home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 321 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Polakens hjørne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Polakens hjørne  (Læst 3591 gange)
Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Polakens hjørne
« : 23 Jan 2021, 18:07 »

Velkommen til mit lille “hjørne” her på siden. Jeg har senest fortalt om mit spil med AGF i den tilhørende tråd, men jeg er nu kommet til Bundesligaen - Og derfor synes jeg det giver mening at oprette en tråd om mine spil.

FC Augsburg henvendte sig ang. deres ledige stilling som manager. Det var en klub og udfordring jeg blev interesseret i, og derfor har jeg kvittet jobbet i Aarhus med Augsburg. Og det er noget af en opgave der venter.

Klubben ligger solidt plantet i bunden, og målsætningen for sæsonen er overlevelse.

Jeg har taget min taktik med fra AGF, men har ændret dele af den. Både i forhold til truppens spillere, men også ny inspiration. Vi skal være aggressive og ture angribe. Og det skulle taktikken gerne afspejle.

Vi er stadig en del af den tyske pokalturnering, men det bliver ikke en turnering vi kommer til at prioritere. Vi skal overleve i ligaen, og det har 1. prioritet.

Jeg har haft fokus på at rydde op i truppen, og derfor er der også røget et par spillere ud. De var fyld, og havde en for høj løn, som jeg hellere vil bruge andet steds.

Jeg har dog også været ude og handle ind til truppen, og få hentet spillere ind der passer bedre ind til taktikken.

Sydkoreanske Eom Won-Sang er blevet hentet til klubben for 7 mio. DKK. Han skal dække højrekanten. Jeg er meget tilfreds med dette indkøb, og er spændt på hvad han kan tilføre truppen.

Jesper Lindstrøm er også kommet ind, dog på en lejeaftale fra AC Milan, med en købsoption på 35 mio DKK. Han skal agere back-up til de offensive pladser.

Dertil er ivorianske Kader Keita blevet hentet i KVC Westerlo for 4 mio DKK. Han skal også agere backup, dog denne gang på midtbanen.

A-kæde
B-kæde

Derudover har jeg et par stykker uden for A- & B-kæderne, som jeg ikke forventer den store spilletid til. De skal nok videre snarest muligt.
« Seneste Redigering: 23 Jan 2021, 18:10 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #1: 24 Jan 2021, 20:32 »

Sæsonen er nu afsluttet, og missionen lykkedes.

Jeg er meget positiv over min første tid i klubben, og vores præstationer har bekræftet mig i at det er den rigtige tilgang jeg er gået til opgaven med.

Min b-kæde klarede sig overraske godt i pokalturneringen, og vi røg først ud i semifinalen efter straffesparkskonkur rence til Bayern München. Det er jeg meget tilfreds med.

Der venter nu en større udrensning i truppen, vi har bl.a. for mange defensiv orienteret midtbanespillere. Derudover skal der også hentes kvalitet ind til truppen, da jeg har en målsætning der hedder top 10 næste sæson. Og det kræver forstærkninger.

En kort update, der venter en længere når den nye sæson er startet og vi har fået sat truppen sammen. 
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #2: 31 Jan 2021, 12:37 »

Så er det vidst på tide med endnu en update!

Jeg er kommet igennem første halvdel af sæsonen - Og det går over alle forventninger. Målsætningen for sæsonen er top 10 - Et mål jeg bestyrelsen og jeg er blevet enige i - Med opbakning fra spillertruppen.

For at realiserer dette mål, er truppen blevet forstærket på flere poster.

Ind er kommet:

Tobias Schad / Fri transfer / Fra 1. FC Nürnberg
17-årige Tobias er hentet ind til vores U/19 trup. Han skal udvikle sig i klubben, og forhåbentlig med tiden spille sig ind omkring førsteholdet.

Casper Højer/ 25 mio DKK (39 mio DKK med diverse klausuler) / Fra AGF
Jeg valgte at bringe Casper Højer til det sydtyske, da jeg ved hvad jeg får. En bundsolid back, som har et højt topniveau. Han var en af mine første prioriteter at få til klubben, og det er jeg meget glad for lykkedes.

