2060/61 - Inter - Serie A TIM (42. sæson)
1. plads (27-5-6, 86-30, 86 point)
Vi lagde ud med at vinde de 10 første ligakampe, og slog alverdens rekorder for flest sejre i træk, flest kampe ubeesejret i træk m.m., så jeg troede at denne sæson skulle være lige så nem som den sidste. Alligevel blev det et forholdsvis tæt parløb med Atalanta, men det lykkedes trods alt at sikre titlen med 2 runder tilbage. Det mest bemærkelsesværdige ved stillingen i denne sæson er vist at Torino spillede uafgjort hele 23 gange. Og så at Lazio rykkede ned.
Forsvaret lukkede mere end dobbelt så mange mål ind som sidste sæson, men det har vist sig at være mere end almindeligt svært at erstatte min efterhånden 35-årige venstre back.
Vi formåede dog at vinde både UEFA Super Cup, den italienske Super Cup samt pokalturneringen (4-0 over Sassuolo i kvartfinalen, 8-1 samlet over Napoli i semifinalerne og 6-0 i finalen over AC Milan) - og i Champions League gik vi også nemt videre fra gruppen med Leverkusen, Marseille og Spartak Moskva. Lodtrækningen til næste runde så også nogenlunde ud, da vi skulle møde Schalke, men efter et nederlag på 3-1 på udebane så det pludselig sværere ud. Vi kom også bagud 1-2 på hjemmebane og måtte satse alt, men det blev kun til 3-3 og endnu en skuffelse i Champions League.
UEFA Super Cup-finale: Inter e3-2 Man Utd
Supercoppa Italiana-finale: Inter 3-0 Juventus
Coppa Italia-finale: Inter 6-0 AC Milan
Champions League 1. knockout-runde: Schalke 04 6-4 Inter (agg. 3-3, 1-3)
Tillykke med Scudetto! Du kom hurtigt igennem sæsonen igen – imponerende! Og så lige 6-0 over Milan i finalen, den må have varmet godt som Inter-mand.
Men av, det gør virkelig ondt at se Lazio rykke ned. Jeg håber, de kommer stærkt tilbage næste år.
Torino med 23 uafgjorte er helt vildt – det må næsten være en rekord. Og selvom Champions League skuffede, er det stadig en sæson, du kan være stolt af.