home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2021
| | | | |-+  De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut  (Læst 10558 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 6
« Svar #15: 13 Apr 2021, 16:24 »



April.

Kampe
Brøndby1-1
FCK1-1
FCM2-3
OB1-3
FCM1-0
Aab2-2

April måned blev lidt af en øv måned, spillet og resultaterne på banen var ikke med os, inden April måned havde vi spillet 2 kampe udafgjort efter April har vi 5 kampe udafgjort, 2 af kampe er godt nok mod FCK og Brøndby som vi indtil videre ikke har vundet over i ligaen.

Så lidt positivt kan vi tage med, vi kan også tage det med at vi har chancen for at forsvare pokal titlen, efter 2 intense kampe mod FCM går vi videre på udebane mål, i den første kamp kunne vi godt mærke at FCM ikke længere spillede med i de europæriske turneringer mere, da de i feburar blev slået ud af euro league af Barcelona.

Pokal finalen bliver mellem os og FCK i maj, her får vi brug for alle mand da vi går ind i et hårdt, men også sjovt program det bliver alle knald eller fald kampe, idet vores April måned ikke var så god, er vi blevet overhalet af Brøndby og ligger nu på 5 plads med 2p op til dem, vi har dog lidt luft ned da vi har et forspring til Aab på 5p.

Målsætningen er at vi bare skulle med i mesterskabsspillet men nu hvor vi er her går vi efter 4 pladsen som minimum, det vil give en kamp om euro mod vinderen af nedrykningspillet, som ser ud til at bliver FCM.
Der er dog en lille ting mere pokalen idet vi nu er i finalen vil vi gå benhårdt efter at vinde den også selvom det vil koste i ligaen.

Kampene i April måned er der ikke så meget at sige om, de ligner meget hinanden hen af vejen, OB kampen var nok den hvor vi defensivt spillede dårligst, og det ligner også at det er her der skal kigges på i transfer vinduet til sommer.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Pokal Special
« Svar #16: 13 Apr 2021, 18:05 »



Pokal Mestere


Den 12 Maj 2021 vi stå som en helt speciel dag for mange Sønderjyder og SønderjyskE fans kl 21.20 stod spillerne fra SønderjyskE øverste på podiet i en fyldt parken og var klar til at løft Sydbank pokalen for andet år i træk.

6 klubber har indtil i dag prøvet at genvinde turneringen og SønderjyskE har nu skrevet sig ind som klub nr.7.

Inden kamp start havde SønderjyskE valgt at skifte formation til en lidt mere defensiv præget 4-5-1, men dette var ikke at se i løbet af kampen, de ofensive kræfter for SænderjyskE virkede faktisk mere energifyldt og opfindsomme.

Kampen startede roligt hvor begge hold kiggede hinanden an i de første 15 min, herefter tog SønderjyskE lidt mere fat og arbejde sig godt ind i kampen og i det 19 min fik Svendsen bolden ude på højreside, han satte FCKs venstre back og gik til baglinjen og med et præsist fladt indlæg fandt han Wright som bare skulle sætte en tå på til 1-0.
Det gik dog ikke meget tid før FCK fik udlignet for 3 min senere sparkede Wind balance i kampen igen.

SønderjyskE fortsatte sit tag på spillet og specielt deres overtag i højreside her havde FCK svært ved at styre Svendsen og i det 32 min trækker han ind central og modtager bolden på kanten af feltet bum 2-1, dette holdt til halveg.

Anden halveg lignede meget første og det var SønderjyskE som lykkes med mest, FCK forsøgte sig men det endte gerne med skud ude fra eller dårlige forsøg lige på målmaden, i det 89 min lykkedes det SønderjyskE at lukke kampen helt da Svendsen opsnappede en tilbagelægning og sendte bolden i nettet til 3-1.

Med sejren er SønderjyskE nu sikret euro league kval i næsten sæson.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland 2020/21 Opsumering
« Svar #17: 14 Apr 2021, 21:21 »



Sæson opsumering.

Kampe
Brøndby1-3
FCK2-0
FCN1-3
FCK Pokal Finale3-1
OB2-0
FCN2-0
Aab4-1

Sæsonen er nu færdig spillet og vi fik 4 pladsen + pokalen og er klar til euro league næste sæson, alt i alt mere end hvad vi havde håbet på inden sæsonen begyndte, FCK sikrede sig mesterskabet med 2 kampe igen, Lyngby og AC horsens må en tur ned i 1 division, oprykkerne er Esbjerg og Silkeborg.

Det har været en sæsson med op og nedture hvor det hurtigt blev klart at vi kom til at spille med om pladserne fra 4-8.
Vi startede sæsonen okay, med 6 sejre i de første 10 kampe og da vi nåede December lå vi godt med i toppen af ligaen, men December var ikke god for os, her løb vi ind i 2 nederlag ud af 3 kampe og til vinterpausen lå vi på 5 pladsen.

