home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hamlet uden Shakespeare
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hamlet uden Shakespeare  (Læst 18205 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #15: 13 Dec 2021, 17:18 »

Af for en mavepuster du fik dig i optakten til 2. sæson... Det har fået mindre garvede folk på den her scene til at stoppe deres saves! Respekt for du kæmper videre!

Jeg har stor tiltro du nok skal klarer den! Bare klø på!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #16: 13 Dec 2021, 17:31 »

Man kan da ikke melde op som jeg gjorde i indledningen, og så give op, bare fordi der mangler lidt penge?
Med dit save in mente kan man jo sige, at Rom jo heller ikke blev bygget på én dag, eller måske nærmere, én sæson?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #17: 13 Dec 2021, 18:57 »

Man kan da ikke melde op som jeg gjorde i indledningen, og så give op, bare fordi der mangler lidt penge?
Med dit save in mente kan man jo sige, at Rom jo heller ikke blev bygget på én dag, eller måske nærmere, én sæson?

Truth to that statement brother!

Jeg synes llm blogs er væsentligt mere spændende end de klassiske blogs med de større hold. Jeg elsker selv LLM og mon ikke turen går den vej omkring på et tidspunkt i år. Men at blogge om det er ikke lige min styrke xD (altså llm)
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #18: 15 Dec 2021, 23:55 »

Starten på Vanarama National League

Et totalt udsolgt Champion Hill, tager imod Aldershot Town.
Man mærker en meget nervøs og spændt stemning, aldrig har Dulwich Hamlet været så tæt på det ”rigtige” liga system som nu.

Således, har hele det sydlige London været svøbt i lilla og pink hele dagen, og nu er folk på plads, klar til at se hvordan det mon går heltene, nu de skal spille kontinuerligt, mod nogle bedre hold, i en bedre række.

Noget overraskende for fansene, er vi gået ned i em 5-4-1 i dagen anledning.
Men som det gode spionarbejde før sæsonstart har fortalt os, skulle det vise sig at være en RIGTIG god ide.

Aldershot mener nemlig, at vi skal bydes velkommen i rækken, med prygl, tæsk, og bøllebank. De sidder på os fra første sekund, og der er stort set ensrettet ned mod Harvey Whites mål, kampen igennem.

Hvordan vi holder det 0 er en gåde af de større. Men at vi gør, føles som en sejr, og spillerne bliver klappet ud, efter en opvisning i solidt forsvarsspil. I det mindste var offsiden her dog til at få øje på.


Det giver dog også lidt panderynker. For er det niveauet vi er oppe imod nu? I så fald bliver det end og MEGET svært, at overleve i rækken.

Allerede et par dage senere venter en udekampmod Maidenhead.
Efterretningerne hævder, at vi endda kan have en chance her, selv om det er på udebane.
Men de har dog vundet deres første kamp, og det ude over Yeovil, som vi skal møde i kampen efter, og som vi kørte over i sidste sæson, i pokalen.

Jeg er splittet, men satser. Vi går tilbage til den gamle friske offensive stil, og ser om vores forberedende arbejde er gjort godt nok.

Godt nok scorer vi ikke før pausen, men vi sidder fuldstændig på kampen, og har den ene chance efter den anden. Men der skal et frispark til i 2.halvleg, før Dayton kan knalde den ind fra 25m til 1-0.

Da klokken passerer de 90 min får jeg hjertet galt i halsen, og et jubelbrøl lyder ud over stadion.
Maidehead udligner, og jeg er allerede ved at piske folk frem. Så er det godt man har en assistent, som kan vise en at linjevogteren simpelthen har løftet flaget, og dømt offside.

Havde det været i Italien, havde der efterfølgende været anklage om matchfixing, bestikkelse, måske mafiaen kunne have været inde over, eller andet sjovt. For indrømmet, jeg kunne ikke se den offside.

Men VAR er jo ikke indført i de lavere rækker i England, og det skal vi vist være glade for. Nu kom vi hjem med en kamp hvor spillet fungerede, men hvor vi alligevel følte os heldige, på grund af en kendelse i sidste minut.


