home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hamlet uden Shakespeare
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Hamlet uden Shakespeare  (Læst 17996 gange)
Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #30: 10 Jan 2022, 13:14 »

Sæsonstart 23/24   

Vi får besøg af Shewsbury Town, i første kamp. De er seedet som nr. 9 med odds 8,50 til at vinde rækken.
Vi ligger sidst, med odds 451.
Det ved jeg nu ikke hvor meget man skal lægge i. For Southend som rykkede op med os, ligger som nr. 16, med odds 34.
Men vi er i al fald ikke favoritter til dagens kamp.

Vi bliver da også sat under et pres fra starten, og det er kun storspil af Harvey White i målet som gør, at vi ikke kommer bagud relativt hurtigt.

Vi finder dog vores ben, og efter 27 min sætter Jordan Green panden på et vidunderligt indlæg fra højre fløj, og så er vi foran.
Måske ikke helt fortjent, men vi holder føringen til pausen, hvor de skiftes lidt ud, og det ser også bedre ud, da vi kommer i gang med 2. halvleg.

Der går et kvarter, så rammes Shewsbury af at 2 gule bliver vekslet til et rødt kort, og så er vi en mand i overtal.
Derfra, er der aldrig tvivl om udfaldet, og vi burde have scoret væsentligt flere mål, end vi gjorde.
Og da de tilmed 3 min før tid får et direkte rødt for en nødbremse, er sagen klar.

Vi vinder 1-0 og det positive ved at spille på Hive er, at vi kan have flere tilskuere til kampene.
Det er udnyttet her, da 4.585 er på plads til den mere end godkendte debut i League 2.

Næste opgave er en tur til Vale Park.
Vi kørte jo rundt med Port Vale i FA Cuppen i sidste sæson, men det var på hjemmebane. Så mon ikke de er klar til at revanchere sig nu?
De er i al fald store favoritter på forhånd, så ingen forventer noget fra os.
Selv om vi går uimponeret til opgaven, kommer de desværre ufortjent foran efter 9 min på en løs chance.
Vi kæmper dog videre, og viser at vi er et bedre hold, hvorfor det efter 31 min ikke er 1-0 men 1-3.

Sejreren kommer kun lidt i fare fordi de få foræret et straffespark som de scorer på, og vi har to skud på stolpen.
At vi så scorer til 4-2 i overtiden på et straffespark, giver kun et mere retvisende billede af hele kampen.

Og da vi derudover hiver en 0-0 hjemme mod Doncaster, ser stillingen sådan ud, ved udgangen af august:


Carabaro Cup:

Vi har udebane mod Swindon Town.
Hamrende ufortjent komme vi foran, hvorefter vi kommer under det ventede voldsomme pres.
Så logisk og fortjent, at de udligner 3 min før tid, selv om man godt må ærgre sig, når det er så tæt på.
Men så er det godt vi har Harvey White. Han redder to straffespark, og de laver derudover en klassisk Elkjær, hvor bolden formentlig stadig bare stiger og stiger. Vi er derfor videre til 2. runde.



Her trækker Bristol City, som pt roder i bunden af The Championship. Vi får dem på hjemmebane, så mon deres fokus er på ligaen, så vi kan overraske dem? Eller mon vi ryger ud med et brag?

Et næsten totalt udsolgt Hive, blev vidner til et Dulwich Hamlet hold, som faldt med ære.
0-1, og endda et par chancer for udligning, hvor kun en godt spillende målmand gjorde forskellen.
Med andre ord: Ude af august og ude af Carabaro Cuppen efter 2. runde, men med æren i behold. Og da vi endda er startet over al forventning i ligaen, kan efteråret gå hen og blive end og RIGTIG spændende.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2022, 13:16 af Xsdu » Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #31: 11 Jan 2022, 00:39 »

Øv med knockouten i Carabao Cuppen, men så kan der til gengæld fokuseres udelukkende på ligaen, hvor du er startet over AL forventning, samt FA Cuppen(mon ikke du kan levere en overraskelse eller to der? Wink )

Jeg glæder mig allerede til næste update Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #32: 11 Jan 2022, 01:43 »

Altid dejligt når en opdatering afventes i spænding, mange tak for det.
Jeg er lige nødt til at spørge, nu du ser ud til at have sympati for FCK.
Var der ikke en Sotiriou en gang hos jer? Og var han ikke Cypriot, eller er jeg helt væk?
Tror måske jeg har fundet hans ukendte bror eller fætter her?

Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #33: 11 Jan 2022, 02:16 »

Altid dejligt når en opdatering afventes i spænding, mange tak for det.
Jeg er lige nødt til at spørge, nu du ser ud til at have sympati for FCK.
Var der ikke en Sotiriou en gang hos jer? Og var han ikke Cypriot, eller er jeg helt væk?
Tror måske jeg har fundet hans ukendte bror eller fætter her?



Jeg har ikke bare sympati, jeg er GLØDENDE FCK-supporter helt ind i hjertet  Djævel

Jo der var en Pieros Sotiriou for nogle sæsoner siden - men ham og Ruel har, så vidt jeg kan google mig frem til, kun efternavnet tilfælles..  crazy
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #34: 11 Jan 2022, 20:45 »

September – Oktober 2023

Ude mod Mansfield starter det katastrofalt. Men fordi de ikke er bedre, lave vi et fint comeback, så det ender 2-2.
Derefter en tur til St. James Park. Ikke hos de stinkende rige Newcastle højt mod nord, men den St. James Park, helt nede i Exeter. Ja de hedder præcis det samme, der er bare over 500 km mellem dem.

Men selv om, der er tale om langt mere ydmyge forhold, skal de tages alvorligt. Som det ser ud lige nu, er vi nemlig altid at betragte som underdogs, uanset hvem vi møder i rækken. Vi er jo stadig favoritter til at slutte sidst, og det ændrer 3 kampe intet på.
Vi taber som ventet. Men kun 1-0, og er endda mest på bolden. Så der er positive aspekter at tage med hjem. Hvis det da ikke lige var fordi vi fik Lindley skadet, og dermed fik endnu en spille tilføjet den skadesliste, som i uhyggelig grad tager form som smørrebrødssedlen i Grøften.

Sidste år er længe siden siger man, det samme gælder sidste sæson.
Så selv om at vi der havde krammet på Southend over 4 kampe, skal de stadig tages seriøst. Måske i virkeligheden derfor, for fansene har heller ikke glemt det, og er stærkt opsatte i dagens anledning, hvor netop Southend kommer på besøg.

En vanvittig kamp, hvor det mest utrolige er, at der kun kom 3 mål, og det første, midt i 2.halvleg.
Men Hive går amok i jubelrus, da vi først udligner, og siden i overtiden år det forløsende mål, der sender os med raketfart op i tabellen, netop fordi det er så tæt som det er.


Gillingham er de næste som gæster Hive. Man skulle tro de havde set vores seneste kamp mod Southend, men det kan være svært at tro, for denne bliver et endnu mere grotesk comeback. To mål på 4 min, hvoraf det sidste er et tyndt straffespark som for en gangs skyld går vores vej.
Det er alle i lilla og lyserødt helt ligeglade med. Jublen vil ingen ende tage, da vores comeback er en realitet.
Lad os bare sige det som det er. Vi er svine heldige, og kunne efter de to seneste kampe, meget nemt have stået med 0 point, frem for de to sejre vi får hevet med hjem.


Ellers går det faktisk rigtig fint.  Vi kan ikke sige os fri for også at tabe, men det mest bemærkelsesværdige er netop vores evne til at lave comebacks. Lige to mål på kort tid, og vi gør det igen mod Carlisle.
Denne gang er der dog længere tid hvor føringen skulle forsvares, og så meget desto mere imponerende er det at slå rækkens nr. 8 på udebane.