Vi havde en god kamp med Brøndby om hvem af os der skulle have 4 pladsen inden vi gik ind i mesterskabsspillet, den kamp vandt vi, men kampen fortsatte i mesterskabsspillet, vi trak det længste strå i den kamp også, men vi var heldige for ser vi på indbyrdes opgår gennem hele sæsonen ja så var Brøndby bedst med 3 sejre og en udafgjort.
Vi vandt dog den måske vigtigste kamp over dem i pokal kvartfinalen.

Starten af mesterskabsspillet startede ikke 100 % godt, vi starter  med 3 udadgjort og et nederlag i de første 4 kampe, og hvis vi tager kampene og der på det over hele sæsonen, så var de 2 udafgjorte mod Brøndby og FCK som vi på det tidspunkt ikke havde fået point mod endnu, så det var godkendt slevom vi havde mistet 4 pladsen til Brøndby.

Da vi gik ind til de sidste kampe i maj, lå vi bag Brøndby 2p op og det startede ikke godt, første kamp var mod Brøndby og de spillede os ud af banen i første halveg hvor vi var bagud 3-0 til pause.

Kampen efter viste holdet deres styrke mod FCK, hvis FCK vandt kampen skulle de kun have 1p i de sidste 4 kampe for at blive mestere.
Det blev dog ikke på Sydbank park de skulle spille sig så tæt på mesterskabet, vi holdt FCK nede på 8 skud og ingen mål hvor vi var mere nærgående, 3 åbne chancer, 2 halve 17 skud på mål og en Xg på 2,08 mod FCKs 0,54, 2-0 og vores første sejr over FCK i denne sæson.

Kampen mod FCN blev ofret tilfordel for Pokal finalen, vi stillede op i den lidt alternetiv start 11 for at sikre at alle var klar til finalen, kampen lå længe til at ende 1-1 men i sidste ende løb FCN fra os i slutningen og vandt 3-1.

Efter sejren i pokalen var vores sæson faktisk ovre, i det vi allerede var sikret europærisk fodbold næste sæson, var der kun præmierpengene at spille om, og det var som om at spillerne nu spillede mere frit for vi sluttede sæsonen af med 3 sejre, og fik 4 pladsen med 6 p ned til Brøndby og 4 op til OB på 3 pladsen.

Brøndby skulle spille mod FCM om Euro den tabte de 4-3 efter forlænget spilletid, dette endte med at koste Niels hans job, og pt går rygtet på at Troels Bech kommer tilbage til vestegnen.

Med 2,70 skud på mål pr kamp endte Wright med at bliver topscorer med 25 mål, Wright skrev sig også ind i historiebøgerne i SønderjyskE da han slog Jesper Olesens rekord med flest scorede mål på en sæson, den 30 maj blev han også kåret til foråretsprofil i superligaen, Wright spillede ialt 31 kampe og scorede 30 mål i sæsonen 2020/21.

Åretshold
Sponsoraftler

« Seneste Redigering: 14 Apr 2021, 21:28 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland transfer 21/22
« Svar #18: 16 Apr 2021, 16:29 »



Sommer Transfer 2021/22


Vi er nu bevæget os ind i August måned, det har været nogle hæftige måneder med nogle udskiftning i truppen, dog var ikke alle salg planlagte.

Gik ind i vinduet med det mål at styrke og gøre truppen lidt yngre, og synes indtil videre at dette er lykkes, vi har måtte sige farvel til 6 spillere som endten var kommet i overskud, ikke gode nok eller vi fik et godt bud, det sidste sket i klubbens størte salg nogensinde, Schalke 04 bød 33 mil på Julius Eskesen og ja bestyrelsen mente at dette var et salg de hellere maåtte tage sig af, så jeg måtte se til udefra da de solgte spilleren med fleste assist i seneste sæson.

Julius Eskesen var dog ikke den eneste spiller som tog videre, Pierre Kanstrup, Anders "AK" Jacobsen, Jeppe Simonsen, Lalo Fernández og Pau Morer er ikke længere i klubben, Lalo Fernández og Pau Morer fik kun en enkelt sæson i klubben, Lalo Fernández blev solgt fordi han kom i overskud, vi fik tilbudt en bedre keeper som vi kunne hente på fri transfer.

Pau Morer, ja ham snakker vi ikke for meget om, han nåde at få 3 kampe som indskifter efter han havde overstået hans karantæne, og han kunne måske havde blevet en habil spiller til superliagen, men da han kom og sagde han gerne ville hjem til spanien stod jeg ikke i vejen, tværimod hjalp jeg ham, med at komme til Leganés.

Pierre Kanstrup, Anders "AK" Jacobsen og Jeppe Simonsen tog alle turen syd på over grænsen, de kommer til at møde hinanden i 2 bundesligaen, Pierre Kanstrup er blevet 32 år og havde omkring et år tilbage af hans kontrakt og da jeg gerne ville gøre truppen lidt yngre, ville jeg ikke stå i vejen for at han kunne spille et andet sted inden han karriere er ovre.