I kampen mod Yeovil, får vi lidt hjælp af et rødt kort. Men allerede inden da, er vi kommet foran 1-0, så den bliver kørt stille og roligt hjem, uden der sker alverden.

Derfor må starten på Vanarama National League betegnes som mere end godkendt.
Tre kampe afviklet, og endnu ingen mål lukket ind, og syv point.

Vi har dog et hektisk efterår foran os, hvor der senere også komme både FA Cup og FA Trophy, at forholde sig til. Det komme jeg dog tilbage til, senere på efteråret
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #19: 20 Dec 2021, 00:43 »

Midt august - midt oktober

Vi kommer gennem august med skindet på næsen. Vi har lagt os i en lidt mere defensivt orienteret 4-4-2 eller 4-2-4 afhængig af hvordan man ser på den. Den giver nogle gevaldigt tætte kampe hvor vi stort set skiftevis enten lige er et mål bedre, eller også holder vi en flot uafgjort hjem.

September starter med et brag af en kamp, hjemme mod Stockport. Vi komme bagud 0-1 før alle har sat sig med deres pies&pints, men hurtigt er vi på 3-1, og jeg kan høre for mig, hvordan den levende legende Svend Gehrs, ville have talt om ”kontrafodbold i verdensklasse”, som han gjorde i de glade 80ere.

Det hjælper bare ikke rigtig, da Stockport får et straffespark, som belønning for at udføre ”svanens død” til UG+. Og da de tilmed kort før tid udligner til 3-3 på en begynder fejl i opdækningen ved et hjørnespark, går jeg min vej inden jeg bliver smidt ud.

Resten af september byder på endnu en uafgjort kamp, efterfulgt af sejr, uafgjort og sejr igen.
Og da oktober stater med yderligere to tætte kampe som vi begge vinde 3-2, ser det faktisk helt fornuftigt ud, før topkampen ude mod Notts County. Nærstuderer man kampene opdager man, at det stillingen til trods, på ingen måde er en dans på roser. Der bliver kæmpet, og lavet fine og heldige comebacks.


Men stillingen lyve jo ikke:


Alt er er således klart, til toppbraget. Men vinde vi og overtager 1.pladsen? Bliver vi kørt over og stikker Notts County af fra os? Eller blive det endnu en uafgjort til samlingen? Det vender jeg tilbage til.



FA Cup 4. kvalifikationsrunde, lodtrækning:


Lodtrækningen ville at vi møder Hampton & Richmond Borough fra Vanarama National League South.

Det var jo der vi vandt 6-5 i sidste sæson, og vi slog dem også 3-1 hjemme. Qua udebanen, bestemt ikke den letteste lodtrækning, men den kunne også have været væsentligt værre. Det skal blive spændende, om vi får endnu en tur til Anfield, et andet spændende sted, eller om vi må nøjes med en skuffelse på en pløjemark?
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #20: 26 Dec 2021, 03:04 »

Midt oktober - November

Vanarama National League

Kampen mod Notts C, blev et ægte topbrag. 9 gule kort, og en bøde for usportslig optræden, fordi vi fik de 6 af dem.
Vi kan kun være tilfredse med 2-2, da vi laver et comeback på 7 min, i 2.halvleg, bagud med 0-2.
Det bliver startskuddet til 3 kampe i ligaen, hvor vi i de to første, mildest talt er heldige, med at hive nogle meget snævre 2-1 sejre hjem.

Så får vi lidt mere hjælp, da Wrexham besøger os, de har nemlig en tidlig julegave med.
Et indkast der kan heades direkte til Danny Mills, som allerede efter 2 min, bringer os på 1-0, hvorfra vi kører 2-0 hjem i sikker stil.

November er ikke en måned for folk med dårlige nerver.
Godt nok taber vi ikke, men vi er indtil flere gange, mere end almindeligt heldige. Det både med at redde en sen uafgjort, men også som mod Woking, at score til 1-0, 2 min før tid.

