home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64590 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #165: 11 Okt 2021, 19:51 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 1. PLADS


Vi lagde hårdt fra start i denne sæson, da bestyrelsen, kort efter sidste opdatering, valgte at træde igennem og få bygget det nye stadion. Det snuppede lige 38-39 mio. kroner ud af de ca. 43 mio. kroner, der var på kontoen efter sidste sæson. Så budgettet var minimalt ind til denne sæson.

Dog fik jeg stadig hentet hele 10 nye spillere til klubben. Det sendte godt nok budgettet i underskud, men så skulle bestyrelsen ikke have givet mig et transferbudget på +25 mio. kroner, inden de valgte at bygge stadion. Heriblandt tre unge talenter, der endte med at blive kernespillere for os i denne sæson. En ung WBV fra FC Nordsjælland for 5,25 mio. kroner, en central forsvarsspiller for 6 mio. kroner fra Paraguay, og en sydamerikansk midtbanespiller til 4,5 mio. kroner. Alle tre forventer jeg sælger for +50 mio. kroner på sigt, hvis ikke mere.

De tre bar store dele af ansvaret for, at det svenske mesterskab endte i Sollefteå GIF i denne sæson. Med fire point ned til Malmø FF snuppede vi mesterskabet. Og efter vi havde sat os på førstepladsen med 7-8 runder tilbage, mistede vi den ikke igen på et eneste tidspunkt. Vi tabte ikke tråden i slutspurten, og vi dummede os ikke og smed det hele væk i løbet af de sidste par runder. Mesterskabet giver os forhåbentlig det helt rette spark op i omdømme, så vi kan begynde at sælge spillere for større beløb og være med fast i Europa hvert år.

Apropos Europa, så endte vi med at kvalificere os til gruppespillet i Europa League. Vi havde muligheden for Champions League bold, men i sidste kvalrunde måtte vi se os slået ned i Europa League af Celtic med samlet 2-3 i de to opgør. Det var dog trods alt stadig et europæisk gruppespil, der i den grad også er med til at gøre noget godt for vores omdømme og for spillernes værdi.

I gruppespillet røg vi ind i AC Milan, Dynamo Kiev og græske PAOK. Og det var kun italienerne, der rigtig kunne få os ned med nakken. Vi har netop overstået gruppespillet (spiller jo efter den svenske kalender), og vi ender á point med AC Milan, begge med 13. Dog snupper Milan førstepladsen, da de er bedre indbyrdes. Derfor er vi stadig med i europæisk bold efter vinterpausen, men resultatet af det run kommer først med i næste opdatering, da vi lige nu har december måned.

Vores hold spillede så godt i sidste sæson, så jeg nænnede ikke at sælge en eneste spiller i løbet af sæsonen. Selvom der løbende var interesse, blandt andet for de tre stjerneskud jeg tidligere har omtalt i denne opdatering, var det rigtige bud der aldrig. Klubber som Fiorentina og Bayern bød et par gange, men vi kom aldrig rigtig over 10-12 mio. kroner, så det blev et nej tak på hvert eneste bud. Der er heller ingen af mine lottokuponer, der er blevet solgt i denne sæson. Dog er den ene steget til en værdi på 65 mio. kroner i Real Madrid. Han er udlejet lige nu til Paris FC, så forhåbentlig kan det være, at franskmændene smider en stor sum efter ham til næste sommer.

Det gode efterår med de mange europæiske sejre giver os en konto på 41,6 mio. kroner. Næsten samme resultat som sidste efterår. Det nye stadion skulle gerne stå klar her ved slutningen af året, så fra næste sæson begynder der forhåbentlig at komme lidt flere penge i kassen ved hver hjemmekamp.

I de europæiske kampe har vi lånt et andet stadion (heldigvis), så der oven i præmiepengene er trillet 2-3 mio. kroner ind efter hver kamp på entréindtægter. Det håber jeg snart, at vi kan gøre på vores eget stadion.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 2. plads i ligaen. Exit i semifinalen i pokalen og i EL 3. kvalrunde.