1. FC Heidenheim 1846 kom med et okay bud som blev accepteret, det var lidt samme tilfælde med Anders "AK" Jacobsen, han havde dog ikke spillet så meget i seneste sæson, så hans salg var planlagt han er taget til 1. FC Nürnberg.

Jeppe Simonsen er lidt en anden historie, ham ville jeg gerne have beholdt, men da jeg afviste et bud fra Brøndby blev han utilfreds og ville væk, der var 4 hold fra superligaen som gerne ville have ham men de blev alle afvist, udover buddet fra Karlsruher SC.


Sommerens indkøb kommer i næste update
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland transfer 21/22 fortsat
« Svar #19: 17 Apr 2021, 20:37 »




Transfer fortsat.


Efter diverse spilleslag, måtte vi ind og kigge på vores liste over mulige nye spillere og inden transfer vinduet åbnede havde vi lavet 4 indkøb, Louis Christoffersen som er hentet i brøndby og han er hentet til fremtiden en ung midtbane mand som har et okay godt potientiale.
Patrik Carlgren, havde måske ikke den bedste sæson i Randers FC, vi manglede en målmand som kunne presse Thomas og det har Patrik gjort fra dag 1, planen er at Patrik skal stå i Euro og pokalen det kan dog ændre sig hvis vi ikke kommer videre i Euro.

St. Pauli rykkede ud af 2 Bundesligaen og vi tjekkede deres hold ud stødte vi på Florian Carstens, en ung forsvarsspiller med en utroligt springevne, vi slog hurtigt til da hans kontrakt stod til at løbe ud.

Victor Torp var øverst på min ønskeliste, allerede i sidste sæson havde vi et godt øje til ham og FCM var villige til at handle, det endte med en bytte handel hvor en af mine unge talenter tog turen til FCM + 4 mil.

Da det var klart at Julius Eskesen og Jeppe Simonsen var fortid i klubben skal der hentes spillere til for at erstatte, Luka Prip i AC Horsens blev hentet som erstartning til kanterne og Mathias Hebo hentet ind som gardering til den centrale midtbane.

Både AC Horsens og Lyngby var rykket ned, så spillerne kunne fås forholdsvis billige, Kevin Tshiembe blev hentet som backup og endte med at blive udleje på sidste da i transfer vinduet.

Vi brød transfer rekorden hele 2 gange på højste beløb i løbet af August måned første gang var da vi offenlig gjorde købet af Karlo Bartolec fra FCK for 8 mil, pt har vi 3 højrebacks men Nørrestrand er udlejet til Sarpsborg og så er nogle af de lidt større klubber fra Italien og Frankrig blevet lidt lune på Emil Holm, håber vi kan holde på ham hele sæsonen men tror han smutter til januar.

Anden gang vi brød højste beløb var sidste dag i transfer vinduet da vi hentede Jesper Daland i Start for 15 mil.

Haji Wright var i opstarten med det Amerikanske landshold og spillede ikke i træningskampene, men han må have gjort en god figur en uge efter han kom tilbage ringede Chelsea med et bud på 30 mil, igen besluttede bestyrelsen at acceptere budddet og så måtte vi på angriber jagt, ind kom hele 3 stk, Esposito blev lejet i Inter, Kalimuendo blev lejet i PSG og så hentet vi Mikael Uhre hjem.

På sidste transfer da blev Victor Jensen lejet i Ajax og Meinhard Olsen udlejet til Aab. Det har været en stor udskiftning, men nu er truppen også klar til denne sæson, som byder på mange kampe både i de hjemlige turneringer men også i EUROPA!!

Spillere ud

Spillere Ind



Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 7
« Svar #20: 18 Apr 2021, 17:35 »




Juli/August.

Kampe
FCK0-0
FCM1-4
Vejle0-0
Aab0-1
FCN3-1
Brøndby0-0
OB5-0

I juli begyndte den nye sæson, 3 kampe mod FCK, FCM og Vejle ud af 9 point fik vi 5p en okay start havde dog håber på alle 3p mod vejle.

August bød på 4 kampe i superligaen, Aab, FCN, Brøndby og OB de 4 kampe kastede 7p af sig, det gør at vi efter 7 kampe ligger nr 3 med 12p a point med FCM på 4 pladsen og 1p foran FCK, vi har dog 4 point op til FCN som er startet med lyn og torden, de mangler dog at møde både Brøndby og FCK.

I de første 7 kampe har de nye spillere indtil videre klaret sig godt, Uhre er startet med at brænde chance efter chance så der er lidt at arbejde med.

En spiller som specielt har gjort sig bemærket er Louka Prip, i 6 kampe har han lavet 2 mål 2 assist og spiller til 7 i GNS, han er kun overgået af Sander Svendsen, som er startet bedre end forventet han har lige skulle bruge en sæson på at komme op i omdrejninger.





Euro League.

