home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 433 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2021
| | | | |-+  SAF - En taktisk blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: SAF - En taktisk blog  (Læst 15788 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #45: 23 Apr 2021, 05:57 »

SAF - En taktisk blog

#23 – Afslutning tredje sæson

Helt som ventet, så mistede de unge spillere en smule momentum i løbet af forået, de var ikke helt klar endnu. Længerevarende skader på spillere som f.eks. Bruno Fernandes var mere end de unge spillere magtede.

Med tre runder tilbage af ligaen, så var jeg sikker på, at jeg havde smidt mesterskabet på gulvet og Liverpool ville løbe med den. De havde været suveræne i foråret og manglede ganske få point for at lukke og slukke men så fejlede de på udebane mod Newcastle og måtte nøjes med 1-1. I kampen efter skulle de møde Man City ude og endnu en 1-1 kamp og pludselig var jeg tilbage på toppen.

Pludselig stod jeg med mesterskabet i mine egne hænder. Jeg skulle vinde sidste kamp hjemme mod Tottenham og så ville mesterskabet blive mit. Og mit United leverede og det var vel og mærket ude Paul Pogba og Bruno Fernandes der begge var skadet. Tottenham blev kørt ud af banen og jeg vandt 3-0.

Dermed vandt jeg mesterskabet og allerede i anden sæson gennemførte jeg min challenge. Jeg vandt mesterskabet med kun tre udenlandske spillere i truppen. En triumf der virkelig beviser, at taktikken kan noget. Det mesterskab er hentet med et meget ungt hold. Så jeg meget tilfreds.

En 1.plads i Premier League med så mange unge engelske spillere, det er altså godt gået. Og nu kan jeg bare bygge på stille og roligt. Og næste mål er at vinde Champions League med et hold med kun tre udenlandske spillere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #46: 24 Apr 2021, 17:08 »

SAF - En taktisk blog

#24 – Målmand

Jeg må indrømme at jeg intet ved om jobbet som Målmand, den rolle er stadig et mysterie for mig. Så jeg vælger som regel bare den klassiske målmand og her står Schmeichel som The GOAT i min bog. Han var et monster og husker min passion for United steg voldsomt efter hans ankomst. Jeg var stadig en ret ny Man Utd fan da han ankom, men han gjorde, at jeg blev fanget for livet.

Jeg husker især at han i hans tidligere år havde nogle helt vilde lange udkast, som ofte skabte hurtige omstillinger. Senere i hans United tid droppede han de udkast, da han bøvlede en del med ryggen. Sådan husker jeg det i hvert fald.

Og den hurtige fordeling af bolden har jeg tilføjet i In Transition som i tidligere kunne læse, men ellers står målmandens rolle helt standard. Jeg kunne måske benytte Sweeper Keeper nu hvor min forsvarslinje står højt, men kan nu godt lide den klassiske målmand.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #47: 25 Apr 2021, 07:45 »

SAF - En taktisk blog

#25 – Så kan den hentes

Så er taktikken næsten fuldt beskrevet, der mangler lige lidt om standard situationer og andre småting. Så nu kan I hente taktikken, hvis I har lyst til at teste den og måske bygge videre på den. I kan hente den her:

SAF Taktik

Tak til Sunbao og FMF for at uploade den og jeg må låne download sektionen.

God fornøjelse.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #48: 26 Apr 2021, 07:08 »

SAF - En taktisk blog

#26 – Videre til nye udfordringer

Hen over sommerens transfervindue tog jeg en skarp beslutning. Jeg kunne mærke, at mit Man Utd savegame var nået til vejs ende. Jeg fik gennemført min Challenge med at vinde Premier League med en trup kun med tre udenlandske spillere og det skete allerede efter to sæsoner.

Lysten til at forsætte med United døde lige så snart jeg kom i mål med den udfordring. Så jeg har valgt at sige jobbet i Man Utd op og gå på ferie. Det er tid til en ny udfordring men vil ikke starte et nyt savegame. Jeg forsætter med mit igangværende og er åben for nye spændene eventyr, hvor SAF-taktikken selvfølgelig er omdrejningspunktet.

Jeg tænker lidt, at jeg går efter et job, hvor jeg skal komme og redde en klub. En topklub der måske har gang i en katastrofe sæson, eller måske en klub der er tæt på at ryge ned, eller måske en traditionsrig klub som ikke har vundet noget i lang tid. Nu må vi se hvad der sker….
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #49: 27 Apr 2021, 07:42 »

SAF - En taktisk blog

#27 – Hjørnespark

Mine hjørnesparks taktikker er ret simple og uden det store ståhej men oplever de virker. Jeg indkasserer ganske få mål defensivt og score ret mange offensivt. Defensivt er en klassisk opsætning med en blanding af mandsopdækning af de stærkeste modstandere og zonemarkering. Jeg har tre der dækker i zone i det lille felt og ideen er, at de står så de skal løbe frem mod bolden, da det er nemmere at cleare en bold når man løber frem og møder den, fremfor man løber baglæns. Så har jeg en som samler løse bolde op udenfor feltet, hvilket mest er offensivt tænkt, for han står der, for at starte eventuelle omstillinger. Og jeg scorer en del mål på omstillinger efter defensivt hjørne. Resten er klassisk mandsopdækning og ved stolperne.

