home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  GG Ligaen - draftliga
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: GG Ligaen - draftliga  (Læst 10448 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga - RUNDE 13 TIL 20
« Svar #15: 30 Mar 2021, 09:27 »

GG LIGAEN ER SLUT!

Så kom vi igennem turneringen og derfor er det ved at være tid til det næstsidste indlæg i denne tråd vedrørende DENNE sæson
- har du lyst til at deltage i den næste sæson der kommer, så kan du allerede nu vise interesse her, i en besked til mig eller direkte til GGKnudsen på Twitch (han har en bruger herinde også, men jeg er usikker på hvor meget den bliver brugt). Den kommende sæson vil blive spillet hver mandag fra og med 12. april og vi starter klokken 19.30 og spiller til 22.30.

Nåh men nu til sidste omgang:

13. runde

Første runde i denne omgang bar præg af at vi alle havde kigget mere defensivt. PappaSax havde inden sidste runde sat sig et mål at han skulle have scoret fem mål og skrabet fem point sammen - ellers ville han ikke være med i sæson 2. Han er i øvrigt tilmeldt sæson 2! Smiley

Et irriterende rødt kort (dobbelt gult) satte en stopper for en sejr for mit eget vedkommende, i en kamp jeg ellers dominerede den første time. Til gengæld en kamp hvor Lukaku ikke gjorde ret meget væsen af sig. Kasper sejrede med to kontrascoringer af "Kometen" Coman (som han ynder at kalde ham).

14. runde

Runden taler for sig selv i den forstand at intet gav mening - 29 mål i tre kampe!... Alle gik efter sejren og fem af de seks hold glemte alt om defensiven. Der blev i alt scoret hele fire hattrick i de tre kampe. Kasper blev begunstiget af et rødt kort til McTominay.

15. runde

Lukaku er tilbage igen, og PappaSax har fået sin første sejr i længere tid end jeg kan huske - Zlatan gjorde virkelig en forskel i denne sidste omgang.

16. runde

Tre tætte kampe, hvor de øverste hold mistede point. Sax har allerede nu opfyldt målet omkring de fem point.

17. Runde

Det svinger lidt for PappaSax, men har nu opfyldt begge sine mål. Jeg selv havde fem forskellige målscorere. Kasper fik en kæmpe hjerneblødning i anden halvleg i forsøget på at hente GGKnudsens føring og spillede først med to forsvarere og resten i angreb, og til sidst 10 mand i angreb (på de ti forreste pladser). GGKnudsen scorede fem mål i de sidste ti minutter på baggrund af dette.

Frittix fik en sejr over Heramir, og ligger derfor nu stærkt med i kampen om en tredjeplads (mellem Frittix, Heramir og MAKBroen13).

18. runde

GGKnudsen skulle have en sejr for at sikre sig titlen, men da Kasper samtidigt fik endnu en hjerneblødning mod et stærkt Frittix, så var han nu sikret selv uden point - det blev dog lige til to scoringer mere af Lukaku. Heramir står for presset fra Frittix og MAKBroen, og vinder of PappaSax, på trods af to meget sene scoringer af Harry Kane.

19. runde

Kasper får lidt styr på hovedet igen, og skraber et enkelt point hjem - han er nu sikret en solid andenplads i turneringen, mens PappaSax desværre for længst har udspillet sine chancer for avancement i tabellen. GGKnudsen lader til at have fejret turneringssejren lidt for meget og har fortsat tømmermænd. Lukaku scorer dog lige en enkelt. Intet fungerede for Heramir i denne kamp og var bagud 5-0 ved pausen.

20. runde

Inden sidste kamp kunne  tredjepladsen fortsat gå til tre hold. Kun Frittix havde dog evnerne til at vinde, og derfor bliver han nummer tre i turneringen.



Dette giver en samlet stilling der ser således ud:




GGKnudsen vandt med syv point ned til Kasper, som har fem point til Frittix. I den anden ende af tabellen havde PappaSax hele 15 point op til Heramir på femtepladsen.

Denne første turnering har helt sikkert været en læringsproces, da flere af os ikke har spillet mod andre spillere før - dette har også været tydeligt igennem turneringen og ud fra den endelige stilling.


Da jeg ikke ønsker at indlægget skal være alt for langt, vil jeg lave et enkelt indlæg mere omkring spiller- og holdstatistikker, turneringens hold samt flophold (bedømt subjektivt af undertegnede).

Skulle nogen have interesse i yderligere screenshots eller have spørgsmål til noget, skal I bare skyde dem af!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: GG Ligaen - draftliga
« Svar #16: 30 Mar 2021, 14:39 »

Vil lige høre, de spillere i kan 'købe'/drafte i andet vindue er det også med dem som de andre hold ikke mere kan bruge?

Altså ville du f.eks. kunne vælge Chiesa nu hvor MrHeramir havde 'smidt' ham af holdet?
Logged

GGKnudsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: GG Ligaen - draftliga
« Svar #17: 30 Mar 2021, 14:47 »

Vil lige høre, de spillere i kan 'købe'/drafte i andet vindue er det også med dem som de andre hold ikke mere kan bruge?

