home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 441 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2021
| | | | |-+  De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut  (Læst 10562 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland "The Double" - Slut
« : 01 Apr 2021, 20:40 »

« Seneste Redigering: 30 Apr 2021, 17:58 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland intro
« Svar #1: 02 Apr 2021, 21:54 »






Intro.


I år bliver mit bidrag til blog konkurrencen et save i det danske land, og helt nærmere i det sønderjyske.
Jeg kommer slev fra Aabenraa og har fulgt SønderjyskE´s bedrifter fra sidelinjen hvor de år efter år har overasket dirverse eksperter.

Den evige underdog som nogen ville sige, og netop dette vil jeg prøve at lave om på i mit save, fundamentet til at blive rn klub som skal regnes med sæson efter sæson er tilstede og klubben er klar til at tage næste skridt.


Dette er hvad i som læsere kan forvente, at læse om:
- Vejen til at blive et 3 top hold "fast titel udfordre".
- Fokus på skandinaviske spillere.
- Fokus på talentet.
- måndlige opdateringer.
- Teasere.

Ud over det vil jeg godt love jer, en masse spændende læsning, jeg har glædet mig til at komme igang og har forberedt mig, der er lavet en skabelon så alle opdateringer er ens, der er lavet diverse banners og andet grafik.
Jeg håber på at kunne nå 2-3 sæsonner.

Håber i læser med og alle kommentarer er velkommen.

Teaser no. 1
Teaser 1 er et billede af en spiller købt, i en rival klub i superligaen.




Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #2: 02 Apr 2021, 23:16 »

Lyder spændende, kan især godt lide din teaser selvom jeg ikke kan regne ham ud
Logged

Tidligere: Baloo38

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 1
« Svar #3: 03 Apr 2021, 15:59 »






1. Update.


August måned er nu slut og det har været en rolig en, pengene i klubben er ikke store så der skal sælges inden der kan komme nye spillere ind.
Efter en lille analyse af spillere i klubben, de forskellige positioner, spillerenes styrker og svagheder, kom jeg frem til at taktikken ikke skulle indeholde fløjspillere.
Truppen bestod faktisk kun af 2 spillere som er naturlige fløjspillere i Jeppe Simonsen og Rilwan Hassan, så en af dem skulle sælges,
og valget faldt på Hassan han er 29 år og hvis han skulle give lidt penge i en transfer så skulle det være nu, Jeppe er stadig ung og med hårdt arbejde kan han blive en habil backup på venstre/højre Back.

Hassan blev sat tilslag til 8 Mil, derudover blev Jannick Liburd, Mads Hansen, Roni Arabaci, Mads Winther, og Ísak Óli Ólafsson sat på lejelisten så de kan komme ud og få noget spilletid.

Den 30 Augúst var der en spiller som sluttede sig til klubben en ung spiller med fortid i Brøndby og Brønshøj, han gør sig mest på den defensive midt eller højre back, Frederik Nørrestrand 19 år dansk og vil hovedsaglig være backup i superligaen
og pokalen, med signingen af Nørrestrand er defensiven på plads med Gartemann, Kanstrup, Banggaard, Schmiedl, Holm, Nørrestrand, Dal Hende og Simonsen.


Næste skridt er at finde en ny angriber og her kom der en god nyhed Den 31 August, Hassan var blevet ening med RC Strasbourg Alsace om et skifte til 7 Mil, dette åbenede op for at vi kunne hente en spillere som jeg havde et skarpt øje på i Odense.

Teaser no. 1
Spilleren bliver afsløret i næste update.


« Seneste Redigering: 04 Apr 2021, 21:09 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 2
« Svar #4: 04 Apr 2021, 21:07 »





2. Update.


Transfer vinduet.

September måned er nu gået og der er sket ting og sager i Sønderjylland, klubben har ansat ikke mindre end 16 nye i personale afdelingen
vi snakker alt lige fra ny sportsdirektør til u 19 trænere, en oprustning som har været nædvendig men også tiltrængt, der er stadig job tilbage som ikke er besat endnu, dette er min nye Tekniske direktør ved at ændre på.