Det giver en stilling hvor alle hold har spillet 23 kampe, i top 7, som er direkte oprykning til nr 1 og 2-7 spille playoff:

Stockport:52
Dulwich Hamlet 51

Notts County: 50
Southend: 47
Wrexham: 46
Bromley: 42
Chesterfield: 41

Så selv om grafikken gik på juleferie, er alt stadig åbent, halvvejs gennem sæsonen.


FA Cup:

Vi gør vores entre, i 4. kvalifikationsrunde .
Her vinder vi over Hampton & Richmond med komfortable 4-2.
I 1. runde få vi fornøjelsen af vores divisionsrivaler fra Stockport, som vi spillede 3-3 mod, i ligaen.
Denne gang går det noget anderledes, i al fald på måltavlen. 120 min og der står stadig 0-0. Så er det godt, at vi har Harvey White, til lige at snuppe et straffespark, når vi selv scorer på alle 5, så vi går videre til 2. runde.

Her får vi nogle andre divisionsrivaler, nemlig Solihull Moors.
Spørgsmålet er så, om vi kan komme forbi dem, og måske endda få en attraktiv modstande i 3. runde? Eller får vi mon en meget lang tur hjem derfra, og er ude før det kan blive rigtig sjovt?
Det skal vi blive klogere på, i løbet af vinteren.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2021, 03:39 af Xsdu » Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #21: 28 Dec 2021, 00:26 »

December 22 – januar 23:

Vanarama National League:


Julemåneden er ikke rigtig at råbe hurra for. Pinlige nederlag til Aldershot og Yeovil, hvor vi især mod Aldeshot, er udsat for et bombardement, som ikke er set større end da København blev bombet i 1807.
Hvordan vi i det hele taget nøjes med at tabe 1-3 er en præstation i sig selv.

Det mest positive i ligaen i december må næsten siges at være Daren McQueens mål til 1-0 på straffespark mod Maidenhead. Hårdt og præcist midt i målet, uden hensyn til en eventuel målmand. Tankene fløj straks tilbage til Søren Lerbys mål i Oslo i 85, hvor vi reelt sikrede VM billetten.

Som en kuriositet kan det nævnes, at ingen ringere end George Lucas får gult kort for Barnet i 0-0 kampen. Gad vide om det var for film?

Januars første ligakamp er en pligtsejr hjemme på 2-0 over Wealdstone.
Så taber vi 6-4 ude til Stockport, hvor der bl.a. foræres to straffespark væk. Onde tunger vil nok mene, at selv visse danske dommere kunne have gjort det bedre. Men hvem mon det så egentlig siger mest om?
Og med en pligtsejr ude over Boreham Wood, hvor Danny Mills kommer ind og runder 30 sæson mål så vi vinder 2-0, har vi denne stilling ved udgangen af januar:

1 Notts County 32 19 9 4 65-35 66p
2 Wrexham      31 18 10 3 54-23 64p
3 D. Hamlet      31 18 10 3 57-38 64p
4 Stockport       31 18  8  5 64-34 62p
5 Southend       32 19 5 8 67-39 62p
6 Chesterfield   31 17 9 5 47-25 60p
7 Bromley         32 18 6 8 51-32 60p

Al spænding er således intakt, selv efter alle de tåbelige point der er smidt rundt omkring.

FA Cup:


Solihull Moors, bliver besejret 2-1. Vi kommer stik imod al retfærdighed på 2-0, og da de reducerer til 1-2, bliver jeg for alvor nervøs. Vi holder den dog som sagt hjem, og er spændte på hvad der mon nu venter i 3. runde, hvor alle de store hold kommer med.

Med al respekt, så er Port Vale, næppe definitionen på et storhold.
Vi få dog besøg af en meget celeber fan, som både ejer en del af klubben, og har en restaurant på Vale Park opkaldt efter sig. Men i dag, står han bare nede blandt de 150 ”Valiants”, og bakker op om holdet.