Johannes Eggestein / 35 mio DKK / Fra Werder Bremen
Werder Bremen spiller 2. Bundesliga, og det udnyttede jeg til at hente Johannes Eggestein til klubben. Johannes skal spille 10’eren på holdet, og jeg er meget spændt på hvad han kan tilføre truppen.

Jonas Wind / 65 mio DKK (75 mio DKK) / Fra FCK
Jeg var også på jagt efter en ny, yngre mand til min forreste position. Det har jeg fået i Jonas, som jeg er utrolig spændt på at se hvad han kan bidrage med. Forventningerne er høje!

Stephan Ambrosius / 55 mio DKK (67,5 mio DKK) / Fra HSV
HSV endte med at rykke ud af Bundesligaen - Og de havde en højreback som jeg mente kunne styrke min trup.

Nnamdi Collins / 25 mio DKK (27 mio DKK) / Dortmund
Nnamdi er hentet ind som backup til forsvaret, men jeg forventer allerede meget spilletid til ham i denne sæson. Han er ung, og bliver en af klubbens egne spillere. Det er desværre en mangelvare - Og derfor er jeg yderst tilfreds med denne handel.

Der er også røget et par stykker ud af klubben. Der skulle ryges op!

Følgende er sendt videre i deres karrierer.

En status på ligaen er at vi ligger med en den sjove ende, og jeg er meget spændt på hvor vi ender. Vi har haft nogle domme nederlag med nogle af bundklubberne - vi mangler den sidste coolness samt rutine.

Vi trak desværre Bayern München i pokalen, og jeg sendte mine reserver afsted med frygt for en snitter. Men vi endte med en tæt kamp, og et nederlag på 0-1. Det er jeg egentlig meget tilfreds med.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #3: 18 Mar 2021, 14:24 »



Efter at være gået død i diverse tidligere save er jeg endnu engang startet op med favoritklubben fra Aarhus. Det er ligesom mit ”Go to save”. Jeg kender efterhånden klubben, spillere og stab godt. Noget vil med garanti synes det er kedeligt, men jeg elsker at jeg kender klubben. På både godt og ondt.
 
Denne gang har jeg taget en ny tilgang til savet. Jeg vil udfordre mig selv på parametre primært. Det taktiske og spillerindkøb. Jeg er blevet utrolig fascineret af de efterhånden flere og flere tråde om ”moneyball” og general statistik som flere og flere ligger til grund for deres valg. Det er ikke noget jeg tidligere har benyttet mig særligt af, men det vil jeg forsøge at have mere fokus på i denne tråd. Krydret med arbejdet i selv at finde og udklække de nye stortalenter. Man kan vel nærmest sige det bedste fra begge verdener.
 
Taktisk har jeg altid lavet mine egne taktikker, og fundet inspiration på diverse sider. Denne gang har jeg prøver at udfordre mig selv mere i tankerne bag. Hvad er det jeg vil opnå, og hvordan? De tanker skal jeg prøve at have med mig selv.

I skal ikke forvente stor litteratur eller flot grafik, men jeg håer i alligevel har lyst til at læse lidt med. Updates kommer til at være meget varierende alt efter den tid jeg har til at spille på savet. Jeg kan afslører at jeg allerede har spillet første sæson færdig, for at teste om jeg egentlig havde lysten til savet. Det har jeg, og derfor bliver mit første indlæg en opdatering på første sæson. Derudover vil der også følge en taktisk gennemgang (Hvor jeg meget gerne vil have input/udfordres)

Hvad er målet med selve spillet har jeg også tænkt over. Og jeg er kommet frem til at AGF skal være nordens største klub. Vi skal altså have flest danske mesterskaber & danske pokaltitler. Og derudover på sigt i et europæisk gruppespil hvert år. Vi skal være dem de andre i Norden kigger mod.

