home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 282 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Skadestuen
| | |-+  Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!  (Læst 3266 gange)
sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« : 10 Maj 2021, 12:57 »

Hej managers!
Jeg vil lave en liste over detaljer hvor jeg synes der burde komme en opdatering, så det bliver sjovere at spille FM!
Disse er nogle problemer JEG synes der er og som jeg også synes er enorm irriterende eller ingen effekt har.

1- Nummer 1 på min liste er helt klar, priserne på talenterne. Som et engelsk klub (Liverpool), der ikke har den stærkeste økonomi er det nermest helt umuligt at købe en "kendt" talent.

Jeg har i mit første år budt på Dominik Szoboszlai fra RB Leipzig. Hans værdi ligger på 11.750.000€. Jeg tilbyder 20mil€. som bliver afvist, hvilket ikke er problemet i sig selv. MEN når jeg så trykker på trykker på "foreslå vilkår", så får jeg et modbud der lyder på hele 244mil€ og 50% af fortjeneste af næste salg. At jeg skal kunne købe lokale talenter er bare umuligt.

Dette er virkelig ekstremt og noget jeg synes ødelægger spillet fuldstændigt.

2- Der er bare ingen der gider at købe ens spillere? Jeg får ALDRIG tilbud til mine spillere fra første truppen. Og hvis jeg tilbyder mine spillere, det kan være en Matip, til andre klubber så er der kun enkelte klubber der tilbyder "små"penge, der kan lyde på 15mil€. Og det kun hvis jeg selv aktivt tilbyder mine spillere. Ellers får jeg aldrig bud på mine spillere. Hvordan skal jeg tjene penge?

3- Når jeg ansætter personale, er der en option der siger "anbefald spillere", efter man skriver kontrakten. Jeg trykker på den, hvergang jeg får muligheden. Men så sker der bare ingen ting? Dette problem havde jeg også i FM20. Hvad er så pointen i at have denne valg?

4- Når små klubber gerne vil købe u23 spillere fra mig tilbyder de jo ikke engang 100.000€. En ung knægt fra Liverpool akademiet må da vel koste en del mere end 22.500€ tænker jeg. UDEN at jeg ved meget mere selv.

Denne liste er noget jeg er kommet til tanke om stående fod. Der er sikkert flere ting som jeg ikke lige kan komme i tanke om, men så må jeg redigere/skrive en kommentar.

Glæder mig til at høre jeres bud til forbedringer. Eller om i er enige/ueninge med mig.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #1: 10 Maj 2021, 14:08 »

Hej managers!
Jeg vil lave en liste over detaljer hvor jeg synes der burde komme en opdatering, så det bliver sjovere at spille FM!
Disse er nogle problemer JEG synes der er og som jeg også synes er enorm irriterende eller ingen effekt har.

1- Nummer 1 på min liste er helt klar, priserne på talenterne. Som et engelsk klub (Liverpool), der ikke har den stærkeste økonomi er det nermest helt umuligt at købe en "kendt" talent.

Jeg har i mit første år budt på Dominik Szoboszlai fra RB Leipzig. Hans værdi ligger på 11.750.000€. Jeg tilbyder 20mil€. som bliver afvist, hvilket ikke er problemet i sig selv. MEN når jeg så trykker på trykker på "foreslå vilkår", så får jeg et modbud der lyder på hele 244mil€ og 50% af fortjeneste af næste salg. At jeg skal kunne købe lokale talenter er bare umuligt.

Dette er virkelig ekstremt og noget jeg synes ødelægger spillet fuldstændigt.

2- Der er bare ingen der gider at købe ens spillere? Jeg får ALDRIG tilbud til mine spillere fra første truppen. Og hvis jeg tilbyder mine spillere, det kan være en Matip, til andre klubber så er der kun enkelte klubber der tilbyder "små"penge, der kan lyde på 15mil€. Og det kun hvis jeg selv aktivt tilbyder mine spillere. Ellers får jeg aldrig bud på mine spillere. Hvordan skal jeg tjene penge?

3- Når jeg ansætter personale, er der en option der siger "anbefald spillere", efter man skriver kontrakten. Jeg trykker på den, hvergang jeg får muligheden. Men så sker der bare ingen ting? Dette problem havde jeg også i FM20. Hvad er så pointen i at have denne valg?