Det er jo alt sammen meget god. Men taber vi de næste to kampe mod Accrington Stanley og Bradford som hhv. ligger nr. 3 og 2 pt, er vi jo lige vidt.

Accrington Stanley på udebane. Ikke et sted man får noget med uden at kæmpe alvorligt for sagen.
Vi starter som lyn og torden, og de første 5 min kunne lige så godt have givet os 2-3 mål. Derfra bliver vi dog presset gevaldigt, og kommer ikke til mere, før vi kort før pausen kommer foran på et forrygende kontraangreb. Langt udspark fra White i målet. Ud på venstre fløj, indlæg til Mills, som bare sætter indersiden på, og så er vi foran.

Pausen bruges på at få vejret igen og enes om, at skal vi smide føringen, er det fordi alle har givet alt, og de skal bæres ud.
Som stats så fint viser det, kommer vi ikke til noget der minder om en chance i 2.halvleg. Bussen bliver stillet og roligt trillet ind foran mål, og vi får med lodder og trisser hevet 0-1 hjem. Ikke spor fortjent, men det kan man jo ikke se i stillingen.


Således fyldt med selvtillid, er vi klar til et brag af en hjemmekamp mod rækkens nye tophold, Bradford.

Det er tydeligt at se, det er topholdet vi har besøg af. Vi bliver presset godt tilbage, og efter 33 min mister vores ellers solide højre back Jazzi Barnum-Bobb bolden, hvorefter der ikke er anden udvej end at begå et klodset straffespark.
Heldigvis har vi stadig Harvey White, der lige er mand for at redde den slags, og Hive er i ekstase.
Vi er således heldige med at gå til pause med 0-0.

7 min. Inde i 2.halvlg har White bolden i hænderne. Et udspark op på midten af Bradfords halvdel, direkte til Danny Mills som udnytter at han er over 190cm høj til at tage bolden ned, tager et træk og smadrer bolden i kassen til en hamrende ufortjent føring. Og var der glæde ved redningen, stiger jublen til nye højder her, og nu er det bare et spørgsmål, om føringen kan holdes hjem.

Med ca. 20 min tilbage, går en træt Mills ud til stående bifald, og den defensive midtbane blive forstærket.
Det holder hårdt, men den alt for vigtige sejr kommer i hus, og vi holder lige nøjagtig snor i de rigtige sjove pladser, her ved udgangen af oktober.

« Seneste Redigering: 11 Jan 2022, 20:49 af Xsdu » Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #35: 11 Jan 2022, 23:39 »

Det er jo for vildt hvad du præsterer i League 2 med Hamlet, Xsdu - jeg kan kun lette på hatten og have respekt for de resultater du skaber(og har skabt tidligere) Opstemt

Bliver spændende at se om Hamlet holder kadencen eller om gassen går af ballonen på et tidspunkt - indtil videre ser det jo endog rigtigt godt ud Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #36: 11 Jan 2022, 23:47 »

Mange tak. Det er som det ses i mange tilfælde de berømte små marginaler, der lige går min vej.
I et par tilfælde har jeg også xG med mig, men de går som det ses, også imod mig en gang imellem, hvorfor overraskelsen er det større.

Det kan jo bringe mig frem til mit had til xG. Jeg giver nemlig ikke ret meget for det. Havde det skulle påvise en vinder, ville jeg ikke have vundet nær så meget, som det er tilfældet. Jeg synes det ligner en opfundet undskyldning man altid lige kan anvende, når det passer ind i ens kram.

Eksempelvis kan man være pinligt ringe, score på straffespark og så vinde, og have anstændig xG alligevel....Håbløs t.
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #37: 11 Jan 2022, 23:51 »

Mange tak. Det er som det ses i mange tilfælde de berømte små marginaler, der lige går min vej.
I et par tilfælde har jeg også xG med mig, men de går som det ses, også imod mig en gang imellem, hvorfor overraskelsen er det større.

