyrelsen er træls, og dommeren er en klaphat....

Du er tilsyneladende alt for god en manager til det slovenske ligasystem! Opstemt

Stærke resultater, flotte statistikker, og altid noget du ikke vandt pokalen - så er der da lidt at spille om endnu! Wink

Narj det har faktisk taget lidt det sjove ud af det :/
Overvejer at rette fejlen i databasen og tage NK Zagreb i 5. Division i Kroatien
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 Yet again Balkan is dreaming !
« Svar #14: 16 Nov 2022, 10:05 »

Haha! Opstemt Nu skal du ikke bare gøre det fordi jeg prøver at drille lidt! Opstemt

Men 5. division, så er der også et stykke op, men hvordan vil du sikre at det ikke bliver lige så nemt for dig? Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010