Kval Kampe
Sportklub Sturm Graz2-2
Sportklub Sturm Graz3-0
Malmö FF3-4
Malmö FF1-3

August starter med Euro kval kamp, i tredje kval runde trak vi Sportklub Sturm Graz fra Østrig, et nogenlunde hold med spillere som Lewis Holtby og Patrick Roberts.
Vi starter på udebane og det starter godt for efter 30 min fører vi 2-0 og kontrollere kampen fint, men sidst i kampen mister holdet total fokus og på 2 min scorer de 2 gange hvilket ikke må ske,vi står dog med nogle gode kort på hånden med de 2 udebane mål.

Udebane målene får vi dog ikke brug for, de vi sender Sturm Graz hjem med et 3-0 nederlag, og vi går videre til sidste kval runde, her trak vi Malmø FF rn svær opgave men ikke umulig.

Denne gang starter vi på hjemmebane, og det blev noget af en kamp, hvor offensive var i fokus for begge hold, efter 49 min er vi bagud 3-1 og på vej ud af Euro, men i 54 min stod der 3-3, det resultat kunne vi dog ikke holde og i 61 min scorede de til slut resultat 3-4, så vi står med ryggen mod muren til retur opgøret, vi skal vinde med 2 mål for at komme videre til gruppespillet.

Det starter ikke godt 11 min spillet og Malmø scorer til 1-0, nåde lige at tænke "nå det var det eventyr" inden Svedsen ville lege med og scorede til 1-1, det holdt til halveg, anden halveg stod i Uhres navn alle de afbrænder han har lavet i Superligaen er glemt for efter 67 min havde han banket den ind 2 gange til slut resultatet 1-3, en samlet sejr på 6-5 og det første europærisk gruppespil til SønderjyskE nogensinde.

Gruppespillet kaster lige 20 mil af sig inden transfer vinduet lukkede, vi er kommet i en svær gruppe, men stadig en gruppe hvor vi kan overraske, jeg ser os bedre end Limassol, og derfor går vi efter en 3 plads.




Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 8
« Svar #21: 20 Apr 2021, 21:25 »



September

Kampe
Randers Fc0-2
Esbjerg fB2-0
AGF1-3

September måned startetde godt i superligaen, holdet red videre på bølgen efter sejren over Malmø i Euro, og efter Esbjerg kampen lå vi a point med Brøndbyog FCM på første pladsen, og det så ud til at der ville vi bliver liggende, men AGF ville det anderledes og vores besøg i Aarhus var ikke så godt da vi måtte tage hejm med et 3-1 nederlag.

Vi går derfor ind i oktober på 3 pladsen med 2p op til Brøndby og FCM, og 1p ned til FCK.

I starten af september var Brøndby ude med snøren, de ville have mig, som Manager, jeg takkede nej tak, vi er i Euro League gruppespil og det hold som jeg har fået sat sammen, virker til at være i harmoni med hinanden og vi går en spændende tid i møde, men lad os se hvad fremtiden bringer.

I stedet har Brøndby ansat Savo Milošević som er startet godt med 2 1-0 sejre.





Euro League.

Kampe
AMO Apollon Limassol2-0
Valencia0-1

Vi kom også igang med gruppespillet i Euro League, den første kamp var mod Limassol som vi mødte på Energi Viborg Arena.
Sydbank Park overholder ikke europæriske krav om siddepladser, en problemstilling som vi er gået videre til bestrelsen med om at få ombygget/udviddet stadion.

Kampen mod Limassol, skulle vise om vi kunne være lidt med i gruppen og kampen om den 3 plads, og ha vi styrede kampen fra start til slut, og vinder sikkert 2-0.

Efter kampen var jeg inde og tjekke hold lidt mere ud, og klubbens anslået værdi er på 32 mil, hvor SønderjyskEs er sat til 111 mil, faktisk er der kun et superliga holder der har en mindre værdi og det er Esbjerg med 19 mil.

Anden kamp i gruppe var mod Valencia, pressen var på nakken af os 2 dage før og ville vide hvad vi ville gøre for ikke at få en stor lussing, og svaret var det sammen til dem alle, at vi ville have fokus på vores egen måde at spille bold på.

Kampen var en svær en og vi vidste godt at vi ikke ville have overtag som i nogle andre kampe, derfor valgte vi at have lidt mere fokus på dødbolde og forsvarsspillet.

Den strategi holdt helt ind til det 88 min, mine 2 centrale midtstoppere lavede deres eneste fejl i hele kampe og det blev straffet prompte, vi var dog ved at skabe overaskelsen da vi i det 2 min fik anulleret et mål pga, offside.


« Seneste Redigering: 21 Apr 2021, 16:11 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 9
« Svar #22: 21 Apr 2021, 16:11 »



Oktober

Kampe
Silkeborg Fc0-0
FCM2-0
FCK0-1
Vejle0-0

Den store udskifning i truppen i sommers er begyndt at vise sig, de nye spillere har ikke fået opbygget et acceptabelt sammenspil med hinanden endnu, og det kan ses på banen og de resultater som kommer indimellem, det er også begyndt at kunne ses på de mere etablerede spillere, de er begyndt at være mere trætte efter kampene, idet de spillere mere.

