home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 540 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Silkeborg IF
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Silkeborg IF  (Læst 23308 gange)
Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #15: 17 Dec 2020, 13:04 »

Vi kan være med

Efterårets første 10 kampe er overståede og foreløbigt går det over al forventning. I seneste kamp blev det til avancement i pokalturneringen efter en 2-0 sejr mod FC Sydvest, hvor William Bøving, som har fået sit lejeophold forlænget, scorede begge mål.
I Superligaen er status den, at vi har fået 14 point i de første 9 kampe, hvilket betyder, at vi indtager en øjeblikkelig 6. plads. På hjemmebane er vi kommet fremragende fra land med sejre i 4 ud af 5 kampe. Omvendt er det kun blevet til 2 point i 4 udekampe, men det er dog værd at hæfte sig ved, at disse opgør har været mod FCK, BIF, FCN og FCM.
Defensivt står vi godt, da vi blot har indkasseret 10 mål i 9 Superligakampe. Offensivt er det blevet til 12 mål, hvilket er godkendt uden at være fantastisk. Alexander Lind og Sebastian Jørgensen deler topscorerværdighede n med 4 mål hver.
Næste update vil afsløre resultaterne fra de resterende kampe i efterårssæsonen. Vi håber at kunne holde afstand til nedrykningsstregen og måske lave en overraskelse i pokalturneringen.



* Første del af efterårssæsonen 2021.png (216,23 KB - hentet 131 gange.)
« Seneste Redigering: 17 Dec 2020, 13:19 af Michael9415 » Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #16: 17 Dec 2020, 17:12 »

Et succesrigt år går på hæld

Hvor den sidste del af oktober blev en indbringende måned for SIF, så november og december straks mere udfordrende. Undervejs blev det til 4 nederlag i streg i Superliga-regi, men efter en befriende sejr i Odense, må man sige, at vi sluttede stærkt af. 10 point blev samlet ind i de sidste 8 superligakampe i 2021, hvoraf 7 af pointene blev hentet på udebane.
Vi står nu med 24 point for 17 kampe, hvilket efterlader os på en 8.plads med 2 point op til top 6 og hele 12 point med til AGF og Lyngby på de to nederste pladser. Uanset om vi når top 6 eller ej, ser det derfor ud til, at vi har gode chancer for at redde os i ligaen.
Alexander Lind gik målamok med 8 mål i lige så mange kampe og står nu noteret som topscorer med 12 mål i rækken.
I pokalen vandt vi i november med 6-0 i Lyseng, mens det blev til et ærgerligt exit på straffespark mod FCM i den sidste kamp inden vinterpausen. Når man både var foran 2-0 og 3-2 indtil det 84. minut, så giver det en del frustration, men omvendt kan vi nu fokusere 100 % på at præstere i Superligaen.
Næste update, regner jeg med, vil bestå af klubbens gøren og laden på vinterens transfermarked, samt gennemgå de sidste 5 kampe i grundspillet og give et overblik over, hvordan det faldt ud.



* Andel del af efterårssæsonen 2021.png (213,26 KB - hentet 132 gange.)
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #17: 18 Dec 2020, 21:04 »

