home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 259 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Build a Nation - Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Build a Nation - Danmark  (Læst 34620 gange)
Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #30: 22 Nov 2021, 18:12 »

Fed update og start på sæsonen, lille men.... dine første ni kampe SS viser kun 4 kampe
Hov, det var et screenshot fra en tidligere update Smiley Det er rettet nu.
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #31: 22 Nov 2021, 18:55 »

God start her på 3. sæson! Og stærkt med lidt salg, det må skærpe i klubkassen! Og så kommer du også igang i pokalen! Det kan blive en foreløbig legendarisk og historisk sæson i den københavske forstad!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #32: 22 Nov 2021, 19:24 »



O K T O B E R  -  J A N U A R
1. januar 2024 – Herlev


Den flotte sæsonstart har vi taget med videre til den sidste halvdel af efteråret, hvor pointene er forsat med at rulle ind på tavlen. Otte kampe er det blevet til siden sidst, og blot et enkelt nederlag. Derudover har vi fået fem sejre og to uafgjorte, hvilket giver sytten point og en plads som nummer to i 2. Division. Meget skal gå galt, hvis ikke vi skal sikre os en plads i oprykningsspillet, og endnu mere skal gå galt, hvis nedrykning skal komme på tale. Vi går et meget spændende forår i møde.

I pokalturneringen mødte vi Skjold i anden runde. En kamp hvor jeg valgte at spare store dele af holdet, og selvom det holdt hårdt, endte vi alligevel med at hive en 0:1 sejr hjem til sidst. Derefter ventede FC Nordsjælland i tredje runde, og her var der brug for et hold i stærkeste opstilling. Det var dog ikke nok til at stille noget op imod de unge gutter fra Farum. Vi blev kørt ud af banen og måtte se os besejret 4:0.

Slutteligt er der sket et par ændringer i truppen. Først og fremmest har vores reserveangriber, Peter Nemec, valgt at forlade os, og han er blevet erstattet af den kun syttenårige Anders Christiansen, som er hentet op fra vores ungdomshold og får lov at være en del af førsteholdstruppen, indtil vi finder et bedre alternativ. Derudover har jeg fundet en ny spiller, som kommer til at gå direkte ind og tage en startplads i det centrale forsvar, og det til trods for, at han kun er seksten år gammel. Navnet er Kristoffer Grønn, og han er uden tvivl det største talenter der har været forbi Herlev indtil videre. Screenshots af de nye spillere kan som altid findes under indholdsfortegnelse n.




« Seneste Redigering: 01 Dec 2021, 18:40 af Mussolini » Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #33: 22 Nov 2021, 20:59 »

God start her på 3. sæson! Og stærkt med lidt salg, det må skærpe i klubkassen! Og så kommer du også igang i pokalen! Det kan blive en foreløbig legendarisk og historisk sæson i den københavske forstad!
Havde gerne set han var blevet i klubben lidt længere så jeg kunne have tjent yderligere på ham. Det tegner i hvert fald til at blive en historisk sæson Opstemt
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #34: 23 Nov 2021, 18:14 »



J A N U A R  -  A P R I L
13. april 2024 – Herlev


Tre måneder, plus det løse, er gået siden sidst der var en opdatering fra Herlev, og den periode er blevet brugt på et transfervindue og en håndfuld kampe. På transfersiden var vi på jagt efter en reserveangriber, og han var egentlig allerede sikret inden transfervinduet startede, men hans kontrakt hos Nykøbing FC skulle først lige udløb, før han kunne sluttet sig til truppen. Navnet er Shkëlzen Gjonikaj, og han er sytten år gammel. Gjonikaj bliver vores første udenlandske spiller og kommer som udgangspunkt til at få en plads på bænken, men skal nok få masser af indhop.

Personalet er også blevet skiftet en smule ud. Jeg har hentet ny træner, assistenttræner og målmandstræner i håbet om at højne kvaliteten af vores træning.

Det er i øjeblikket en utrolig ung trup jeg råder over. I min startelver er den ældste spiller 23 år gammel, mens den yngste er seksten, og der er hele fire spillere under 20. Vores alderspræsident er Malthe Overgaard, som for få dage siden fyldte 28 år.   

På trods af den unge trup, forsætter spillerne med at levere på et meget stabilt niveau. I løbet af foråret, er der indtil videre blevet spillet fem kampe, hvilket har resulteret i fire sejre og en uafgjort. Det er blandt andet blevet til sejr over både Vendsyssel FF og Kolding IF, som er de to største konkurrenter i toppen af 2. Division. Med tretten point i de seneste fem kampe, ligger vi nu på en delt førsteplads, og har hele seks point ned til tredjepladsen. Dermed bør vi efterhånden tages seriøst i oprykningskampen.




Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #35: 24 Nov 2021, 16:48 »



A P R I L  -  J U L I
1. juli 2024 – Herlev


Hvilken fantastisk sæson det endte med at blive for os. Vi gik ind til oprykningsspillet med et forspring på seks point ned til tredjepladsen, men Kolding spillede et fantastisk oprykningsspil, og formåede at skabe spænding. Med tre kampe tilbage, var stillingen helt lige i toppen. Vi spillede ikke det bedste oprykningsspil, og formåede kun at hente femten point i de ti kampe. Det vidste sig dog at være nok til at sikre oprykning, og ovenikøbet også nok til at vinde mesterskabet i 2. Division.

Med to oprykninger på tre sæsoner, kunne jeg ikke have ønsket en bedre start på min karrierer hos Herlev. Der venter dog en særdeles svær opgave den kommende sæson, hvor overlevelse er det altoverskyggende mål. Hvis det skal lykkes, er det vigtigt at holde på profilerne fra denne sæson. Her bør Emil Mygind nævnes. Han har været vores topscorer tre sæsoner i træk og for anden sæson i træk bliver han også topscorer i 2. Division. Derudover skal vi forsøge at holde på Kristoffer Grønn, som har spillet til en gennemsnitligkarakt er på hele 7,40.

Kristoffer Grønn bør selvfølgelig nævnes, når vi snakker om hvem der skal vinde titlen som årets unge spiller. Grønn er kun sytten år gammel, og er allerede fast mand på førsteholdet. Han er dog ikke den eneste unge spiller, der spiller fast for førsteholdet. Som udgangspunkt mener jeg dog, at det skal være en spiller fra ungdomsholdet der bør vinde titlen som årets ungdomsspiller. Derfor er valget faldet på Marc Gårdsvoll. Gårdsvoll er kun seksten år og spiller defensiv midtbanespiller. Han har uden tvivl en spændende fremtid, og bør tages i betragtning til førsteholdet inden længe.

S T A T U S
Målsætningen er forsat at Danmark skal dominere fodbold på den internationalescene og være helt i toppen af diverse ranglister. Det gælder både på klubplan og med landsholdet. Derfor vil jeg nu gøre status over den forgangene sæson, og se hvordan Danmark har klaret sig. Det danske landshold er faldet hele vejen ned på en 25. plads, hvilket er et fald på ni placeringer siden sidste år. Det til trods for at man formåede at kvalificere sig til EM 2024. Her måtte Danmark dog nøjes med et enkelt point i en gruppe bestående af Østrig, Belgien og Tyrkiet.

På klubplan er det gået som følger. FC København formåede at kvalificere sig til gruppespillet i Europa League, hvor de endte på en andenplads. Derefter besejrede de FC Porto i første knockout runde, men Herta Berlin besejrede løverne i anden knockoutrunde. Det har dog også været det eneste lyspunkt for de danske klubber. Både FC Midtjylland, AGF og FC Nordsjælland missede chancen for at komme i europæisk gruppespil.

Dermed er Superligaen gået en enkelt placering ned, og er nu den fjortendebedste turnering i Europa. I den kommende sæson er det FC København, Randers FC, FC Nordsjælland, Brøndby IF og FC Midtjylland der skal ud og forsvare de danske farver i Europa.
 



Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #36: 25 Nov 2021, 08:17 »



J U L I  -  O K T O B E R
1. oktober 2024 – Herlev


Så har vi fået taget hul på 1. Division, og det er tydeligt at mærke, at niveauet på modstanderne er blevet hævet markant, og vi får uden tvivl vores sag for denne sæson, hvis overlevelse skal blive en realitet. Transfervinduet startede ud med at vi mistede tre spillere, som måtte forlade os grundet endt lejekontrakt. Derudover gik bestyrelsen endnu en gang ind og overtrumfede min beslutning, da Esbjerg bød vanvittige 150 kr. for Marc Gårdsvoll.

Den anden vej har vi fået Niklas Otto fra FC København på en fri-transfer. Otto er atten år gammel og kommer fra Tyskland. Han har et stort potentiale og kommer formentlig til at få mange kampe denne sæson. Derudover er den franske kantspiller, Todd Vromant, blevet hentet, ligeledes på en fri-transfer. Vromant har haft sin fodboldopvækst i franske Lille, og nåede femten kampe for deres reservehold. Yderligere er målmanden Christian Tidemand og angriberen Fródi Hedinsson blevet hentet op i førsteholdstruppen fra ungdomsholdet.