Altså ville du f.eks. kunne vælge Chiesa nu hvor MrHeramir havde 'smidt' ham af holdet?

Hej! ..

Ja det mener jeg bestemt, dog var der ikke nogen der gjorde brug af det :-)
Logged

GGKnudsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: GG Ligaen - draftliga
« Svar #18: 30 Mar 2021, 14:50 »

Til info, så starter sæson 2 mandag d 12/4. :-)
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: GG Ligaen - draftliga
« Svar #19: 30 Mar 2021, 15:28 »

Vil lige høre, de spillere i kan 'købe'/drafte i andet vindue er det også med dem som de andre hold ikke mere kan bruge?

Altså ville du f.eks. kunne vælge Chiesa nu hvor MrHeramir havde 'smidt' ham af holdet?

Ja det ville man kunne - personligt overvejede jeg selv Bruno Fernandes (og en spiller mere) efter PappaSax havde smidt ham væk, men gik med Messi i stedet for. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga - KÅRINGER
« Svar #20: 12 Apr 2021, 10:19 »

HÆNGEPARTI SÆSON 1 - KÅRINGER!

Jeg skylder stadig et enkelt indlæg for sæson 1 inden
sæson 2 starter i aften klokken 19.30www.twitch.tv/ggknudsen.

Det er nemlig således at I da lige skal have lov til at se hvem der har gjort det godt, og hvem der har været knap så gode. Dette vil være en god blanding af objektive (ud fra statistikker) og subjektive kåringer (min egen skæve tankegang), så er man uenig er det selvfølgelig helt OK - kom gerne med jeres holdninger - hvis I har nogle! Smiley



Der er en masse statistikker at tage udgangspunkt i, men jeg har valgt nogle få titler, og har man et ønske om at se hvem der spillede hvordan, har jeg indsat forskellige statistikker nederst i opslaget.

Sæsonens spiller - Der er nok ikke den store tvivl, selvom han faldt lidt af på den til sidst: Romelu Lukaku kan ikke andet end at blive kåret som turneringens bedste og vigtigste spiller, da han mere eller mindre egenhændigt sørgede for at Knudsen var med i toppen i hele den første halvdel af sæsonen (det bliver spændende at se om Knudsen får held med at drafte Lukaku igen til sæson 2). Lukaku stod for 24 af Knudsens 52 mål, hvilket næsten er halvdelen. En slutrating på 7,93 vidner om en spiller der har været god hele turneringen igennem, hvilket 7 kåringer som kampens spiller - flest af alle - også viser. Af spillere der kom tæt på var Gianluigi Donnarumma, der gjorde alt hvad han kunne for at holde målet rent for MrHeramir og havde flest redninger af alle målmænd i turneringen. Treer på listen må være Martin Ødegaard fra Kaspers hold med 11 assists (én mindre end Sadio Mané), men som led noget under Kaspers dårlige slutning på sæsonen.

Sæsonens bølle - Her var et par spillere med langt hen af vejen, men i den sidste ende blev det Sergi Roberto med 9 gule kort, skarpt forfulgt af Pierre-Emile Højbjerg med 8. Værd at nævne er også at Kasper havde tre af de fire øverste på listen over gule kort. Der blev uddelt fire røde kort, men ingen til nogen i gule kort-top fem.

Sæsonens manager - Det er måske for nemt at kåre Knudsen til dette, men han vandt altså sæson 1 med syv point ned til Kasper på andenpladsen, samt draftede den bedste spiller. Kigger man på de enkelte dage, vil jeg fordele det således:
Første spilledag vandt Kasper klart, med en offensiv spillestil, hvor han ikke tabte en eneste kamp (fem kampe).
Anden spilledag vandt Heramir, da han kom tilbage med en ny taktiktilgang, og blæste alle ud af banen (syv kampe).
Tredje spilledag vandt Knudsen, da han stak endeligt af fra resten, hvor de fleste andre hold var mere ustabile (otte kampe).

Sæsonens hold
Der stilles op i en standard 4-2-3-1 bred, da det var den mest benyttede opstilling.
M: Gianluigi Donnarumma
HB: Trent Alexander-Arnold
CB: Milan Skriniar
CB: Gabriel
VB: Alex Telles
CM: James Ward-Prowse
CM: Nicolo Barellá
OMH: Keita Baldé
OMC: Martin Ødegaard
OMV: Kingsley Coman
AC: Romelu Lukaku

Sæsonens flop - dette er den sure at give, fordi det er oftest fra det hold der har klaret sig værst, og denne gang er ingen undtagelse. Jeg har valgt (og jeg er sikker på Sax er enig) at denne titel skal gå til en rigtig dyr angriber, som der var høje forventninger til igennem hele sæsonen, men med sølle 4 mål og en enkelt assist i 16(1) kampe og et gennemsnit på sørgelige 6,61, MÅ denne gå til - Harry Kane..