Offensivt satser jeg på, at mine to centrale forsvarsspillere samt min defensive midtbane skal vinde duellerne i luften. De skal løbe frem mod bolden. Eventuelle løse bolde skal samles op af min angriber som står på bagerste stolpe eller wings som befinder sig i feltet. Udenfor feltet har jeg min playmaker, der skal samle løse bolde op og enten skyde på mål eller sende bolden i rotation igen. Han skal også være med til at stoppe eventuelle omstillinger fra modstanderen. Jeg har holder mine backs tilbage som defensiv gardering.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #50: 28 Apr 2021, 08:24 »

SAF - En taktisk blog

#28 – Plug&Play

Så er taktikken fuldt beskrevet. Der er dog en enkel lille taktisk detalje her til sidst og det er modstander indstillinger. Her har jeg valgt at gå plug&play og lade min assistent håndterer hvilke instruktioner der skal vælges både før og under kampen. Så når min assistent f.eks. mener modstanderens højre back kommer til for mange indlæg, så vælger han måske at han skal presses mere og lukke han højreben af. Jeg oplever, at det fungerer rigtig fint.

Jeg bruger aldrig tid på mine spejdersrapporter om modstanderen. Jeg lader disse ting være op til min assistent. Min taktik er jo plug&play og ændre som sagt intet ligegyldig hvad, så ingen grund til at spilde tid på det.

Jeg vil have et gameplay med fut under og går aldrig ned i de detaljer. Der vil sikkert være en masse at hente, hvis man vil ofre tiden på det og nørde det men den tid til nørderier har jeg ikke længere til FM.

Jeg bruger rigtig meget min stab i de forskellige ting og har en del nøglepersoner, som har meget ansvar. Min chefspejder, HoYD, U-holdenes managers og tekniske direktør får tildelt en del opgaver og min assistent er min vigtigste brik og højre hånd.

Han tager sig af alt med medierne, da jeg syntes det er voldsomt spild af tid og oplever ikke, at det har nogen som helst effekt på mine resultater. Han tager også af den generelle træning mens jeg selv står for den individuelle.

Jeg bruger rigtig meget tid i starten på at fordele opgaverne ud til min stab. Kigger på og overvejer, hvad er vigtig for det savegame jeg står overfor. Havde jeg f.eks. skulle spille et savegame med fokus på unge engelske talenter, så havde jeg nok overtaget Scouting delen og mere målrettet den.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #51: 29 Apr 2021, 07:24 »

SAF - En taktisk blog

#29 – En ny challenge og blog

Jeg er så småt ved at lukke bloggen ned og jeg har også lukket savegamet ned. Jeg opnåede, det jeg ville. Jeg fik lavet en taktik med fokus på Sir Alexander Champman Ferguson og den var succesfuld. Jeg vandt mesterskabet allerede i anden sæson vel og mærket med et hold med kun tre udenlandske spillere. Jeg syntes ikke der er mere at komme efter i savegamet men jeg er blevet inspireret og vil gerne bevise mig selv. Lad mig citerer Broen13 indlæg fra tidligere i bloggen:

Citat
”Jeg må dog selv indrømme, at jeg efterhånden har læst rigeligt med blogs om Manchester United fra din side (jeg er selv United-fan), og ville lidt ønske at du prøvede en anden klub (er først i dag jeg har fået læst din blog af samme årsag). Jeg er dog med på at tid og motivation er en stor faktor for dig når du spiller FM (som du har beskrevet i dit første indlæg). Men før du har testet dig selv af i andre klubber, vil jeg ikke give dig titlen som den bedste FM-taktiker!”

Mit svar er, at det har jeg heller aldrig påstået jeg er, men nu hvor han siger det, så vil jeg da forsøge at vinde den titel han ikke vil give mig gratis. Så derfor starter jeg en ny challenge op, hvor jeg skal rejse Europa rundt og bevise mit værd som FM-taktiker men på min måde, plug&play måden og med SAF-taktikken hele vejen igennem. Den challenge får sin egen blog og den starter op 1. maj.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #52: 29 Apr 2021, 14:05 »

HAHA!! Opstemt Klasse!! Det glæder jeg mig helt vildt til at følge med i! Og det skal være mig en ære at overrække titlen officielt, hvis det da lykkes for dig!! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #53: 30 Apr 2021, 16:54 »

SAF - En taktisk blog

#30 – The End

Det var så mit bud på en blog til blogkonkurrencen og jeg lukker ned. Tak for den pæne respons også tak til dem som læste med i stilhed. Jeg er selv ganske tilfreds med resultatet både hvad bloggen og taktikken angår. Jeg gjorde mig i hvert fald umage. Vi ses 100% igen næste år, hvis FMF altså afholder endnu en konkurrence. - Blogkonkurrence tændte min lyst til FM og blogs og derfor forsætter jeg blogskriverierne med en ny blog som kommer i morgen. Håber I vil læse med. Rigtig god Storebededags ferie.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #54: 30 Apr 2021, 20:43 »

Selv tak, en fantastisk blog fra din side, igen igen. OG OG OG dejligt at høre, at FM lysten er kommet tilbage, så vi forhåbentligt kan læse flere fede blogs fra din side.. Smiley
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #55: 30 Apr 2021, 23:53 »

Du får en stemme her fra Smiley (Forventer lommepenge nu) funny
« Seneste Redigering: 30 Apr 2021, 23:59 af Wester Jr. » Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SAF - En taktisk blog
« Svar #56: 01 Maj 2021, 06:49 »

Du får en stemme her fra Smiley (Forventer lommepenge nu) funny


Jeg tænker mere, at du får flere pligter, hvis du ikke stemmer på mig  Hævet Øjenbryn
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010