Starten på tilværelsen i 1. Division har været svær. I løbet af sæsonens første ti kampe, er det blot blev til to sejre, tre uafgjorte og fem nederlag. Dette betyder at vi i øjeblikket befinder os på en 11. plads med ni point. Trods den svære start er jeg meget fortrøstningsfuld, da jeg synes spillet har været til mere end ni point. Så forhåbentlig vender vores lykke i de kommende kampe, og så skulle pointene gerne begynde at rulle ind.

Der er også blevet taget hul på Pokalturneringen hvor vi trak B1908 i første runde. En kamp der naturligvis skulle vindes. Jeg valgte dog at stille med reservespillere på samtlige positioner. Alligevel formåede vi at levere en flot præstation, og især vores unge færing, Hedinsson, gjorde det godt, og scorede tre flotte mål. Dermed havde han stor ære i vores 4:2 sejr. I næste runde venter Helsingør. 



Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #37: 25 Nov 2021, 11:58 »

Det var da en fin sejr over storholdet OB
Logged

Tidligere: Baloo38

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #38: 25 Nov 2021, 12:19 »



O K T O B E R  -  J A N U A R
5. januar 2025 – Herlev


Vi har efterhånden fået fodfæste i 1. Division, og heldet har vendt en smule. I løbet af de seneste syv kampe, er det blevet til ti point, hvilket er mere end vi formåede at hente de første ti kampe. Vi ligger heller ikke længere på en nedrykningsplads, og er i stedet kommet op som nummer ni i tabellen. Det hele er dog stadig utrolig tæt i 1. Division. Selvom Middelfart har sat sig solidt på sidstepladsen, er der stadig stor kamp om at undgå den anden nedrykningsplads.

I øjeblikket har vi fire point ned til nedrykningspladsern e, så vi kan gå på juleferie med ro i sjælen. I hvert fald når det kommer til vores pointhøst. I truppen er der til gengæld lidt problemer. Det har ikke været muligt at forlænge kontrakten med mit førstevalg på højre back, og januar skal derfor bruges til at finde en erstatning på den position. Derudover er jeg også meget interesseret i at finde en erstatning til venstre back. En ny spiller har dog allerede tilsluttet sig truppen i form af den 24-årige Daniel Josefsson. Josefsson er købt ind for at forstærke midtbanen, og kommer formentlig til at tage en plads i startelveren.

I pokalturneringen er det blevet til en tidligt exit, da vi mødte ligarivalerne fra Helsingør. Vi stillede ikke i stærkeste opstilling, men formåede alligevel at hive et 1:1 resultat hjem efter de 90 minutter. I forlængede spilletid kunne vi dog ikke længere stå i mod, og endte med at tabe 1:3. Heldigvis fik vi vores revanche allerede ti dage senere, da vi slog Helsingør med hele 3:0 i ligaen.



Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #39: 27 Nov 2021, 08:20 »

Det var da en fin sejr over storholdet OB
ja, den lunede,  men de har virkelig haft en håndfuld dårlige år, og jeg er blevet tilbud jobbet hos dem to gange 🙂
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #40: 30 Nov 2021, 18:54 »



J A N U A R  -  A P R I L
12. april 2025 – Herlev


Føj for den lede hankat, vi er inde i en særdeles problematisk periode og resultaterne går ikke just vores vej. Først og fremmest vil jeg dog kigge nærmere på det netop overstået transfermarked, hvor jeg var på jagt efter et par nye backs.

Missionen om de nye backs lykkedes til dels, da jeg formåede at skaffe en nye venstra back. Der kom dog ikke nogen ny højreback til klubben. Det bliver i stedet Niklas Otto der får lov at spille den position for fremtiden. Vores nye venstre back hedder Lukas Larsen og er hentet i SfB-Oure ganske gratis. Larsen har spillet ungdomsfodbold for FC Köln og er blot 21 år gammel. Han kommer dog til at kæmpe med Jonas Graversen om at få spiletid på venstre back.

Som sagt er vi i øjeblikket inde en vasklig situation, og har meget svært ved at få point på kontoen. Det betyder også at vi den sidste del af sæsonen skal kæmpe for ikke at rykke ned. I løbet af de seneste fem kampe, er det kun blevet til et enkelt point. I øjeblikket har vi dog stadig skindet på næsen, men der er blot et point ned til nedrykningspladsern e. Derfor skal der kæmpes hårdt de sidste ti kampe.
 