Diverse screenshots:









Nu er der så bare at vente til klokken 19.30 i aften, hvor det igen går løs - jeg ved at alle deltagere glæder sig til at komme i gang igen (vi har igennem den seneste uge været helt oppe og køre over at vi snart skulle spille igen), så nu er der blot at sige god dag, og så håber jeg og de andre deltagere, at I har lyst til at kigge med i aften til anden sæson af GG LIGAEN!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga - S2 DRAFT
« Svar #21: 19 Apr 2021, 10:25 »

SÆSON 2 - DRAFT

Velkommen til dagens pressemøde, hvor vi får taget en snak med alle managers i håb om at blive klogere på hvad det er for noget fodbold vi skal se udfordre om titlen som GG mester i de kommende fire-fem mandage (Jeg beklager længden af dette indlæg, men alle skulle have lidt at sige. Forhåbentligt er det til at holde ud).

Som I jo nok alle ved er draften veloverstået og derfor kan vi nu begynde at kigge på styrker og svagheder på de enkelte hold. Alle deltagere fra sæson 1 har valgt at stille op igen, og GG liga stifter, GGKnudsen har allernådigst givet alle genvalg. Dertil er kommet fire nye udfordrere, som forhåbentligt kan bidrage med god stemning, taktiske finurligheder og hånlige kommentarer til de øvrige deltagere!

I takt med at diverse managers dukker op her til pressemødet, vil vi interviewe dem hver især, og håbe på at få indsigt i netop deres FM-verden.


Nedenstående deltageroversigt er i rækkefølge efter hvordan Sæson 1 endte, med de nye deltagere til sidst (trupoversigt er i link i navnet) - kommentarer kommer fra holdets manager:

Vi byder først velkommen til sidste sæsons forsvarende mester, og ligaens stifter,
GGKnudsen.

Som forsvarende mester hviler der et kæmpe pres på dine skuldre for at præstere allerede fra første fløjt. Tager du samme taktiske tilgang som sidst?

GGKNUDSEN: "Mit forsvar og angreb er igen bygget op omkring hurtigheden som den primære tilgang. Den oprindelige taktik var planlagt til at være en 4-3-3, men da jeg fik muligheden for at tage Marcus Rashford, så har jeg valgt at skifte til en 4-2-2-2 formation. Jeg kan jo altid gå tilbage til den kendte formation, hvis dette skulle fejle."

Hvordan har du det med at du ikke fik din topscorer fra Sæson 1? Han var jo SPILLEREN der bar hele holdet på sine skuldre...

GGKNUDSEN: "Jeg var overbevist om at Rome - som jeg kalder ham - ville være en attraktiv herre fra starten af draften, og vidste godt, at jeg ikke ville få ham hvis ikke jeg fik første draft (han blev da også taget som nummer 1). Derfor havde jeg fire andre stærke angribere i kikkerten, så det var i sidste ende op til hvor jeg var i draftrækkefølgen. Jeg fik hverken Haaland, Aubameyang eller Mbappe, så nu sætter jeg min lid til at Ciro Immobile kan score målene for mig. Han er i bund og grund samme type som Lukaku, så jeg tror på at målene nok skal komme."

Herefter blev interviewet afbrudt af Kasper, der råbende kom ind i lokalet mens han sang "KOMETEN COMAN!! KOMETEN COMAN!! KOMETEN COMAN!!" Vi siger tak til GGKnudsen, der hovedrystende gik ud af døren, mens Kasper fortsatte.

Kasper67dhg2 nu du alligevel er her kan det være du kunne give os et indblik i hvad der foregår inde i dit forskruede hoved?

KASPER: "KOMETEN COMAN!! Grøntsager på hylderne! Det der virkede sidst, skal nok virke igen! Hvem er Buffon? Ligemeget, jeg henter ham - ældste spiller i draften - JA TAK! Endnu en subjektiv konkurrence jeg vinder! For H****** I skal ikke tage mine spillere!! Jeg mangler Laporte, Szcsnysny og Haaland!! NU SCORER ANDERS DREYER! Kane fungerer skidt for PappaSax, men jeg er bedre, så jeg får ham til at virke! Boldspillende midterforsvarer? Jeg tænker Koulibaly fra Napoli er den helt rigtige til jobbet! KLÜNTER ER KONGE!! KOMETEN COMAN!! KOMETEN COMAN!! KOMETEN COMAN!!... ... .."

Kasper forlod igen pressemødet, mens han sang for sig selv.

Jeg er usikker på hvor meget vi blev klogere på Kasper i denne omgang, men ud fra hans valg af spillere er det meget tydeligt at han generelt har valgt en trup han stoler på, og som hjalp ham til andenpladsen i sæson 1. Han havde i øvrigt valgt stort set den samme trup i endnu en onlineturnering han deltog i lørdag i denne weekend.

Heldigvis bliver den underlige stemning afbrudt af ankomsten af manageren for
Frittix FC, Frede, som med det samme udbryder "Jeg har bestilt noget mad, men det kommer godt nok først om en time til halvanden. Jeg smutter når det kommer!" Det lettede stemningen lidt og vi kan nu få Fredes syn på denne omgang GG Ligadraft.