En forrygende kamp, som ender med en fortjent sejr på 2-1 foran et Champion Hill, der er besat til sidste plads. Jeg tror ikke lige han har tid og lyst til at komme til et klub arrangement og synge ”Let me entertain you”, i nær fremtid, efter den kamp.

Lodtrækningen til 4. runde imødeses med stor spænding.
Kan vi få Aldershot, som hjemme lavede rundens overraskelse og sendte Wolves ud, og dermed gå efter revanche for nederlaget i ligaen? Eller får vi måske noget med lidt penge i?

Det blev pengene, som blev trukket op af hatten. Mere konkret oliepengene. Vi skal nemlig besøge den lyseblå del af Manchester. De ligger pt nr. 2 i PL, så lige som da vi mødte Liverpool, er der ingen forventninger om andet at gøre chefen Ben Clasper glad for lidt ekstra indtægter.

FA Trophy:

Vi er trådt ind i 3. runde, hvor vi tager imod Marstham, fra Isthmian Premier, altså 2 rækker under os.
Ingen problemer, hattrick af Danny Mills, 6-1 og videre.

I 4. runde mødte vi Fylde, som toppede Vanarama North.
Vi slap afsted med 3-2 efter forlænget spilletid. Der burde den dog aldrig være endt, da vi var foran 2-0.
I 5. runde skal vi til den tid møde Solihull Moors. Ja, dem igen. Vi har mødt dem både i ligaen og FA Cuppen, og nu også her.

Det kunne altså tyde på, at det ikke kun er i kalenderen, vi går imod lysere tider.
Der er oliepenge på vej, vi ligger godt til i ligaen og er stadig med i den lille pokalturnering også.
Det skal blive meget spændende, om pengene er det eneste vi får i denne sæson, elle om der også kommer noget med hjem, så man er nødt til at lave et seriøst pokalskab?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #22: 28 Dec 2021, 18:37 »

Jeg bøjer mig i støvet for dine resultater... Det er intet mindre end fremragende det du har gang! Bliver spændende hvordan det ender ud når det sidste fløjt er givet!

Hvordan ser din økonomi ud? Med to så store kampe i FA, må det skærpe godt i kassen, og så bliver der forhåbentligt noget at bygge på med?
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #23: 28 Dec 2021, 20:14 »

Jeg takker ydmygt, for de venlige ord.
Efter oliepengenes ankomst, er der lige omkring 8.355.000 i saldo.
Dem bliver der også brug for. I al fald såfremt oprykningen bliver en realitet. Faktisk også, hvis den ikke gør, for så skal det godt nok være løgn, og så vil der blive satset benhårdt i sæsonen efter, med det formål at rykke op.

En anden ting er, at kommunen jo i sidste sæson nægtede at godkende planerne for udvidelse af stadion, og jeg fik jo nærmest voksen skæld ud, da jeg spurgte om der kunne bygges et nyt stadion.
Hvis ikke vi har udsolgt, er de maksimalt 40 ledige sæder til alle hjemmekampene. Så jeg synes jeg har en god sag. Især når kapaciteten kun er 3.000.
Er der nogen af jer andre der har et råd til hvordan man smører en bestyrelse lidt?
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #24: 29 Dec 2021, 02:22 »

Februar – Marts

FA Cup:

Sagt med lidt galgenhumor, skal vi en tur i banken.
Vi tager den filial der ligger i Manchester, og som har lyseblå, som primær farve.
Efter en lang dag vender vi hjem med et nederlag på 4-0 og en indtægt på lige under 8.500.000 kr.
Hvor meget vi så får lov til at bruge på indkøb og lønninger, er endnu et åbent spørgsmål.

Vanarama National League:

Vi har et par kampe i hånden, grundet vores tur i banken.
Som følge af sejre i dem, ligger vi midt i februar nr.2 kun på dårligere score, end Wrexham.
Resten af Februar står på 2 sejre og en uafgjort.

Inden kampen mod Oxford United 4. marts, ligger vi således nr.1 igen.

