home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Moneyball - Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Moneyball - Chelsea FC  (Læst 26564 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #30: 03 Mar 2021, 20:09 »

Spændende.

Jeg har selv eksperimenteret lidt med at justere de individuelle instruktioner efter mine spilleres stærke og svage sider. Hvis de f.eks. er dårlige til at takle, så skal de ikke takle hårdt; hvis de er dårlige til at drible, skal de ikke drible så meget osv.

Er det noget som du selv justerer for?  Smiley

Det er meget lidt at jeg har gjort det.. Forsøgte mig med det i nogle af de tidligere udgaver - men jeg syntes ikke at der vare den store succes med det..

For mig handler det mere om det store billede - Så hvis jeg ønsker at holde mere i bolden, og spille chancerne større - så kan jeg finde på at sætte nogle spillere til at afslutte mindre - Men så er det fordi at det i en større perspektiv giver mening.. Jeg har ikke haft noget held med at sætte restriktioner på enkelte spillere, blot fordi deres evner ikke er til det - men dermed ikke sagt, at der ikke kan være logik eller succes med det.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #31: 03 Mar 2021, 20:14 »

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #32: 04 Mar 2021, 09:00 »

Jeg læser dine updates med spænding.

Jeg har igennem flere spil også haft en god fornemmelse til Danny Drinkwater, så jeg kan godt forstå at du synes godt om ham. i FM 2021 er det dog min vurdering at han ikke har haft niveauet. Men jeg spiller også kun selv med 2 centrale midtbane spillere, hvor du spiller med 3.

Mht. Angriber, så skal det spille. Det er en af de vigtigste pladser på holdet - og jeg er enig i at Werner får en meget høj løn (jeg tror også den er forkert høj i forhold til hvad han får i virkeligheden).... MEN - når det er sagt, så har jeg lagt mærke til at du spiller med en Target Man som angriber. Jeg ved ikke om du gør det mere, men det er en plads, hvor angriberen jo mindst lige så ofte spiller bolden videre til andre, end at afslutte selv. Måske er det en af grundene til de få mål?  Ubeslutsom

Når jeg ser på Werner, så er en af hans store forcer at han er så hurtig (18-19 i Acc), og jeg mener han har beat offside trap som player preffered move. så han som spiller bør ikke være Target Man, men være en angriber som får lov til at løbe fra modstanderens forsvar. Så som Poacher eller Advanced Forward. Så måske er nøglen ikke at skifte angriber, men at se på taktikken  Wink Jeg har i hvert fald haft succes med at Werner har været topscorer i PL med Chelsea.

Mht. Tammy, så har jeg i sæson 3 eller 4 solgt ham til Real Madrid for ca. 180 mio. £. Mit største salg nogensinde. Jeg er enig i at Tammy fra starten måske ikke er klar til at være første angriber, men efter et par sæsoner, så folder han sig virkelig ud. Og så er han høj, så i luftrummet bør han være dominerende. Så hold fast i ham.
« Seneste Redigering: 04 Mar 2021, 09:06 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #33: 04 Mar 2021, 09:04 »

Mht. de aldrende spillere - Azpilicueta, Silva og Giroud, så har jeg ikke dem hellere længere, men det er noget som jeg har lidt fortrudt efterfølgende.

Jeg havde misset at de jo også er team leaders. Så de har en stor betydning for dynamikken på holdet. Så Model Citizen eller Leaders er typisk de ældre spillere - som Azpi og Silva. Alene af den grund har de en værdi for mig.

Jeg ved ikke om det er afgørende for moneyball, men det er i hvert fald en observation jeg har gjort mig.

PS: husk at forlænge Kantés kontrakt inden han bliver 30 år, da Chelsea har den irriterende regel om at man kun kan give 1 årige forlængelser derefter
« Seneste Redigering: 04 Mar 2021, 09:08 af mama99ai » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #34: 04 Mar 2021, 19:34 »

Vedr. Werner, så spilles han heller ikke som targetman - Han er primært blevet anvendt på den offensive kant. Men jeg har faktisk skrevet en update lidt længere fremme i spillet, om Werner hvor han bliver anvendt på toppen i en anden rolle. Men min taktik er bygget op omkring en targetman, så jeg vil helst ikke afvige fra denne rolle - I stedet tror jeg det handler om at få mere kvalitet på toppen og måske få tweaket på lidt parametre..

