home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Build a Nation - Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Build a Nation - Danmark  (Læst 34820 gange)
Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #60: 07 Jan 2022, 16:46 »

Sådan, så kommer Herlev sgu i suppen
Lad os nu se, der er et stykke vej endnu, men det er i hvert fald en fin start.
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #61: 07 Jan 2022, 16:58 »



O K T O B E R  -  J A N U A R
1. januar 2028 – Herlev


Efter den fuldstændig forrygende start, er vi kommet en smule ned på jorden igen. Tingene ser stadig rigtig gode ud, men den seneste periode har ikke været helt så god, som vores start. Den ubesejrede stime sluttede i fjortende spillerunde, da Silkeborg slog os med 0:3. Derefter har resultaterne været svingede og det er blevet til yderligere et nederlag mod Nykøbing FC. Dog har de sidste tre måneder også budt på fire sejre og en uafgjort. Vi ligger ikke længere på en førsteplads, men må i stedet tage til takke med en andenplads, hvor vi har seks point ned til AC Horsens på tredjepladsen. Dog lå vi nummer et da præmiepengene skulle uddeles, hvilket lunede godt i klubkassen.

Vores pokaleventyr har også fået en brat ende, da Randers FC blev for stor en mundfuld. Randers har de senere år slået sig fast som et tophold i Superligaen, og har været ude og spille europæisk fodbold flere gange. Derfor var jeg fint tilfreds med at kunne gå til pause med et 0:0 resultat. I anden halvleg kunne min fæstning ikke holde længere og Randers endte med at tage en 0:3 sejr.




Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #62: 07 Jan 2022, 22:32 »



J A N U A R  -  A P R I L
8. april 2028 – Herlev


Så går vi atter mod lysere tider, i mere end en forstand. Vi har naturligvis kvalificeret os til oprykningspillet på en andenplads, hvor vi har hele syv point ned til tredjepladsen. Dermed har vi rigtig gode forudsætninger for at rykke op. Meget kan dog ske i løbet af sæsonens sidste ti kampe, og det er svært at spå om noget. I løbet af den seneste periode er der blevet spillet fem kampe. Det har udmundet sig i tre sejre, en uafgjort og et nederlag.  Dermed er vi også stensikkert kvalificeret til oprykningsspillet, og er ovenikøbet førsteudfordre til de oprykningsgivende placeringer. Med 46 point efter 22 kampe indtager vi nemlig en tredjeplads, og har fem point op til Helsingør på andenpladsen. Vi går et særdeles spændende forår i møde, og med en smule held hedder det måske Superligaen til efteråret.

Siden sidst er der også blevet handlet en smule. Frank Hansen høj valgte at skifte til Middelfart kort inde i transfervinduet. Dernæst valget jeg at hente tre nye spillere ind. Steinar Porsteinsson og Nikulás Val Gunnarsson er begge trådt til på den defensive del af midtbane og kommer til at blive det første islandske islæt i klubben. Derudover er Jimmy Nordheim kommet til klubben, for at besætte en af de mere offensive positioner på midtbanen. Jeg har store forventninger til Nordheim og regner med at han får stor betydning for vores chancer for oprykning.




Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #63: 08 Jan 2022, 20:28 »



A P R I L  -  J U L I
1. juli 2028 – Herlev


Sidste år var vi få point fra at sikre os oprykning, og denne sæson gik vi ind til oprykningsspillet med et forspring på hele syv point. Derfor var der lagt i kakkelovnen til en sikker oprykning. Sådan skulle det dog ikke gå, og det endte med at bliver særdeles spændende. I sæsonens sidste kamp skulle vi have en sejr over førstepladsen, Helsingør, for at sikre os oprykning. Helsingør var allerede rykket op, og havde derfor ikke meget at spille for. Heldigvis endte vi med at vinde kampen 2:0, og er dermed klar til Superligaen. Overordnet set var det ikke et imponerede oprykningsspil, hvor det kun blev til femten point i de ti kampe. I bunden af tabellen er det blevet til et farvel til Thisted og Middelfart. Oprykningen har også betydet, at vi nu er blevet en professionel klub.

Det har været en fantastisk sæson, hvor der har været flere spillere der kan fremhæves. Først og fremmest har vi vores unge angriber, Johannes Jespersen. Han er kun atten år gammel, men med tyve mål i 29 kampe, har han haft kæmpe indflydelse på vores oprykning, og bliver måske svær at holde på hen over sommeren. Derudover bør Tom Bandikian også nævnes, med to mål og seks assists, har han haft en flot sæson fra den centrale midtbane. Den helt store opleves har dog været vores 24-årige højre back, Leander Høyvik. Seks mål, fire assists og en gennemsnitskarakter på 7,33 er helt i særklasse for en højre back. 

Sidste år var det Dimitar Debreslioski der løb med titlen som året ungdomsspiller. I år har han været en fast del af seniortruppen, hvor det er blevet til flere indhop, og et par kampe fra start. Debreslioski er dermed den første årets ungdomsspiller, der får en hel sæson for førsteholdet. I år går titlen til Jesper Nielsen, som har spillet positionen som angriber for ungdomsholdet. Her er det blevet til 31 mål i 26 kampe, hvilket naturligvis kaster en titel som året ungdomsspiller af sig. Om han nogensinden bliver en del af førsteholdstruppen, kan jeg dog have min tvivl om.