Den forestående kamp kommer dog i skyggen af hvad der er sket ved forhandlingsbordet.
For nogle af oliepengene fra opgøret i Manchester er blevet investeret, hvilket fører til hjemkomsten af en levende klublegende:

 REISE ALLASSANI ER VENDT HJEM!

Han skal have genstartet målnæsen, og sikre at vi ikke må nøjes med for mange dumme uafgjorte kampe, i jagten på oprykning.
Blækket fra underskriften er dårligt nok tørt, før han går direkte fra kontoret, og med ud i bussen til kampen ude mod Oxford.
Han skulle lige bruge en halvleg på at finde sig til rette igen, men så startede han da også med at lægge en sukkerbal  i dybden til udligning, samt scorede til 3-1 og 4-1 kort før tid.

3.000 tilskuere på  et totalt udsolgt Champion Hill, byder ham derfor velkommen hjem ugen efter, til topkampen mod Notts County.
En topkamp, som skuffende ender 2-2. Men da Wexham kun får 1-1, er intet mistet.

Men da vi møder netop Wrexham i den sidste kamp i marts, lukker vi kampen om den direkte oprykning op på vid gab igen.
Vi taber 3-2 efter en indsats, hvor ordet pinlig nok er en underdrivelse.
Men det giver da en spændende stilling, til de sidste 5 kampe:

FA Trophy:

Vi har haft vores kampe med Solihull Moors, og de har aldrig været nemme at have med at gøre.
Denne gang tror jeg de har sparet hele 1.holds truppen, for de blev kørt over med 5-0, og vi er videre til kvartfinalen i sikker stil.
Lodtrækningen vil at vi får hjemmebane mod enten Chester fra Vanarama North, eller Notts County fra vores egen række.
Det blev som ventet Notts County.
En meget intens kamp, hvor vi kan takke Danny Mills for det eneste mål i kampen efter 35 min. Så vi er videre til semifinalen.
Det er et opgør som spilles over to kampe. Vi starter ude, og det blive mod enten Southend eller Chesterfield. Disse bliver spillet senere på foråret.

De sidste 5 ligakampe, og vores skæbne i FA Trophy følger næste år. Spænding og drama for alle pengene, er ikke en underdrivelse.
Rigtig godt nytår!!
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #25: 04 Jan 2022, 13:15 »

April – Sæsonafslutningen

Der er 5 kampe tilbage i ligaen, som man måske nok havde sagt ja tak til på forhånd.
Kampene er nemlig i rækkefølge:

York (H) (12)
Bromley (H) (7)
Woking (U) (17)
Solihull Moors (U) (13)
Chestefield (H) (6)

Godt nok har vi ”overstået” de som inden de sidste 5 kampe ligger 2-4, men alle kan slå alle, så man skal virkelig være klar fra start, hvis man ikke vil hægtes af.

Derudover er de også Semifinalen over 2 kampe i FA Trophy, mod Southend.
Den skarpe læser vil måske mene det lyder bekendt… Ja det er helt korrekt, vi blev ekspederet ud af dem sidste sæson, også i semifinalen.
Der kunne vi bestemt ikke lide besøget på Roots hall. Vi satser dog på at gøre det bedre denne gang.

Var der ikke lige dukket en ”hjerneblødning” op, havde vi fået 1-0 med på Mills´ hovedstød 12 min før tid.
Nu kom der et rødt kort med ind over, og så blev det 1-1, inden returkampen hjemme på Champion hill.

WE ARE GOING TO WEMBLEY, WE ARE GOING TO WEMBLEY, gjalder det udover hele det sydlige London, forud for returkampen i semifinalen mod Southend.

Lidt vel overmodigt måske, når det stå 1-1 efter første opgør. Og sangen forstummer da også hurtigt, da Chez Isaac tackler med begge ben strakt i knæhøjde, og derfor får et fortjent rødt kort, allerede efter 12 min.

