home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 249 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Vikingur Gøta - En anderledes blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Vikingur Gøta - En anderledes blog  (Læst 3188 gange)
Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Vikingur Gøta - En anderledes blog
« : 23 Mar 2021, 22:22 »

Jeg vil gerne bidrage med lidt nyt til hjemmesiden, så jeg har lavet en lidt anderledes blog. Der vil komme opdateringer fra sæsonen løbende herinde (formentlig efter hver sæson), men hvis man vil have det fulde overblik over spillet, så er I velkommen til at følge min twitch, hvor jeg streamer mit spil.
Twitch: https://www.twitch.tv/gizmo_djv151

Det skal lige siges, at jeg ikke er en haj til at sætte flot grafikkort op i bloggen, så det kan være den ser lidt "gammeldags" ud, men jeg håber I kan leve med det Smiley

Jeg har valgt at spille med Vikingur Gøta fra Færøerne for at prøve noget nyt. Jeg kunne godt tænke mig at se hvor langt jeg kan komme med dem skandinavisk og internationalt, så jeg har derfor også tilføjet en udvidet udgave af royal league i spillet hvor alle skandinaviske hold er med.

Jeg har selv lavet databasen, og jeg har valgt at fokusere på alle mine hold, forstået på den måde, at der er en U19 og reserve liga som ligger under den færøske superliga, hvor at alle holdene kan vinde præmiepenge. I U19 ligaen er der 4,5 millioner til vinderen, og i reserveligaen er der 9 millioner og i superligaen er der 13.5 millioner til vinderen, set i bakspejlet, så er det måske lidt for højt sat med pengene, men heldigvis så kommer alle holdene i ligaerne til at få glæde af det, og vi kommer måske lidt hurtigere i gang med europæisk fodbold Smiley Alle hold startede også med et løn budget på 500.000 kr om måneden, plus de penge som de nu ellers havde på bundlinjen, disse penge blev der ikke ændret på.  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Superligaen - Vikingur Gøta vinder det hele! Næsten da...

Da sæsonen startede var jeg seedet til en 3. plads hvor de to største favoritter var Kí Klaksvik og Havnar Bóltfelag, og det gik heller ikke super godt imod de tog hold, da klubben tabte henholdvis 0-1 og 3-5 i mod Kí Klaksvik og i mod Havnar Bóltfelag blev det til et nederlag på 0-3 og en sejr på 3-0. Heldigvis for os, så satte de point til imod de andre hold, hvor vi derimod vandt over de sværere hold.


Som I kan se på billedet, så var det kun tæt i top 3, de andre hold de var langt bagefter os.

Pokalturneringen - En skuffende måde at ryge ud på
Jeg havde en forventning før vi begyndte med pokalturneringen, at vi nok godt kunne vinde den med de spillere som var hentet til klubben, så jeg blev lidt skuffet over, at vi blev smadret af Kí Klaksvik 1-5 i den ene af semifinale kampene. Vi må bare op på hesten i næste sæson, og se om vi kan forbedre holdet, så vi kan vinde næste år.


Truppen - Den store udskiftning
Der er ikke nogen som er over holdet, og der er ikke nogen som kan føle sig sikre på deres plads, så hvis vi får det rette bud eller der kommer nogle spillere som er bedre end dem vi har, så kommer de gamle spillere til at få spille tid på reserveholdet. Dette vil man også kunne se på de transfers der er foretaget i løbet af den første sæson.


Alle spillere pånær vores reserve målmand har fået spilletid, så vi har gjort hvad vi kunne for at stille alle tilfredse med nok kampe, og dem som ikke helt var tilfreds med nok kampe fik spilletid på reserveholdet

Profilerne på førsteholdet
Amine Essahel blev hentet fra et marokkansk akademi til klubben. Han er nok vores største profil, og jeg håber at vi kan hjælpe ham til at udvikle hans potentiale, men pga vi har ret dårlige træningsfaciliteter, så kan det godt være, at vi skal prøve at leje ham ud til en klub med bedre faciliteter på sigt. Han er blevet brugt både på superligaholdet men også på U19 ligaholdet, når de havde brug for hjælp, så han er blev lidt af en kastebold i mellem de to hold, dog uden at brokke sig.