På transfer siden er der også sket meget, efter en længere diskussion med mig selv ændrede jeg fuldstændig strategy i forhold til det taktiske og tog min 4132 taktik og svipede den til venstre, den fungerede ikke rigtigt i det jeg ikke kunne finde en balance i spillet,
taktikken blev endten mega defensive eller alt for offensiv.

Derfor er jeg gået over til en 424 formation og ja det lyder mega offensivt men det er slet ikke så galt, det vil jeg komme nærmere omkring i mit taktiske opslag senere.

Men ja i August solgte jeg ja Hassan som ville være kanon at have i en 424 formation, men ja den 2/9 sluttede der 2 nye spillere sig til klubben den ene en ung italiener, Simone Lo Faso som har fortid i Palermo, Simone kan begå sig på begge fløje og i angrebet.

Den anden spiller som kom den 2/9 og den eneste spillere jeg har brugt penge på er for 7.5 mil har "Teaser" Sander Svendsen skiftet fra Fyn til det dejlige Sønderjylland, en spiller som også kan spille på fløjene og i angrebet.

Lalo Fernández en mexicansk Målmand til breden da Flø var på vej ud på en leje aftale, men han valgte i sidste øjeblik at blive, Mayer Vidal en ung Coloumbiansk angriber som går at Sander og Simone kan koncentere sig om fløj pladserne sammen med Bråd.

Guilherme Romão en ung brasilliansk venstre back, har også tilsluttede sig klubben han kommer fra en af de helt store brasilliansk klubber i form af Corinthians, han kommer ind som back up til Dal hende så Jeppe Simonsen kan rykke op på fløjen, men lige inden vinduet lukkede blev Simonsen skadet i ca 3-4 måneder og var ikke sikker på at 3 spillere til 2 fløje kunne klare efterårs sæsonen hvis vi også gik videre i Europa, derfor gik jeg ud og lavede den "bummert" Pau Morer blev hentet ind på en fri transfer, der var dog bare et problem.

Pau Morer har en 7 måneders karantæne som jeg havde overset, så han er heldig hvis han får 10+ kampe i denne sæson og måtte give kvaje bajer på kontoret, heldigvis har Julius Eskesen været en fuld god erstatning uden nogle problemer.
Vi er ellers kommet godt ud af transfer vinduet og har nu min. 2 spiller på hver position det giver en 1 og 2 kæde.

1 Kæde
2 Kæde


Kampe.

Kampe
FCM 2-3
OB 4-2
Rostov "Euro" 0-3
Lyngby 1-1
PAOK 0-2

den 12 September startede superligaen, vi har kun haft en træningskamp, mod Esbjerg og den endte med en sejr.
Vi starter ud med en kamp mod FCM, hvor vi hurtigt kommer bagud 1-0, men med lidt justeringer holder vi den til halveg, her lavede vi flere ændringer og 20 min inde i anden halveg står der 2-2 og 3 min før tid scorede vi til 3-2, en god start dog ikke helt tilfreds med spillet og det taktiske.

Næste modstander blev OB her afprøvede jeg den nye taktik 424 og det gav pote til halveg førte vi 4-1 og kørte den hjem i anden halveg OB fik dog scoret men det var på straffespark.

Euro League havde jeg glædet mig til da det kune var 1 kamp og så videre til næste runde, vi tog en smut tur til Rusland og her fik vi et kanon godt resultat 3-0 vandt vi foran 28858 mennesker dejligt, Lørdagen efter skulle vi spille mod Lyngby, i Lyngby
og jeg tror at den billige vodka fra Rusland gav forsinkede tømmermænd, eller kom vi bare for hurtigt foran for i 1 minut scorede Sander Svedsen sit første mål, og ja det var eneste gode ting som er at sige om den kamp.

PAOK ventede i 4 kvalrunde i Euro League, denne gang på hjemmebane og vi havde store forventninger specielt efter kampen mod Rostov, men efter 26 scorede PAOK på hjørnespark og ja de scorede faktisk på deres eneste hjørnespark, vi havde alt boldbesiddelse, flest taklinger vundet, gennemførte afleveringer på over 90%, men ja bolden ville ikke ind i målet og så hjalp Mpindi PAOK da han i det 54 min valgte at sakse en modspiller og så sagde dommeren farvel og tak rødt kort og tidligt bad til Mpindi.