Vintertransfers + afslutning på grundspillet 2021/22

Vinterens transfervindue blev et forholdsvist roligt et af slagsen, hvor der dog var udskiftning på målmandsposten. Oscar Hedvall forlod klubben ved kontraktudløb og Stan van Bladeren røg til PEC Zwolle. Ind kom derimod målmandstalentet Andreas Jungdal fra mægtige AC Milan, samt Marcelo Barcola fra Lyons reservehold og som desuden er en del af Togos landshold. Endelig kom ungdomsspilleren Peter Jønsson til fra Viborg. Planen er, at han skal være en del af vores u19-hold.
For Wessam Abou Ali blev det er farvel med Silkeborg og et goddag til Hobro. Abou Ali stod bag spillere som Røjkjær, Jørgensen, Babayan og Bøving, så det var den rette løsning for alle parter.
Åbningen på forårssæsonen blev ret vanskelig, da vi i februar måtte nøjes med 2 point i 3 kampe. Til gengæld fik vi 6 point i 2 kampe i marts, hvor det blandt andet blev til en mindeværdig 3-0 sejr mod ærkerivalen fra FCM.
På trods af den gode slutspurt lykkedes vi lige nøjagtig ikke med at komme i top 6. Sammen med de forsvarende mestre fra netop FCM missede vi mesterskabsspillet, 2 point bag Brøndby. Men modsat storebroren fra Herning/Ikast lever vi fint med dette, da vi med hele 17 point ned til stregen skal præstere et historisk kollaps for ikke at være i Superligaen igen til næste sæson.
Næste opdatering vil afrunde 2021/22-sæsonen, samt gennemgå sommerens transfervindue og de dertilhørende forventninger til 2022/23-sæsonen.



* Vintertransfers ind, 2022.png (47,46 KB - hentet 112 gange.)
* Vintertransfers ud, 2022.png (43,92 KB - hentet 108 gange.)
* Afslutning grundspillet 2021:22.png (108,22 KB - hentet 109 gange.)
* Grundspillet 2021:22.png (312,08 KB - hentet 113 gange.)
Logged

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #18: 19 Dec 2020, 01:54 »

God første sæson i Superligaen indtil videre taget forventningerne i betragtning. Sjovt hvordan hold som AGF og FCM ikke er en del af toppen, men stadig meget flot du hev en 3-0 sejr hjem mod FCM. Jeg håber du fortsætter de gode resultater. Jeg har selv tænkt mig at starte med Silkeborg, så laver muligvis en klubtråd eller blog omkring dem.
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #19: 19 Dec 2020, 07:12 »

God første sæson i Superligaen indtil videre taget forventningerne i betragtning. Sjovt hvordan hold som AGF og FCM ikke er en del af toppen, men stadig meget flot du hev en 3-0 sejr hjem mod FCM. Jeg håber du fortsætter de gode resultater. Jeg har selv tænkt mig at starte med Silkeborg, så laver muligvis en klubtråd eller blog omkring dem.

Tak for de pæne ord og vil helt sikkert følge med, hvis du vil skrive lidt om din rejse. Dejligt med lidt opmærksomhed til min klub Smiley
Ja det har også undret mig meget, at særligt AGF er så skidt kørende. FCM tror jeg mere var et udtryk for uheld og skader, da de har enorm kvalitet og blev mestre i 2020/21. Men ja, AGF vandt bronze for derefter at rykke ned, så man kan aldrig vide sig sikker.
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #20: 19 Dec 2020, 07:15 »

Nedrykningsspil + Optakt til 2022/23-sæsonen

Nedrykningsspillet blev en oplevelse på det jævne med 4 sejre, 2 uafgjorte og 4 nederlag, hvilket altså resulterede i ikke prangende 14 point i 10 kampe. Overlevelsen blev hurtigt sikret og det smittede af på holdets motivation til de resterende kampe. Derudover blev der eksperimenteret en de sidste kampe, hvor flere spillere fik uvant spilletid. FCM var ikke overraskende klasser over os andre og gjorde med 28 point næsten rent bord. Hvordan de forsvarende mestre havnede her, er for mig stadig lidt af en gåde.
Vi ender på en komfortabel 8. plads med en positiv måldifference, og jeg synes, at denne præstation lover godt for den kommende sæson.

