home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 481 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Silkeborg IF
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Silkeborg IF  (Læst 23236 gange)
Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #45: 06 Jan 2021, 17:10 »

Gang i svingdøren

Lad det være klart fra start. Holdets imponerende præstationer i den forgangne sæson skabte, trods et misset mesterskab, enorm interesser for flere af SIFs profiler.
Ift. tilgang af spillere sikrede SIF sig tidligt brasilianske Audenirton (CB) og argentinske Carotti (CM), som begge forventes at gøre sig til i forhold til en plads i startopstillingen. Senere i vinduet hentede vi argentineren Aranda (VB/HB), som dog mere er en investering til fremtiden, hvorfor han i første omgang er blevet udlejet til AGF i 1.division. Endelig lavede vi et nyt rekordindkøb i slutningen af vinduet, da endnu en argentiner, Dávalos (CB), blev hentet til Søhøjlandet. Dávalos betragtes som et kæmpe scoop for klubben og er allerede nu på et enormt højt niveau. Samlet set brugte vi hele 90 mio. kr. på disse 4 spillere, hvilket afslører at der nødvendigvis måtte ryge nogle spillere den anden vej.
Det blev et vindue, hvor vi slog alle rekorder ift. spillersalg. Først røg vores målmand, Adam Olsson, for hele 75 mio. til Crystal Palace. Dernæst røg Silkeborg-knægten og vores førsteangriber, Alexander Lind, til Watford for 65 mio kr. Senere indløste Liverpool Naby Diabys frikøbsklausul på 80 mio. kr, hvorfor vi modvilligt måtte slippe vores forsvarskaptajn. Derudover røg et par perifere spillere væk og en hel del blev udlejet inden vi sidst i vinduet Kronborg (CM) og Fabricius (CB), som begge var kommet i overskud.
Alt i alt er jeg fortrøstningsfuld efter at vinduet er lukket i og tror på at vi kan præstere godt i denne sæson. Tingene gik efter planen stort set hele vejen igennem, da vi har erstatninger klar på både målmands- og angrebsposten. Dog var salget af Diaby ikke planlagt, men med indkøbet af Dávalos, har vi fået den bedst mulige erstatning. Derudover har det store transferoverskud gjort, at vi har kunnet investere i både træningsfaciliteter og en udvidelse af vores stadion til 15.000. Jeg er spændt på at det lykkes at ryste sidste sæsons skuffelse af os. Forventningen er en plads i top-2 i Superligaen, at kæmpe med om pokaltitlen og endelig at vi kvalificerer os til gruppespillet i Euro Cup II, hvilket vi mislykkedes med i sidste sæson. Jeg betragter det som realistiske mål, som jeg har en stærk tro på at vi kommer til at indfri. Forhåbentligt ender DM-guldet i Silkeborg i denne sæson.   



* Sommertransfers 2025, ind (1).png (31,97 KB - hentet 80 gange.)
* Sommertransfers 2025, ind (2).png (33,97 KB - hentet 79 gange.)
* Sommertransfers 2025, ud (1).png (28,36 KB - hentet 79 gange.)
* Sommertransfers 2025, ud (2).png (178,16 KB - hentet 83 gange.)
* Sommertransfers 2025, ud (3).png (181,22 KB - hentet 84 gange.)
* Sommertransfers 2025, ud (4).png (45,18 KB - hentet 78 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #46: 06 Jan 2021, 18:02 »

Nøj hvor var det ærgeligt at Kasper Junker skulle punktere en ellers perfekt sæson med både pokaltitel og, desværre, et misset mesterskab Skuffet

Håber dog du får vendt humør og moral og at SIF stormer derudaf i den nye sæson så det ender med det første sæt guldmedaljer siden 1993/94-sæsonen hvor FCK også var en modstander der bed sig fast i haserne på SIF helt frem til sidste spillerunde Djævel

Men dejlig blog du har fået skruet sammen her og jeg er fast læser(når man kommer fra Silkeborg oprindeligt så KAN man jo ikke andet end at følge med i bloggen omhandlende det lokale fodboldhold, heller ikke selvom jeg er FCK'er IRL) Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #47: 06 Jan 2021, 18:51 »

Nøj hvor var det ærgeligt at Kasper Junker skulle punktere en ellers perfekt sæson med både pokaltitel og, desværre, et misset mesterskab Skuffet