Efter de første 3 kampe i superligaen ligger vi nr 3. Oktober ser spænenede ud her tager vi hul på Pokal turneringen mod Fredericia, vi skal en tur i Parken og Randers, mens vi før besøg af AC horsens og Aab.

Teaser no. 2

Som i kan se vinder vi kampen 6-4 mod Fredericia, kampen går i forlængelse, men hvem scorede målene, de kom alle fra en spiller, men hvem?? han er Dansker
« Seneste Redigering: 05 Apr 2021, 14:19 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Taktik 1
« Svar #5: 05 Apr 2021, 17:31 »





Taktik 1

I sidste Update lovede jeg et taktisk opslag og her vil jeg forsøge at forklare mine strategiske og taktiske ideer.
Klubben har en langsigtet plan på 5 år, som jeg som manager skal arbejde for at opfylde udfra denne plan har jeg kigget strategisk på hvordan og hvilke taktiske tanker der skal bruges.
Strategi i fodbold er meget simplet det gælder om at vinde kampe og i sidte ende have flest point på kontoen, men hvordan vil jeg udføre denne straegi ?

Jeg er som manager i FM generelt fan af pass ´n´ move fodbold, hurtig bevægelse af bolden og bevægelse uden bolden, bevægelse uden bold er et af fokus punkterne da der både skal være bevægelse væk fra boldholderen, men der skal også være løb mod boldholderen,
for at give boldholderen muligheder i afleveringsspillet.

pass ´n´ move er en kombination af offensivt, afleveringsorintere t fodbold med både korte og længere afleveringer som det primære våben til at åbne modstandernes forsvar og komme til chancer.

Som tidlige afsløret har jeg valgt en 424 formation med en klassisk 4 back kæde med wingbacks på support de har begge fået tilføjet "Ofte Indlæg","Indlæg fra baglinjen","Indlæg mod Targetmand" og "Skyd mindre", midterforsvaret er en centerforsvar på forsvar og en som opbakker.

midtbanen har vi trukket en ene centrale ned som en mere defensiv spiller, her er planen med at han skal agere buffer for det centrale forsvar og lægge det førte press når modstanderne er i angreb, dette er med til at give mit forsvar tid til at komme på plads, den anden centrale midt er min playmaker, valget er faldt på den fremskudte playmaker, valget kom på denne type da den dybliggende bliver for defensiv og bidrager for lidt i det offensive og den flydende bliver for flyvende han bevæger sig for meget væk fra hans position.

kanterne er begge omvendte kantspillere højre side på offensiv og ventre på support begge har fået tilføjet "lav ofte indlæg" og "indlæg mod fjerneste", Jeg ser den omvendte kanspiller som den komplette kanspiller da de er spillere som kan udfordre modstanderne både ved at gå ind i banen men og ved at gå til baglinjen,
bruger næsten altid den omvendte og har haft god succes med det.

i front har jeg 2 angribere til venstre har jeg den fremskudte det er ham der skal løb i dybden og være den primærer trussel, angriberen til højre er en falsk 9 som har "frihed fra position" det er ham som falder ned i banen og er med til at bygge et angreb op for så at komme ind i feltet selv og være en trussel.


taktiske indstruktioner i næste update...

Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Taktik 2
« Svar #6: 07 Apr 2021, 18:26 »





Taktik fortsat.


I sidste opslag stoppede vi lige før, jeg ville fortælle om de taktiske indstruktioner og hvad mine tanker er omkring de forskellige valg.

Når holdet er i boldbesiddelse er her hvor "pass ´n move" konceptet kommer i spil, og her har mit fokus været på bevægelse uden bold.
At skabe de rigtige løb omkring boldholderen så han ikke begynder at drible for meget.

Afleveriger her har jeg valgt korte, har også valgt at spille i et højere tempo, dette har jeg valgt for at skabe flere situationer hvor holdet gør bruge af første gangs afleveringer.