Reslutatet mod Silkeborg, var dårligt de ligger sidst i superligaen og derfor ville vi spare lidt spillere til kampene mod FCM og FCK, det resulterede i en meget stor udskiftning i start 11Žeren, spillerne som spillede kampen havde ikke fået mange kampe sammen, heldigvis holdt de en udafgjort da Silkeborg var bedst og havde foryjent de 3p.

Kampene mod FCM og FCK var meget vigtige havde vi tabte point der havde vi været længere efter top 3 end vi er pt, og havde vi ikke spillet udafgjort mod Vejle ville vi ligge a point.

Toppen af superligaen er mega tæt top 3 ligger a point efter 14 kampe med os liggende 2p efter og derfra har vi 5p ned.

FCK har måtte skifte manager da Jess Thorup har takket ja tak til jobbet hos Schalke 04, de har fået Dominik Thalhammer som sidst var i LASK.





Euro League.

Kampe
Sporting (POR)2-3

Oktober bød på 1 kamp i Euro League og det var en god kamp for os, vi forbederede os på sammen måde som til Valencia kampen med fokus på dødbolde og forsvaret, dertil lagde vi lidt på i form af omstillinger og kontra.

Men kampen fik en overskrift og den er Sebastiano Esposito, han spillede genialt og lavede alle 3 mål for os, det første modtager han bolden på midten, og herfra satte han fart på, han satte 3 mand inden han lige før feltet sparkede bolden i kassen.
Mål nummer 2 var Karlo Bartolec som erobede bolden på midten i højreside, han tog 2 træk og lagde en perfekt bold i dybden til Esposito.
Det sidste mål ligende lidt mål nummer 2, Sporting begyndte at presse på og det gav plads i bagrummet, denne gang var det Dal Hende som erobede holden, og satte fart lige før feltet spillede han på tværs til en fri Esposito og bum 3-1 Sporting fik dog scoret til 3-2 5 min senere.

Dermed ligger vi pt på 2 pladsen med 6p for 3 kampe og det rigtigt godt udgangspunkt for at få 3 pladsen, næste kamp er igen mod Sporting på hjemmebane (i Viborg) og kan vi få point der er vi i spil til at sikre 2 pladsen i gruppen.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 10
« Svar #23: 23 Apr 2021, 21:22 »



November/December

Kampe
Aab1-1
Brøndby2-3
FCN2-1
OB1-3
Pokal
Kolding IF2-3
FCMs1-1

Der er nu gået 2 måneder siden sidst og vi er nået til vinterpausen, de sidte 2 måneder har været gode for os.

Sidst i oktober begyndte pressen at snakke om at vi underpræsterede en lille smule, og må sige det gjorde vi hvis vi kigger på November og December kampene, det eneste minus er at vi har ladt for mange mål ind ellers kan vi ikke klage, vi overvintre på 1 pladsen a point med FCM, netop FCM og vi er også allerede kvalificeret til mesterskabsspillet.

Vi er også klar til kvartfinalerne i pokalen hvor vi skal møde AGF, vi måtte ud i straffesparks konkurrence for at slå FCM i 4 runde, vi måtte helt hen til 6 spark hvor Thomas valgte at redde sparket fra Alexander Scholz.





Euro League.

Kampe
Sporting (POR)1-1
AMO Apollon Limassol2-4
Valencia3-1

Som skrevet tidligere, har November og December været gode for os i de hjemlige turneringere og det har de også været i Europa.

Vi har spillet gruppespillet færdig og ja vi endte med at gå videre fra gruppen på 2 pladsen, Sporting kunne ikke tage point fra os på hjemmebane og dermed skulle vi bare have 1 point mod Limassol hvis Sporting mistede point mod Valencia.

Vi vandt dog vores kamp mod Limassol og var derfor sikret min 2 pladsen inden sidste kamp mod Valencia, Valencia var også videre så den sidste kamp var om hvem der skulle have 1 pladsen, Valencia valgte at stille i stærkeste opstilling hvilket jeg ikke havde regnet med, men det hjalp dem ikke meget for til pausen var vi foran 2-0, lige efter pausen får de reduceret til 2-1 men kun 4 min senere kom vi foran 3-1, Valencia fik dog spænding i kampen til sidst da de med 12 min igen fik scoret til 3-2.

Vi slutter på 2 pladsen a point med Valencia, som får 1 pladsen idet de har scoret flest udebane mål i vores indbyrdesopgør.

i næste runde venter Borussia Mönchengladbach som har spillet CHL, de tog 3 pladsen i gruppen foran Shakhtar og efter Roma og Real Madrid.






I det kommende transfer vindue regner jeg ikke med at der sker det helt store, der kan dog komme 1-2 salg Sander Svendsen har tiltrukket dig mere interesse hvor Fiorentina skulle være klar til at købe ham, men hvis budene på ham ligner dem fra sommerens transfer vindue, bliver han ikke solgt.