Håber dog du får vendt humør og moral og at SIF stormer derudaf i den nye sæson så det ender med det første sæt guldmedaljer siden 1993/94-sæsonen hvor FCK også var en modstander der bed sig fast i haserne på SIF helt frem til sidste spillerunde Djævel

Men dejlig blog du har fået skruet sammen her og jeg er fast læser(når man kommer fra Silkeborg oprindeligt så KAN man jo ikke andet end at følge med i bloggen omhandlende det lokale fodboldhold, heller ikke selvom jeg er FCK'er IRL) Opstemt

Ja i den grad! Er hverken fan af ham i virkeligheden (Han er jo tidligere Randers- og AGF-spiller) eller i FM Opstemt
Jeg er sikker på, at vi nok skal ligge det bag os med tiden og er ikke i tvivl om, at vi har niveauet til at vinde guldet, på trods af at FCK ikke er lette at overvinde.
Og tusind tak for de pæne ord. Jeg er virkelig glad for at høre, at du følger trofast med Smiley
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #48: 06 Jan 2021, 20:04 »

Ja i den grad! Er hverken fan af ham i virkeligheden (Han er jo tidligere Randers- og AGF-spiller) eller i FM Opstemt
Jeg er sikker på, at vi nok skal ligge det bag os med tiden og er ikke i tvivl om, at vi har niveauet til at vinde guldet, på trods af at FCK ikke er lette at overvinde.
Og tusind tak for de pæne ord. Jeg er virkelig glad for at høre, at du følger trofast med Smiley

Og derfor er han et dumt svin i SIF-øjne  Djævel crazy

Det var da så lidt - glæder mig spændt til den næste update Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #49: 06 Jan 2021, 20:57 »

Efteråret 2025 - del 1
Efter den hjerteskærende afslutning på sidste sæson var det med stor spænding at vi tog hul på denne sæson. Udover jagten på DM-titlen havde vi også det pres, at vi skulle levere i Europa og forsøge at undgå et skuffende exit inden Euro Cup II-gruppespillet, som det var tilfældet sidste år.
Vi lagde fra land med en uvurderlig sejr mod FCK og har i 8 kampe hentet hele 22 point. Vi sidder således på førstepladsen for nuværende og har været skræmmende gode defensivt. Kun 3 mål har vi lukket ind i de 8 kampe, mens vi selv har nettet 18 gange.
Men det er ikke blot i Superligaen af holdet har imponeret stort. I kvalifikationen til Euro Cup II gjorde vi det først af med hviderussiske Dinamo Brest med en samlet sejr på 5-3, i nogle opgør, hvor reserverne fik tiltrængt spilletid. Selv samme reserver klarede sikkert skærerne mod islandske Stjarnan i næste runde, hvor islændingene ikke fik lejlighed til at gennemføre nogle af deres ikoniske jubelscener, da vi slog dem samlet med 4-0. Herefter ventede den første hårde modstander i den afgørende kvalrunde, da vi skulle op mod den store tyrkiske klub, Besiktas. Her måtte reserverne igen tage plads på bænken og lade profilerne, om at sikre kvalifikation til hovedturneringen. Dette lykkedes fuldstændig efter planen, da vi viste os en klasse over tyrkerne og vandt med samlet 4-1. Dermed var SIF for alvor tilbage på den europæiske scene, og på trods af, at det er den mindst prestigefyldte UEFA-klubturnering, så er det ikke desto mindre en kæmpe bedrift for klubben. Flere gode nyheder kom ved lodtrækningen til turneringen. Op af bowlen kom ungarske Fehérvár FC, cypriotiske Apoel Limassol samt israelske Maccabi Haifa. Jeg er fuld af begejstring over, hvad der på betegnes som den perfekte lodtrækning, og jeg er overbevist om, at vi bør sikre os videre avancement, så vi også til foråret spiller med i Europa.


* Efteråret 2025 - del 1.png (357,31 KB - hentet 80 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #50: 06 Jan 2021, 21:09 »

Fandeme en stærk start på den nye sæson - 8 kampe i træk som ubesejret og fantastisk med kvalifikationen til Conference League, spændende med de modstandere du har trukket(bliv nu ikke skuffet hvis du ikke går videre, det er første gang i laaaang tid SIF er med i en europæisk turnering og spillerne er ikke VANT til at spille europæisk!) så jeg glæder mig til at høre mere fra Søhøjlandet Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #51: 06 Jan 2021, 22:56 »

