home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 341 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Moneyball - Chelsea FC
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Moneyball - Chelsea FC  (Læst 26780 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #15: 25 Feb 2021, 21:04 »

Reece James er vild i mit spil  Opstemt - frispark, assists - han er god  Thumbs Up
Logged

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #16: 25 Feb 2021, 23:33 »

glæder mig til at læse mere om måden du vil bruge statistik på ved indkøb Smiley!!!

man har jo et væld af muligheder for at scoute efter statistiker i fm, noget jeg selv overvejer at begynde meget mere på end jeg før har gjort. Så håber lidt at jeg kan få nogle gode ideer fra dit spil Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #17: 26 Feb 2021, 21:54 »

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #18: 27 Feb 2021, 19:57 »

Spændende læsning. I mit Chelsea spil synes jeg at jeg fik mere ud af mendy. Men det er jo derfor det hedder Moneyball, så det ikke er mavefornemmelsen der bestemmer hvem der står. Fedt - hold fast - og så må du se at få scoret lidt flere mål  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #19: 27 Feb 2021, 21:46 »

Spændende læsning. I mit Chelsea spil synes jeg at jeg fik mere ud af mendy. Men det er jo derfor det hedder Moneyball, så det ikke er mavefornemmelsen der bestemmer hvem der står. Fedt - hold fast - og så må du se at få scoret lidt flere mål  Thumbs Up

Mendy var også mit fotrukne valg på forhånd, men pt. så er det Kepa der præstere bedst.
Men jeg kan rigtig godt lide at have to gode målmænd, så begge får rigeligt med kampe i sæsonen som det er pt - Men det er klart, at Kepa pt. får de mest spændende kampe lige nu, medmindre Mendys højde kan være afgørende overfor modstanderne..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #20: 28 Feb 2021, 10:23 »

En anden spiller, som jeg har lidt svært ved at finde den bedste plads til her Kai Havertz. En fremtidig vinder af Ballon D'or men hvordan får man det bedste ud af ham?

Er det spilfordelende deep lying playmaker centralt? Er det på kanterne eller i angrebet?  crazy

P.t. har jeg mest fidus til ham på kanten.

Jeg er spændt på at høre hvad statistikken viser.  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #21: 28 Feb 2021, 12:10 »

En anden spiller, som jeg har lidt svært ved at finde den bedste plads til her Kai Havertz. En fremtidig vinder af Ballon D'or men hvordan får man det bedste ud af ham?

Er det spilfordelende deep lying playmaker centralt? Er det på kanterne eller i angrebet?  crazy

P.t. har jeg mest fidus til ham på kanten.

Jeg er spændt på at høre hvad statistikken viser.  Thumbs Up

For mig at se, så er han bedst som omvendt kantspiller, eller som en offensiv central midtbane - Tredje valg, ville nok være som angriber, men det kræver lidt træning på positionen..

Jeg er faktisk meget godt tilfreds med ham, hvor han hos mig spiller omvendt kantspiller på højrekanten.
Han er den andenmest scorende på holdet med 10 mål i 28(5) kampe - Det lyder ikke af meget, men på et hold der generelt ikke scorer meget, så er det faktisk meget godt.

Hans afleveringer ligger på 89% - det er højest af alle kantspillere, så jeg formoder at det må være meget godt. Havde gerne set ham ligger over 90%, men jeg har ikke meget at sammenligne med - og selvfølgelig taber man bolden mere på deres banehalvdel end ens egen. Så måske 89% er mere end godt nok...

Nøgle afleveringerne ligger på 1,5 - Det er lavest af alle, hvis jeg måler op imod Odoi, Pulisic og Ziyech. Han har også kun 1 assists for hele sæsonen hvilket undre mig, for teknisk, offensivt og overblik er han vel bedst af alle - så hvorfor han er mere scorende end som oplægger - Det ved jeg ikke.. For de andre, er det mere jævnt mellem scoringer og assists..

Men han gør det godt - for han er kampafgørende og det er utrolig vigtigt på mit hold, hvor chancerne er få og man derfor er nødt til at være klinisk i afslutningerne..


Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #22: 28 Feb 2021, 12:15 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #23: 28 Feb 2021, 13:13 »

Uha, det blev sørme tæt! Du må næsten forsøge at få lidt mere gang i scoringerne.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #24: 28 Feb 2021, 14:00 »

Uha, det blev sørme tæt! Du må næsten forsøge at få lidt mere gang i scoringerne.

Never change a winning team..  Peace

Jeg forsøger, men med det stabile forsvar jeg har - så vil jeg helst ikke ændre for meget..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #25: 28 Feb 2021, 14:07 »


Jeg forsøger, men med det stabile forsvar jeg har - så vil jeg helst ikke ændre for meget..

Der er mange verdensklasse managers som bygger holdet rundt om en solid defensiv, så det kan jeg godt forstå. Omvendt tror jeg ikke man skal undervurdere den effekt det har på modstanderholdets moral under kampene når de kommer bagud 2, 3 eller 4 nul..  Djævel Personligt er 1-0 sejre lidt for tæt på mig, så jeg ville også se på angrebet og se om jeg kunne få flere mål ud af det.  Peace
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #26: 02 Mar 2021, 20:57 »

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #27: 02 Mar 2021, 21:10 »

Spændende læsning. Er der nogen spillere som overrasker positivt på stats?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #28: 02 Mar 2021, 21:40 »

Spændende læsning. Er der nogen spillere som overrasker positivt på stats?

Det er faktisk meget svært at vurdere i mit spil - For alle de defensive spillere gør det godt, og de offensive fremstår dårlige når ikke jeg scorer flere mål end jeg gør. Så både scoringer og assists er lave for de offensive spillere..

Der kommer lidt i næste update vedr. stats, for der er en enkelt spiller der har en ret vanvittig stat - Men den afslører jeg først i næste update  Wink

Men generelt, så ligger mine spillere meget flot i afleverings % - Ved udgangen af December ligger Pulisic med 86% og det er dårligst af alle (med undtagelse af målmændende) - De fleste forsvarsspillere ligger over 90% med Zouma der topper med sine 96% - Det er ekstremt vigitigt, for det betyder de ikke taber bolden i farlige områder.


Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #29: 03 Mar 2021, 08:47 »

Spændende.

Jeg har selv eksperimenteret lidt med at justere de individuelle instruktioner efter mine spilleres stærke og svage sider. Hvis de f.eks. er dårlige til at takle, så skal de ikke takle hårdt; hvis de er dårlige til at drible, skal de ikke drible så meget osv.

Er det noget som du selv justerer for?  Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010