Stalybridge Celtic
10. plads i Championship. 2. runde i Carabao Cup og 4. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Oprykning via en 3. plads i Segunda. 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 12. plads i ligaen og dermed nedrykning til Ladbrokes Championship for første gang siden mit exit. Exit i semifinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer et i nedrykningsgruppe B efter en 8. plads i indledende. Exit i kvartfinalen i pokalen.






EFTERÅR, 2082
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #166: 14 Okt 2021, 09:27 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 1. PLADS


Hvis vi starter med det europæiske run i sidste sæson, så sluttede slutspillet før, det næsten var begyndt. Vi røg ind i Newcastle i 1. knockoutrunde i EL, og det blev til et samlet nederlag på 3-4. Så desværre ikke den helt store overraskelse i vores første sæson i Europa.

Denne sæson er til gengæld gået fremragende. Vi endte igen med at løbe med guldet i Allesvenskan, og i Europa fik i år mulighed for at spille Champions League gruppespil. Vi skulle ikke engang spille kval-kampe, da 1. pladsen i ligaen sidste år åbenbart gav direkte adgang til grupperne.

Og selvom det på papiret var en svær gruppe med Atl. Madrid, Anderlecht og Roma, endte vi faktisk med at gå videre fra gruppen. Vi slog alle modstandere mindst en enkelt gang, og det gav os nok point til en 2. plads i gruppen og dermed avancement til Champions League slutspillet til foråret.

Det har også lunet gevaldigt i kassen, at vi har været med i Champions League. Godt 150 mio. kroner for deltagelse, samt yderligere 10-11 mio. kroner for hver sejr indtil videre. Men det er nu årets transfers, der har fået banken til at eksplodere i denne sæson og sendt os op på den anden side af 500 mio. kroner.

Vi har solgt i alt fire spillere til en samlet værdi af 460 mio. kroner. Det første salg var af vores højt elskede målmand, som jeg nødigt ville gå af med. Og slet ikke for den pris, det skete til. 34 mio. kroner lød hans lave frikøbsklausul på, og da jeg ikke kunne få ham til at underskrive en ny kontrakt, måtte han vinke farvel til Norge og drage til Wolfsburg i stedet.

Herefter fulgte tre transfers, der kun blev større og større. Først salget af et stort angrebstalent, jeg selv havde hentet fra Senegal for 70.000 kroner for tre år siden. Han røg til Atletico Madrid for 95 mio. kroner + 50% af næste transfer. Herefter var det også tid til at sige farvel til min dygtige, unge WBV - en dansker købt i FC Nordsjælland for 5,25 mio. kroner for to sæsoner siden. Han blev sendt til Stoke for 130 mio. kroner + 50% af næste transfer. Og sidst, men ikke mindst, min midtbanegeneral hentet i Colombia for 4,5 mio. kroner, der endte i en decideret budkrig. Både City og Tottenham var klar til at hente ham, men Manchester United kom indenom i sidste øjeblik og smed 200 mio. kroner + 50% af næste transfer + 12 måneders tilbageleje for ham. Så jeg kunne sætte 200 mio. kroner på kontoen, og jeg kan stadig nyde godt af ham i truppen i et halvt år endnu.

Det giver os et regnskab her efter sæsonens sidste kamp på 571 mio. kroner. Over halvvejs mod målet på milliarden. Dog tvivler jeg på, at næste transfervindue bliver lige så eksplosivt, da det var vores A+ materiale, de andre klubber rendte med i sommervinduet. Men måske kan det lade sig gøre at nå milliarden til sommer med CHL millioner + et par transfers. Nu må vi se.

Lige nu er der fokus på Champions League om tre måneder, hvor vi er klar til 1. knockoutrunde.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i ligaen. Vinder af pokalturneringen med 1-0 over Start. Exit i 1. knockoutrunde i Europa League mod Motherwell.

Stalybridge Celtic
8. plads i Championship. 2. runde i Carabao Cup og 6. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Endnu en nedrykning, denne gang som nummer 18. Et rent elevatorhold efterhånden. 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
1. plads i Ladbrokes Championship og dermed direkte oprykning til den bedste række igen. Exit i kvartfinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer to i nedrykningsgruppe B efter en 8. plads i indledende. Exit i 2. runde i pokalen.