De to tidligere managers har valgt ikke at lave de store ændringer i forhold til sidste sæson. Hvordan ser du dit holds chancer for at komme højere op i tabellen?

FREDE: "Tanken bag mit hold til sæson 2 var for det første at prøve nogle nye spillere, og samtidig så jeg også både hvor vigtigt det var med en stjerneangriber og fart i støvlerne, herfor valgte jeg at hente bl.a. Adama Traore og Lautaro Martinez."

Du har dog også valgt at beholder flere af dine spillere fra sidste sæson, så helt nyt er det jo ikke?

FREDE: "Nej det er også rigtigt - James Ward-Prowse var vel omtrent den mest undervurderede spiller i Sæson 1, så ham måtte jeg bare have igen. Til gengæld satsede jeg denne gang på flere 'mellemdyre' spillere modsat sidste sæson, hvor jeg satsede for meget på Cristiano Ronaldo, som slet ikke præsterede som jeg havde håbet."

De nye spillere du har hentet tyder på at du har ændret tilgang til din taktiske stil til denne sæson?

FREDE: "Ja, altså rent defensivt er farten i højere grad blevet prioriteret for at være mere alsidig og kunne stå højere på banen uden at være bange for kontraangreb imod os."

"Nogen der har bestilt en pizza?" Frede rejste sig og gik inden jeg kunne stille mit næste spørgsmål - det var hans aftensmad.

Manager for
MAKBroen13, Broen ankommer til lokalet i løb - han var tydeligvis forpustet på trods af den korte tur fra omklædningsrummet, men han er heller ikke i den samme form som tilbage i FM05.

Velkommen til. Skal du lige have vejret, eller skal vi bare begynde med det samme?

BROEN: "Je.. sk.. .a.. *SUK* kom bar'.."

Har du valgt at ændre på noget taktisk i forhold til tidligere? Du har blandet kortene lidt med både nyt og gammelt blod i truppen.

BROEN: "Ja, altså Knudsen viste jo med al tydelighed at fart er vejen frem. Lukaku var et mål, men jeg vidste godt at han nok ville forsvinde hurtigt. Jeg gamblede med at finde min topangriber indtil næstsidste draft for at sikre mig at bredden var i orden, før jeg fandt ham jeg håber der skal score målene for mig. Jeg sparede nok sammen til at hente verdens mest komplette fodboldspiller i Cristiano Ronaldo, så nu håber jeg at han - sammen med Mbappé, Osimhen, Bruno Fernandes og Joao Felix - kan sørge for at vores offensiv i hvert fald spiller Max!"

Din trup er fyldt med mange spillere der ikke hører til i toppen, hvordan kan det være?

BROEN: "De er måske ikke store navne, men jeg har udvalgt mine spillere nøje, efter en masse tests og kigget på deres statistikker. Eneste fortrydelse var at Frede fik Ward-Prowse igen."

MrHeramir sad ovre i hjørnet og snorkede - han var stået tidligt op og havde været på arbejde hele dagen, og var nu så smadret at han ikke kunne holde sig vågen mere. Dette afbrød interviewet, og Broen valgte surt at vække Heramir og gå sin vej - denne gang i moderat tempo!

Heramir, nu du er her og er vågen lidt endnu, vil du så ikke svare på de forudsigelser der er kommet med at du er denne sæsons favorit til at vinde titlen?

HERAMIR: "INGEN KOMMENTARER! Jeg gider ikke snakke med jer - I kan kalde mig THE ONE!"

Vi kalder dig "The Annoying One" sådan som du tér dig til det obligatoriske pressemøde. Heramir gik sin vej - han skulle hjem og sove!

PappaSax er forhåbentlig mere sammarbejdsvillig, nu hvor han er ankommet til mødet.

Lad os springe direkte ud i det - du endte sidst i Sæson 1 - hvordan har du tænkt dig at ændre på dette?

SAX: "Jeg har gjort det samme som sidst, bare med andre spillere... En stærk start 11'er og fornuftige back-ups."

Du nævner selv at det er andre spillere - du har blandt andet været på rov hos dine konkurrenter - hvad har du tænkt her?

SAX: "Jeg havde første valg i draften, og derfor tog jeg sidste års topscorer i Lukaku. Han var jo helt ekstraordinær for GGKnudsen, så jeg håber han kan gøre det samme for mig. Jeg tog derudover Kaspers målmand, Szczesny, af to årsager - han er god i 1 mod 1 og har gode reflekser, og så var det vigtigt for mig at drille Kasper lidt og tage hans sikre kort i mål. Til at skabe chancer håber jeg på at Dybala og Gnabry kan bidrage og så skal Casemiro stå for den defensive stabilitet."

Tror du på at du kan få en bedre placering i denne sæson?

SAX: "Det kan vel kun gå bedre end sæson 1 for mig i denne omgang?!"

Tak for det, Sax. Du må gerne smutte nu - husk at købe blomster og chokolade til konen derhjemme - du ved jo hvor vigtigt den slags er.