4- Når små klubber gerne vil købe u23 spillere fra mig tilbyder de jo ikke engang 100.000€. En ung knægt fra Liverpool akademiet må da vel koste en del mere end 22.500€ tænker jeg. UDEN at jeg ved meget mere selv.

Denne liste er noget jeg er kommet til tanke om stående fod. Der er sikkert flere ting som jeg ikke lige kan komme i tanke om, men så må jeg redigere/skrive en kommentar.

Glæder mig til at høre jeres bud til forbedringer. Eller om i er enige/ueninge med mig.

Generelt er jeg lodret uenig i dine meninger om ovenstående. Smiley

Nummer 1 - at priserne er høje er udelukkende et udtryk for at klubberne ikke vil sælge deres spillere. Du skal også tænke på at der er finansielle restriktioner i de fleste klubber grundet COVID19, så de tager sig også betalt, og skal jo selv ud og erstatte spillerne, så priserne er egentlig OK i mit hoved.

Nummer 2 - At der ikke er nogen der byder på dine spillere er ligeledes økonomi, samt at spillerne ikke er så spændende for de klubber der har råd til dem (både i forhold til deres lønninger, og hvad du forlanger i transferfees). Jeg tror på det er meget lig virkeligheden.

Nummer 3 - Tør jeg ikke sige noget om - har aldrig brugt det, men det lyder trods alt til at være en fejl.

Nummer 4 - Vi er tilbage ved økonomien i det nuværende spil. Og bare fordi en spiller er fra Liverpool er det vel ikke nødvendigvis nok til at en lille klub (kan være min deffination er anderledes end din) skal tømme hele klubben for at få fat i en enkelt spiller. Personligt spiller jeg selv meget LLM og jeg ville ALDRIG give 100.000 € for en spiller før jeg nærmer mig Premier League/Championship.

For mig at se er ovenstående så realistisk som det næsten kan være i et simuleret spil, og noget af det jeg synes er fedt ved denne version af FM, men jeg er også klar over at alle ikke spiller som jeg. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #2: 10 Maj 2021, 14:53 »

Lidt generelle betragtninger, og helt overordnet, så er jeg også lodret uenig med dine punkter.
Når det kommer til indkøb, så handler det helt som i virkeligheden en del om timing. Så når du ønsker at købe Szoboszlai, så har Leipzig måske ikke økonomi eller en shortlist til at erstatte ham – hvorfor de kræver et dybt urealistisk modbud på indkøb. Er deres måde, at sige, at de ikke ønsker at sælge.
Mange ting spiller ind, når du byder. Resterende kontraktperiode, hvordan hans klub performer, kvaliteten af medspillere, m.m.

Og ift. Salg – så er den del også realistisk, i mine øjne. De fleste ville nok vurdere at Matip var for dårlig til Liverpool. Han har samtidig en del tid tilbage af en god kontrakt. Den er der ikke mange klubber til at matche. Vi ser det meget tit i de store klubber – som giver en stor kontrakt, som ”de hænger på”. Interessen er meget drevet af, at Liverpool er én af de største destinationer i spillet. Liverpool er én af de største klubber, med store kontrakter og ”spillerne” er ikke interesseret i et skifte – tænker de bydende klubber.
Med mindre at spilleren vil væk/er utilfredse, så er der ikke en vanvittig interesse. Sub-top hold vil normalt opleve større interesse. Spillerne er altid interesserede i at rykke væk – til de helt store.
Og ligesom med indkøb – så er timing omkring salg også afgørende.

Disse anbefalede spillere, som du efterspørger kommer ind i dit talentspejdercenter - så de her bud fra personalet er den del af spillerne som fremgår.
Det står et sted i teksten, at spilleren har "arbejdet sammen tidligere"..

Med hensyn til U23 spillerne, så byder klubberne lavt, da en U23 alt andet lige ikke er med i planerne – og så prøver de selvfølgelig et lavt bud. Du kan eventuelt sætte din ”asking price” på dine spillere – så klubber og agenter ved, at du forventer høje bud. Det kan spare dig for de her ”skam” bud.