Det kan jo bringe mig frem til mit had til xG. Jeg giver nemlig ikke ret meget for det. Havde det skulle påvise en vinder, ville jeg ikke have vundet nær så meget, som det er tilfældet. Jeg synes det ligner en opfundet undskyldning man altid lige kan anvende, når det passer ind i ens kram.

Eksempelvis kan man være pinligt ringe, score på straffespark og så vinde, og have anstændig xG alligevel....Håbløs t.

Ja den der xG-funktion virker som en pisse ligegyldig tingest SI/SEGA har smidt ind i spillet for nørdernes skyld(de der statistik-nørder, you know crazy ) og som du også så fint pointerer her:
Citat
Eksempelvis kan man være pinligt ringe, score på straffespark og så vinde, og have anstændig xG alligevel....Håbløs t.
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #38: 15 Jan 2022, 03:25 »

November 2023
 
En vild måned! Som følge af Pappa John´s Trophy og FA Cuppen, rammer vi 7 kampe på 30 dage.


Vi starter med en tur til Leyton Orient. Og efter de får et mål annulleret efter 6 min, sidder vi totalt på kampen. At vi med en xG på over 2 på udebane kun vinder 1-0, er dog måske ikke helt godt nok. Men vi vinder, og hænger stadig på topholdene.

Derefter har vi et par kampe mod Newport og Eastleigh, som man vist kun kan synes godt om, hvis man har sympati for det vindende hold, eller hvis man var stor fan af sportslørdag i 80erne.

Det kønne fodboldspil var nemlig ikke tilstede, det var derimod de røde kort, og den hårde fight, for at holde den meget smalle 1-0 føring kampen ud.
Ikke desto mindre lykkedes det. Så nu begynder november at se ud til at blive en rigtig god måned. Især fordi ingen kan føle sig sikre på noget som helst, og alle slår alle på kryds og tværs, hvorfor vi stille og roligt kravler opad i tabellen.

Det sker dog ikke helt i ubemærkethed. Jeg bliver kontaktet af Oxford, som vil have mig til at overtage deres hold i League 1. Det bliver der dog ikke noget af, da målet med savet ikke er at skifte klub, hvilket jeg har været inde på tidligere. Det kan man tids nok gøre i et andet save. Starte i bunden, og se hvor hurtigt man selv som manager, kan nå til tops.

Efter kampen mod Eastleigh bliver jeg præsenteret for følgende statistik:

Den var jeg ikke opmærksom på. Var der ikke noget med Juventus lavede 6 1-0 sejre i en CL gruppe en gang?

Vi lukker november med to yderst tvivlsomme præstationer. Mod bundholdet Crawley, er vi faktisk heldige med at få 1-1 med hjem, hvorfor jeg endnu mere bekymret da vi skal til Cambridge runden efter. De ligger nemlig inden kampen på 9.pladsen, og er et langt bedre hold.

Der er jeg også ved at indstille mig på 1-1, og lever med det, indsatsen taget i betragtning. Men i 89.min dukker den relativt nyerhvervede Orsi-Dadomo op som trold af en æske, og med sit 2. mål i kampen, gør han det aldeles ufortjent, til 1-2. Det er jeg dog ligeglad med at det er, og er barer lykkelig for, at vi kan runde November af, med følgende stilling.

FA Cup:

Grundet vores status som League 2 hold, træder vi ind i 1. runde.

Her kan vi få noget så grusomt som en tur til Pride Park, da Derby er rykket ned i Leauge 1, men vi kan også få hold helt udenfor kategori.

Man må sige at vi slipper meget billigt, på det berømte papir i al fald.
Vi skal nemlig på udebane mod Chelmsford, som ligger ca. midt i Vanarama South, altså 2 rækker under os.
Det bør give gode muligheder for avancement, og så vil vi jo kun være en runde fra en potentiel storkamp.

En på rigtig mange parametre skrækkelig kamp.
Reserverne får chancen for at vise at jeg har taget fejl, ved at der er 9 ændringer i startopstillingen.
Jeg har så ikke taget fejl, må jeg konkludere. For efter en pinligt ringe indsats, må jeg sætte Danny Mills ind, så han kan sikrer en alt for spinkel og nærmest pinlig 2-1 sejr.