EFTERÅR, 2083
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #167: 15 Okt 2021, 09:23 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 1. PLADS


Endnu en forrygende sæson i det svenske. Vi ender med titlen i Allesvenskan, tager for første gang trofæet i pokalturneringen, og så får vi kamp til stregen i Champions League gruppespillet.

Først og fremmest klarede vi det sublimt i ligaen igen i år. Flere gange vinder vi med +5 mål, og vi er endda helt oppe på en 10-1 sejr over BK Häcken i en ligakamp. Det havde også den betydning, at vi endte med at sætte rekord for både antallet af sejre og point i en Allesvenskan sæson. Det ser bundsolidt ud for vores mandskab i den hjemlige turnering.

I pokalturneringen er vi for første gang også med helt fremme i finalen. Vi slår Hammarby 6-1 i kvartfinalen, hvorefter Sollentuna FK bliver sendt hjem med 4-2 i semifinalen. I finalen står Djurgården IF for skud, og de får heller ikke et ben til jorden. 4-1 ender finalen, og vi kan for første gang i min tid i klubben løfte trofæet i pokalturneringen.

For at følge op på sidste sæsons europæiske slutspil, løb vi ind i Arsenal i 1. knockoutrunde, og det blev en solid rundbarbering til os. 2-4 og 1-4 i de to kampe, og så var vi ellers ude af Champions League.

I denne sæsons Champions League er Arsenal igen en modstander. Vi ender i en gruppe med Barcelona, Arsenal og Celtic, og sjovt nok er det kun sidstnævnte, vi ikke kan slå i løbet af de seks kampe. Det ender i en tæt spurt, og i sidste runde kan alle stadig gå videre. Vi trækker sorteper og taber mod Celtic i sidste kamp, hvilket efterlader os på en 4. plads og helt ude af europæisk i denne sæson.

På transferfronten er der kun et enkelt interessant salg i denne sæson. Et ungt forsvarstalent er ikke interesseret i at forlænge sin kontrakt hos os, og derfor bliver jeg nødt til at sælge ham, inden kontrakten udløber. Det blev til 105 mio. kroner fra Wolfsburg + 50% af næste transfer. Og det er sådan set det eneste vigtige salg, vi har i denne sæson. Dertil blev truppen forstærket for 67,5 mio. kroner, bl.a. med en vanvittig giftig angriber fra rumænske FCSB for klubrekorden på 39 mio. kroner. Han skal minimum koste 200 mio. kroner, hvis han skal væk igen.

Det efterlader os med en saldo på 534 mio. kroner efter denne sæson. Og efter skat er vi nok nede på 400-450 mio. kroner om et par uger.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Med et point ned til nummer to fra Rosenborg, løber Brumunddal med trofæet. Exit i 4. runde i pokalen og i 1. knockoutrunde i EL.

Stalybridge Celtic
21. plads i Championship og kun en plads fra nedrykning. 4. runde i Carabao Cup og 4. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 3. plads i Segunda Division, men ikke succes i oprykningsspillet. Derfor endnu en sæson i Segunda. 5. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
Tilbage i top 6 med en 5. plads. Exit i kvartfinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer to i nedrykningsgruppe B efter en 9. plads i indledende. Exit i 3. runde i pokalen.






EFTERÅR, 2084
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #168: 16 Okt 2021, 14:01 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 1.010.638.233 KR.



På to transfervinduer har vi stort set formået at fordoble vores balance i klubben. Vores spillere har været brandvarme på det europæiske marked, og med fire salg på +100 mio. kroner er vi nu havnet i en situation, hvor klubbens bankkonto har rundet 1 milliard kroner. Derfor er det også nu på tide, at jeg trækker mig fra Sollefteå GIF og sætter flueben ud for Sverige.

I spillet er vi i juli måned 2085, og vi har netop krydset grænset til milliarden med det første sommersalg på +100 mio. kroner. Lige om lidt venter yderligere 100 mio. kroner for deltagelse i Champions League, så indtægten stopper ikke her for klubben. Vi er halvvejs i den svenske sæson, og vi er gået på sommerferie på en 1. plads, ni point foran Malmø FF. Vi har vundet pokalturneringen i sikker stil, hvor det i finalen blev til en 2-0 sejr over IF Elfsborg. Derudover er vi ubesejret i sæsonen indtil videre, og vi har kun tabt point i en enkelt kamp, som blev uafgjort mod Malmø.

