home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64580 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Milliardær
« : 07 Feb 2021, 17:03 »



Med penge kommer succes. Sådan plejer det i hvert fald at være i mine games i FM. Lige så snart der kommer kroner ind på kontoen, glider det hele lidt nemmere.

Mit mål i denne challenge er at forvandle 10 bundklubber i 10 forskellige lande til magtfaktorer i deres pågældende ligaer. Jeg starter med klubber i den laveste række i hvert land, og fører dem fra 0 kroner i balance til en balance på en milliard kroner.

Når det mål er nået, siger jeg jobbet op og starter forfra i et nyt land. Jeg regner med løbende at følge med i, hvordan det så ender med at gå de foregående klubber, jeg har været i, efter at de har fået sprøjtet en milliard ind på kontoen efter mit ophold der.

Jeg har ingen tidshorisont, og ingen mål om at klare det på X antal år. Det tager den tid, det tager, hvert eneste sted.

Jeg regner med at komme med opdateringer en gang om året, hvor jeg kigger på resultater, balancen og eventuelle stærke transfers, der har givet kroner i kassen.



  • Der spilles FM 2018, for det er den seneste version, jeg har fået købt.
  • Starter uden job med laveste omdømme.
  • Lande: Danmark, Belgien, England, Frankrig, Italien, Norge, Skotland, Spanien, Sverige, Tyskland

« Seneste Redigering: 07 Feb 2021, 17:17 af Erzael » Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #1: 07 Feb 2021, 17:18 »

Vild challenge  Cool - det bliver spændende at se om det kan lade sig gøre. Der skal nogle store stadions og sponsor indtægter til, eller en hel del champions league sejre  funny

Held & Lykke  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #2: 07 Feb 2021, 18:04 »

Vild challenge  Cool - det bliver spændende at se om det kan lade sig gøre. Der skal nogle store stadions og sponsor indtægter til, eller en hel del champions league sejre  funny

Held & Lykke  Thumbs Up

Tak  Smiley

Tror den hurtigste vej er CHL penge og unge talenter fra Østeuropa eller Sydamerika, der kan købes billigt og sælges videre for 10-100x prisen  Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #3: 07 Feb 2021, 21:01 »



NORGE - BRUMUNDDAL - 10. PLADS


Jeg gik på ferie med håbet om hurtigt at finde en klub fra den laveste række i et af de 10 lande, som ville have mig. En dag senere var der fem jobinterviews på bordet.

Jeg havde flere muligheder for at starte i klubber, der allerede lå i toppen af den laveste række, men jeg ville gerne helt ned og skrabe bunden. Derfor endte klubvalget med at blive Brumunddal fra den Norske 2. Division Gruppe 1. De lå næstsidst, da jeg overtog klubben med 15 kampe tilbage af programmet. Saldoen sagde godt 500.000 kroner i plus ved overtagelse, så det var ganske fint.

Efter et par frie transfers og en række lån, sluttede vi sæsonen af med noget af en gyser-afslutning. I de sidste to kampe havde vi hhv. rækkens nummer to og et, og vi kæmpede med to andre hold om ikke at ende under stregen. Det var møg tæt, men vi hentede fire point i de sidste to kampe, og det sikrede os overlevelsen.

Det kostede os godt og vel 200.000 kroner, så kontoen nu lyder på 290.000 kroner. Men i starten tager jeg ikke kontoen så tungt, da der heller ikke rigtig er mulighed for at lave nogle penge, før vi bliver professionelle og kan begynde at lege ordentligt med på transfermarkedet.

Jeg vil arbejde på at få en samarbejdsklub fra 1. Division eller Eliteserien, så vi kan leje os vej til 1. Division. Lønbudgettet har pt. et plus på 65.000 kroner om måneden, og med en gennemsnitsløn på 4-5.000 kroner, er der plads til at leje et par fine spillere på fuld løn.

Der er dog kun 26 kampe i sæsonen, så vi skal være monster effektive, hvis vi vil sætte os på en af de to øverste pladser. En plads med direkte oprykning, mens 2. pladsen kun giver kval kampe.



EFTERÅR, 2017
« Seneste Redigering: 07 Feb 2021, 21:21 af Erzael » Logged


ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #4: 07 Feb 2021, 21:04 »

Spændende, følger klart med, også selvom det er FM18.. Held og lykke..
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #5: 07 Feb 2021, 21:20 »

Spændende, følger klart med, også selvom det er FM18.. Held og lykke..

 Thumbs Up

Måske ender jeg en dag med at købe en nyere version   Grin
Logged


Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #6: 08 Feb 2021, 12:08 »

Det lyder som et interessant koncept, der også kommer til at tage en hel del timer. Jeg er spændt på at følge med Thumbs Up
Logged

Aldrig alene!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #7: 08 Feb 2021, 13:15 »



NORGE, 2. DIVSION - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


Nu er jeg virkelig glad for, at jeg endte med at klare frisag i sidste sæson. For i denne sæson rendte vi med det hele og snuppede en førsteplads.