FCM har set sig lune på Mads Albæk, og ham kunne jeg godt finde på at sælge han bliver 32 i Januar og har haft mange små skader i løbet af efteråret, så tror hans karriere er ved at nå sin slutning og hvis han gerne vil slutte den i FCM, vil jeg ikke stå i vejen.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland transfer 21/22 Januar
« Svar #24: 24 Apr 2021, 21:07 »




Januar Transfer


Transfer vinduet er nu overstået, og det gik slet ikke som planlagt 12 spillere har forladt klubben hvor de 4 er taget ud op leje.

En af spillerene som har forladt os er Sander Svendsen, midt i Januar bød Fiorentina på ham og efter nogle hård forhandlinger fik vi 45 mil for ham, hvilket er meget god handel for os, 10 mil gik til OB.

Vi har lavet en aftale omkring en erstartning for Sander, Andrew Hjulsager skifter til klubben efter denne sæson, vi overvejede at hente ham med det samme, men hans klub ville have 20 mil for ham et halv år før kontrakt udløb, vi vuderede at det var lige i overkanten og mener at vi godt kan klar os her i foråret.

Marc Dal Hende, Lawrence Thomas, Bård Finne, Rasmus Vinderslev og Victor Torp har alle sammen forladt klubben, Dal hende er smuttet til Fransk foldbold til Montpellier, Lawrence Thomas er taget til Al-Ain Football Club, Vinderslev er taget til Lillestrøm, Bråd Finne er at finde i Hannover 96 i den tyske bundesliga og desværre ville Torp ikke blive i Haderslev han er nu i Italienske Parma.
Salgene af Torp og Finne tog bestyrelsen sig af, jeg forsøgte at skrive nye kontarkter med begge spillere men de afviste.

Philipp Schmiedl var lige kommet hjem fra et lejeophold i sverige i Hammarby hvor han var med til at vinde det svenske mesterskab, og han har imponeret andre klubber for transfer vinduet var kun lige åbnet og så var der bud efter ham, han valgte selv at tage til HSV fremfor BK Häcken, Halmstads BK og Vejle, HSV spiller stadig i 2 Bundesliga.

Selvom vi har mistet nogle faste spillere som Finne og Svendsen, har vi ikke hentet spillere ind til kanterne, istedet har vi valgt at omskole Lo Faso til at spille på højre kanten, en plads han ikke er helt ukendt ved da han allerede har spillet et par kamp der.

Vi har dog hentet en ny spiller til den centrale midtbane, med afgang af Torp og Vinderslev var vi nødsaget til at hente en til hvis der ville komme en skade, vi har derfor hentet den unge Fabricio Díaz det betød også at Albæk ikke fik lov til at skifte til FCM på sidste transferdag.

Dal Hende og Lawrence Thomas deres salg havde jeg ikke set komme, regnede med at Dal Hende ville slutte hans karierre i Sønderjyske, men kunne ikke sige nej til det gode tilbud som Montpellier kom med, hans erstartning fandt vi i Sverige Axel Wallenborg er kommet til klubben fra Djurgårdens IF.

Buddet på Thomas afviste vi i første omgang men da han efterfølgende kom og efterspurgte et skifte, gik vi med til det, og heldigvis var Al-Ain stadig interesseret i at købe ham.

Derudover har vi hentet Jean-Marie Plath en ung tysk måmand som skal være backup for Carlgren og så er Frederik Alves Ibsen også kommet til klubben fra West Ham.


Transfer Ind
Transfer Ud



Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 11
« Svar #25: 26 Apr 2021, 16:54 »



Februar

Kampe
AGF (Pokal)1-2
Rander FC1-0
AGF3-0

Februar ligger ud med pokal kvartfinale mod AGF, den første kamp hvor vi skal se om vi kan klare os efter den store afgang af førsteholdsspillere i januar, men der var ikke nogen grund til bekrymringer holdet spillede som de havde gjort i hele efteråret og der var ikke mange tegn på at vi havde solgt nogle spillere.

Den første kamp i ligaen var mod Randers på hjemmebane, og idet vores næste kamp var i Euro League valgte jeg at give pause til nogle spillere, det gav start debut til vores 3 nye spillere, kampen blev spil mod et mål hvor vi havde svært ved at spille os frem til den helt store chance, kampen blev afgjort på et hjørnspark hvor Emil Holm kom først på indlægget og panede bolden i mål.

Anden kamp i superligaen var igen mod AGF, og denne gang var der ingen tvivl om hvem der var bedst vi kontrollerede kampen fra start til slut, og kørte en sikker 3-0 sejr hjem.

Der er 2 kampe tilbage i grundspillet og de forskellige grupper er ved at være på plads FCM, FCN og vi er sikre på Mesterskabslutspill et hvor Silkeborg, Esbjerg, AGF og OB er sikre på nedrykningsspillet, Aab er 6p fra et evt mesterskabsspil men det kræver at både Brøndby og Vejle går hen og taber deres kampe, så regner med at de ender i nedrykningspillet.

Den helt store overraskelse må være OB, sidste sæsons sølvvinder ligger sidst, og det ser ikke godt ud for dem, i efteråret har de dog været med i Euro League 2 og kom ikke videre, så tror med de mindre kampe at de kommer til at rede sig her i foråret.