Efteråret 2025 - del 2

Efteråret 2025 blev et usandsynligt godt ét af slagsen og overgik alle de forhåbninger vi kunne have inden sæsonstart. Lad os starte med en gennemgang af vores præstationer i Superligaen.
Faktisk er der ikke så meget at berette om. Vi har været vores modstandere overlegne og vandt i anden del af efterårssæsonen 9 ud af 9 kampe, hvilket betyder at vi i efterårets 17 kampe har tilspillet os sindssyge 49 point. Derfor har vi selvsagt en suveræn førsteplads, hvilket ikke er ulogisk eftersom vi har været dominerende i hver eneste kamp i Superligaen hidtil. Uden at jinxe noget, så har vi mildest talt gode chancer for at vinde det guld, som vi i sidste sæson smed i slutspurten.
Succesen har vi heldigvis ført med over i Europa, hvor vi stensikkert vandt vores pulje med 16 point for 6 kampe. I sidste update glemte jeg at nævne 2-1 sejren hjemme mod Fehévár FC og i forlængelse af den vandt vi samtlige kampe på nær udekampen mod selvsamme ungarere. Dermed er vi med i forårets knockoutfase og sidder over i første runde grundet vores førsteplads.
Efteråret havde altså forløbet helt perfekt indtil vi i sidste kamp inden vinterpausen skulle spille mod FCK i pokalturneringen. En hård lodtrækning, men dog hjemme på Jysk Park, hvorfor jeg var sikker på at vi nok skulle vinde kampen. Holdet var dog desværre hæmmet af træthed efter et langt efterår med mange kampe og vi formåede ikke at score på de chancer vi trods alt kom frem til. Derfor skulle det afgøres i straffespark, hvor vi desværre trak det korteste strå. Drømmen og the double var dermed brast og vi formåede ikke at forsvare den titel vi havde vundet tilbage i maj samme år. Et hår i en ellers fantastisk god suppe, men også et nederlag vi godt kan leve med. Vi ville gerne have mulighed for at forsvare vores titel, men fra start har ligaen og europæisk succes haft hovedprioritet i denne sæson. Guldet er på vej til Silkeborg!



* Efteråret 2025 - del 2.png (368,38 KB - hentet 76 gange.)
* Euro Cup II gruppe 2025.png (148,98 KB - hentet 75 gange.)
* Pokalexit 2025.png (196,86 KB - hentet 75 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #52: 06 Jan 2021, 23:32 »

Du NAILER det DM nu ellers sender jeg krysantemumsbomber i DIN retning! Djævel

Ej, spøg til side Grin crazy

Det er fandeme godt gået - ærgerligt med pokalnederlaget til FCK men hvis det i stedet kan veksles til en guldmedalje og Champions League-deltagelse så er det sgu absolut det værd Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #53: 07 Jan 2021, 00:00 »

Du NAILER det DM nu ellers sender jeg krysantemumsbomber i DIN retning! Djævel

Ej, spøg til side Grin crazy

Det er fandeme godt gået - ærgerligt med pokalnederlaget til FCK men hvis det i stedet kan veksles til en guldmedalje og Champions League-deltagelse så er det sgu absolut det værd Opstemt

Haha, der ville i så fald være fortjent. Er ret sikker på at det nok skal lykkes Smiley

Ja præcis, det ville jeg helt sikkert gerne bytte en pokaltitel for Opstemt
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #54: 07 Jan 2021, 10:18 »