Men bedst som man tror at kampen er tabt, sker der noget. Det kan vel bedst betegnes som en trods reaktion, for nu vil vi fandeme i den finale, synes spillerne at signalere.

For semifinalen var jo også endestationen i sidste sæson, så det skal blive løgn skal det. For allerede 11 min senere header Mills et hjørnespark i nettet, til 1-0.

Den holder vi med næb og klør til pausen. Her gives der håndslag på at der skal fightes endnu mere, så alle i al fald har givet alt, uanset hvordan det går.

Men hvordan går det så? Allerede 5 min efter pausen eksploderer stadion. Danny Mills har simpelthen gjort det igen, headet et hjørnespark i nettet, og vi er på 2-0.

Så er det, at den optimistiske sang kan høres igen.
Jeg nøjes dog med at bide negle, og for alt i verden beder til, at vi både kan forsvare de 2-0, og undgå flere røde kort.

Utroligt nok lykkedes missionen, og vi SKAL til Wembley, som de passionerede fans har sunget om hele dagen.

Der skal vi møde Gloucester, som lige nu topper Vanarama South, som vi jo vandt i sidste sæson.

Det er stadig helt tæt i ligaen. Faktisk endnu mere nu, efter vi blamerede os hjemme mod York, og kun fik 2-2. Så nu ligger vi helt lige med Notts C på 88 point, men heldigvis med en kamp i hånden.

Så der er både mulighed or en double, men også mulighed for en næse længere end Pinocchios. Og så lyver jeg ikke engang.

Vi er simpelthen ved at pisse det hele væk!!
2-2 mod York og 0-1 mod Woking gør, at det kun er en heldig og snæver 1-0 sejr over Bromley som gør, at vi forud for næstsidste kamp mod Solihull Moors, stadig selv kan afgøre det.

Vi har nemlig 91 point, sammen med Notts C, men vi har to kampe igen, de har kun én.
Så vinder vi over Solihull Moors, skal der gå rigtig meget galt i sidste runde, for at vi ikke skal tage titlen.
Uafgjort, så kan vi også selv afgøre det, mens et nederlag, gør os afhængig af hvordan Notts C klarer sig i deres sidste kamp.

Det er nemlig så bizart, at hvis vi ender på a point tælles der først antal vundne kampe totalt, hvorfor vi skal vinde over Solihull Moors for at komme på 27 sejre, som Notts C også har.

Sker det, skal vi se på indbyrdes opgør. Det giver intet svar, da begge opgør mod dem, er endt 2-2.
Problemet er så, at de er stort foran, både på målscore, og flest scorede mål, hvorfor vi i fald vi komme så langt ud, ikke må tabe sidste kamp mod Chestefield, samtidig med at Notts C vinder ude over Alfreton.

Her er problemet så, at det gør de nok. Alfeton ligger nemlig nr.18, og kan ikke rykke ned i sidste runde, hvorfor de intet har at spille for.

Men nu er der først lige en kamp mod Solihull Moors, som vi rigtig gerne skal vinde.
Og tak for at Reise Allassani lige får endt sin måltørke efter en time, hvor han lukker kampen til 2-0 efter et langt udspark fra målmanden, hvor han så får taget en solotur og lopper den over den fremstormende målmand og ind i nettet.
1-0 havde været for marginal en føring til resten af kampen, så lettelsen var stor, da det lykkedes.

Så for at undgå alle de teknikaliteter jeg var inde på før, må vi IKKE tabe til Chesterfield, i sidste kamp.
Uafgjort = direkte oprykning.

Så skal vi til det: Den største kamp til dato på Champion Hill! Der har aldrig været en større chance for at rykke op i det ”rigtige” divisionssystem, end der er i dag.
Stemningen er elektrisk, og der er fyldt til sidste plads. Der er pink og lilla, hvor end man ser hen, og nu er det tid til at få det hele afgjort.

Vi holder naturligvis også et skarpt øje med, hvordan det går Notts C i deres kamp. De  lever i den grad op til mine forventninger, da de efter 25 min, er foran 3-0. Og da vi efter 42 selv kommer bagud, ser det alvorligt skidt ud.