Det skyldtes blandt andet, at vi fik et samarbejde med Rosenborg og kunne leje spillere kvit og frit derfra. Derudover begyndte mine spillere at vænne sig til den offensive taktik, og mine angribere begyndte rent faktisk at score mål.

En af de helt store overraskelser kom i pokalturneringen, hvor vi var med helt til kvartfinalen. I runden forinden havde vi trukket moderklubben Rosenborg på udebane, men de blev sendt ud med et vanvittigt 0-2. Den kamp alene kastede omkring 600.000 kroner i klubkassen pga. halvdelen af billetindtægterne fra de omkring 13.000 tilskuere.

Vi tabte så desværre i kvartfinalen, men rejsen i pokalturneringen sluttede med endnu en bonus på 2 mio. kroner. Så der er kommet lidt mere på bundlinjen siden sidst.

Nu gælder det en tur i 1. Division, og forhåbentlig kan vi snart tage springet til at blive professionelle. Jeg har et par fine unge talenter allerede, men på deltidskontrakter bliver de aldrig mange penge værd.

Efter sæsonen valgte bestyrelsen at investere i et nyt stadion. Det bliver til en udgift på knap 280.000 kroner om måneden, indtil de 32 millioner er betalt af, men forhåbentlig bliver det dækket af nye indtægter.

Balancen siger nu godt 3,6 mio. kroner, så det er klart en forbedring fra sidste sæson. Første mål herfra må være at få solgt en spiller for en million kroner.




EFTERÅR, 2018
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #8: 08 Feb 2021, 13:17 »

Det lyder som et interessant koncept, der også kommer til at tage en hel del timer. Jeg er spændt på at følge med Thumbs Up

Fedt  Thumbs Up
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #9: 08 Feb 2021, 15:16 »

Fed udfordring Erzael, jeg følger bestemt med Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #10: 08 Feb 2021, 15:41 »

Fed udfordring Erzael, jeg følger bestemt med Smiley

Cool  Thumbs Up
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #11: 08 Feb 2021, 21:34 »

Stærkt med nyt stadion - så kommer pengene snart rullende  Djævel
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #12: 08 Feb 2021, 23:03 »



NORGE, 1. DIVSION - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


Første sæson i 1. Division blev forhåbentlig også vores sidste. For vi smadrede hele molevitten og rykkede direkte op i Eliteserien i første hug.

Vi fik en super start på sæsonen og vandt den ene kamp efter den anden. Pokalturneringen røg vi ud i allerede i første runde, men det spillede ikke den store rolle, når vi lagde os solidt i front i ligaen stort set med det samme. En enkelt gang var vi nede på 2. pladsen, men ellers holdt vi hele Sandnes Ulf (fedt navn) bag os.

Med vores nye stadion begyndte vi også at få lidt billetindtægter i denne sæson, og vi fik løbende kapitalindsprøjtnin ger på omkring 1 million kroner af gangen, som gjorde vores økonomi rimelig solid. Vi ender sæsonen med en saldo på godt 7,7 millioner kroner.

4-5 ud af de 11 primære startere var lejet, så forhåbentlig kan vi klare os med endnu færre lejespillere i næste sæson, hvor det må være på tide at blive opgraderet til professionel status. Jeg tog et møde om det med bestyrelsen i starten af sæsonen, men de nægtede grundet for få finanser.

Det var et svært transfermarked i starten, men vi fandt jo åbenbart en god solid start 11'er, og uden de store skader holdt de os foran konkurrenterne i hele sæsonen. Forhåbentlig kan jeg fra næste sæson begynde at få lidt transferindtægter også.

Vores bomber blev en lejespiller fra Sarpsborg (Eliteserien), der scorede hele 23 mål. Med den næste spiller på 13 mål, var han altså altafgørende. Jeg vil gerne have ham til holdet permanent, men Sarpsborg ser ud til at vil holde på ham.

Endnu engang overraskede bestyrelsen mig efter sæsonen med nyheden om at stadion bliver udvidet. Denne gang med 1.500 pladser til i alt 5.500 pladser. Vi kan udvide til 10.000 pladser på det nuværende stadion, og det sker forhåbentlig inden for få sæsoner.





EFTERÅR, 2019
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #13: 09 Feb 2021, 07:59 »

Hold da op, det er virkelig en god start du har fået med to oprykninger i streg. Bliver spændende at se om du kan forsætte de gode takter i Eliteserien Smiley
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #14: 09 Feb 2021, 09:21 »

Flot sejrs stime, og du har virkelig taget konkurrenterne på sengen. Jeg spår at du får en flot midter placering i Elitedivisionen næste sæson. Hvordan ser præmiepengene ud i den bedste liga? Er der nogle af oliepengene som finder vej til fodboldverdenen?  Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010