Vintertransfers 2026 + forårets første kampe

Efter vores veloverståede efterårssæson havde vi ikke planer om de store udskiftninger i truppen. Ind kom en håndfuld unge spillere til klubbens u19-hold, hvor særligt brasilianeren Vandinho (VB) spås en stor fremtid. Vi ønskede at bevare førsteholdstruppen intakt, men mod slutningen af vinduet opstod en mulighed vi ikke kunne lade passere. Hjemstedet for corona pandemien, Wuhan, henvendte sig på vores centrale midtbanespiller Ole Lindberg. Første bud lå i omegnen af 50 mio. og blev pure afvist. Dagen efter kom de tilbage med et bud på 85 mio. kr, men igen afviste vi tilbuddet. Blot et par timer senere ringede kineserne igen og tilbød 120 mio. kr for Lindberg, hvilket ikke alen ville smadre for rekordsalg, men også ville overgå samtlige historiske salg fra andre danske klubber. Tilbuddet var fristende, men tiden til at finde en erstatning for Lindberg var knap og vi havde trods alt et mesterskab at vinde. Kompromiset blev at vi fortalte Wuhans repræsentanter, at vi ønskede lige i underkanten af 200 mio. kr. for Lindberg, hvilket vi må ingen måde anså som en realistisk pris. Kineserne havde allerede fra deres andet bud strakt sig langt over Lindbergs markedspris, men til vores store forbløffelse ringede de hurtigt tilbage få minutter efter og accepterede en pris på 195 mio. kr. Tilbage i Silkeborg sad vi målløse tilbage og var på engang i ekstase over det vanvittige beløb vi havde fået for Ole, men samtidig sad jeg med en nervøsitet over, hvilken betydning det ville have for vores forår at miste en så stor profil.
Vi søgte i vinduets sidste dage, men fandt i første omgang ingen erstatning, men er trods alt glade for udfaldet. Vi har dygtige unge spillere på vej over hele linjen og samtidig bliver Ole en rig mand i det kinesiske, også gør det heller ikke noget, at vi samtidig slår den transferrekord vores rivaler fra FCM satte for år tilbage med deres salg af Alexander Sørløth til Crystal Palace. På deadline dag opstod der dog pludselig en mulighed, som vi valgte at slå til på. Den argentinske 19-årige midtbanespiller Gerardo Ghirlanda blev købt ind i River Plate for hele 67,5 mio. kr. Et rekordindkøb som lukkede holdet på den centrale midtbane og som synes at have niveauet til at erstatte Lindberg. Alt i alt en fantastisk afslutning på et fantastisk transfervindue.
Men nu til kampene. I Februar fortsatte vi kursen fra efteråret ved at vinde begge vores kampe i Superligaen. I kamp nr. 20 gik det desværre ikke længere, da vores onde ånd fra EFB slog os 2-1. Heldigvis vandt vi de resterende to SL-kampe og ender grundspillet på en førsteplads med 61 point og hele 16 points forspring ned til AaB. Mesterskabet synes uundgåeligt, men der er stadig noget fodbold der skal spilles.
I Euro Cup II trak vi Antwerp i 2. knockout runde og vandt første kamp sikkert med 2-0 på udebane. I returkampen leverede vi en horribel og umotiveret indsats og tabte den ordinære kamp 0-2. I den forlængede spilletid pressede vi på, men scorede ikke. Derfor endte kampen i straffespark og i modsætning til pokalexittet tidligere på sæsonen mod FCK, så træk vi her det længste strå og kunne ånde lettet op som vindere. Der skal dog andre boller på suppen i kvartfinalen, hvor vi har fortsat vores lodtrækningsheld ved at trække Lech Poznan, men det må alligevel forventes at kræve et højere niveau for at kunne slå polakkerne ud.


* Vinterstransfers 2026, ind.png (93,23 KB - hentet 64 gange.)
* Vintertransfers 2026, ud.png (35,41 KB - hentet 62 gange.)
* Ole Lindberg solgt.png (757,54 KB - hentet 75 gange.)
* Rekordslag Lindberg.png (72,22 KB - hentet 62 gange.)
* Rekordindkøb - Ghirlanda.png (781,14 KB - hentet 70 gange.)
* Foråret 2026 - de første kampe.png (156,23 KB - hentet 64 gange.)
* Grundspillet 2025:26.png (241,26 KB - hentet 68 gange.)
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #55: 07 Jan 2021, 20:08 »

