Chelsea skal naturligvis også have sin egen tråd.
Jeg er netop startet med Chelsea..
De besidder en helt utrolig spændende trup som hen over sommeren (IRL) har gennemgået et mindre generationsskifte.
Ældre spillere som Willian og Pedro er sendt videre
Havertz og Werner ( blandt mange ) er kommet ind. Thiago Silva, Chilwell, Mendy og Ziyech er også nytilkomne.
De mange indkøb gør imidlertid også at økonomien ikke er gearet til yderligere.
Der er ca 100mil kroner at rykke med og "kun" godt 600,000 p/w som luft i lønbudgettet.
Men hvad skal jeg dog også ændre ved dette hold..
Fra start er Baba Rahman, Drinkwater og Emerson på salgslisten.
Indtil videre er det kun lykkedes at sende Rahman videre til Hertha Berlin - 70mil kr.
Jeg kigger faktisk slet ikke efter nye spillere for jeg mener ikke det er nødvendigt lige med det første.
Så jeg har blot kigget på scoutning center for at finde nye unge talenter.
Klubben ser gerne der købes unge ( u22 ) spillere med henblik på videresalg og profit.
- så det har jeg tænkt mig at prøve.
I skrivende stund har jeg spillet en enkelt friendly mod Bolton. En sejr på 4-0.
Jeg sprang FM20 over og er derfor hoppet fra FM19 til nu FM21..
Med det sagt har jeg alligevel forsøgt at overføre min "standard" taktik til FM21..
4-2-3-1 med fokus på genpres, short passing og individuel kreativitet.
https://www.buildlineup.com/shared/5fac4e3c7a63d02f23b677eeEn ting jeg er faldet over...
Petr Cech er jo IRL indlemmet i spillertruppen, det er han sjovt nok også i FM..
Men jeg kan ikke vælge ham til bænken som backup..
- nogen der ved om det først kommer hvis jeg får skadesproblemer?
Og speaking of Cech..
Så er han "stats" som Teknisk Direktør godt nok gode - hvilket fik mig til at tænke; Hvordan er stabens egenskaber genereret?
Mange stabsmedlemmer i Chelsea er, ifølge deres tal, virkelig dårlige..
Eksempelvis spejderne Tony White eller Dave Wilson har henholdsvis 10/13 & 11/10 i deres vigtigste egenskaber - det tænker jeg ikke en klub, med det youth setup, som Chelsea har kan være tjent med... Så alle scouts med mindre end 15/15 er opsagt.
Nogen der har et indblik i det?
Ellers synes jeg presse delen har fået en overhaling i forhold til FM!9... Måske endda for meget..
Nu er spillet jo nyt og derfor gennemgår jeg de pressemøder der er, men for dælen jeg finder det tidskrævende..
I tidligere FM har jeg næsten uden undtagelse sendt min assistent afsted til pressemøder fordi det altid er det samme som der bliver spurgt om.
Hvis det fortsætter således over en sæson, så bliver assistenten sendt afsted igen
Nå tilbage til spillet...
Andre som er startet med Chelsea..?