For at der ikke går tiki taka i den har jeg valgt at gøre brug af aflever i dybden, dette valge er for at gøre vores spil mere udforudsigeligt, og mere chance søgende.

Valget af mentalitet faldt på positiv, offensivt ville vi blive for sårbare defensivt og balanceret da ville vi ikke skabe nok fremadrette bevægelse.

det gør også at vi spiller ret bredt som passer godt ind i taktikken, da giver mere plads til mine omvendte kantspillere som vil bevæge sig ind i banen eller gå mod baglinjen, men også den flaske 9 som vil falde ned i banen.

Indlæg er sat til lave, men dette er forsøg på at spillerne lave cut backs når de kommer til baglinjen, min angribere er ikke de bedste når vi snakker om hovedspillet.

Arbejd bolden i feltet er essensiel, da det får spillerene til at søge efter åbninger og udnytte dem når de kommer.

For at vi ikke bliver for offensive og for at holde en stabil defensiv, gør vi ikke brug af genpres men i stedet har vi fokus på at komme tilbage og stå rigtig på banen.

Presspillet er stadig en stor del af taktikken defensiv her vil vi gerne være aggresive og kompakt, vi vil gerne tvinge modstanderne ud i banen, vi har en højere forsvarslinjen så vi kan møde modstanderne tidligt.

For at skab den kompakte defensiv har vi en lavere press linje, dette er for at sikre opbagning på presspilleren og for at der bliver presset som hold og ikke en spiller som laver et hovedløst press.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 3
« Svar #7: 07 Apr 2021, 20:49 »




Oktober.

Kampe
AC Horsens1-0
Fc Fredericia4-6f
Aab1-0
FCK1-3
Randers Fc5-0

5 kampe har vi spillet her i oktober 4 stk i superligaen og en enkelt i pokal tuneringen, første kamp mod Horsens var ikke nogen god kamp fra vores side, jeg havde efter kampen mod PAOK valgt at give nogle spillere en pause,
så de var klar til kampen mod Aab, vi vandt kampen på mål af Mayer Vidal hans første i den lyseblå trøje og helt sikker ikke det sidste, Mayer Vidal blev match vinder med hans mål i det 53 min. men kampens helt store spiller var Lawrence Thomas som stod en pragt kamp.

Kampen mod Fc Fredericia var sjov men udnædvendigt, jeg havde undervuderet dem en lille smule og de spillede os af banen de første 40 min og kom også foran, men der var en spiller som ikke ville slåes ud af Pokalen endnu AK satte gang i maskingeværet og lavede hele 6 mål på 58 min.

Aab kampen var frustrerende, Aab ligenede ikke et hold som gå efter at vinde kampe de stod meget lavt og havde kun 2 afslutninger og begge ved siden af mål, vi havde derimod 15 afsltninger gvor de 9 var på mål, men Aabs Jacob Rinne var skyld i at det skulle gå en hel time før bolden passerede stregen.

Kampen mod Fck snakker vi ikke så meget om, det gik galt lige fra første fløjt, medierne talte kampen godt op da det var nr.1 mod nr.2 i superligaen og ja med en sejr kunne vi havde fået en sorspring på 7p til FCK, men efter 15 min var vi bagud 2-0 og derfra kørte FCK den sikkert hjem.

Vi skulle rejse os igen efter fadæsen mod FCK og ja Randers lå sidst inden kampen og de gjorde de også efter, vi tog hjem med en dejlig 5-0 sejr.

Vi ser frem til November måned som byder på 4 kampe AGF, Vejle, Brøndby og Hvidore i pokalen. 




Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #8: 07 Apr 2021, 21:08 »

Flotte resultater so far...  Thumbs Up

Hvordan klarer de danske hold sig europæisk?
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #9: 09 Apr 2021, 15:24 »

Flotte resultater so far...  Thumbs Up
 
Hvordan klarer de danske hold sig europæisk?

FCK blev slået ud i kvalrunden til Alanyaspor, FCM tabte i CHL kval men er i Euro League gruppespilllet hvor de har 6p efter de første 2 kampe, de er i gruppe med.
Beşiktaş A.Ş.
Viktoria Plzen
OFI Crete
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #10: 09 Apr 2021, 17:28 »



November/December.