En historisk god sæson

April måned blev indledt på fornemste vis. 3 sejre i Superligaen og en samlet sejr på 7-1 mod Lech i kvartfinalen kunne ikke være meget bedre. Herefter spillede vi uafgjort i Brøndby, hvilket betød at vi kunne vinde mesterskabet hjemme på Jysk Park i den næste kamp, ironisk nok mod Esbjerg. Men først ventede mægtige Lazio i semifinalen i Euro Cup II. Desværre afgjorde stjernen Sergej Milinkovic-Savic sager i den første kamp, som vi tabte 0-1, men hvor vi ellers gjorde en god figur.
4 dage senere kunne vi sikre SIF klubbens første mesterskab i 32 år, hvis vi formåede at slå holdet, der sidste år tog det fra os, nemlig EFB. Vi stillede med et reservespækket hold, men vandt uden problemer med 2-0. Jublen kunne bryde ud herefter, men fejringen blev hæmmet af, at vi kun 3 dage senere skulle spille den største kamp klubbens i historie mod Lazio i Rom. Mesterskabet vidste vi alle var på vej, og det var sikkert også et element i den afdæmpede fejring, men fansene og byen sørgede for at det blev en fantastisk dag for alle spillerne og folkene omkring holdet. Ingen havde regnet med at vi ville vinde så suverænt, men holdet har været enormt opsatte på at revanchere skuffelsen fra sidste sæson, og det har givet resultater fra start.
Dagen efter festen rejste vi til Rom og gjorde klar til returkampen. Vi var klar fra start og spillede en god første halvleg, som endte 0-0. Vi havde haft de største chancer, herunder et skud på stolpen. Men kort inde i anden halvleg bragte Lazio sig på 1-0 og herfra kom vi aldrig mere ind i kampen. I slutminutterne satsede vi alt, hvilket resulterede i kontramål fra Lazio til 2-0 og 3-0. Semifinalen blev endestationen, men ikke desto mindre er det svært at fatte at vi nåede så langt i en europæisk turnering første gang vi deltog i hovedturneringen. Overraskende nok lykkedes det ikke Lazio at vinde i finalen efter et nederlag til Genk.
Resten af sæsonen kørte vi på cruise control og flere af de perifere spillere fik en øget mængde spilletid. Alligevel fik vi 13 point i de sidste 5 kampe og sluttede med 87 point, hele 19 point foran FCK på 2.pladsen. Undervejs har vi blot smidt 9 point i ligaen, hvilket bliver svært at overgå næste sæson. Pokalexittet allerede i 4.runde blev den eneste plet på vores næsten perfekte sæson, og den lille plet er hurtig glemt efter vores forrygende indsats i europæisk fodbold, og med udsigt til Champions League næste sæson kan jeg næsten ikke vente til at det går løs igen efter sommerferien.


* Forårets sidste kampe 2026.png (297,6 KB - hentet 55 gange.)
* Mesterskabsspillet 2025:26.png (178,57 KB - hentet 54 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #56: 07 Jan 2021, 20:32 »

Tillykke med det mest velfortjente mesterskab - nu tager du CL næste sæson crazy Grin

Og flot at du fik holdet helt frem til semifinalen i EC II - det er sgu mere end bare godkendt Opstemt

Vanvittigt salg du fik lavet af Lindberg - han må satme være vild siden Wuhan ville smide 195 mio. kr. for ham Shockeret

Glæder mig til at høre mere fra Søholt Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #57: 07 Jan 2021, 21:44 »

Tillykke med det mest velfortjente mesterskab - nu tager du CL næste sæson crazy Grin

Og flot at du fik holdet helt frem til semifinalen i EC II - det er sgu mere end bare godkendt Opstemt

Vanvittigt salg du fik lavet af Lindberg - han må satme være vild siden Wuhan ville smide 195 mio. kr. for ham Shockeret

Glæder mig til at høre mere fra Søholt Opstemt

Tusind tak! Ja har det været en vanvittig sæson og håber vi kan gøre god en figur i CL i næste sæson.
Lindberg er en fin spiller, men kineserne havde vist nogle penge de skulle have fyret af Smiley
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #58: 07 Jan 2021, 21:50 »

Sommertransfers 2026 & fremkig mod den nye sæson

Efter en forrygende sidste sæson så jeg spændt frem mod transfervinduet med en viden om, at der muligvis ville komme en del henvendelser på flere af vores spillere.
Heldigvis havde vi en del penge at gøre godt med, og med en mulighed for at kvalificere sig til Champions League, var det ikke vores mål at sælge spillere for at få penge i kassen, men tværtimod havde vi en ambition om at forstærke vores trup.
Det betød at en lang række stærke spillere kom til. Vi lagde ud med at lave et nyt rekordindkøb ved at hente den enormt talentfulde angriber Liedson, der fra dag 1 kan træde direkte ind på holdet. Ydermere hentede vi Lucas (HB), som ligeledes formodes at komme til at spille fra start. Bonnén og Klausen kom tilbage på permanente aftaler, og da vi havde klausuler på dem begge, var det reelle beløb kun halv pris af det der fremgår nedenfor. Endelig forstærkede vi os yderligere på den centrale midtbane ved at hente argentinske Alessio og brasilianske Alonso, som begge har kæmpe potentiale og niveau til at gøre sig til ift. startelleveren. Herudover kom Colombianske Rendon (VB) til på en fri transfer fra Spurs og også han er udsat til at spille fra start. Derudover kom en håndfuld unge spillere til klubben, som kan forstærke vores i forvejen skræmmende ungdomshold.
En masse penge blev således brugt, hvilket betød at der nødvendigvis måtte forsvinde nogle ansigter ligeså. Mest markant var salgene af Adamczyk (ANG), Naldo (HB), Kongstedt (COM), Julio (CM) og Bergström (VB). Men ingen af spillerne var forventet til at agere mere end backups.
Alt i alt kommer vi virkelig styrket ud af sommerens transfervindue efter min opfattelse, og drømmen om kvalifikation til Champions League synes ikke uoverskuelig. Derudover må vi forventes at være i stand til at genvinde Superligaen og forhåbentlig også kunne vinde Sydbank Pokalen endnu engang.