Status inden spilstart på top 20 af antal danske mesterkaber:

Danske mesterskaber

Status inden spilstart på antal pokaltitler:

Pokaltitler

Så der er et stykke vej endnu, men det er bestemt med til at gøre savet sjovt.
« Seneste Redigering: 18 Mar 2021, 21:27 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #4: 18 Mar 2021, 20:52 »

Spændende - Glæder mig at se hvordan du bærer dig an i moneyball universet..  Thumbs Up
Logged

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #5: 18 Mar 2021, 21:17 »

Spændende - Glæder mig at se hvordan du bærer dig an i moneyball universet..  Thumbs Up

Det gør jeg også, første spiller er hentet med hjælp fra moneyball! Wink
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #6: 18 Mar 2021, 21:32 »

Det gør jeg også, første spiller er hentet med hjælp fra moneyball! Wink

Spændende - glæder mig til at hører mere om det  Thumbs Up
Logged

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #7: 20 Mar 2021, 11:44 »



Det er blevet tid til en opdatering på vores første sæson. Jeg kommer ikke til at gennemgå nogen taktikker, trup eller indkøb. Alt dette følger i senere opdateringer.

Superligaen endte med at blive en virkelig tæt kamp mellem FCK, FCM & os. I sidste spillerunde kunne alle tre hold tage mesterskabet, men heldigvis holdt vi hovedet koldt, og formede at holde de to andre bag os. Og dermed kom det første mesterskab i alt for mange år til Aarhus. Vi er godt på vej!

Vi nåede ikke gruppespillet i Europa Leauge, men det var jeg ganske tilfreds med. Vi havde ikke truppen til dette på daværende tidspunkt.

I Sydbank pokalen røg vi ud til de senere vindere fra FCM i kvartfinalen, men da det blev FCM der tog den samlede sejr er vi stadig den mest vindende danske klub i denne turnering.

En kort opdatering af stillingerne er som nedenfor:

Antal danske mesterskaber

Antal danske pokaltitler

Vi er på vej mod målet, men der er utrolig lang vej igen!

I næste update kommer jeg ind på det taktiske, og de få indkøb jeg har lavet.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #8: 20 Mar 2021, 17:48 »



Taktisk opdatering


I forhold til taktik og spillestil, så ønsker jeg at underholde. Fodbold er et underholdningsspil, og vores fans skal underholdes når de ser os spille. Underholdning kan være mange ting, og jeg siger ikke dette er det rigtige. Men vi skal turde spille offensivt, med tro på egne evner. Så længe vi har bolden, kan modstanderen ikke score mod os.

Jeg ønsker min keeper skal turde gå ud af sit mål, og deltage i spillet. Mest i forhold til kontraer og som den bagerste spilstation vi kan vende spillet omkring. Derfor har han rollen som sweeper keeper (support).

Min højre back skal være tilbydende i det offensive spil, men skal være en del af vores restforsvar. Med den høje linje og presintensitet vi spiller med skal vi ikke fanges i domme kontraer. Derfor er hans rolle Fullback (support). På den anden side har jeg en offensiv back, der skal være en større del af mit angreb, og byde sig til med offensive løb, for at skabe plads i feltet. Derudover skal han kunne true med indlæg fra baglinjen. Han har rollen Wingback (Angreb).

I midten står der to center forsvarer, og deres rolle er at beskytte rummet foran keeperen. De skal ikke sætte spillet, men vi skal stadig turde spille ud bagfra.

Jeg ser gerne at vores midtbane har en playmaker der falder ned i banen og modtager bolden, og han skal derfra sætte spillet. Ved siden af ham skal vi have en balance spiller, der holder sin plads på banen, som vi altid kan vende spillet omkring. Kanterne skal true rummet ind i banen, og bl.a. herved skabe plads til mine backs på kanterne.

Centralt i banen ligger min offensive midt, som er en af nøglerne til vores succes (Forhåbentlig) Han skal true med løb i dybden og mellemrumsspil, mens han i vores forsvar skal mandsopdække modstanderens bagerste playmaker. Vi forsøger altså at tage den første spilstation ud af spillet når vi ikke har bolden.