Kampe
AGF2-2
Hvidore1-3
Vejle7-2
Brøndby0-1
December
FCN0-2
OB3-2
HB Køge0-1
FCM2-0

November og December kampene er nu spillet og truppen er gået på juleferie.
Kampen mod AGF var en våd klud i ansigtet vi havde lige krøllet Rander 5-0 og det skulle vi bygge videre på, men nej Wright scorede til 2-1 i 81 men i 85 min reducere AGF.

Vejle kampen overaskede mig Vejle havde haft et par gode resulteter op til kampen, så tænkte at den ville bliver svær, men til halveg stod der 5-1 og et hattrick af Lo Faso, anden halveg nåde kun lige igang og så scorede wright til 6-1 og fik dermed og sit hattick, efter en times spil dukkede Banggard op på en dødbold og ja 7-1 i 90 min fik Mads Greve reduceret til 7-2.

Efter Vejle kampen var jeg sikker på at kampen mod brøndby ville vindes, men ak nej brøndby bød os godt op til dans og kampen lå og vippede hele tiden og tænkte den ville ende 0-0, Uhre var bare ikke ening med mig, han var kommet på banen i 85 min og i 92 min scorede han til 1-0 efter en fejl af Banggard.

December måned starter med en kamp mod FCN og den kamp var jeg nervøs for, Issac Atanga havde lavet hele 8 mål i november og var røget til tops på topscore listen, han havde gang i den og det havde FCN også, vi startede godt med mange gode tilløb til chancer, men det blev kun ved tilløb, den sidste lille procent manglede i hele kampen og vi kunne ikke få den ind over stregen, derimod var FCN skarpe og kyniske foran kassen, 5 skud og alle ramte målet 2 af gik ind Kian Hansen og Diomande scorede målene i første halveg.

For at sige det på godt sønderjysk "Sikke nau much" vi taber kampen på en elendig første helveg som vi helt overaskende fører 2-1 til pause, men anden halveg var værre end elendigt, intet hang sammen og vi kunne nemt havde tabt kampen strørrer.

Efter kampen mod OB fik spillerne en lille opsang og der skal nok også købes nye vanddunker + et vindue til døren ind i omklædningsrummet, ved ikke om det var den første dunke vinduet ikke kunne holde til eller om det var den sidste, men rasende var jeg tror min hudkulør var ved at blive blåviolet.
Spillerene tog sig dog sammen i kampen mod FCM og vandt lidt ufortjent 2-0.

I Pokal spillede vi os videre til kvartfinalen med 3-1 sejr over hvidovre og 1-0 over HB Køge, nu venter Brøndby over 2 kampe.

2 måneder med blandede resultater, som gør at vi kun lige ligge inde i top 6, sejren mod FCM gjorde dog at vi holder ferie på en 5 plads med FCM lige bag os og Brøndby lige foran.
OB indtager 1 pladsen med FCK og FCN lige efter, top 6 tabellen er ved at knække over på midten da der er kommet et lille hul mellem nr 3 og nr 4, men alt kan ske i et evt, mesterskabsspil.
OB har imponeret ved kun at miste 4 point samlet mod FCK og Brøndby efter 13 kampe.

I januar åbner transfer vinduet atter igen, planen er ikke at hente nye spillere til klubben, men kommer den rigtige spiller til den rigtige pris slår vi til.

Teaser no. 3
En spiller bød sig i transfer vinduet, han er hentet i FCK for 740K, da han havde kontrakt udløb til sommer, men hvem !?
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #11: 10 Apr 2021, 16:20 »

Gætter på Nikola Thomsen :-)  Pøj Pøj med at sikre en top6. Mon ikke det lykkedes.   Har selv gang i superligaen med Esbjerg og efter 4 sæson har DK samlet nok point sammen til at vinderen at suppen ryger direkte i CHLpuljespil.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De lyseblå fra Sønderjylland
« Svar #12: 11 Apr 2021, 14:18 »

Gætter på Nikola Thomsen :-)  Pøj Pøj med at sikre en top6. Mon ikke det lykkedes.   Har selv gang i superligaen med Esbjerg og efter 4 sæson har DK samlet nok point sammen til at vinderen at suppen ryger direkte i CHLpuljespil.