Vedr. Tammy, så er han heller ikke afskrevet endnu - Men pt. er han ikke god som nok førsteangriber og han skal helst også være bedre i næste sæson, hvis jeg skal blive ved med at tro på ham..

Vedr. de grå guld - så er jeg enig i at det er vigtigt at have rutine på holdet. Men Giroud er blevet for gammel, Silva har skrevet under med en anden klub og Azpilicueta har anmodet om at komme væk - Så jeg tror ikke at nogen af dem er at finde i klubben til næste sæson..
Logged

Gazza
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #35: 04 Mar 2021, 19:56 »

Moneyball handler jo også om at finde de rigtige spillere, som går lidt under radaren, for derved at få mest muligt ud af pengene. Liverpool købte bl.a. Charlie Adam, Stewart Downing og Jordan Henderson ud fra meget specifikke statistiske mål - henholdsvis dødbolde, indlæg og skabte chancer (https://bleacherreport.com/articles/1588677-how-moneyball-thinking-made-a-difference-at-liverpool).

Kunne en Andrea Belotti-type være et bud på en god target man, som nok plejer at koste penge, men heller ikke er fra øverste hylde?
Logged

It's Not A Game - It's A Lifestyle!
Audere Est Facere!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #36: 04 Mar 2021, 20:19 »

Moneyball handler jo også om at finde de rigtige spillere, som går lidt under radaren, for derved at få mest muligt ud af pengene. Liverpool købte bl.a. Charlie Adam, Stewart Downing og Jordan Henderson ud fra meget specifikke statistiske mål - henholdsvis dødbolde, indlæg og skabte chancer (https://bleacherreport.com/articles/1588677-how-moneyball-thinking-made-a-difference-at-liverpool).

Kunne en Andrea Belotti-type være et bud på en god target man, som nok plejer at koste penge, men heller ikke er fra øverste hylde?

Lige præcist det med at finde spillerne der går under radar'en, men som faktisk har statistikkerne på niveau med nogle af topspillerne er det jeg leder efter. Det giver mere value for money.

Vedr. Belotti, så kunne han godt være en mulighed, omend jeg syntes hans tekniske færdigheder ikke er gode nok. Så han er sorteret fra i min søgen efter en angriber.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #37: 04 Mar 2021, 21:03 »

Jeg håber, at du får noget mere ud af Werner. Han var en ganske flittig målscorer for mig gennem flere sæsoner som venstre kant. Præstationerne var ikke altid i top, men han fik scoret mål.

Når det så er sagt, er jeg virkelig spændt på at se dine transfers, når den tid kommer.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #38: 05 Mar 2021, 21:15 »

Jeg håber, at du får noget mere ud af Werner. Han var en ganske flittig målscorer for mig gennem flere sæsoner som venstre kant. Præstationerne var ikke altid i top, men han fik scoret mål.

Når det så er sagt, er jeg virkelig spændt på at se dine transfers, når den tid kommer.

Desværre så passer Werner ikke ind i den måde jeg ønsker at spille på - Jeg er dog enig med dig i, at han er en spændende spiller.

Men lige med denne taktik, der ønsker jeg at spille med en targetman.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #39: 05 Mar 2021, 21:19 »

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #40: 07 Mar 2021, 19:20 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #41: 08 Mar 2021, 10:00 »

Gode pointer du kommer med i forhold til Werner. Jeg er virkelig spændt på, hvem du ender med at hente som ny targetman.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #42: 08 Mar 2021, 11:16 »

Gode pointer du kommer med i forhold til Werner. Jeg er virkelig spændt på, hvem du ender med at hente som ny targetman.

Jeg er også selv spændt på det.. Jeg er nået til transfervindeut, og går pt og grubler over hvem jeg skal vælge..
Der er primært 2 navne nu - Den ene er verdensklasse, den anden er god - forskellen på dem er en 1 milliard kr. over en 3-4 årig periode..

Så nu er jeg nået til det punkt, hvor moneyball konflikter med det at ville være det bedste hold i verden - For ham der er en milliard dyrere, har også statistikkerne på sin side til at retfærdiggøre handlen..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #43: 12 Mar 2021, 16:18 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #44: 13 Mar 2021, 11:22 »

Lukaku er et monster i spillet og irl. Ham forstår jeg godt, hvorfor du har kig på.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010