Jeg håber vi kan få lov til at holde på ham i nogle år endnu, og så kan vi evt sælge ham for en god pris i fremtiden

Anis Kassem er den eneste spiller som vi har betalt penge for. Han blev hentet til klubben for 80.000 kr, og planen er også at han sammen med Amine Essahel bliver vores to bedste spillere, i hvert fald i en periode.
Han har dog ikke nær så gode stats som Amine, men han er også 2 år yngre. Han er ligesom Amine blevet brugt på superligaholdet og på U19 holdet, og endte faktisk med at blive topscorer på U19 holdet med 27 mål i 19 kampe. På superligaholdet nåede han aldrig rigtig at komme i gang med scoringerne så det blev kun til 9 mål i 13 kampe.


Taget i betrækning af alderen, så har han haft en rigtig god sæson

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reserveligaen
Jeg havde en plan fra starten af, at lige så snart jeg fik forbedret mit første hold, så skulle der nogle spillere ned på reserveholdet, og det samme galte også U19 holdet, hvis jeg fik nogle unge spillere til klubben. Dette gjorde, at jeg hurtigt fik et forbedret reservehold, som mere eller mindre da sæsonen sluttede var mit gamle 1. hold, pga jeg fik hentet så mange spillere til truppen. Der gik ikke længe fra jeg fik nye spillere ind til at reserveholdet begyndte at dominere deres liga, og det kan man også tydeligt se på billedet. De var også det eneste af vores hold, som gik hen og vandt ligaen samt pokalturneringen.
Planen fremadrettet med dette hold, er at alle spillere er til salg, så hvis jeg får et bud og jeg tænker det kan betale sig i forhold til lønningerne i klubben, så bliver spilleren solgt, da vi altid kan få flyttet nye spillere til reserveholdet, som også vil klare sig godt.


Som man kan se på billedet, så dominerede de totalt deres liga med 30 sejre, 3 uafgjorte kampe og 1 tabt

Pokalturneringen - De kom, de så, de sejrede!
Reserveholdet dominerede også pokalturneringen, og gik igennem den uden at tabe en eneste kamp. Jeg har en forventning om, at de nok også godt kan vinde den i næste sæson, men nu må vi se.


Som I kan se, så var der ikke de store udfordringer, men det hjælper også at de har fået en del færøske superliga spillere på holdet


Reserveholdet har brugt meget de samme spillere igennem hele sæsonen, og jeg tænker næste sæson bliver der solgt nogle af spillerne, så vi kan spare penge på vores løn budget.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U19 Ligaen
U19 Ligaen var lidt mere interessant, da der gik lidt tid, før jeg kunne hjælpe dem med spillere, så de kunne klare sig godt. På det tidspunkt hvor de fik 2 spillere fra første holdet (Amine Essahel og Anis Kassem) så lå de på 15. pladsen ud af 18 hold, men de to spillere var en stor hjælp for dem, og senere fik de også spillerne under 19 år fra reserveholdet som blev rykket ned på U19 holdet, for at hjælpe dem. Lige præcis Amine Essahel og Anis Kassem havde de over to gange, da de først startede på 1. holdet og egentligt havde niveauet til dette, i hvert fald indtil jeg fik nye spillere ind. Da der var behov for det, så blev de rykket ned på U19 holdet, og når der var skader på 1. holdet så blev de rykket op på 1. holdet, og bagefter blev de flyttet ned igen. De var kaste bolde i mellem holdene, men de blev heldigvis aldrig negative over det.


