home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 599 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Er siden helt død?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Er siden helt død?  (Læst 15032 gange)
Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #45: 01 Jun 2021, 13:51 »

Jeg synes egentlig det er ærgerligt at man insisterer på at blive ved med at komme med dette udsagn, i stedet for at bidrage til siden med noget materiale og skabe noget liv (gælder selvfølgelig ikke alle, men føler du dig truffet er det nok dig).

Jeg spiller selv ikke meget FM for tiden, så det er svært at bidrage på en side om FM. Jeg prøver dog stadig at hjælpe, hvis nogen stiller spørgsmål eller lignende herinde, til noget jeg ved noget om. Det kan både være teknisk, såsom her den ene dag hvor en bruger ikke vidste hvordan han skulle få grafik og database installeret, men også mere generelle ting omkring FM eller fodbold.

Med det sagt synes jeg ikke, der er noget galt i at komme med et udsagn, så længe man har noget at have det i. Det ville virke fjollet hvis vi bare sad flere sider i tråden og skrev diverse one liners omkring hvor død siden er uden noget grundlag for det. Det er bare sådan, at når nogle få mener det modsatte, ser jeg det som helt i orden, at begrunde hvorfor vi andre ser siden som død/inaktiv eller hvad man vil kalde det.

Vi ser jo specielt ved blogkonkurrencen et årligt højdepunkt på siden, men det gør stadig ikke, at folk har lyst til at fortsætte måneden efter. Og det er svært for et par stykker at holde en side i gang, og selv når de få prøver, bliver det meget hurtigt en væg man møder, fordi der er så lidt respons og andre der hopper med på vognen. Det er jo hele meningen med et forum, at man skal have en dialog og ikke monolog. En lille håndfuld personer som engagerer sig i siden og dens indhold kommer man langt med, men ikke i mål, hvis det ikke er nok til at inspirere endnu flere til at gøre det samme.

Som sagt tror jeg, som flere andre, at det skyldes formatet. Der er ikke mange danske internetforums, som er aktive, efter hvad jeg har set. Facebook, Reddit, YouTube og andre sociale medier har overtaget den del af internettet. Det betyder ikke at jeg ikke ser appellen i en side som FmFreaks. Det aktivitet der nu engang er, virker mere gennemtænkt og velskrevet end det man ser på førnævnte sider. Jeg har fx aldrig set en flot skrevet og opsat blog på FB. Der er måske nogen der opdaterer omkring hvordan deres save lige går, men det bliver aldrig dybere end det. Og nu snakker jeg ikke om YouTube videoer, for der er mange glimrende videoserier om FM, men nogle er bare mere til skrift.

Jeg foretrækker selv helt klart et organiseret format som FmFreaks fremfor en kæmpe rodekasse uden kategorier som eksempelvis Facebook, men det er desværre ikke sådan størstedelen af befolkningen har det længere.
« Seneste Redigering: 01 Jun 2021, 13:53 af Svartowiz » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #46: 01 Jun 2021, 15:00 »

Jamen i forhold til alt du skriver er vi da 100% enige - aktiviteten er lav, på trods af ønsket om en organiseret side fremfor "rodekassen". Jeg synes bare ikke det hjælper at blive ved med at påpege det igen og igen (jeg læser egentlig ikke noget nyt i dit indlæg, som ikke allerede er skrevet).

FEDT at du prøver at bidrage selvom du ikke spiller, FEDT at du stadig gerne vil læse med herinde, og derfor kan du heller ikke være en af dem jeg "henvendte" mig til i min kommentar. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010