Som ekstra bonus brækker Riley Owen en tå, så han er ude i 5-6 uger.
Det mest positive er derfor resultatet, og de 200.000kr, som vi får for vores avancement.

Lodtrækningen til 2. runde er hverken rigtig god, eller rigtig skidt.
Det er ikke en lodtrækning som giver en ordentlig røvfuld mønter, ej heller en walk over til 3. runde, men en hvor der er en fair chance for at gå videre. Vi har nemlig fået hjemmebane mod Cambridge United, der lige nu ligger nr. 11 i League 2.

Pappa John´s Trophy:

Det er simpelthen den mest bizarre turnering, jeg nogensinde har oplevet.

En pulje med 4 hold blandet af PL´s U23 hold, og hold fra League 1 og 2.
Man møder alle de 3 andre hold, men kun én gang. Og ender en kamp uafgjort går den direkte i straffespark.
Vinder man der, får man 2 point, mens taberen får 1. Så slutter det uafgjort efter 90 min, er man sikret 1 point. Lige som i ishockey efter 3 perioder, hvis nogen har kendskab til det?

Nå men altså: Vi starter med at tabe 2-1 på Fratton Park, til Portsmouth fra League 1.
Herefter kører vi hen over Thomas Franks U23 hold fra Brentford med 3-0.
Alt skulle således afgøres i den sidste kamp, hjemme mod Cheltenham fra League 1, hvor alle 4 hold kunne slutte på alle 4 pladser, netop grundet ishockey regelsættet.

Og hvilken kamp det blev: 90 sekunder går der, så har Danny Mills bragt os på 1-0.
Det vækkede desværre Cheltenham, og vi blev sat under pres. Utroligt nok, holder føringen til pausen. Men allerede kort efter, kommer den fortjente udligning.
Det ser endda ud til at gå fra ondt til værre da Cheltenham får et straffespark, som kun dommeren kunne se. Heldigvis har vi stadig Harvey White, og han redder endnu en gang et straffespark, så vi er i live endnu.
Vi kan endda tage sejren, da vi får et straffespark som en form for kompensation fra dommeren, som endnu en gang ser syner. Det bliver dog på det skammeligste losset ved siden af målet, så det slutter 1-1, og vi må i gang med flere straffespark.

Harvey White mener det alvorligt i dag. Han redder to spark, og sender os dermed videre fra gruppen.
Hvor tæt, gruppen og dermed også hvor vigtige hans redninger var, kan I se her:


Lodtrækningen til næste runde som stadig er opdelt i syd og nord, giver os hjemmebane mod Bournemouth U23.
Noget siger mig at de der U23 hold er rene lottokuponer, så hvordan det går må vi se, når kampen spilles i december.

Endelig, blev november rundet af med en fin personlig kontraktforlængelse .
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #39: 19 Jan 2022, 13:17 »

December 2023

Jeg anså november som værende en travl måned. December bliver dog endnu vildere.
9 kampe i perioden 2-30 december = 28 dage = en kamp lige over hver 3. dag i gennemsnit!!

Det tal bliver dog hurtigt reduceret til 8, da kampen mod Scunthorpe bliver udsat, grundet en oversvømmet bane.
Det utrolige er så, at mens vi har en fridag, kan ingen af holdne lige omkring os, vinde.
Exeter som toppe rækken skuffer fælt og får kun 0-0 hjemme mod Sutton.

Northampton – Tranmere blive 1-1, og dermed rykke Accrington op som nr. 5, lige under Tranmere og lige over Northampton.
Derfor har vi nu hele 2 kampe i hånden, og ligger nr.3, kun 2 point fra toppen af rækken, fordi Exeter som sagt dummede sig.