Nu skulle vi have haft den første af de nye deltagere til stede, men Knock_U streamer nok på twitch i øjeblikket, så vi må vente og se om han dukker op. Derfor er første nye deltager i stedet
Lord_Lei, eller som han selv kalder sig - Solankes største fan.

Du er med for første gang, men har fulgt med på www.twitch.tv/ggknudsen i den seneste sæson. Hvad tænker du at gøre for at bryde GGKnudsens dominans fra sidste sæson.

LORD_LEI: "Taktikken er Solanke! Jeg fik jo muligheden for først at drafte den bedste spiller i FM og derefter kunne jeg da ligeså godt tage Messi til at kilde lidt. Men udover at have de to bedste spillere, så går taktikken ud på at have en vanvittig 10'er som styrer hele formationen, som så blev Messi, da han ville være spild ude på en højrekant."

Men du har vel andre planer end blot Solanke og Messi, selvom vi meget gerne vil se netop disse to spillere samarbejde i virkeligheden?

LORD_LEI: "For mig er den vigtigste del af min taktik, at have en stabil felt-til-felt spiller, som jeg fik i Milinkovic-Savic, og fik den mest stabile CB i Van Dijk. Umiddelbart ved jeg ikke om taktikken holder skak, men efter min mening, så kom jeg bedst ud af draften. taktikken lyder på 4-2-3-1, som nok er den mest stabile formation i FM pt."

Du virker meget sikker på dig selv - vi glæder os til at se om det holder stik.

M3ldgaard91 brasser ind og udbryder: har I ikke et F***ING headset eller hvad?! Lord_Lei fik nok og smuttede.

Nå, nu du er her M3ldgaard, hvordan har du så valgt at sammensætte dig trup?

M3LDGAARD: "Jeg er pisseligeglad med hvilke spillere jeg fik, jeg kan træne hvem som helst! Jeg valgte udelukkende at hente spillere jeg ikke har haft når jeg har spillet offline, kun for at vise hvor god jeg er! Det ser ud som om jeg er en lallende amatør, der er med for at lære da det er min første gang online, men I bliver klogere!

Jeg har forresten en gave med til Broen - er han gået? Nåh, så finder jeg ham lige - SES NØDDER!"

Hele rummet var chokeret - en manager der talte lige ud af posen, og ikke pakkede noget ind - THE HONEST ONE, må M3ldgaard jo næsten være.

Zer0 Hans er næste deltager i sæson 2, og han er netop ankommet her til lokalet.

Det er første gang du er med i GG Ligaen. Hvad forventer du dig af de næste fire-fem mandage og hvordan tænker du at bidrage til turneringen?

HANS: "Da det jo er første gang jeg er med så skal jeg lige se om min taktiske tilgang fungerer mod andre og ikke bare mod AI i selve spillet. Taktikken havde jeg bestemt på forhånd - fra et save jeg har med Tottenham - og har så hentet spillere der passede dertil. Det er ikke nødvendigvis de bedste spillere i verden, men til gengæld er det spillere der passer sammen med den formation, positioner og roller som min taktik er bygget på."

Tak for dette - det er ved at være sent på aftenen, så vi skal lige have fat i
Knock_U, som vi fortsat ikke har talt med. Han må dog være faldet i søvn, og har ikke fået sat en alarm. Måske er det udtryk for at kæresten hundser med ham derhjemme, så han ikke har tid til at deltage her. At dømme ud fra hans trup, ligner det ikke han ved hvad han har gang i, og han kunne vidst lige så godt spille CS GO eller Fortnite - der skal man da i det mindste kun styre EN person!


Der er blevet spillet en enkelt runde af GG Ligaen Sæson 2, og det endte således:


Dette var alt for nu, tak for god ro og orden, og så glæder alle deltagere sig i øvrigt til at se så mange som muligt på Twitch i aften klokken 19.30 til endnu en omgang GG Liga!
« Seneste Redigering: 19 Apr 2021, 14:50 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga S2 er i gang!
« Svar #22: 26 Apr 2021, 09:36 »

GG LIGAEN S2 ER I GANG!

Så kom vi rigtigt i gang med sæson 2 og derfor skal I da ikke snydes for en gennemgang af den seneste mandags resultater:

2. runde

Det var relativt tydeligt at der ikke var nogen der vidste hvad de skulle forvente af de nye deltagere, og derfor kom der da også et par "sjove" resultater ind imellem. Specielt Kasper havde en RIGTIG dårlig aften! M3ldgaard og Lord_Lei startede begge med lyn og torden og viste at de ikke skulle undervurderes.

3. runde

Tre uafgjorte resultater, nederlag til Kasper og M3ldgaard vinder endnu en kamp. Frittix smed en 2-0 føring og Knudsen blev reddet af et selvmål i absolut sidste minut!

4. runde

Sax slår M3ldgaard i sidste minut, Knudsen fik en storsejr (desværre over undertegnede), og Kasper var meget stille efter denne runde. Han havde ikke engang forsøgt sig med en voldsomt offensiv taktik - Zer0Hans ramte bare den helt rigtige taktik, mens Kasper slet ikke gjorde...

