home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 389 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea F.C
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Chelsea F.C  (Læst 6660 gange)
Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Chelsea F.C
« : 11 Nov 2020, 22:07 »

Chelsea skal naturligvis også have sin egen tråd.

Jeg er netop startet med Chelsea..

De besidder en helt utrolig spændende trup som hen over sommeren (IRL) har gennemgået et mindre generationsskifte.
Ældre spillere som Willian og Pedro er sendt videre

Havertz og Werner ( blandt mange ) er kommet ind. Thiago Silva, Chilwell, Mendy og Ziyech er også nytilkomne.

De mange indkøb gør imidlertid også at økonomien ikke er gearet til yderligere.
Der er ca 100mil kroner at rykke med og "kun" godt 600,000 p/w som luft i lønbudgettet.

Men hvad skal jeg dog også ændre ved dette hold..
Fra start er Baba Rahman, Drinkwater og Emerson på salgslisten.
Indtil videre er det kun lykkedes at sende Rahman videre til Hertha Berlin - 70mil kr.

Jeg kigger faktisk slet ikke efter nye spillere for jeg mener ikke det er nødvendigt lige med det første.
Så jeg har blot kigget på scoutning center for at finde nye unge talenter.

Klubben ser gerne der købes unge ( u22 ) spillere med henblik på videresalg og profit.
- så det har jeg tænkt mig at prøve.

I skrivende stund har jeg spillet en enkelt friendly mod Bolton. En sejr på 4-0.  Thumbs Up

Jeg sprang FM20 over og er derfor hoppet fra FM19 til nu FM21..
Med det sagt har jeg alligevel forsøgt at overføre min "standard" taktik til FM21..

4-2-3-1 med fokus på genpres, short passing og individuel kreativitet.

https://www.buildlineup.com/shared/5fac4e3c7a63d02f23b677ee

En ting jeg er faldet over...
Petr Cech er jo IRL indlemmet i spillertruppen, det er han sjovt nok også i FM..
Men jeg kan ikke vælge ham til bænken som backup..
- nogen der ved om det først kommer hvis jeg får skadesproblemer?

Og speaking of Cech..
Så er han "stats" som Teknisk Direktør godt nok gode - hvilket fik mig til at tænke; Hvordan er stabens egenskaber genereret?
Mange stabsmedlemmer i Chelsea er, ifølge deres tal, virkelig dårlige..
Eksempelvis spejderne Tony White eller Dave Wilson har henholdsvis 10/13 & 11/10 i deres vigtigste egenskaber - det tænker jeg ikke en klub, med det youth setup, som Chelsea har kan være tjent med... Så alle scouts med mindre end 15/15 er opsagt.

Nogen der har et indblik i det?

Ellers synes jeg presse delen har fået en overhaling i forhold til FM!9... Måske endda for meget..
Nu er spillet jo nyt og derfor gennemgår jeg de pressemøder der er, men for dælen jeg finder det tidskrævende..
I tidligere FM har jeg næsten uden undtagelse sendt min assistent afsted til pressemøder fordi det altid er det samme som der bliver spurgt om.
Hvis det fortsætter således over en sæson, så bliver assistenten sendt afsted igen  Peace

Nå tilbage til spillet...

Andre som er startet med Chelsea..?
Logged

Love the Blues

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #1: 12 Nov 2020, 06:30 »

Godt med en tråd. Jeg er ikke startet endnu, men Chelsea vil også være det første hold jeg kaster mig over  Thumbs Up
Logged

bjarke-t
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #2: 17 Nov 2020, 21:09 »

Jeg er kommet igennem første sæson med Chelsea.

Det blev til en 3. plads i en meget tæt top, en FA-cup titel og jeg røg ud i kvartfinalen i Champions League.
Slut stilling 20/21: https://imgur.com/gallery/qN8TQIf

Jeg følte ikke rigtigt at der var brug for forstærkelser i det første transfer vindue, så der hev jeg kun 2 spillere ind.
Andrea Papetti for £1.9m.
Benoît Badiashile for £22m.

I vintervinduet fik jeg mulighed for at hente Gianluigi Donnarumma for £43m, samt Fabián for £60m.
Det skulle finanseres og da Chelsea har rigtigt meget dødvægt som dog er udlejet i første sæson, valgte jeg at sælge Kapa for £22m til Shaktar og Rüdiger for £25m til Bayern.