Skal nok komme med et bud på hvor jeg ser forbedringspotentia le i spillet også  Wink
« Seneste Redigering: 10 Maj 2021, 15:04 af champione » Logged

cristian110
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #3: 10 Maj 2021, 14:57 »

Jeg må også sige at jeg generelt er meget tilfreds med transferdelen af FM21. Jeg mener at det er en god ting at man ikke "bare" kan købe alle talenterne i spillet fra start, samt at det også skal være en udfordring at komme af med nogle af sine dyre og ældre spillere.
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #4: 10 Maj 2021, 17:46 »

Tak for responsene.

Er med i at spillet ikke skal være et tag selv bord og man frit kan vælge dem man vil. Men jeg er ude i der, hvor man på ingen måder har råd til at hente et talent fra Europa grundet priserne. Altså der er jo hjernedøde priser. Vi spiller jo trodsalt et spil hvor købe/sælge spillere er en stor del af selve spillet.

Mht til corona, så vidste jeg ikke man havde adopteret det i denne version, hvilket er fint, men er det så kun under økonomi (transfer) det gælder eller er det all around i spillet?
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #5: 10 Maj 2021, 22:24 »

Er nu også helt tilfreds med transfers i fm21.

Kunne det være fordi, du "opdager" talenterne for sent?
Som oftest synes jeg at talenter er dyrere, når flere klubber er ude efter dem.
Europæiske talenter der er billige, så skal du nok en tur til østeuropa. Smiley
Logged

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #6: 10 Maj 2021, 22:53 »

Synes også trasnferdelen er fin.. Har selv værret irriteret over at det var svært at sælge..

Men jeg fandt ud af hvorfor Smiley !

Jeg er tit efb, og kører dem op til at være rigtig gode, har vundet cl osv med dem i tidligere spil - har endnu ikke haft et mega langt save med dem i 21 endnu.

Mine spillere gør det godt, og for at holde på dem må man give gode kontrakter.. til sidst ender de med så gode kontrakter at det er mere end de reelt burde have, men de gør det så godt at de er det værd- hvis det giver mening... Men det gør også at ingen andre klubber vil rører ved dem med en ildtang
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #7: 11 Maj 2021, 08:04 »

Tak for responsene.

Er med i at spillet ikke skal være et tag selv bord og man frit kan vælge dem man vil. Men jeg er ude i der, hvor man på ingen måder har råd til at hente et talent fra Europa grundet priserne. Altså der er jo hjernedøde priser. Vi spiller jo trodsalt et spil hvor købe/sælge spillere er en stor del af selve spillet.

Mht til corona, så vidste jeg ikke man havde adopteret det i denne version, hvilket er fint, men er det så kun under økonomi (transfer) det gælder eller er det all around i spillet?

Corona er implementeret på den måde at økonomien til at starte med ikke er så stærk som man tidligere har været vant til. SI-Games har selv meldt ud at de ikke har lagt øvrige konsekvenser ind, da det ikke ville være til at styre (når det er sagt, kan spillerne rent faktisk godt få COVID19, men det sker ikke så tit - ud fra hvad jeg har set).

Der hvor SI-games overvejede at gøre noget yderligere er på tilskuerdelen, men da der ikke er nogen sikker tidshorisont for hvornår tilskuere kan komme fuldt ud tilbage på stadions, har de valgt ikke at gøre noget Coronarelateret udover at stramme økonomien. Den vil over tid være tilbage til udgangspunktet som vi tidligere har set (jeg kender ikke tidshorisonten herfor).
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #8: 11 Maj 2021, 17:06 »

Corona er implementeret på den måde at økonomien til at starte med ikke er så stærk som man tidligere har været vant til. SI-Games har selv meldt ud at de ikke har lagt øvrige konsekvenser ind, da det ikke ville være til at styre (når det er sagt, kan spillerne rent faktisk godt få COVID19, men det sker ikke så tit - ud fra hvad jeg har set).

Der hvor SI-games overvejede at gøre noget yderligere er på tilskuerdelen, men da der ikke er nogen sikker tidshorisont for hvornår tilskuere kan komme fuldt ud tilbage på stadions, har de valgt ikke at gøre noget Coronarelateret udover at stramme økonomien. Den vil over tid være tilbage til udgangspunktet som vi tidligere har set (jeg kender ikke tidshorisonten herfor).

Ok tak for svar!

Så nogle sidespørgsmål til jer alle. Hvad gøre i for at tjene penge? Hvordan tjener i penge? Hvordan anskaffer i jer de unge talenter UDEN at betaler alverdens penge?
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #9: 11 Maj 2021, 17:48 »

Ok tak for svar!