5. runde

Første runde med rigtig store resultater i alle kampene - Sax fik tre mål og tre point mod Knock_U, Frittix vendte en truende 1-3 til 4-3 på en halvleg, og både M3ldgaard og Zer0Hans storsejrede. Kasper er i krise, hvor kun Kingsley Coman kan holde niveau.

6. Runde

M3ldgaard og Sax fortsætter stimen, mens en presset Broen får 1 point på noget nær den eneste ordentlige chance der gik holdets vej, men rundens store overraskelse var at Kasper fik point (og endnu engang på grund af Coman)!

7. runde

Kasper er på grådens rand endnu engang, da han taber hele 6-1 til sidste sæsons bundprop - Sax har virkelig fået gang i sit hold til sæson 2! Zer0Hans lader til at have fået gummiben og taber stort til Broen.



Ovenstående resultater giver en samlet stilling efter syv runder, der ser således ud:



M3ldgaard91 har taget en snæver føring på målforskel, foran PappaSax, mens GGKnudsen og MAKBroen13 deler tredjepladsen blot 1 point efter. Kasper ligger klart sidst, og skal virkelig have den store taktiktavle frem til i aften, hvor næste omgang af GG-ligaen foregår - herunder vil der være midtvejsdraft, hvor han muligvis kan finde nyt liv til holdet.

Jamie Vardy (M3ldgaard91) og Kingsley Coman (Kasper) har været de store målslugere med hver 8 mål i 7 kampe, mens overraskelsen Nicolo Zaniolo (Zer0Hans) indtager tredjepladsen med 7 mål.

M3ldgaard91 har ligeledes fået gang i assistmaskinerne, hvor Raphinha, Pepé og Mané alle er i top fem (med én assist til forskel mellem dem alle).

Linoel Messi (Lord_Lei) er bedst spillende med et gennemsnit på 7,73.


Alle deltagerne glæder sig vildt til at komme i gang igen (måske med undtagelse af Kasper), så hvis I vil være med til en virkelig hyggelig omgang online FM21, så er det på med ja-hatten og ind på www.twitch.tv/ggknudsen i aften klokken 19.30, hvor jeg skal forsøge at sætte de andre deltagere lidt på plads med min skæve og skøre opstilling, som er opstået under sidste runde af sæson 1!

VI SES I AFTEN
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga - KAOS
« Svar #23: 03 Maj 2021, 13:33 »

KAOS!

Tredje omgang af sæson 2 er overstået og det er igen tid til at se på seneste mandags resultater. Inden vi kommer så langt, vil jeg dog lige nå at runde midtvejsdraften, som måske har set sit endeligt i GG Ligaen (grundet lidt fejl).

Det var nemlig sådan at der var flere ting der fejlede da vi forsøgte at komme igennem draften (heldigvis havde jeg valgt ikke at bytte nogen, så jeg var ikke udsat - det var der dog andre der mærkede):

1. Ind imellem havde flere af deltagerne ikke mulighed for at vælge den spiller de gerne ville have, og fik derfor ikke valgt en spiller, så FM tog en til holdet baseret på managerens yndlingsklub i spillet. Altså har man Newcastle som yndlingsklub (som Knock_U har), så vælger FM KUN Newcastle-spillere til truppen... Derfor er han nu i besiddelse af en syv-otte spillere fra Newcastle, da han havde valgt at skifte stort ud i sin trup!
2. Mindre problematisk, men dog stadig irriterende, var det at man ikke kunne ændre viewet, så man kunne se andet end egenskabssiden på spillerne (man skulle derfor ind på spillerprofilen for at se værdi mv. og det tager tid!).

Når det så er sagt, så var det voldsomt underholdende at overvære det kaos, disse problemer bragte med sig, for os der ikke havde nogen problemer (eller ikke var med i draften)!

Grundet ovenstående har jeg valgt ikke at skrive noget omkring de nye spillere, da det ikke var bevidst.

8. runde

Tre uafgjorte resultater og en masse mål - Coman med hattrick og Pickford med et selvmål. På dette tidspunkt er ligaen fortsat meget tæt mellem de seks-syv øverste hold.

9. runde

Kasper fik en længe ventet sejr, mens M3ldgaard91 får lidt luft i toppen af tabellen efter nederlag til både GGKnudsen og jeg selv, i en kamp hvor Bernardo Silva brillerede (var ellers på vej ud i draften inden kampen).

10. runde

M3ldgaard91 fortsætter målstimen, mens GGKnudsen får godt gang i Ciro Immobile med et hattrick. Knock_U får point!

11. runde

Første runde efter den - for nogen - skæbnesvangre draft. Osimhen scorer hattrick, men desværre er det kun nok til ét point.

12. Runde

M3ldgaard91 er den store vinder af denne omgang med endnu en sejr! Messi scorer hattrick for Lord_Lei og Buffon scorede to mål på hjørnespark mod undertegnede (jeg kan kun antage at Kasper har fundet en video på Internettet der beskriver et glitch, der udnytter Match Engine!).