Udekamp mod Swindon Town:

Her kan vi i den grad tale om en rundbarbering.
Det havde været tyveri ved højlys dag, om vores udligning til 1-1 havde holdt hjem.
At vi kun taber 2-1 er på ingen måde retvisende for kampens forløb, og spillerne finder meget hurtigt ud af hvor lidt begejstret jeg er.

Ikke desto mindre kan man da godt ærgre sig, når man i overtiden har en chance der svarer tilden Michael Laudrup fik i 1. min mod England på Wembley i 83. Her går bolden dog ikke bare i sidenettet, men en meter forbi.
Det gør, at vi nu er 7 point efter Exeter, og at den kommende hjemmekamp mod Tranmere Rovers blive endnu vigtigere. De har nemlig lige overhalet os og er nu på 3.pladsen, mens vi er nr. 4.

Den alvor er gået op for spillerne. De er nemlig som forvandlede, i forhold til kampen mod Swindon.
Forrygende træk og kombinationer gør, at vi allerede efter 19 min har bolden i kassen. Desværre var han offside, men det skulle langt fra værre det sidste vi så til ham i den kamp.

For efter mere eller mindre at have siddet på det hele, modtager han nemlig et langt udspark fra White, som lige hopper en gang inden han tæmmer den, og sender den fladt i det korte hjørne til 1-0. Og da han tilmed lukker kampen til 2-0 kort før tid, er han dagens helt på Hive.


Ud fra de klip man så i kampen lyver xG så det står efter. Det er (næsten) alle på Hive iskolde overfor, en næsten livsvigtig sejr, for ikke at blive hægtet af, er en realitet.

Vi lukker december i ligaen med 2 sejre over Scunthorpe og Morecambe på hhv. 1-0 og 2-1. De kan vise sig rigtig vigtige, med stillingen ved udgangen af 2023 in mente.
[/img]

Det er især værd at notere sig antallet af spillede kampe. Det kan gå hen og blive RIGTIG interessant i 2024.

FA Cup:

Vores første kamp i december, er derfor cup kampen mod Cambridge United. Og hold nu op en elendig start. At vi først komme bagud efter 15 min er ikke til at forstå. Men derfra går det kun én vej. Måske hjulpet lidt på vej, af diverse eder og forbandelser, men ikke desto mindre kommer vi på 2-1 allerede inden pausen, takket været et langskud som jeg troede man skulle hedde Ronaldo eller Koeman (for den lidt ældre geneation), for at kunne brage i kassen, og en flugter af en retur fra overliggeren.

Efter pausen får vi så lige glæde af endnu et dommedags drøn, inden vi i overtiden ramme Cambridge med en kontra. Alene op mod målmanden, udenom venstre om ala Laudrup mod Uuguay, og så iskoldt lagt ind, til 4-1.
Det havde jeg ikke set komme, efter det første kvarter. Det gør os klar til 3. runde.
Her kan vi enten få en ordentlig røvfuld penge, en god chance for at gå videre mod et hold på vores eget niveau, eller noget intetsigende derimellem.

Og det må man sige det blev.
Der kommer ikke nogen oliemillioner denne gang. Vi trækker nemlig hjemmebane mod Portsmouth fra League 1.
De slog os 2-1 i gruppen i Pappa Johns Trophy, men det var på Fratton Park. Nu kommer de på besøg hos os, så kan de bare vente sig, er indstillingen da lodtrækningen er en realitet.

Papa John´s Trophy:

Kampen mod Bournemouth U23 blev vundet 3-0, på en forrygende 2.halvleg.
Næste runde give os også hjemmebane, denne gang mod Arsenal U23, men mere om det næste år.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #40: 19 Jan 2022, 15:47 »

Hold da op jeg blev fanget af den her blog, jeg har lige givet mig til at læse den fra start til slut, hold da op det er gået godt for dig... Jeg kunne dog godt tænke mig at se lidt SS af profil eller navne du forventer meget af op til en sæson.
Logged

Tidligere: Baloo38

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #41: 19 Jan 2022, 16:35 »