Så nogle sidespørgsmål til jer alle. Hvad gøre i for at tjene penge? Hvordan tjener i penge? Hvordan anskaffer i jer de unge talenter UDEN at betaler alverdens penge?


Har forsøgt at svare efter bedste evne. Nu referer jeg til mit længst varende spil med Vendsyssel FF pt. år 2046, her har jeg prøvet både at være lud fattig og stinkende rig. Det sidste er nu engang det sjoveste, men rejsen dertil har også været lærerig.

Hvad gør I for at tjene penge / hvordan?

Der er kun to måder jeg kan tjene penge på i Vendsyssel, kom i Champions League og spillersalg. Jeg har lavet en "Chelsea" og henter et stort antal spiller ind på fri transfer via. bosdom reglen i snit 7-8 spiller pr. sæson. Hvis de er gode nok spiller de på førsteholdet ellers bliver de lejet ud eller solgt igen.

Hvordan anskaffer i unge talenter?
Scouting, scouting, scoutning, jeg bruger ufattelig summer på at afsøge markeder i de lande hvor jeg ved der er stor sandsynlighed for at der kommer gode regens. (Brasilien, Frankrig, Colombia mv.). Derudover har jeg igennem årene fået anlagt mig et godt netværk af samarbejdsklubber med fokus på talentudvikling, i min aftale med alle disse samarbejdsklubber har jeg forkøbsret på spiller.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #10: 12 Maj 2021, 08:09 »


Har forsøgt at svare efter bedste evne. Nu referer jeg til mit længst varende spil med Vendsyssel FF pt. år 2046, her har jeg prøvet både at være lud fattig og stinkende rig. Det sidste er nu engang det sjoveste, men rejsen dertil har også været lærerig.

Hvad gør I for at tjene penge / hvordan?

Der er kun to måder jeg kan tjene penge på i Vendsyssel, kom i Champions League og spillersalg. Jeg har lavet en "Chelsea" og henter et stort antal spiller ind på fri transfer via. bosdom reglen i snit 7-8 spiller pr. sæson. Hvis de er gode nok spiller de på førsteholdet ellers bliver de lejet ud eller solgt igen.

Hvordan anskaffer i unge talenter?
Scouting, scouting, scoutning, jeg bruger ufattelig summer på at afsøge markeder i de lande hvor jeg ved der er stor sandsynlighed for at der kommer gode regens. (Brasilien, Frankrig, Colombia mv.). Derudover har jeg igennem årene fået anlagt mig et godt netværk af samarbejdsklubber med fokus på talentudvikling, i min aftale med alle disse samarbejdsklubber har jeg forkøbsret på spiller.

+1 - jeg er helt enig. Er du en mindre klub er det også væsentligt med "Cup-runs" eksempelvis tjener man stort  (som en lille klub) på at komme så langt som muligt i FA-cuppen mv.

Sidste ting er træningskampe mod så store hold som muligt. Og træningskampe er ikke kun for preseason, hvis der er landskampspauser og andre huller i kalenderen.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

cristian110
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #11: 12 Maj 2021, 08:38 »

Spændende idé med venskabskampe! Den har jeg aldrig selv tænkt over. @Broen har du noget idé om hvor meget du som Superliga klub kunne tjene på en sæson ved at planlægge venskabskampe?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #12: 12 Maj 2021, 10:20 »

Spændende idé med venskabskampe! Den har jeg aldrig selv tænkt over. @Broen har du noget idé om hvor meget du som Superliga klub kunne tjene på en sæson ved at planlægge venskabskampe?

Jeg kan ikke give dig et estimat, da det kommer meget an på om du er Horsens eller FCK (eller alt der imellem) - altså hvilke klubber du kan trække til Danmark, og det kommer meget an på holdets globale omdømme. Derudover kommer det også an på hvor mange kampe det drejer sig om (du skal også være opmærksom på at større klubber er bedre hold, så de vinder nok for det meste, hvilket er dårligt for holdets moral). Derudover spiller jeg meget sjældent i Danmark, så jeg ved det reelt ikke. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer så FM bliver sjovere at spille!
« Svar #13: 12 Maj 2021, 13:54 »

Prøv en managerrolle i en "sælgende klub". Jeg får rigeligt med tilbud på mine gode spillere i Charlton..  særligt talenter Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010