Ovenstående resultater giver en samlet stilling efter 12 runder, der ser således ud:



Coman er ikke overraskende i front på topscorerlisten, mens Messi har været fænomenal med fire kampens spiller kåringer og et gennemsnit på 7,78.

Knock_U har i disse fem kampe været den store taber - ét sølle point er det blevet til, og nu med et halvt Newcastle-hold der knap kan klare sig i Premier League - godt han er en glad dreng der bare nyder at være med!

Heramir fik ét point mere, så heller ikke alt for godt der, men det er dommeren der er skyld i dette (er jeg slet ikke i tvivl om at Heramir vil sige)!.

PappaSax har med tre point i alt heller ikke været alt for godt kørende, hvor han gik fra en andenplads til nu at ligge nummer syv efter denne omgang FM..

Som sagt har M3ldgaard91 næsten gjort rent bord, og kun en uafgjort (4-4 i første kamp mod Frittix) er skyld i at det ikke blev til maksimum point.

Alt mellem andenpladsen og syvendepladsen er fortsat åben med kun seks point adskillende seks hold men M3ldgaard91 skal ikke føle sig for sikker med GGKnudsen fire point efter, men der skal ske noget hos de øvrige hold - det skal blive spændende at få afgjort sæson 2 i aften!


Alle deltagerne glæder sig til at komme i gang igen, så hvis I vil være med til en virkelig hyggelig omgang online FM21, så er det ind på www.twitch.tv/ggknudsen i aften klokken 19.30, hvor jeg skal forsøge at komme tilbage på sporet!

VI SES I AFTEN
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga - RUNDE 13 TIL 18
« Svar #24: 13 Maj 2021, 13:09 »

AFLSUTNING PÅ SÆSON 2!

Jeg har efterhånden lidt af et hængeparti grundet sygdom men jeg skal gøre mit bedste for at komme omkring det meste i dette indlæg. Der kommer dog et indlæg yderligere omkring kåringer på mandag inden vi tager hul på næste kapitel af GG Ligaen.

GG Ligaen sæson 2 sluttede nemlig mandag den 3. maj, men jeg har som sagt været nede med en ganske almindelig mandeinfluenza, og det ved vi alle hvor slemt det kan være!

Der er som nævnt allerede nu planlagt en sæson 3, som starter på mandag, men mere om dette sidst i indlægget. Først skal vi lige igennem de sidste runder, så vi kan få kåret en vinder af sæson 2!

13. runde

Efter sidste gang, med (for nogen) en fejlet draft, var alle spændte på at komme i gang igen, og på trods af en væsentligt svækket trup, kunne Knock_U næsten øjne en sejr, men det sidste 10 minutter var hårde ved ham.

M3ldgaard fortsatte dominansen og jeg selv fik en vigtig sejr og GGKnudsen!

14. runde

Til gengæld måtte jeg se mig slået af en stærkt spillende Frittix FC der igen kom til at ende en enkelt placering over mig (spoiler - jeg vandt heller ikke turneringen denne gang). GGKnudsen er i frit faldt på dette tidspunkt, mens M3ldgaard91 får et slemt udebanenederlag på 5-0.

Knock_U er i problemer...

15. runde

... Men får endelig et point til kontoen mod GGKnudsen! Kasper67dhg2 kæmper for at finde formen fra Sæson 1 - for ham håber vi det bliver bedre i sæson 3, hvor han allerede nu har udnævnt sig selv som vinder!

MrHeramir har givet op og spiller ikke med i næste sæson, og jeg er helt sikker på at det er grundet dette nederlag til mig!

16. runde

PappaSax har haft udfordringer med at finde den rette taktik igennem denne og sidste omgang GG Liga, og det fortsætter desværre lidt endnu - han har dog ingen problemer med at få scoret mål!

Lord_Lei får en tidlig udvisning til VVD og mister point i toppen.

17. Runde

Zer0Hans, som tidligere kæmpede med i toppen, har mistet momentum, og rasler ned igennem tabellen. Frittix FC får skrabet endnu en uafgjort hjem med en sen scoring mod M3ldgaard91. Kasper67dhg2 får endnu engang stryg...

18. Runde

Sidste runde, og flere ting var afgjort inden denne runde - hvem der endte etter og hvem der endte 10'er. Den mest spændende kamp var om hvem der skulle ende med at få sølv og bronze. Kampen var mellem Lord_Lei, Frittix FC og os selv, hvor vi inden kampen lå med ét points forskel.

Lord_Lei skulle møde GGKnudsen, som intet havde at spille for - alligevel vandt den store Liverpool-fan GGKnudsen med to mål scoret af Marcus Rashford.
Jeg skulle møde M3ldgaard91, som havde været stærk igennem hele turneringen, men desværre for ham var hans udebaneform noget broget, så en 6-1 sejr blev det til for mig, og jeg havde nu overhalet Lord_Lei.
Men Frittix havde et point mere end mig, så idet han vandt 4-0 over PappaSax, blev han toer og jeg måtte selv nøjes med tredjepladsen.

De to sidste kampe var ... .. jaaae bedøm selv - 9-0 sejr til Zer0Hans over sidstepladsen Knock_U og MrHeramir med en abnormal storsejr på 14-1 over Kasper67dhg2...