Midt i 2.halvleg bliver Allassani skadet, og Lopes kommer ind.
12 min før tid modtager Lopes så en dyb stikning, som han iskoldt placerer til venstre for målmanden, hvorved stadion på det nærmeste letter fra jorden. 1-1 og 12 min fra oprykning.

Nu kunne man vælge at parkere bussen, og håbe det gik. Vi gambler, og går efter målet til 2-1, for samtidig at holde dem fra muligheder.

Tiden går, jeg ser mere og mere ængsteligt på uret, men SÅ efter 94 min fløjte kampen af: Det utrolige er sket, DULWICH HAMLET RYKKER OP I LEAGUE 2!!



Glæden og euforien kender ingen grænser, og der festes i hele det sydlige London, lige til den lyse morgen.
Men så gælder det også forberedelsen til FA Trophy finalen på Wembley.

Her venter Gloucester som netop havde vundet Vanarama National South. Endda med 10 points margin ned til Maidenhead, så de var fulde af selvtillid.

Den neutrale tilskuer, må have kedet sig bravt. For efter 90 min ørkenvandring, stod det stadig 0-0.
Det blev der dog ændret på efter 10 min af den forlængede spilletid. Riley Owen, en ung knægt på 17 år, netop hentet fra Tottenhams overskudslager af unge spillere de ikke ville forlænge med, steg flot til vejrs, og headede et indlæg fra højre, sikkert i nettet.

Så skulle man jo mene at man kunne køre den sikkert hjem. Næh nej.  For vi har da en spiller som i hhv. 111. min og 112. min får 2 gule kort. Føringen skal derfor forsvares hjem. Heldigvis er Gloucester kørt trætte i forvejen, så de kommer ikke til de store chancer, hvorfor vi hiver sejren hjem.

DULWICH HAMLET HAR VUNDET THE DOUBLE!!!


Det kommer dog ikke til at gentage sig i næste sæson. Der er vi i League 2, og skal spille med i de to store pokalturneringer (i al fald større end FA Trophy).

Spillerne går nu på ferie, og jeg skal se på, hvordan vi kan undgå en returbillet til Vanarama systemet.

Det er således tid til at gøre lidt status:

Stillingen ovenfor siger alt om hvor neglebidende tæt det var,  og det var bestemt ikke nemt.

Danny Mills bliver igen i år holdets topscorer med 42 mål i 53 kampe. Heraf 30 i de 46 kampe i ligaen.

Vi har procentvist det med afstand højeste antal tilskuere på hjemmebane, i forhold til kapaciteten.
Der er tale om 97 % som svare til 2.916 tilskuere pr hjemmekamp ud af en kapacitet på 3.000.
Så jeg må blive ved med at få presset en udvidelse igennem.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #26: 07 Jan 2022, 23:04 »

21. Maj 2023 – Sæson start sæson 23/24

STORE FLYTTEDAG


Som en konsekvens af kommunens manglende vilje til at udvide stadion, er Dulwich Hamlet FC Nødt til at flytte fra det elskede Champion Hill.

Dette som følge af, at det ikke lever op til de krav der er til et stadion i League 2.

Vi flytter ind på Hive, som til daglig huser både Barnet, Tottenhams kvindehold, og London Bees, som også er kvindehold, dog lavere rangerende.

Alt andet end tilfreds med situationen går jeg derfor ind til Ben Clasper og forsøger at forklare situationens alvor. Nu vil vi have vores eget stadion. Det kan ikke passe, at en klub i League 2, skal ud og leje sig ind nogen steder.

Det er der desværre ikke råd til, men de vil presse på, for udvidet og opgraderet Champion Hill, således at vi kan vende hjem hurtigst muligt.

Succesen for Dulwich Hamlet, er ikke gået ubemærket hen.
Chesterfield inviterede mig til en jobsamtale, og en journalist ville høre om jeg er interesseret i positionen hos Torquay.