Som sagt var det fire transfers - tre i januar og et enkelt her i juli - der sendte os på den anden side af milliarden. Først blev en ung defensiv midtbanespiller fra Elfenbenskysten solgt til PSG for 130 mio. kroner. Han var købt for 3 mio. kroner. Derefter fulgte klubbens næsthøjeste salg nogensinde på 190 mio. kroner. Det var min colombianske WBV, købt for 4,75 mio. kroner i Deportivo Cali. Og sidst i januar røg endnu en central midtbanespiller for 110 mio. kroner til Tottenham, købt for 6 mio. kroner i colombianske Junior. Juli-salget var af denne sæsons topscorer, en 19-årig ivorianer købt for 2 mio. kroner, som vi sendte til Newcastle for 150 mio. kroner.

Jeg har stadig fire lande tilbage at erobre i denne omgang. Frankrig, Tyskland, Belgien og Italien. Lad os se, hvor sommeren 2085 tager os hen.




SOMMER, 2085
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #169: 16 Okt 2021, 14:24 »

Lækkert at kunne krydse Sverige af, selvfølgelig bliver det nemmere når man laver så gode handler Wink håber på Frankrig eller Belgien næste gang, selvom tyskland nok ville blive den nemmeste at krydse af med deres høje præmiepenge (i hvertfald i Bundesliga 1)
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #170: 25 Nov 2021, 23:46 »



ITALIEN, SERIE C/A - CREMONESE - 2. PLADS


Kort efter min opsigelse hos Sollefteå GIF, landede der et spændende jobtilbud i min indbakke fra den dårligste italienske række. Cremonese havde brug for min hjælp efter rigtig mange år i Serie C, og jeg var klar til at få sat flueben ud fra støvlelandet. Jeg fik skrevet under og satte kurs mod Lombardiet.

Med et underskud på over 5 mio. kroner, var der ikke mange penge at gøre godt med. Jeg fik hentet et par forstærkninger på fri transfer og to centrale forsvarsspillere på leje fra hhv. Fiorentina og AC Milan. Derudover fik jeg i løbet af sæsonen solgt tre spillere for i alt 500.000 kroner.

Jeg har aldrig rigtig gjort mig så meget i de lavere italienske rækker, så jeg var ikke helt sikker på det ligasystem, jeg gik ind til. Jeg fandt ud af, at øverste hold rykker direkte op, mens 9(!) hold går videre til playoff om at rykke op i et slutspil med de øvrige Serie C rækker. Jo bedre du er placeret i rækken, desto senere træder du ind i playoff.

Hurtigt får AlbinoLeffe lagt sig i front i rækken, men vi får lige så hurtigt sat os tungt på 2. pladsen i rækken. Den holder vi gennem stort set hele sæsonen, og selvom AlbinoLeffe har ligget sikkert i spidsen i store dele af sæsonen, hæler vi ind på dem mod slutningen. Med det rette resultat står vi i en situation før sidste spillerunde, hvor vi kan overtage førstepladsen, hvis vi vinder, og de taber. Det sker desværre ikke, da begge hold spiller uafgjort, og vi må derfor tage til takke med 2. pladsen i Serie C/A i min første sæson i klubben.

I playoff er der 1. runde, 2. runde, 3. runde, kvartfinale, semifinale og finale. Vi træder ind i kvartfinalen med vores 2. plads. Her skal vi i første omgang møde Avellino, nr. 4 fra Serie C/C. Efter et nederlag på 2-3 ude i første kamp, vender vi resultatet til vores fordel i returopgøret med en sikker sejr på 4-0 hjemme.

I semifinalen står Messina for skud. Klubben endte som nummer to i Serie C/C, men de giver os endnu mindre modstand end Avellino. 4-1 og 1-1 bliver de to kampe, og vi er klar til en finale mod Pavia, nummer tre fra vores egen række. I løbet af sæsonen vandt vi 2-0 og spillede 3-3 mod dem, så vi havde fordelen inden kampen. På neutral grund ender vi også med at trække det længste strå med en 3-1 sejr, og vi sikrer os dermed oprykning til Serie B. En oprykning mere, og vi er allerede oppe at lege med de store drenge i Serie A.