Euro League.

Kampe
Borussia Mönchengladbach1-3
Borussia Mönchengladbach1-2

Borussia Mönchengladbach ligger pt nr 4 i Bundesligaen, de har inden første kamp spillet 2 kampe mere end os, så deres kamp skarphed skulle være bedre.

Vi gik ind til begge kampe med samme strategi som vi havde brugt mod Valencia, og ja den virker godt eller den passer godt til mine spillere, første kamp gåt vi hen og vinder 3-1 selvom vi kom bagud 1-0 efter bare 7 min, men til halveg havde Gartemann og Esposito ændret det og gjort det til 1-2 anden halveg var rodet og meget frem og tilbage men med 6 min tilbage dukkede Esposito op, han fik bolden ved midten og som han før har gjort så tog han en hel bane halvdel og scorede et flot solomål.

Med en 3-1 føring gik vi ind til anden kamp, med en lidt mere kontrolleret indstilling, og da vi efter 45 min første 1-0 kunne vi ånde lidt op og spille lidt mere frit, men da Robert Skov fik reduceret til 2-1 med 7 min + tillæg tilbage, fik spillerene at vide at de skulle tage sig sammen, de holdt resultatet til slut og vi gik videre med en 4-3 sejr.

Næste runde byder på Real Sociedad ( Real San Sebastian) og vi glæder os til igen at være underdogs og slå de større hold. 


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 12
« Svar #26: 27 Apr 2021, 22:56 »



Marts

Kampe
Esbjerg0-2
AGF (Pokal)5-1
Silkeborg1-1

Marts bød på de sidste 2 kampe i grundsspillet og returkampen i Pokal kvartfinalen, vi går ind i mesterskabssillet på 1 pladsen med et forspring på 1p ned til FCM og 5p ned til FCN.

FCK, Randers og Brøndby er med i mesterskabssillet, men regner ikke at de bliver en del af mesterskabs kampen, de har hele sæsonen haft svært ved at score mål.

Vores kamp i pokalkvart finalen, tog vi en 5-1 sejr på hjemmebane derfor er vi sammen med Brøndby, FCK og Silkeborg videre til semifinalen, her skal vi møde Brøndby, hvor Silkeborg og FCK tager sig af den anden semifinale.





Euro League.

Kampe
Real San Sebastián1-1
Real San Sebastián4-0

Marts var også her hvor vi måtte se os slået i Euro League, men vi lagde os ikke bare ned, der blev fightet til sidste minut, men det var ikke nok.

Første kamp var dog lige efter bogen eller næsten, første halveg havde vi godt styr på dem, og holdt dem godt væk fra vores mål, og i 60 min blev det hele perfekt da Esposito scorede til 1-0, og det holdt indtil det 92 min hvor de fik reduceret til 1-1.

Ikke det bedste resultat på hjemmebane, når man tænker på at de fik et udebanemål og skulle spille på hjemmebane i anden kamp, men på den anden måde var et 1-1 resultat faktisk meget godt mod nr 6 fra Spanien.

Udebane mål var den mindste bekymring, 13 min inde i anden kamp kom vi bagud 1-0, på en perfekt udført kontra, men ikke nok med det så valgte Guilherme Romão at få en hjerneblødning i 36 min en vanvidstackling kostede et rødtkort.

10 mod 11 i 54 min og vi skulle hente 2 mål, en næsten umulig opgave og værre skulle det blive for lige før halveg scorede de til 2-0, anden halveg kæmpede alle mand for at mindske nederlaget men vi kunne ikke forhindre dem i at score 2 mål mere, nederlaget kunne havde været 5-0 men Carlgren lavede en klasse redning på det straffe som de fik.

Selvom vi ikke er med i Euro League mere, så synes jeg vi har repræsenteret Danmark flot i Europa i denne sæson og skaffet 12 point til Koefficient listen, det ændre dog ikke på denne sæsons kvalpladser til europa, men vi ligger godt på 14 og 2 hold har chancen for at komme med i CHL.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 13
« Svar #27: 29 Apr 2021, 15:41 »



April

Kampe
FCK2-3
FCM1-1
FCN1-3
Brøndby5-1
FCK0-0

April satte gang i mesterskabsspillet og der var ikke plads til at lave fejl, FCM bliver ved med at lure lige bag os, vi havde ellers chancen for at trække lidt fra dem, men vi kunne bare ikke ramme målet i vores kamp mod dem.

Selvom vi har et svært program så er vi startet godt 11 point ud af 15 i de første 5 kampe, men det er kun 1 point mere end hvad FCM har fået pt er vi 2p foran dem og den næste kamp skal vi en tur til Herning, en kamp som kan afgøre mesterskabet selvom der er 4 kampe tilbage.

Den sidste kamp mod FCK var lidt øv, Karl-Johan Johnsson havde en suveræen kamp og vi kunne bare ikke få bolden forbi ham.