Jamen så mange tak da, det skal være mig en fornøjelse, at bringe et par stykker i forlængelse af næste opdatering, sådan for kronologiens skyld.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #42: 19 Jan 2022, 23:07 »

Det kunne da være lidt sjovt, også nu må jeg indrømme at jeg ikke kender truppen så godt, så nogle gange der har du bare skrevet spillerens navn der scorede også viser det sig at være en modstander
Logged

Tidligere: Baloo38

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #43: 20 Jan 2022, 10:37 »

Inden næste opdatering på spillet, kan vi jo lige tage de to største, som har været i klubben, siden savets start, i 2021:

Danny Mills
Ikke fordi han står til at være verdens vildeste afslutter, men han er uhyggelig i hovedspillet. Ham har jeg sat ind bl.a. i en FA Cup kamp med reserverne, hvor de viste hvorfor de kun var reserver. Så kom han ind, og og kampen blev vundet.  Desuden... med 89 mål i 145 kampe, er der heller intet at sige til at han er uhyggeligt populær hos klubbens fans.


Darren McQueen
Igen, ikke prangende stats på afslutning. Men hans arbejde fra fløjene og tempo har alligevel givet 45 mål i 83 kampe. Ham vil jeg også meget nødig undvære.

Derudover er der Harvey White. Han er allerede på side 2 i nærværende blog. Hentede ham i sæsonoptakten 21 på fri transfer, hvilket allerede har givet et godt stykke over 100 kampe, og intet mindre end 4 oplæg, takket været hans lange og præcise udspark.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #44: 20 Jan 2022, 13:07 »

Januar 2024

Grundet aflysninger og delt hjemmebane, har vi intet mindre end 9 kampe i januar.
Det er nu vigtigheden af den brede trup viser sig, og at jeg overordnet set har haft en heldig hånd, ved at have hente så gode spillere, for så godt som ingen penge.

Efter en pinlig 0-0 ude mod Walsall, er det lige ved at gå helt galt, hjemme mod Carlisle.
Kort før pausen kommer vi bagud, og kun en kraftig reaktion i pausen gør, at vi efter knapt en time, får udlignet. Og at vi skal vente til 3 min før tid med at få målet til 2-1, er på det nærmeste grotesk, efter den 2.halvleg.


Så vi vinder 2-1, og da både Bradford og Exeter dummer sig samtidig med at vi stadig har kampe i hånden i forhold til dem begge, ser det lige pludselig rigtig interessant ud for os.
Det bliver endnu bedre da Exeter på dagen hvor vi skulle spille mod Arsenal U23 i Papa John´s Trophy, taber 0-2 hjemme til Leyton Orient.

Så selv om vi ligger nr. 3 er vi næsten favoritter til oprykning i dette øjeblik, da vi nu har hele 3 kampe i hånden mod både Exeter og Bradford, og samtidig kun 3 point op til 1.pladsen.

Dette bliver kun styrket, da vi slå Accrington Stanley 2-1 på hjemmebane. De havde inden kampen overhalet os mens vi spillede mod Arsenals U23 hold. Men da vi lykkedes med at holde stand til trods for en skadet spiller 12 min før tid, så vi var i undertal, da vi allerede havde skiftet det ud vi måtte, og til trods for en efterfølgende reducering, generobrede vi 3.pladsen.


Det er en plads man rigtig meget hellere vil ligge på, end nr. 4. For 4-7 mødes om at møde nr.2 og 3 i oprykningssemifinal er, efter de 46 kampe i den ordinære sæson. Dette naturligvis, hvis man ikke vinder rækken, som jeg dog mener vi stadig har en god chance for.

Den chance ville blive styrket betragteligt, hvis vi kunne få noget med fra udekampen mod topholdet Bradford.
Det ser dog på ingen måde ud til at være tilfældet, og vi er faktisk heldige, kun at være bagud 0-2 ved pausen.