Jeg er lidt irriteret over klubikon reglerne for udtagelse af spillere. Jeg elsker, når der bare er frihed til at bruge de spillere, man har lyst til. Men mon ikke, at vi får det til at fungere i det her italienske ligasystem. Der venter os en lang sæson med minimum 42 kampe i ligaen, og med potentielle fire hold der kan rykke ned, er vi nødt til at være med i hver eneste kamp for at sikre os overlevelse mod klubber som bl.a. Napoli, Chievo og Verona.

Klubkassen bløder, og vi har lige nu er underskud på 5,4 mio. kroner. Det betyder endnu engang fri transfers og lejespillere i næste sæson. Vi har Roma som samarbejdsklub, så forhåbentlig kan de være behjælpelige med et par friske spillere, der kan gavne truppen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Fire point ned til Strømsgodset på 2. pladsen. Brumunddal løber igen med guldet. 4. runde i pokalen, exit i CHL gruppespillet.

Stalybridge Celtic
12. plads i Championship. 1. og 4. runde i hhv. Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Med en 6. plads i ligaen var klubben klar til playoff om en plads i La Liga. Men med exit i semifinalen mod Granada, blev det ikke til en oprykning for min tidligere klub. Exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 9. plads i ligaen. 4. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer tre i nedrykningsgruppe B efter en 12. plads i indledende. Sikrer sig overlevelse efter sejr i slutspilsfinale mod HB Køge. Exit i kvartfinalen mod AC Horsens i pokalen.

Sollefteå GIF
Min første sæson væk fra klubben gik strålende for Sollefteå GIF. Med 15 point ned til Malmø blev de sikkert mestre, og de tog også guldet i pokalturneringen med 2-0 over Elfsborg. Exit i CHL gruppespillet.






SOMMER, 2086
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #171: 26 Nov 2021, 12:16 »

puha, den må vel næsten tælle som den sværeste  udfordring den her, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med klubikon regel i italiensk fodbold?
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #172: 26 Nov 2021, 23:13 »

puha, den må vel næsten tælle som den sværeste  udfordring den her, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med klubikon regel i italiensk fodbold?

Det her
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #173: 29 Nov 2021, 18:26 »



ITALIEN, SERIE B - CREMONESE - 1. PLADS


Tæppefald for Serie B. Vi smadrede alt og alle, der stod i vores vej, og vi endte endda med at komme hele vejen til semifinalen i den italienske pokalturnering. I Serie B var vi to point fra at sætte rekord for flest point i ligaens historie, og havde det ikke været for et nederlag i sidste runde mod Novara, havde vi taget den rekord.

Hele 97 point fordelt ud på 31 sejre, 4 uafgjorte og 7 nederlag blev det til i vores første og forhåbentligt sidste sæson i Serie B. Selvom modstanderne blandt andet hed Napoli, Udinese og Lazio, var vi ikke til at skyde igennem. 133 mål og kun 49 indkasseret gjorde os til det mest farlige hold og det 3. bedste defensive mandskab.

Der er dog en hage ved det hele. I stort set hele sæsonen, med mindre skader gjorde det umuligt, bestod min startopstilling af lejede spillere fra øvrige italienske klubber. Det skete på baggrund af den økonomi, vi gik ind til sæsonen med, som ikke var noget værd. Men qua vores placering i Serie B, havde vi et fint nok omdømme til at tiltrække gode unge spillere til os, og det benytte jeg mig af - i høj grad. Det gav så også pote, men vi står så også i en situation, hvor vi skal genopbygge hele holdet til næste sæson, alt afhængig hvor mange lejesvende jeg vil bruge i Serie A, indtil banken tillader os at hente gode nok spillere ind.

Der er dog kommet lidt penge i kassen undervejs i sæsonen. Kontoen lyder på 44,3 mio. kroner nu, hvor ca. halvdelen er kommet fra tv-penge, og resten er præmiepenge for pokalturneringen og vores førsteplads i ligaen, der i sig selv gav ca. 17 mio. kroner.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
På førstepladsen med to point ned til Rosenborg. Kvartfinale i pokalen og exit i 2. knockoutrunde i EL.