Det er korrekt Thomsen er kommet til klubben på en 2.5 årige kontrakt.



Januar og feburar update senere i dag....
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 4
« Svar #13: 11 Apr 2021, 23:19 »



Janaur/Feburar.


Januar starter jo med et transfer vindue, og ja et har været meget stille, 2 spillere har sluttet sig til holdet den ene er en ung herre fra færørerne, Meinhard Olsen han var i klubben i 3 dage inden han tog til FCN på leje.
den anden spiller som vi har budt velkommen til er Nicolaj Thomsen, han var til salg og havde kontrakt udløb til sommer, efter han havde underskrevet med os valgte vi at høre FCK om de ville sølge nu det og de ville de for 740K ddk, Nicolaj Thomsen bliver hentet for at stryke de føreste positioner, han kommer primæret til at begå sig på kanterne men kan også bruges på den centrale midt, Nicolaj er hentet ind som trupspiller, da vi jo skal tænke på hans skadeshistorik, han har fået en 2.5 år kontrakt med option på 1 år.

Nicolaj Flø er taget til Viborg på en leje aftale, Frederik Nørrestrand er taget til Sarpsborg og Olafsson er taget til Kalmar FF begge på leje.
Der var ingen bud på nogle af mine spillere, udover noget leje fra svenske og norske klubber, de var specielt ude efter Emil Frederiksen, men de blev afvist.
Kampe
Lyngby4-1
AC Horsens0-2
Brøndby (Pokal)5-2
FCK0-2
Randers FC2-1
Aab2-1

Den 2 Feburar begyndte ligaen igen,og vi har et godt kamp program, vi starter med at skulle møde nr 9 og 10 i superliagen og Lyngby var den første modstander, en kamp Wright ikke glemmer lige med det samme, for på 15 min lavede han hattrick i anden halveg og sikrede os sejren.

Kampen efter mod AC Horsens som lige havde vundet mod Vejle, sparede vi lidt spillere til kvartfinalen i Pokalen, derfor startede AK indefor Wright, og han kvitterede ved at scorer et mål.

Sidste vi spillede mod FCK blev vi overrumplet fra første fløjt, mit mål i denne kamp var at ungå det og holde 0-0 ind til den sidste trejedel af kampen, men nej det var mit forsvar ikke med op for i 13 min begik Mpindi et klodset straffespark og Wind omsatte sikkert, herfra havde vi nogenlunde styr på det og holdt det på 0-1 til halveg. Anden halveg blev dog ikke bedre for 12 min inde i halvegen scorede Bundu til 0-2, vi lavede lidt ændringer og i det 72 min fik vi straffe, men Bråd Finne mente at bolden skulle over mål og ikke i mål.

Randers FC var på programmet i 4 kamp og de blev sendt hjem igen med et 2-1 nederlag, det startede ellers godt for Randers da de kom foran i 21 min ved Kehinde, men 13 min senere stod der 2-1 til os, på mål af Thomsen og Gartenmann.

Sidste kamp i feburar var mod Aab, de er direkte konkurrent til 6 pladsen og pladsen om at spille i mesterskabsspillet, og igen starter vi dårligt, vi har fået en dårlig vaner ved ikke at være klar fra første fløjt, Aab kommer foran i det 13 min, men vi kommer godt igen og efter 20 min står der 1-1,
det holder helt ind til det 88 min hvor Aab scorer på en kontra.
Elvom vi taber, ligger vi godt på en 4 plads, med Brøndby på 5 pladsen og med FCN lige foran os.

Vi kom også igang med pokalen igen og her mødte vi Brøndby, det var en mærkelig kamp efter 16 min kommer Brøndbt foran ved Jesper Lindstrøm, et godt skud udefra. Vi får reduceret og til halveg står der 1-1, anden halveg gik meget bedre for os og vi får scoret til 2-1 halvvejs i halvegen, men de
sidste 10 min af kampen sker der noget vi laver 3 mål og Brøndby får scoret en enkelt gang, vi får sejren på 5-2 ganske godt dog ville jeg gerne have undladt det sidte mål for et 3-0 nederlag i næstekamp vil sende os ud.
« Seneste Redigering: 12 Apr 2021, 15:17 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
De lyseblå fra Sønderjylland Update 5
« Svar #14: 12 Apr 2021, 15:17 »



Marts.