Der er det så, at der nok kommer en regning for smadret inventar i omklædningsrummet, som et lille efterspil.
Den pæne version er, at spillerne får at vide hvad de består af, hvor pinligt ringe de har været, og at jeg nu vil se noget HELT andet, hvis ikke vi skal risikere at Bradford gør det sværere for os end godt er, at hente dem efterfølgende.

Jeg skal da ellers lige love for at det virkede: Det er nemlig et forvandlet Dulwich Hamlet hold, der indleder 2. halvleg, og det er faktisk utroligt, at vi først reducerer midt i halvlegen. At vi så 7 min derefter får et straffespark som kun dommeren kunne se, er vi meget taknemlige for. 2-2, og vi er faktisk tættere på at vinde end de er. Men objektivt set er det vel meget fair, når vi nu har en halvleg hver.
https://i.gyazo.com/1ec0b22075933b60638130720ccc1815.png

At Accrinton Stanley så samtidig vandt, og dermed sendte os ned på 4. pladsen er ikke den store overraskelse. De spillede mod Oldham, som i øjeblikket ligger til nedrykning.


FA Cup:

Et fuldstændig udsolgt Hive, er klar til 3. runde kampen mod Portsmouth.
Deres serbiske træner har optil kampe udtalt, at han var glad for at få et lavere rangerende hold, og han anså hans eget, som værende favoritter til kampen.

De spillede da også fint, havde bolden mest, og kom foran 1-0. Men midt i 2.halvleg headede Danny Mills udligningen i kassen, så nu får vi da lige en kamp mere til samlingen, i form af omkampen på Fratton Park.
Men skulle vi lave miraklet og vinde den, har der allerede været lodtrækning til 4. runde. Og i fald vi vinder, er der atter udsigt til en solid mænge oliemillioner. Ja, den lyseblå den af Manchester venter på vinderen.

De godt 10.000 tilskuere får noget at tænke over, da Danny Mills efter bare 4 min gør det til 1-0.
Og selv om udligningen kommer hurtigt, giver Darren McQueen os den meget vigtige 2-1 føring, lige før pausen.

Jeg tager en chance, og beholder de to angribere på banen, så Portsmouth ikke bare kan smide alle mand frem.
Efter 70 min kommer der friske kræfter ind i bagkæden, hvilket er stærkt medvirkende til at miraklet rent faktisk sker.

Vi vinder 2-1 og skal som sagt til Manchester i næste runde, og hente de meget fortjente oliemillioner.


Papa John´s Trophy:


Hjemme mod Arsenal U23. Jeg noterer mig med det samme, at der er en tidligere SL spiller med for dem. Helt ude på venstre kant, finde vi nemlig Jeppe Kjær. Han er nu blevet 19, og efter han røg fra Horsens til Ajax, blev han i 22/23 sæsonen købt af Arsenal for 55.000.000 kr. Han blev så udlejet til St Johnstone i Skotland, men er nu tilbage på Arsenals U23 hold.

Hvordan vi kun vinde 2-1 fatter jeg intet af. Vi er foran efter 5 min, og det er deres første skud indenfor rammen, der giver dem udligningen. Man kan måske sige at jeg er heldig med at skifte Darren McQueen ind efter 69 min som en frisk angriber, og han så 2 min senere, giver os den vindende scoring. Men den var fuldt fortjent.


Vi er nu kommet så langt, at turneringen ikke er opdelt i nord og syd mere.
I kvartfinalen har vi nemlig hjemmebane mod Man C´s U23 hold.

Vi komme bagud 0-1 og der blive skiftet ud i pausen, da begge centrale midtbanespillere i min 4-2-4 allerede har fået gult kort.
Det hjælper ikke når en af de indskiftede så på 2 min midt i halvlegen rager to gule kort til sig, og dermed kun får en halv halvleg.
Så er det faktisk nådigt sluppet, kun at tabe 0-2, alt taget i betragtning.
Men ude af den turnering mod deres U23 hold, kan vi jo nok heller ikke gøre så meget, når vi skal møde deres ”voksenhold” i FA Cuppen, men mere om det i næste afsnit.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010