Stalybridge Celtic
En 5. plads i Championship og dermed adgang til playoff om en plads i Premier League. Desværre exit i finalen mod Hull. 2. runde og 4. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 5. plads i Segunda Division og adgang til playoff, hvor det dog blev til exit i semifinalen. Exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 7. plads og lige uden for top 6. Exit i pokalen i kvartfinalen til Ayr.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer tre i nedrykningsgruppe A efter en 10. plads i indledende. Sikrer sig overlevelse efter sejr i Superliga/1. Division playoff kamp mod Hobro. Exit i 2. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
Endnu engang guldmedaljer til Sollefteå. Dog ud på røv og albuer i CHL gruppen og tabte i semifinalen i pokalturneringen.






SOMMER, 2087
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #174: 01 Dec 2021, 13:22 »

det er da altid noget og ser de sorte tal på bundlinjen nu Smiley
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #175: 01 Dec 2021, 19:24 »

det er da altid noget og ser de sorte tal på bundlinjen nu Smiley

Jep. Det er rart med nogle gode tv-penge og præmiepenge i den næstbedste række  Wink
Logged


Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #176: 02 Dec 2021, 06:45 »



ITALIEN, SERIE B - CREMONESE - 1. PLADS


Tæppefald for Serie B. Vi smadrede alt og alle, der stod i vores vej, og vi endte endda med at komme hele vejen til semifinalen i den italienske pokalturnering. I Serie B var vi to point fra at sætte rekord for flest point i ligaens historie, og havde det ikke været for et nederlag i sidste runde mod Novara, havde vi taget den rekord.

Hele 97 point fordelt ud på 31 sejre, 4 uafgjorte og 7 nederlag blev det til i vores første og forhåbentligt sidste sæson i Serie B. Selvom modstanderne blandt andet hed Napoli, Udinese og Lazio, var vi ikke til at skyde igennem. 133 mål og kun 49 indkasseret gjorde os til det mest farlige hold og det 3. bedste defensive mandskab.

Der er dog en hage ved det hele. I stort set hele sæsonen, med mindre skader gjorde det umuligt, bestod min startopstilling af lejede spillere fra øvrige italienske klubber. Det skete på baggrund af den økonomi, vi gik ind til sæsonen med, som ikke var noget værd. Men qua vores placering i Serie B, havde vi et fint nok omdømme til at tiltrække gode unge spillere til os, og det benytte jeg mig af - i høj grad. Det gav så også pote, men vi står så også i en situation, hvor vi skal genopbygge hele holdet til næste sæson, alt afhængig hvor mange lejesvende jeg vil bruge i Serie A, indtil banken tillader os at hente gode nok spillere ind.

Der er dog kommet lidt penge i kassen undervejs i sæsonen. Kontoen lyder på 44,3 mio. kroner nu, hvor ca. halvdelen er kommet fra tv-penge, og resten er præmiepenge for pokalturneringen og vores førsteplads i ligaen, der i sig selv gav ca. 17 mio. kroner.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
På førstepladsen med to point ned til Rosenborg. Kvartfinale i pokalen og exit i 2. knockoutrunde i EL.

Stalybridge Celtic
En 5. plads i Championship og dermed adgang til playoff om en plads i Premier League. Desværre exit i finalen mod Hull. 2. runde og 4. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 5. plads i Segunda Division og adgang til playoff, hvor det dog blev til exit i semifinalen. Exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 7. plads og lige uden for top 6. Exit i pokalen i kvartfinalen til Ayr.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer tre i nedrykningsgruppe A efter en 10. plads i indledende. Sikrer sig overlevelse efter sejr i Superliga/1. Division playoff kamp mod Hobro. Exit i 2. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
Endnu engang guldmedaljer til Sollefteå. Dog ud på røv og albuer i CHL gruppen og tabte i semifinalen i pokalturneringen.