S T A T U S

Målsætningen er forsat at Danmark skal dominere fodbold på den internationalescene og være helt i toppen af diverse ranglister. Det gælder både på klubplan og med landsholdet. Derfor vil jeg nu gøre status over den forgangene sæson, og se hvordan Danmark har klaret sig. Siden sidste har det danske landshold gjort det ganske glimrende og kvalificeret sig til EM. Her blev det til en plads i kvartfinalen, hvor man tabte 0:1 til England efter forlænget spilletid. Danmark ligger nummer seksten i verden.
 
På klubplan har det været en ganske glimrende sæson for Danmark. Endnu en gang er det gået i den rigtige retning, og Danmark befinder sig nu på en ottendeplads over kvalifikationsplads er. Som altid er det FC København der trækker læsset. Med en tredjeplads i Champions League gruppen, var København klar til knockout spillet i Europa League. Her slog man både Salzburg og Getafe ud, inden Monaco blev for stor en mundfuld i kvartfinalen. Nordsjælland nåede ligeledes til knockout spillet i Europa League, de røg dog ud i første runde, hvor Dortmund slog dem 2:4 sammenlagt.

Brøndby leverede også en flot præstation i Europa og gik hele vejen til kvartfinalen i Conference League, hvor Bologna besejrede danskerne. FC Midtjylland endte på en tredjeplads i deres Europa League gruppe, hvorefter de blev besejret over to opgør mod Sparta Prag i Conference Leagues 2. knockout runde. Randers FC var det eneste danske hold der ikke skulle spille europæisk efter vinteren, da de endte på en tredjeplads i deres Conference League gruppe. Næste sæson skal FC København, AGF, FC Nordsjælland, Brøndby og Randers repræsentere Danmark i Europa.



Logged


Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #64: 08 Jan 2022, 22:15 »

Tillykke med oprykningen!
Ekstra dejligt at se hjembyen rykke med op.
Kan du mon se, om de har fået udbygget stadion, eller om de skal låne sig til noget?
Og Hvor spiller Herlev i SL? De må vel også skulle et andet sted hen?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #65: 08 Jan 2022, 22:58 »

Su-Su-Superliga!
Su-Su-Superliga!

Stort tillykke med oprykning, nu begynder det hårde arbejde for alvor!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #66: 09 Jan 2022, 08:33 »

Tillykke med oprykningen!
Ekstra dejligt at se hjembyen rykke med op.
Kan du mon se, om de har fået udbygget stadion, eller om de skal låne sig til noget?
Og Hvor spiller Herlev i SL? De må vel også skulle et andet sted hen?
Mange tak! Ved ikke om din hjemby er Helsingør eller Herlev, men Helsingør spiller på right to dream park.

Jeg selv spiller også på right to dream park, efter kommunen har afvist planerne om at udvide stadion hver sæson, lige siden jeg rykkede op i 1. Division. Mit nuværende stadion har kun plads til 3500.
Su-Su-Superliga!
Su-Su-Superliga!

Stort tillykke med oprykning, nu begynder det hårde arbejde for alvor!
Mange tak. Ja det er jeg også bange for. Tror jeg går en svær sæson i møde, men det er fedt endelig at være oppe i det fine selskab Smiley
Logged


Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #67: 09 Jan 2022, 10:49 »

Tak for en fed blog! Rigtig nice projekt. Det inspirerede mig til selv at lave noget lignende for første gang i 10 år :-)
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #68: 10 Jan 2022, 09:20 »

Stærkt arbejde. Jeg har et lignende spil med Næsby, hvor målsætningen egentlig er præcis den samme og hvor jeg netop har taget hul på min tredje sæson i Superligaen. Fortsæt dit gode arbejde, en fornøjelse at følge med. :-)
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #69: 10 Jan 2022, 11:48 »

Tak for en fed blog! Rigtig nice projekt. Det inspirerede mig til selv at lave noget lignende for første gang i 10 år :-)
Tak skal du have. Fedt, går udfra det er det projekt du har startet en blog om? Smiley

Stærkt arbejde. Jeg har et lignende spil med Næsby, hvor målsætningen egentlig er præcis den samme og hvor jeg netop har taget hul på min tredje sæson i Superligaen. Fortsæt dit gode arbejde, en fornøjelse at følge med. :-)
Mange tak skal du have. Ike dårligt, kan du være med i Superligaen, og hvor høj ligger landsholdet og Superligaen hos dig? Smiley
Logged


Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #70: 10 Jan 2022, 17:53 »

Tak skal du have. Fedt, går udfra det er det projekt du har startet en blog om? Smiley
 Mange tak skal du have. Ike dårligt, kan du være med i Superligaen, og hvor høj ligger landsholdet og Superligaen hos dig? Smiley

Ja lige præcis. Fiflede lidt med et par blogs da jeg var knægt, men har kun spillet moderat det sidste årti.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #71: 10 Jan 2022, 22:46 »

Mange tak skal du have. Ike dårligt, kan du være med i Superligaen, og hvor høj ligger landsholdet og Superligaen hos dig? Smiley

Det var overraskende "let" at gå fra 1. Div til Superligaen, men tror desværre det hænger sammen med at Superligaen og landsholdet har været skidt kørende. I sæsonen 27/28 havde FCM heldigvis en god Europa League kampagne, som tog Superligaen fra 20. pladsen til 17. pladsen.