Der var gang i svingdøren hos SIF denne sommer, hvor særligt en masse nye spillere er kommet til. Ift. til mere etablerede spillere er den ivorianske VB Silas Gnaka kommet til klubben og forventes at sætte sig tungt på sin position. Han har en masse kvalitet og kan også spille CB. Derudover er Bøving røget til Dortmund, men er alligevel blevet udlejet til os for tredje sæson i streg.
Resten af spillerne på den lange liste, er spillere der kommet til klubben som ungdomsspillere i andre danske klubber, hvor deres kontrakter har været løbet ud.
Særligt Adam Olsson (MM), Michael Klausen (HW), Ole Lindberg (CM/COM), Nickolai Bonnén (COM) er allerede, på trods af deres unge alder, spillere der kan indgå i førsteholdstruppen og banke på til startopstillingen, på trods af at ingen af dem er fyldt 18 år. Min fornemmelse er, at mange danske klubber smider guld på gaden ved ikke at skrive længere kontrakter med deres unge spillere og det satser vi på at profitere af. Klubbens højnede status har været stærkt medvirkende til, at flere unge spillere har haft interesse i at komme til klubben.
Endelig vil jeg fremhæve signingen af manden med det mundrette navn “Leif Lange”, da vi her har fundet, hvad der kan blive en lille perle, som hidtil har rendt rundt i 2.division hos Næsby. Han personlighed og beslutsomhed er meget imponerende og offensivspilleren formodes at blive en del af førsteholdet inden længe.
Sommeren har også budt på en mindre afgang af spillere. De mest nævneværdige er vores målmand Barcola, som efter Adam Olssons ankomst, er kommet i overskud og er havnet tilbage i fransk fodbold. Derudover er Røjkjær blev solgt til Randers efter at han er kommet længere væk fra en plads i kamptruppen.’
Alt i alt er SIF-truppen blevet styrket endnu et vindue og vigtigst af alt, i tråd med klubbens strategi, er der nu en række af teenagere, som kan få chancen på klubbens bedste hold. Den officielle målsætning for klubben er overlevelse, men personligt tror jeg på, at vi kan være med i kampen om top 6, hvilket allerede i sidste sæson var tæt på at blive en realitet. Såfremt vi kommer hurtigt fri af nedrykningskampen, vil vi muligvis satse en del på pokalturneringen og forsøge at gøre en god figur der.
I næste update vil jeg gennemgå efterårets resultater og afsløre, om Silkeborg IF fortsætter den opadgående kurve.



* Nedrykningsspillet 2022.png (213,24 KB - hentet 105 gange.)
* Endelig stilling 2021:22.png (240,17 KB - hentet 106 gange.)
* Sommertransfers ind, 2022 (1).png (169,48 KB - hentet 105 gange.)
* Sommertransfers ind, 2022 (2).png (150,08 KB - hentet 106 gange.)
* Sommertransfers ud, 2022.png (129,32 KB - hentet 108 gange.)
« Seneste Redigering: 19 Dec 2020, 07:44 af Michael9415 » Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #21: 19 Dec 2020, 07:47 »

Et kort, men godt efterår

Da nogle kloge folk havde fået den geniale idé, at VM 2022 skulle afvikles i december måned i Qatar, betød det, at vores efterår blev markant forkortet. Sidste Superligakamp lå i slutningen af oktober og da den var afviklet havde SIF sikret sig 18 point i 12 kampe, hvilket betyder, at vi indtager 6. pladsen med 2 point ned til OB på den næste plads. Pointene er kommet lidt i stimer og vores målscore på 22-22 afslører at vi har lettere ved at score, end at holde modstanderne fra chancer. Lejesvenden William Bøving er topscorer so far med 7 mål i 12 kampe.
I pokalen lever drømmen stadig efter sikre sejr mod Holstebro og Nykjøbing, hvor reserverne har vist at de er klar. I næste runde, som faktisk afvikles allerede midt i december, skal vi op mod Esbjerg på hjemmebane, hvilket giver os en glimrende mulighed for at nå frem til kvartfinalerne.