SOMMER, 2087


Rigtig flot sæson. Hvilken vej går de kommende sæsoner ? Smiley
Logged

fckbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #177: 06 Dec 2021, 14:43 »

Det er virkelig spændende at følge din rejse Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #178: 06 Dec 2021, 19:52 »



ITALIEN, SERIE A - CREMONESE - 7. PLADS


Vores første sæson i Serie A gik helt fantastisk. Vi slutter af på en 7. plads, kun to point fra en europæisk plads. Den ville vi naturligvis gerne have haft, men jeg kan sagtens leve med en 7. plads uden euro-pladser i første sæson. Så må vi gå efter Europa i næste sæson.

At vi ender helt deroppe skyldes vores fantastiske angreb. Vi ender med at være rækkens næstbedst scorende hold. Til gengæld sætter vi også rekord for Serie A for flest indkasserede mål. Så vi er hamrende farlige i front, men nede bagi spiller vi stadig som et Serie B eller C hold. Der må forstærkninger til i løbet af sommeren.

Og apropos forstærkninger, ender vi også med at hente hele 19 spillere i denne sæson, hvor vi køber spillere for i alt 29 mio. kroner. Vi sælger for 0 kroner. 6 spillere er lejesvende, 6 spillere er på fri, og resten kommer til for små beløb på 1-5 mio. kroner. Den dyreste spiller er en angriber, som vi henter i januar i Bucarest for 16 mio. kroner. En 19-årig rumæner, der kommer til at bombe mål ind for os de næste par sæsoner. Han var for god til at sige nej til, selvom han blev vores rekordindkøb.

Vores topscorer bliver en 25-årig italiener, som vi havde på leje sidste år, hvor han scorede 38 mål i Serie B. I denne sæson ville han væk fra Cesena, og vi hentede ham for 4,75 mio. kroner. Han scorede 33 mål i denne sæson.

I pokalen kom vi til 1. runde, efter at vi havde spillet kval-kampe for at nå dertil. Vi trak dog desværre Inter, og selvom vi gav dem kamp til stregen, røg vi ud efter straffespark. Igennem sæsonen havde vi nogle fantastiske sejre (6-0 mod Bologna, 6-3 mod Brescia, 5-1 mod Atalanta, 5-0 mod Torino), men også nogle smertelige nederlag som fx 1-5 mod Roma, 1-6 mod Juventus og det samme mod Inter. Så der er stadig klasseforskel på os og toppen af Serie A, men vi kan spille ret godt med mod midterholdene.

Der er røget gode tv-penge og præmiepenge ind i løbet af sæsonen, så lige nu er vi på 94 mio. kroner. Der skal dog investeres en god sum penge i løbet af sommeren, hvis de rette spillere byder sig, da vi meget gerne skal i Europa efter næste sæson.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Efter et par guldmedaljer blev det i denne sæson til en 2. plads. Semifinale i pokalen og exit i CHL gruppen med en målscore på 1-18.

Stalybridge Celtic
En 9. plads i Championship. 2. runde og 4. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
15. plads i Segunda Division. 3. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
Tilbage i top 6 med en 6. plads. 4. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 2 i nedrykningsgruppe B efter en 9. plads i indledende. Ender med sølvmedaljer i pokalen efter nederlag til OB i finalen.

Sollefteå GIF
En sikker 1. plads i ligaen. Sølv i pokalen, exit i CHL gruppespillet.





SOMMER, 2088
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #179: 09 Dec 2021, 23:52 »



ITALIEN, SERIE A - CREMONESE - 3. PLADS


Så kom vi til vejs ende i endnu en sæson i Italien. Og det blev en rigtig god en af slagsen. Det virker som om, at jeg har fået læsset det rigtige brændstof på denne maskine, da vi bare forbedrer os år efter år.

Vi fik dog lidt af en overraskelse op til denne sæson. Sidste år endte vi lige uden for de europæiske pladser, men kort efter sidste update, fik jeg besked om, at Inter havde problemer med økonomien, og derfor fik de ikke deres europæiske plads. Den næste i rækken til at få en var sjovt nok os, og derfor var vi altså med i kvalifikationen til Europa League helt uventet i denne sæson.