Danmark er placeret som 23 på verdensrangslisten. Ikke imponerende..
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #72: 11 Jan 2022, 12:22 »

Det var overraskende "let" at gå fra 1. Div til Superligaen, men tror desværre det hænger sammen med at Superligaen og landsholdet har været skidt kørende. I sæsonen 27/28 havde FCM heldigvis en god Europa League kampagne, som tog Superligaen fra 20. pladsen til 17. pladsen.

Danmark er placeret som 23 på verdensrangslisten. Ikke imponerende..
Kan allerede nu afsløre at overgangen til Superligaen ikke har været helt let for mig. Men ja, det hænger nok lidt sammen med at Superligaen kun ligger nummer 17 ved dig Smiley
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #73: 12 Jan 2022, 21:55 »



J U L I  -  O K T O B E R
1. oktober 2028 – Herlev


Efter sidste sæsons oprykning til Superligaen, har det naturligvis været nødvendigt at forstærke truppen en smule. Som udgangspunkt har de fleste dog fået lov at blive i klubben, og så er der hentet tre nye spillere ind. Først og fremmest har vi fået en ny målmand ved navn Frederik Brenøe. Brenøe er 21 år gammel og er hentet i Esbjerg. Derudover har vi hentet den attenårige venstre back, Henrik Klingenberg, som blev vejet for let i Atalanta. Slutteligt er vores absolut bedste spiller i min regeringstid kommet til klubben. Han er kun atten år gammel, og spiller højre kant. Hans navn er Vincent Rossello og er kommet til fra San francisco C.D. Forhåbentlig kan jeg tjene mange penge på ham. Screenshots af alle spillerne kan som altid findes i det første indlæg.

I superligaen har vi fået en rigtig svær start. Det havde vi naturligvis regnet med, men havde nok håbet på lidt flere point efter de første elve kampe. Otte point er det blevet til indtil videre, hvilket rækker til en 11. plads. Dog er det hele meget tæt i bunden, og der er kun seks point op til mesterskabsspillet, så meget kan nå at ændre sig endnu. I toppen ligner det af FC København er på vej mod deres sjette mesterskab i træk.

Pokalturneringen er også blevet skudt i gang, og her har vi haft en del mere succes end i Superligaen. Efter oprykningen er vi direkte kvalificeret til anden runde, hvor Hvidovre ventede. Efter ordinærspilletid, var resultat 1:1, men i forlænget spilletid, var der ingen tvivl og vi endte med at vinde 4:1. Derefter hed modstanderen FC Fredericia. Her blev en sikker 1:0 sejr kørt hjem, og vi er dermed klar til fjerde runde. Her skal vi møde ligarivalerne fra FC Helsingør, som er en modstander vi har fine chancer imod. 



Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #74: 16 Jan 2022, 11:11 »



O K T O B E R  -  J A N U A R
1. januar 2029 – Herlev


Otte point i de første elve kampe af Superligaen er bestemt ikke prangende, og der var derfor en del at rette op på i den sidste halvdel af efterårssæsonen. Jeg havde på forhånd forventet en svær start på Superligaen, så jeg er egentlig fint tilfreds med, at vi kan overvintre på den rigtige side af nedrykningsstregen. Siden sidst er det blevet til seks kampe, hvilket har udmøntet sig i syv point. Dermed har vi forbedret vores pointgennemsnit markant, sammenholdt med starten af sæsonen. En pointtotal på femten point efter sytten kampen betyder at vi indtager en tiendeplads, med et hul på fire point ned til Vejle, som ligger nummer elve.

I toppen er det igen FC København der ser ud til at være det stærkeste hold. FC Midtjylland og Lyngby forsøger at følge med, men har allerede fire point op til københavnerne. Den kommende periode bliver en travl omgang i Herlev, da vi mister en række spillere, som enten ikke ønsker at forlænge kontrakten med os, eller som vi ikke har råd til at forlænge med. Derfor skal der formentlig handles ind i løbet af vinteren.

Det er desuden blevet til et kedeligt exit i pokalturneringen. I fjerderunde mødte vi ligarivalerne fra Helsingør, som sidste år rykkede op fra 1. Division sammen med os. Første halvleg var ikke specielt sindsoprivende, men efter pausen kunne Johannes Jespersen bringe os i front. Det hele lignede en sikker 1:0 sejr, men to minutter inde i overtiden udlignede Helsingør. I den forlængede spilletid scorede Helsingør yderligere to gange, og så måtte vi vinke farvel i dette års pokaleventyr.



Logged


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010