* Efteråretskampe 2022.png (324,05 KB - hentet 104 gange.)
« Seneste Redigering: 20 Dec 2020, 09:54 af Michael9415 » Logged

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #22: 19 Dec 2020, 13:07 »

Det er noget af en håndfuld spillere du har hentet ind i det seneste vindue, kan man få et screenshot af de mest lovende, inklusiv andreas Jungdal? Smiley
Logged


Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #23: 19 Dec 2020, 18:26 »

Det er noget af en håndfuld spillere du har hentet ind i det seneste vindue, kan man få et screenshot af de mest lovende, inklusiv andreas Jungdal? Smiley

Ja det er en god håndfuld, så jeg håber, at der er nogle guldklumper i blandt dem. Der skal nok komme nogle screenshots af de mest lovende senere, men da jeg har spillet lidt forud inden jeg igangsatte bloggen, er Andreas Jungdal ikke længere SIF-spiller, så ved ikke, hvor meget mening det vil give at smide et op af ham Smiley
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #24: 19 Dec 2020, 18:30 »

En usædvanlig tidlig vinteropstart, afslutning på grundspillet 2022/23 og transferupdate

Tre uger efter pokalkampen mod Nykøbing FC påbegyndte vi vores træningskampe frem mod Superligastarten i januar. Men allerede midt i december mødte vi Esbjerg i pokalen, hvor vi efter et Bøving mål i det 87. minut sikrede vores videre færd i turneringen.
Denne form tog SIF med sig ind i de resterende kampe i grundspillet, som blev skudt i gang på den første dag i 2023. i 10 kampe sejrede vi 5 gange, spillede 2 kampe uafgjort og tabte blot 3 gange, hvilket gjorde, at 17 dejlige point tikkede ind på kontoen. Dette udbytte sikrede en imponerede 5. plads og dermed adgang til mesterskabsspillet. Vi har indfriet de forventninger jeg selv gik med og vi har nu mulighed for at kigge frem mod næste sæson og implementere nogle mere uprøvede spillere i holdet. Der er således langt op til medaljer, men omvendt er 4. pladsen ikke langt væk og den kan potentielt være adgangsgivende til kampen om en plads i europæiske fodbold. Vi vil gøre vores bedste mod overmagterne uanset hvad.
Succesen er også tilstede i pokalturneringen, hvor AGF fra 1. division blev ekspederet sikkert ud med 4-1 efter de to opgør. Nu venter OB i semifinalen og vi står pludselig som favorit til at komme i pokalfinalen. Sikke et nervepirrende forår.
Endelig vil jeg slutte af med en transferupdate, som jeg havde lidt udfordringer med at få til at passe ind i denne opdatering. Det mest prominente navn, der kom til, var Rasmus Nicolaisen. Han kom til for småpenge, da han kun havde et halvt år tilbage af sin kontrakt. Hans kvalitet er utvivlsom og han vil med garanti sætte sig på en af pladserne i midterforsvaret. Derudover kom tre ungdomsspillere til, hvor særligt Bergström (VB) var en dyr, men også talentfuld herre. Både han, Fabricius (CB) og Friestad (MM), vil blive en del af vores talentfulde u19-hold.
Desværre måtte vi i januar også tage afsked med fanfavoritten Magnus Mattsson, hvis spilletid var blevet begrænset efter en række skader og grundet det faktum af unge Bonnén har imponeret stort. Derfor ønskede klubben at give Magnus chancen for mere spilletid andetsteds og da vi samtidig modtog et anseeligt millionbeløb for ham, var det svært at sige nej. Nu håber vi bare ikke, at Mattsson afholder os fra en pokalfinale.
I næste opdatering vil jeg gennemgå mesterskabsspillet og holdets kampe i pokalturneringen. Måske det allerede bliver i år, at Silkeborg IF igen vinder medaljer, pokaler og kvalificerer sig til europa.