Vi skulle dog lige over et par bump på vejen for at være med i et europæisk gruppespil. Først mødte vi lilleputterne Differdange fra Luxembourg. Med 11-0 ude og 11-0 hjemme kunne det jo ikke blive en bedre start i Europa for os. Så kom der lidt dansk islæt i form af OB, der trods alt gav os lidt mere modstand. Men vi formåede dog stadig at vinde hhv. 3-1 og 4-2, og så var det ellers spanske Vallecano, der skulle prøve at fratage os pladsen i et europæisk gruppespil. Men med 4-0 i første kamp var den så godt som lukket, og vi satte det sidste søm i kisten med 2-1 i returkampen og bookede dermed billetter til Europa League grupperne.

Mod Standard Liege, Motherwell og Rapid Wien blev det til en stensikker førsteplads i gruppen. I 1. knockoutrunde fik vi også franske Rennes ned med nakken med samlet 7-2, og så skulle vi ud i en gyser mod Wolfsburg. Efter et nederlag på 3-0 i første kamp, nåede vi faktisk at komme tæt på et godt resultat i returopgøret med 2-0. Men mere blev det aldrig til, og vores første run i Europa League sluttede i 2. knockoutrunde.

I pokalturneringen var vi også kommet for at danse i år. Reggina blev sendt ud i første runde, Perugia sparkede vi hjem med 6-0 i kvartfinalen, og så skulle vi møde Roma i to kampe i semifinalen. Med et 1-2 nederlag i Rom i første opgør, kunne Roma desværre klare sig fint med det 2-2 resultat, de fik hos os. Så ingen finale, men stadig et ganske fint resultat for os i pokalturneringen.

Og endelig i ligaen skulle vi også tages seriøst i denne sæson. Inter var suveræne med 91 point og nappede 1. pladsen, men Roma kunne vi rent faktisk godt nå på 2. pladsen i løbet af de sidste par runder. Vi nåede dog ikke andet end lige at ånde dem i nakken, og efter 38 runder og 72 point kunne vi glæde os over bronzemedaljerne og en plads i Champions League i næste sæson.

Min absolutte topscorer i denne sæson blev 20-årige Andrei Rus fra Rumænien. Selvom han i sidste sæson sprængte banken med en pris på 16 millioner kroner, betyder det alligevel ikke noget, når han scorer 59 mål på en sæson.

På transferfronten brugte jeg stort set alle pengene på unge talenter, der på sigt kan skydes af for en god sjat penge forhåbentlig. Herunder bl.a. en ung forsvarsspiller fra Brøndby, som jeg forventer mig meget af, og som på trods af sine 16 år fik lov til at spille samtlige kampe i denne sæson. Jeg brugte i alt 60 millioner kroner på 10 spillere, og solgte igen for 0 kroner. Måske ser vi det første rigtige salg i dette transfervindue, hvis det rette bud kommer. Mange af spillerne har i hvert fald formået at gøre opmærksomme på sig selv.

Med præmiepenge fra ligaen og tv-penge fra Europa League er bankkontoen nu oppe på 247 mio. kroner. Så knap 25% i mål. Nu venter der Champions League penge på den anden side af sommeren, og måske kommer der et salg eller to, der forhåbenlig kan sende os mod de 4-500 mio. kroner efter næste sæson.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En skuffende 7. plads i den norske liga. Exit i CHL gruppespillet, og exit i 2. runde i pokalen.

Stalybridge Celtic
En 9. plads i Championship. 4. runde og 3. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
15. plads i Segunda Division. 2. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
For første gang kommer klubben i fare, da de qua en 11. plads skal spille nedrykningsfinale mod et hold fra den næstbedste række. Men efter straffespark i andet opgør mod Partick Thistle, gik det heldigvis godt, og min tidligere klub forbliver oppe.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 2 i nedrykningsgruppe B efter en 12. plads i indledende. Ender med at vinde slutspilskampen om europæiske pladser. Exit i 2. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
Malmø hentede inde på klubben i år, men Sollefteå kunne stadig kalde sig mestre med 3 point ned til forfølgerne. 6 nederlag i CHL gruppespillet og hurtigt exit. Tabte finalen i pokalturneringen mod Hammarby.





SOMMER, 2089
Logged


Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010