Marts er nu færdig og der er sket nogle, store og små ting for klubben, vi sikrede os mesterskabsslutspil plads med sejren over AGF og efter 22 kampe ligger vi godt med dog er det i kampen om at få 3 pladsen, FCK og OB er stukket af og vi har pt 11p op til OB og 13p op til FCK, men der er kun 6p op til FCN, Brøndby ligger lige bag os og pustet os i nakken, med 3p op til os.

De 2 store overaskelser er FCM og AGF, AGF kæmper om ikke at rykke ned og FCM ligger lunt på 7 plads med 9p ned til Randers FC som har gang i en rigtig godt forår.
Brian Priske, David Nielsen og Jens Berthel Askou, er blevet fyret favoritten til at tage jobbet i alle 3 klubber er Carit Falch fra Lyngby.


Kampe
AGF2-5
Brøndby0-1
Brøndby1-1
FCN1-2
Vejle0-4

Kampen mod AGF blev nøglen til at vi kom med i mesterskabsspillet, det blev den pga. kamp programmet i det FCM og Aab skulle møde hinanden og taberen af den kamp, ville ikke kunne nå mig mere hvis jeg gik hen og fik point, vi gik hen og vandt vores kamp og var sikret der fra.

AGF kampen endte med en god røvfuld til de hvide fra Aarhus som var bagud 3-1 til halveg, og derfra var det bare at køre den hjem og med 5 min tilbage stod der 5-1 til os inden Nicolai Poulsen fik reduceret til 5-2 i 87 min, igen en kamp med hattrick af Wright, hans 3 hattrick i denne sæson.

Vi har pt en god rivalisering med Brøndby i denne sæson med nogle tætte opgør udover vores stor sejr i pokalen, her i marts mødte vi dem 2 gange lige efter hinanden, først i ligaen og den kamp ligenede det første indbyrdes opgør i sæsonen, en meget lige kamp som så ud til at ende 0-0 indtil de dødende minutter hvor Brøndby igen fik scoret.

Pokal kampen var lidt anderledes, dog havde begge hold givet genvalg til alle spillere, her fik vi begyndt noget bedre ved at sikre videre advancement med scoringen til 1-0 i 33 min, men brøndby lagde sig ikke ned de kæmpede for deres lille chance og i det 88 fik Uhre igen scoret i de dødende min, men det var ikke nok og vi gør videre med en samlet sejr på 6-3, i semifinalen skal vi møde ingen andre end FCM. I den anden simifinale skal FCK og FCN mødes.

Kampen mod FCN var ekstremt vigtig, godt nok var vi sikre på mesterskabsspillet, men for at have en chance for at nå 3 pladsen, var en sejr et must, kampen forløb på vores præmisser vi havde kontol over størst del af kampen og fik scoret til 1-0 i 45 min, anden halveg fik FCN reduceret til 1-1 på et hjørnespark, og det så ud til at dette resultet skulle holde, men i 94 min scorede Banggard og sikrede os en 2-1 sejr.

Vejle kampen gav vi spilletid til nogle af de spillere som ikke starter så tit, for at give dem lidt spil og for at spare lidt spillere til mesterskabsspillet, Wright var blevet skadet i FCN kampen så Vidal skulle spilles ind så han kunne erstatte ham i den første kamp i mesterskabsspillet, han kvitterede med 2 mål i en sikker 4-0 sejr.

Assistlisten efter 22 kampe
Topscorerlisten efter 22 kampe

Der er og sket en lille ting mere, midt i Marts bleb samarbejdet med FC Sydvest ophævet fra deres side, her spurgte jeg bestyrelsen om at få en ny samarbejdsklub og den 29 marts kunne klubben præsentere et samarbejde med ingen andre end PSG, som fremover har forkøbsret på mine spillere men de kan og sende deres spillere på leje hos os, hvilket jeg ser frem til.

Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010