Da der var 4 kampe tilbage i sæsonen der førte de med 1. point, og derfor flyttede jeg Amine Essahel og Anis Kassem ned på holdet igen, og de gjorde forskellen, og U19 holdet vandt 3 kampe og spillede en uafgjort

Pokalturneringen - De havde det meget svært
U19 holdet var det hold, som havde det sværest af alle hold i pokalen, men også generelt i ligaen, da de aldrig rigtig fik hjælp med nye spillere foruden Amine Essahel og Anis Kassem i nogle perioder, og i den periode hvor de røg ud der spillede begge spillere på superligaholdet, da vi var ramt af skader og karantæner, så det blev desværre også et exit til dem i semifinalen, men når klubben får flere penge, så vil jeg prioritere at hente unge spillere som kan starte på U19 holdet, og hjælpe dem indtil de bliver gode nok til 1. holdet.


Det gik ikke ret godt i pokalen, og i kvartfinalen var vi mega heldige at gå videre til semifinalen efter et 3-1 nederlag til B68 Toftir

Truppen - Alle skal have en chance
U19 holdet formåede at bruge alle spillerne på holdet i løbet af sæsonen, hvor de eneste gode spillere de har haft har været Amine Essahel og Anis Kassem på lån fra førsteholdet, og de fik da også sat sig præg på holdet med henholdvis Anis Kassems 19 mål og Amine Essahels 17 assists i 15 kampe.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Økonomien - Vi bygger et fundament til fremtiden
Økonomien startede på 700.000 og vi gik ud med et regnskab på 29 millioner. Pengene kom udelukkende fra placeringerne i ligaerne og fra pokalturneringen. Planen bliver at forbedre ungdoms og træningsfaciliteter for nogle af pengene, og så forhøje vores løn budget, så vi kan hente bedre spillere til klubben på fri transfer til en højere løn.




Transfers - Det blev til 22 nye spillere
De næste par år vil der være den store udskiftning af spillere og i denne sæson hentede vi intet mindre end 22 nye spillere, som mere eller mindre gik direkte ind på første holdet. Blandt de bedste spillere vi hentede var det Lucão som scorede 19 mål i 32 kampe og Nahuel Paz som lavede 32 assists i 30 kampe og så selvfølgelig Anis Kassem og Amine Essahel.



Hvis der er nogle spillere I vil se stats på eller lignende, så sig til så smider jeg et screenshot i en kommentar Smiley
« Seneste Redigering: 24 Mar 2021, 11:27 af Kefiren » Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #1: 23 Mar 2021, 23:00 »

Dine præmiepenge lyder voldsomme. Men spændende projekt  Grin
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #2: 23 Mar 2021, 23:14 »

Dine præmiepenge lyder voldsomme. Men spændende projekt  Grin

Ja du har nok ret, de er lidt høje Peace
Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #3: 23 Mar 2021, 23:22 »

Ja du har nok ret, de er lidt høje Peace
Altså at vinde reserveligaen skal ikke give 4,5 mindre end at rent faktisk vinde turneringen i mit hoved, og man tjener vist ikke 4,5 mil for at vinde U19 i DK. MEN hvis du vil have gang i økonomien, er det en god idé  Grin
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #4: 24 Mar 2021, 08:21 »

Altså at vinde reserveligaen skal ikke give 4,5 mindre end at rent faktisk vinde turneringen i mit hoved, og man tjener vist ikke 4,5 mil for at vinde U19 i DK. MEN hvis du vil have gang i økonomien, er det en god idé  Grin

Ja du har ret i, at det nok er for højt et økonomi boost de har fået i reserve og U19 ligaen Peace Det er stof til eftertanke en anden gang Opstemt Dog har økonimien ikke betydet vildt meget indtil videre, foruden at de spillere jeg henter til klubben på fri transfer forlanger en sygt høj løn! Shockeret Tror min højst betalte spiller lige nu koster omkring 130.000 om måneden.
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #5: 24 Mar 2021, 11:16 »

Så er bloggen blevet opdateret :-)
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vikingur Gøta - En anderledes blog
« Svar #6: 24 Mar 2021, 20:04 »

Skod, jeg har fundet ud af der er en eller anden fejl i spillet, som gør at jeg ikke kan registre spillere i champions league, så hvis jeg vil bruge spillere så er det U19 spillere. Så jeg tror savet er dødt allerede Skuffet

Jeg tror måske jeg omskriver denne blog til en anden blog i stedet for.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2021, 12:41 af Kefiren » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010