Sydbank Pokalen

Kampe
Brøndby2-0
Brøndby0-1

for 3 år i træk er Sønderjyske i pokal finalen og for 2 år i træk er det mod FCK, det skal dog ikke holde os tilbage for at gå allinn på at vinde the double i denne sæson, hvilket ville være den perfekte afslutning på en rigtig god sæson.

FCK har udspillet sin rolle i superligaen, så pokalen er deres eneste chance for at vinde et trofæ i denne sæson, så det bliver en svær kamp.

Pokal semifinale kampene mod Brøndby var ikke nogen walkover de gjorde god modstand og i retur kampen var vi lidt heldige at de kun fik scoret et enkelt mål, de havde chancerne til at vinde med 3 mål.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Pokal Special 2022
« Svar #28: 29 Apr 2021, 16:49 »



Pokal Mestere 2022


Sydbank Pokalen hører hjemme på Sydbank Park, efter en nervepirrende finale som måtte ud i straffesparks konkurrence for at vi kunne stå øverst på sejres podiet igen.

Kampen var en finale værdi, første halveg var det os der var bedst og FCK skulle bruge noget tid på at komme igang, men forsent for til halveg fører vi 1-0, anden halveg var mere på FCKs præmis, og midt i halvegen fik de et straffe som Jonas Wind sikkert satte ind.

I den forlængde spilletid var det os der igen havde kontrollen og spillet, vi fik presset FCK godt i bund og havde 2-3 muligheder for at afgøre kampen, men den sidste afslutning manglede kvalitet.

Straffesparks konkurencens overskrift må være godt målmands spil, vi måtte ud i 12 spark hvor de 5 af dem blev redet af målmanden, Carlgren nuppede 3 spark og Karl-Johan Johnsson tog 2 spark, konkurencen blev afgjort af Nicolaj Thomsen scoring.

Med Sejren bliver vi den anden klub i historien som har vundet pokalen 3 gange i træk, den første klub der har prøvet dette er FCK.



Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut
« Svar #29: 30 Apr 2021, 17:58 »


Kampe
FCM1-1
Randers FC1-3
FCK (Pokal Finale)1-1 (s4-3)
FCN0-0
Brøndby1-0
Randers FC1-0

Sæsonen er nu færdig spillet og den kunne næsten ikke være sluttet bedre end den gjorde, mit i maj sikrede vi os den 3 pokal title i træk og 14 dage senere i anden sidste spillerunde sikrede vi The Double, ved at vinde 1-0 over Brøndby på udebane.

FCM fik gummiben tilsidst.
FCM sikrede kun 5 point ud af 15 mulige i de sidste 5 kampe, vi kan takke Brøndby for at de ikke blev mere farlige, FCM mødte dem 2 gange i de 5 kampe og tabte begge kampe, FCM ender med at være hele 8 point efter os.

Det Holdt Hårdt.
Efter Pokal finalen begyndte mine spillere at være meget hårdt medtaget fysisk og efter FCN kampen var vi nødsaget til at give debut til nogle at de yngrespillere på B-Holdet, Louis Christoffersen og Adam Zogovic blev hævet op i A-truppen og var på bænken i kampen mod Brøndby og i den sidste kamp mod Randers FC startede de begge inde.

Sæsonen har været kanon, spillerene har til tider spillet langt over forventet evne, og det præstation de har lavet bliver ikke kun svær at overgå, men også svær at opretholde vi vil have svært ved at holde på nogle af spillerne i det kommende transfervindue.

Næste sæson byder nu på Champions League og hvis man kigger på vores eventyr i Euro League i denne sæson, så burde det være muligt at komme til et evt. gruppespil, men hvis det ender med Euro League er vi også tilfredse, FCM skal også ud i kval til CHL, hvor FCN får Euro League, FCK og Brøndby skal begge med i Euro League 2.

De 2 nedrykkere er Esbjerg og Silkeborg, de fik begge en enkelt sæson i superligaen, de 2 oprykkere er Hobro IK og AC Horsens, Hobro vandt 1 division meget sikkert med 9 point til Horsens og 10 point ned til Lyngby.   









Dette var mit bidrag til årets blog konkurence og som altid har det været sjovt at deltage, igen i år er det kommet nogle ekstremt gode blogs ud af det, hvilket er dejligt.

Jeg havde regnet med at ville kunne nå 3 sæsoner, men desværre bliver det kun til 2, så det er dejligt at kunne stoppe på toppen med The double, til andre som i fremtiden vil starte et nyt save og er i tvivl om hvem de skal være, så prøv at give SønderjyskE et skud, truppen er okay, klubben er okay rustet til superligabold men er ikke klar til Europærisk, de mangler i forhold til ungdoms træning/rekruteringen og deres stadion er ikke godkendt.
Så du kan som ny Manager være med til at forme klubben til næste skridt.

Til mine med konkurenter vil jeg sige tak for kampen, og held og lykke, synes det er fedt at i vil bruge jeres tid her og jeg har nydt at læse med på jeres blogge.

Tak for denne gang.
Logged


Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010