Begge dele blev blankt afvist. Målet er ikke at rejse rundt, men at rejse Dulwich Hamlet, og gøre dem til et storhold.

Noget andet som også bliver afvist er, at få udvidet spejdernes rækkevidde.
Ledelsen mener at truppen er så rigeligt stor allerede.
Jeg er ikke enig, da der er spillere de går på pension, og det også handler om hvilket talent man kan få for hvilke penge (læs: så godt som gratis), og jo større udvalg, jo større chance for succes.

Lige inden spillerne vender tilbage fra ferie, er der lodtrækning til noget helt nyt for Dulwich Hamlet. Nemlig, League Cuppen.
Her trække vi udebane, mod Swindon Town, som i sidste sæson sluttede som nr. 11 i League 2.
Endnu for tidligt at sige noget om hvor svært det bliver. Men med hold fa The Championship med i hatten, kunne det nok være blevet værre, på papiret i al fald.

Så her hvor den nye sæson skal til at starte med diverse træningskampe, har vi sagt farvel til et par spillere der er gået på pension, gjort kontrakten med Ethan Pye som vi har lejet i Stockport i nu to sæsoner, permanent, og hentet en del nye folk ind.

Faktisk så mange, at der næsten er tale om et helt hold, og det for en total sum af lige under 840.000 kr.
Altså langt hovedparten på frie transfers, hvilket jo igen kan tilskrives klubbens nærmest ikke eksisterende økonomi.
Jeg prøvede også at hente en fra vores samarbejdsklub Altona, men han ville ikke spille i League 2.

Jeg har derfor haft held til at søge en ny samarbejdsklub. Chelsea bød sig til, med både penge og mulighed for at leje spillere billigt.
Det skal blive spændende at se, hvordan det samarbejde udvikler sig.

Netop som vi er ved at komme igennem de sidste træningskampe, er der lodtrækning til Papa John´s Trophy turneringen.
En turnering jeg lykkeligt havde glemt alt om, men som bl.a. har deltagelse af nogle af de større klubbers U23 hold.
Vi havner i en pulje med Brentford U23, Cheltenham og Portsmouth, som jeg ikke har nogen ide om hvordan skal gå, men det kommer vi tids nok til at finde ud af.

Vi har haft en lang og grundig forberedelse til sæsonstarten.
Resultaterne af venskabskampene kan ses her.

De er stort set gået som ventet, hvis man ser bort fra den noget uheldige indsats mod Brighton. Men den er vi klar til at revanchere, nu vi skal i gang med sæsonen.
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #27: 07 Jan 2022, 23:48 »

LLM-Blogs - jaaaa taaaaak Opstemt

Hold da op hvor det kører for dig i Dulwich Hamlet - du må have gjort nogle fantastiske handler OG samtidig have implementeret en fantastisk taktik siden det er gået dig så super godt.. 2.oprykninger 2 år i træk er der ikke mange LLM-managere der præsterer så NOGET kan du da Wink

Glæder mig til at høre mere fra den pinke og lilla del af Sydlondon Peace
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #28: 08 Jan 2022, 00:02 »

Mange tak for de venlige ord.

Jeg kørte også med dem i FM 21, men blev stoppet af virkeligheden.
Derfor ved jeg naturligvis en lille smule om hvad der kan svare sig, og ikke.
Det er en lille smule sværere i 22. Økonomien er ringere, og denne gang kunne jeg IKKE få udbygget stadion, hvorfor der som sagt måtte flyttes til et kvalificeret stadion.
Jeg har været heldig at finde en absurd god keeper, niveauet taget i betragtning.
Han er især fantastisk en-mod-en, men har også nogle vilde redninger derudover.

Danny Mills har jo også været en maskine indtil nu. Det bliver meget spændende at se, hvordan det fortsætter.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #29: 08 Jan 2022, 22:59 »

Flotte resultater, det må jeg altså lette på hatten for!

Glæder mig til at se om vi tager en oprykning mere? Eller skal vi ud i en direkte retur nedaf!

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010