På toppen ligger min targetmand, der skal kunne sætte de andre op bl.a. ved at vinde sine dueller når vi spiller den op på ham. Herefter skal han true i feltet med sin styrke.



Hvis i har nogen input/kommentarer til det taktiske vil jeg meget gerne høre jeres meninger Smiley
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #9: 20 Mar 2021, 21:43 »



Jeg er netop kommet igennem første halvdel af min anden sæson i Aarhus, og det går ser rigtig lovende ud. Det lykkedes os at kvalificerer os til Champions League gruppespil, hvor vi trak, efter min mening, en rigtig svært gruppe hvor jeg ikke regnede med det store. Det lykkedes os at kvalificerer os til Europa League knockout-faserne via en 3. plads i gruppen. Det er jeg utrolig stolt over, og jeg ser frem til nogle spændende kampe. Vi har trukket Dinamo Zagreb fra Kroation.

Vi er også stadig med i Sydbank pokalen, hvor vi jagter en udbyggelse af vores forspring. Vi har indtil videre mødt FA2000 fra den 4. bedste række samt Lyngby fra Nordicbet ligaen. Pokalen bliver brugt til de spillere der er med på de yderste mandater i truppen.

Og så Superligaen, vores helt store målsætning. Skal vi gentage sidste sæsons bedrift og tage mesterskabet igen? Noget tyder på det, da vi allerede nu er ved at have opbygget et ganske fornuftigt forspring, og vores spil flyder rigtig godt.

Jeg har lavet nogle få ændringer i truppen.

Frederik Brandhof var allerede sikret da jeg overtog posten i Aarhus, og jeg ser ham primært som backup spiller. Han har ikke niveauet til at være en del af de startende, men han kan agerer en fin backup.

Jeg har selv hentet Wahid Faghir til klubben, efter mine spejdere kraftigt anbefalede ham. Han er først nu ved at bide sig fast, da Patrick Mortensen har siddet godt på pladsen som min targetmand. Han blev ikke hentet efter honeyball principper, men fordi jeg synes han så spændende ud.

Serbiske Jovan Vlalukin er kommet til klubben som ny mand til højreback. Eller ihverfald som backup. Han er til dels hentet qua hans statistikker. En blanding af statistik og egenskaber. Derudover er han ung, så der er fremtid i ham.

Derudover er der kommet en stor flok unge spillere til klubben. De skal spille for vores U/19 hold, og via kampene vise at de skal have chancen på førsteholdet. Jeg forventer langt fra at de alle slår igennem.

Slutteligt har jeg forlænget lejeaftalen med Kamil Grabara endnu en sæson, og jeg håber at jeg kan få fat i hans underskrift permanent. Hans kontrakt udløber 30.06.2022. Så under en måned til jeg kan tilbyde ham en kontakt.

Der er selvfølgelig også røget nogle spillere ud af klubben. Jeg valgte ikke at skrive under med Kevin Diks permanent da jeg ikke var tilfreds med hans statistikker. Der mente jeg at der fandtes bedre. Med Frederik Brandhofs ankomst i klubben blev Bror Blume tilovers, og han er for 5,75 mio DKK solgt til franske Le Havre AC.

Alexander Ammitzbøll er blevet vejet for let, og er sendt nordpå til norske IK Sirius for 1,4 mio DKK. Han ville ikke få spilletid og jeg syntes han fortjente chancen et andet sted.

Der er også lejet en del unge spillere ud i jagten på fast spilletid. William Eskelinen er lejet ud til iFK Göteborg, og jeg forventer at han også skal sælges. Jeg mener ikke han har niveauet, slet ikke hvis jeg lykkes med at hente Kamel Grabara.

Jeg er pt. på jagt efter en ny dybdeliggende playmaker samt en venstrebenet midterforsvar. Jeg kigger her endnu mod deres statistikker, og jeg vil gå mere i dybden med mine valg her, når jeg har fundet spillerene.
« Seneste Redigering: 20 Mar 2021, 22:30 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010