* Afslutningen på grundspillet 2022:23.png (394,99 KB - hentet 95 gange.)
* Grundspillet 2022:23.png (293,55 KB - hentet 95 gange.)
* Vintertransfers 2023, ind.png (71,93 KB - hentet 91 gange.)
* Vintertransfers 2023, ud.png (19,39 KB - hentet 91 gange.)
Logged

r19r
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #25: 19 Dec 2020, 20:03 »

ærligt med Mattsson, i mit save røg han til Leverkusen for hele 19mio. og 25% af næste salgs beløb. men jeg var heldig med at han heller ikke rigtig fik nogle skader. Opstemt

Men altid dejlig med flere der spiller med SIF
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #26: 20 Dec 2020, 09:49 »

ærligt med Mattsson, i mit save røg han til Leverkusen for hele 19mio. og 25% af næste salgs beløb. men jeg var heldig med at han heller ikke rigtig fik nogle skader. Opstemt

Men altid dejlig med flere der spiller med SIF

Ja, der har du været noget skarpere end jeg, men heldigvis kan jeg snart afsløre det første store salg for SIF Smiley
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #27: 20 Dec 2020, 09:53 »

Første mesterskabsspil & pokaleventyr

Det var et forår, hvor SIF trådte ind i det helt fine selskab i dansk fodbold. Kampen om europæisk fodbold i top-6 og deltagelse i den afgørende del af pokalturneringen gjorde dette forår til det bedste for klubben siden 2000/01-sæsonen, hvor man snuppede bronze og en pokaltitel.
De 10 kampe mod Danmarks bedste hold blev en særdeles positiv oplevelse, hvor SIF indsamlede hele 18 point og dermed lå med et højere point snit her, end hvad tilfældet var i grundspillet, hvilket fortæller mig, at holdet udvikler sig med hastige skridt. Men efter en afklapsning i Herning i sæsonens sidste kamp, måtte vi sande, at det blev Aab og ikke os der sikrede sig 4.pladsen, hvilket de senere vekslede til en plads i europa.
Denne mulighed for europæisk deltagelse havde vi dog stadig gennem pokalturneringen. OB blev overvundet sikkert med 6-1 samlet og hvor der blev givet plads til reserverne i returopgøret efter en 4-0 sejr i første opgør. Dermed var Silkeborg IF tilbage i pokalfinalen, som man også var 5 år tidligere i 2018, hvor det blev til et 3-1 nederlag mod Brøndby i samme sæson, hvor man trak en af de mange billetter til 1. division. Denne gang havde man dog ikke samme bekymring omkring nedrykning, men derimod skulle man op imod FCK i parken, hvilket var skræmmende nok i sig selv. Kampen blev en tæt affære, hvor SIF var godt med i store perioder, men havde svært ved at skabe store chancer. Derfor var det ikke ufortjent, at FCK vandt 1-0 efter en kontrascoring af Atanga i det 42. minut. Erfaringen overvandt de urutinerede spillere fra Silkeborg, men vi kan gå fra dette forår med oprejst pande og en stærk tro på, at vi i fremtiden ender med at blive sejrherre. Jeg har en ukuelig tro på, at vi har mulighed for at vinde noget næste år, omend det er medaljer eller pokalen, såfremt vi holder sammen på truppen. Nu har vi i hvert fald vist, at vi kan være med, hvor det sker.



* Foråret 2023.png (276,22 KB - hentet 85 gange.)
* Mesterskabsspillet 2023.png (178,71 KB - hentet 86 gange.)
* Pokalfinale 2023.png (134,91 KB - hentet 85 gange.)
Logged

skipper92
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #28: 20 Dec 2020, 12:15 »

Det er spændende at læse om dit spil.

Det fik mig til at starte et med S.I.F selv.
Jeg blev noget overraskende nummer 3 i superligaen i sæson 2.
Jeg har lige fået solgt Mattsson til Sevilla for 25 mio og 25% af næste salg.
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #29: 20 Dec 2020, 19:20 »

Det er spændende at læse om dit spil.

Det fik mig til at starte et med S.I.F selv.
Jeg blev noget overraskende nummer 3 i superligaen i sæson 2.
Jeg har lige fået solgt Mattsson til Sevilla for 25 mio og 25% af næste salg.

Dejligt at høre!
Imponerende med medaljer i sæson 2 og flot salg af Mattsson. Fedt at flere starter et save med SIF Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010