Ovenstående resultater giver en samlet slutstilling, der ser således ud:



Toppen var tæt næsten til det sidste og som det ses, var der blot fem point blandt nummer to og nummer seks. M3ldgaard91 blæste igennem denne sæson med flest scorede mål, mens Kasper67dhg2 og Knock_U skal arbejde lidt med taktikken inden Sæson 3. Jeg selv er tilfreds med en tredjeplads, men er ved at være træt af at Frittix FC tager pladsen over mig i sidste spillerunde!


De fleste deltagere glæder sig til at komme i gang igen på mandag i Sæson 3 og hvis nogen skulle være interesserede i at deltage, så tag fat i mig eller GGKnudsen - der er fortsat mulighed for deltagelse, hvis I vil være med til en virkelig hyggelig omgang online FM21. Alternativt bliver det hele streamet, så hvis I blot har lyst til at være med på en kigger, er det ind på www.twitch.tv/ggknudsen på mandag klokken 19.30, hvor jeg skal forsøge at kravle helt til tops i GG Ligaen!

VI SES PÅ MANDAG!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
GG Ligaen - draftliga S2 - KÅRINGER
« Svar #25: 17 Maj 2021, 10:59 »

HÆNGEPARTI SÆSON 2 - KÅRINGER!

Dette er sidste indlæg i sæson 2 inden sæson 3 skulle have startet i aften, men...
sæson 3 er desværre udsat til efter sommerferien, grundet renoveringsarbejde hos vært og stifter.

I skal selvfølgelig ikke snydes for kåringerne lig sidste sæson, så dem vil jeg gennemgå herunder, samt lidt udvalgte statistikker.



Der er en masse statistikker at tage udgangspunkt i, men jeg har valgt nogle få titler, og har man et ønske om at se hvem der spillede hvordan, har jeg indsat forskellige statistikker nederst i opslaget.

Sæsonens spiller - Der var aldrig tvivl om at én spiller havde spillet langt over hvad alle andre kunne præstere, og endda overgik sidste års vinder med en gennemsnitsvurderin g på 7,99 (Lukaku havde 7,93). Turneringens bedste og vigtigste spiller er Lionel Messi, som udover den højeste rating også scorede flest mål (19 mål i alt). Efter Messi var det mere jævnt men Jamie Vardy scorede 18 mål og havde den næstbedste rating på 7,56 og blev derfor nummer to.

Sæsonens bølle - Her var et par spillere med langt hen af vejen, men i den sidste ende blev det Trent Alexander-Arnold med 9 gule kort, skarpt forfulgt af Juan Cuadrado med 8. Værd at nævne er også at jeg selv havde to af de fem øverste på listen over gule kort. Der blev uddelt fem røde kort, men ingen til nogen i gule kort-top fem.

Sæsonens manager - Som ny manager til denne sæson er det flot at rende med titlen som bedste manager, men det er fuldt fortjent efter ligasejr, flest mål scoret, og sikring af ligaen i god tid inden den sidste spillerunde - M3ldgaard91 skal selvfølgelig vinde denne titel. Kigger man på de enkelte dage, vil jeg fordele det således:
Første spilledag vandt PappaSax, han lå godt nok toer men kun på målscore. Efter hans forfærdelige sæson 1, er det rigtig godt gået at komme tilbage og ligge helt i top efter syv spillede kampe!
Anden spilledag vandt M3ldgaard91, da han i de næste fem spillede kampe som eneste hold gik ubesejret igennem.
Tredje spilledag vandt Frittix FC, hvor det var hans dag til at gå ubesejret igennem, denne gang seks kampe. Det betød at han gik fra en fjerdeplads, til hans endelige placering som nummer 2.

Sæsonens hold
Der stilles op i en standard 4-2-3-1 bred, da det var den opstilling jeg brugte i sæson 1.
M: Sergio Romero
HB: Trent Alexander-Arnold (anden sæson i træk)
CB: Jules Koundé
CB: Virgil Van Dijk
VB: Alex Telles (anden sæson i træk)
CM: James Ward-Prowse (anden sæson i træk)
CM: Sergei Milinkovic-Savic
OMH: Bernardo Silva
OMC: Lionel Messi
OMV: Victor Osimhen
AC: Jamie Vardy

Sæsonens flop - dette er den sure at give, fordi det er oftest fra et af de hold der har klaret sig værst, og denne gang er ingen undtagelse. Jeg har valgt (og jeg er sikker på Kasper er enig) at denne titel skal gå til hans centrale midtbanespiller. Med et gennemsnit på sørgelige 6,41 efter 13(3) kampe, MÅ denne gå til - Saul..



Diverse screenshots:










Nu er der så bare at vente på at GGKnudsen er færdig med at sætte gipsvægge op - jeg ved at de fleste deltagere glæder sig til at komme i gang igen, så nu er der blot at sige god dag, og så håber jeg og de andre deltagere, at I har lyst til at kigge med når engang GG LIGAEN Sæson 3 ruller!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010