Logged


valverde4ever
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #41: 01 Dec 2021, 14:42 »

Super Fedt Save! Herligt at følge med i de her mindre holds historier.. Klart min favorit blog type
Logged

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #42: 01 Dec 2021, 17:52 »

Super Fedt Save! Herligt at følge med i de her mindre holds historier.. Klart min favorit blog type

Fedt du følger med Smiley
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #43: 01 Dec 2021, 20:55 »



A P R I L  -  J U L I
1. juli 2025 – Herlev


Med røven i vandskorpen lykkedes det os at sikre overlevelse, og dermed endnu en sæson i 1. Division. Det holdt dog hårdt, og inden sidste kamp lå vi under stregen. Det hele har dog været meget tæt i nedrykningsspillet, og da vi i sidste kamp vandt 2:0 over Helsingør, rykkede vi op på en andenplads, hvilket vi kan være meget stolte af. I løbet af turneringens sidste ti kampe, formåede vi at hente hele 18 point, hvilket er mere end godkendt. Dermed slutter vi sæsonen af med 38 point og en andenplads i nedrykningsspillet.

Overlevelsen skyldes en rigtig flot holdpræstation, men der vil altid være spillere der skiller sig ud. For fjerde sæson i træk, løber Emil Mygind med titlen som topscorer for os. Femten mål på 29 kampe blev det til, hvilket er ganske habilt. Vores stjerne i svøb, Shkëlzen Gjonikaj, formåede at lave otte assists, hvilket var det højest for os denne sæson. Attenårige Kristoffer Grønn imponerede i den grad også, og spillede til en gennemsnitskarakter på 7,14.

Selvom nogle af vores bedste spillere denne sæson er under tyve år gammel, er de ikke i betragtning til titlen som årets unge spiller. Sidste år var det Marc Gårdsvoll der løb med titlen, men han blev efterfølgende købt af Esbjerg for 150 kr, hvor han nu spiller for deres u/19 hold. Lukas Beier har også tidligere vundet den, men blev købt af Randers. I dag spiller Beier for Køge Nord FC i 3. Division. Så jeg har indtil videre ikke været god til at udpege de kommende stjerner. I år har vi for første gang været med i en u/19 turnering, som vi endte med at vinde, med længder. En spiller skilte sig især ud, nemlig vores angriber, Anders Christiansen. Med 41 mål i 34 kampe, har han været uhyr effektiv, og løber derfor med prisen.

S T A T U S

Målsætningen er forsat at Danmark skal dominere fodbold på den internationalescene og være helt i toppen af diverse ranglister. Det gælder både på klubplan og med landsholdet. Derfor vil jeg nu gøre status over den forgangene sæson, og se hvordan Danmark har klaret sig. Man kan ikke just sige at det danske landshold stormer frem på ranglisten, men de er da gået en enkelt placering frem som nummer 24. De er kommet i en svær kvalifikationsgrupp e til VM 2026 samme med blandt andre Italien og Østrig. Danmark har dog ni point efter fire kampe, og har kun tabt til Italien. Så forhåbentlig kan Danmark kvalificere sig til verdensmesterskaber ne næste år.
 
På klubplan har det været den bedste sæson for de danske hold i mands minde. Fem hold skulle ud og repræsentere Danmark i Europa, og kun FC Midtjylland formåede ikke at komme i et europæisk gruppespil. FC Nordsjælland nåede til 1. Knockout runde i Conference League, hvor de tabte 1:2 til Zulte Waregem. Brøndby IF nåede til anden knockout runde i Conference League, hvor de blev slået ud af Lokomotiv Moscow efter straffesparkskonkur rence.

Randers FC var også repræsenteret i Europa og nåede til første knockout runde i Europa League. Selvom man vandt 3:2 hjemme over Napoli, endte Randers med et samlet nederlag på 5:6 til Italienerne. FC København leverede dog den største overraskelse. De gik ligeledes videre fra gruppespillet i Europa League, hvor de efterfølgende først slog Shaktar ud, dernæst Hertha Berlin, efterfulgt af Villareal, inden det blev til et samlet nederlag på 2:5 til Wolves i semifinalen. Wolves endte efterfølgende med at vinde turneringen. Den kommende sæson er det FC København, FC Nordsjælland, Randers FC, Brøndby IF og FC Midtjylland der skal repræsentere Danmark i Europa.

 



Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #44: 01 Dec 2021, 21:28 »

Super resultat, synes ikke årets talent ser alt for god ud, han har næsten ingen besluthed, selvfølgelig med de mål han lavede skal han være i betragtning
Logged

Tidligere: Baloo38

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010