* Sommertransfers 2026, ind(1).png (82,5 KB - hentet 51 gange.)
* Sommertransfers 2026, ind(2).png (90,96 KB - hentet 49 gange.)
* Sommertransfers 2026, ud(1).png (66,8 KB - hentet 50 gange.)
* Sommertransfers 2026, ud(2).png (181,18 KB - hentet 51 gange.)
* Sommertransfers 2026, ud(3).png (148,36 KB - hentet 51 gange.)
Logged

Michael9415
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Silkeborg IF
« Svar #59: 07 Jan 2021, 23:19 »

Efterårssæsonen 2026 - del 1

Med en forstærket trup var vi klar til at angribe en ny sæson med ambitioner som aldrig før. I Superligaen er vi kommet fornuftigt fra start med 20 point i 8 kampe. Det er ikke fordi vi har imponeret stort men med vores høje bundniveau, er det svært for samtlige danske hold at stille noget op imod os. 17 mål har vi scoret og kun indkasseret 3 mål.
Hovedopgaven lå dog i CL-kvalifikation, hvor vi i 3.kvalrunde skulle op mod serbiske Røde Stjerne. Vi fik os en slem overraskelse i første kamp på hjemmebane, hvor vi trods et massivt overtag ikke formåede at vinde kampen, da vi smed vores føring væk i anden halvleg. Derfor var vi presset til sejr i returopgøret og heldigvis afgjorde vores nye danske stjerne, Chris Søgaard, sagerne i Beograd, da han scorede kampens enlige mål og slukkede drømmen for de mere end 41.000 serbiske fans. Dermed var vi kun en enkelt runde fra det forjættede land, Champions League. Det eneste der adskilte os fra dette paradis var bulgarske Ludogorets, som vi anså som en overkommelig modstander. Første kamp i Bulgarien blev en chancefattig affære, som endte 0-0 og tingene skulle nu afgøres hjemme på Jysk Park i Silkeborg. Det blev en kamp, der skrev sig ind i klubbens historiebøger, da vi med en sikker 4-0 sejr (2-0 ved pauseteen), sørgede for at SIF var klar til Champions League. Et kæmpe økonomisk samt sportsligt boost for klubben, som uden tvivl vil være medvirkende til at flytte os yderligere frem i bussen og blive en del af eliten i europæisk fodbold. Bedriften blev fejret passende, men kort efter kom vi lidt ned på jorden igen, da FC Barcelona, Inter og RB Leipzig kom op af bowlen. Vi fik lov at bide skeer med de store, hvilket var vores ønskede, men dette ville alligevel blive noget af en mundfuld. Første kamp blev den på papiret mest overkommelige, da vi skulle møde RB Leipzig på hjemmebane. Kampen startede perfekt, da Alonso bragte os i front efter 20 minutter, hvilket var stillingen ved pause. Desværre kom tyskerne godt ud til anden halvleg og scorede efter blot 2 minutter. Resten af kampen bølgede det frem og tilbage, men uden af chancerne blev omsat til mål for nogle af holdene. Vi var på tavlen og havde spillet helt lige op med et ellers fremragende mandskab, så det lovede godt for resten af kampene, der dog vil blive sværere. Og det blev sværere i anden kamp, hvor vi fik en fodboldlektion i Milano og tabte 0-3 til Inter. Vi kom hurtigt bagud og nede 0-2 ved pausen blev det fortrinsvist damage control i anden halvleg, hvor italienerne blev holdt til kun en enkelt scoring. Energien skal helt sikkert lægges i CL i resten af efteråret og jeg håber på, at vi kan samle flere point sammen. 



* Efterårssæsonen 2026 - del 1.png (359,64 KB - hentet 49 gange.)
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010