De 2 første transfer vinduer: https://imgur.com/gallery/aqZbbz9 (se bort fra Sancho han er reelt hentet i 2021/2022).

Min opstilling var primært i første sæson:
Donnarumma (Mendy første halvdel)

Azpilicueta - Tomori - Silva - James

Kovacic - N'Kante

Pulisic - Mount  - Ziyech

Werner

Spillet som Gegenpres med højt tempo, højt pres og meget offensivt med korte afleveringer.




Frem mod 2. sæson har jeg ryddet en del op. Dels for at spare lønkroner, og dels for at have så mange penge til rådighed som muligt, da jeg gerne vil bygge et hold, jeg ikke skal supplere forfærdeligt meget op de næste par sæsoner, således der måske kan blive råd til et nyt stadion.

Mest bemærkelsesværdige afgange er nok:
Azpilicueta £33m til PSG
Ruben Loftus-Cheek £25m til Arsenal
Michy Batshuayi £22m til Lyon
Andreas Christensen £19.75m til Inter
Emerson £16m til Zenit
Marcos Alonso £15m til Arsenal
Victor Moses £10m til Marsille
Tiémoué Bakayoko £10m til Shaktar
Malang Sarr £10 til Arsenal
Roma betaler £22m for Davide Zappacosta efter sæsonen.
I alt solgt for £172m
Den eneste det ikke lykkedes mig at slippe af med er Ross Barkley som Juventus eller bød £25m for. Ærgerligt.

Ind er kommet:
Jadon Sancho for ca. £80m
Milan Skriniar for ca. £56m
Nuno Mendes for £51m
Achraf Hakimi for £46m
Erling Haaland for £90m
I alt er der købt for ca. £312m

Transfers sæson 2: https://imgur.com/gallery/gai8Nk5

Ellers ser holdet sådan her ud pt. og Haaland har scoret hattrick i hans 2.  kamp, så det er lovende  Rullende Øjne
https://imgur.com/gallery/bSpAHK7

Vil prøve at opdatere halvejs igennem sæsonen.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #3: 19 Nov 2020, 18:05 »

Super hold - fede signings.  Thumbs Up
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #4: 23 Nov 2020, 10:33 »

@bjarke-t

Hold nu op du bruger mange penge. Men ikke desto mindre et vildt hold du har samlet det.. Thumbs Up

Hvordan fungerer Reece på VB.?
Hvad er der blevet af Tammy.?
Imponerede også at komme af med Drinkwater - det havde jeg ingen held med, grundet hans løn..

Jeg ved ikke hvad skete - men eller anden bug gjorde mit save crashede omkring juletid.. ticked off ticked off
Så nu venter jeg lige til imorgen hvor den fulde udgave blir frigivet med et nyt save..
Logged

Love the Blues

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #5: 24 Nov 2020, 18:49 »

Jeg er på vej igennem første sæson. Det tog mig noget tid før jeg begyndte at vinde kampe, så er derfor kun nr. 5 med ca. 12 kampe igen. Til gengæld scorer Tammy og Werner mange mål. Så hold fast i dem. Jeg købte Jadon Sancho i vinterpausen. Solgt er blandt andre Rudiger, Emerson og Jorginho...   Thumbs Up
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #6: 25 Nov 2020, 20:33 »

Færdig med første sæson... wow... der er nogle af spillerne der scorer VIRKELIG mange mål.... Thumbs Up

...til gengæld, så vandt jeg ikke et eneste trofæ  Græder   Jeg blev 4 i PL, tabte i FA cup finalen og i Champions League Finalen  ticked off

Timo Werner er topscorer for mig i år...63 mål og 9 assists i 52 kampe og 4 indskiftninger.  Djævel

Den mand er bare ustoppelig...


Solgte Emerson for 24,5 mio. £ til Inter, Rudiger for 27,5 mio. £ til Bayern, Jorginho for 31 mio. £ til Paris SG og et par andre små handler.
Købte Jadon Sancho i vintervinduet for 70 mio £, og i vinter vinduet signede jeg Arkadiusz Milik på en fri fra Napoli. Jeg endte med t købe ham fri med det samme for 4 mio. £. Siden da har han været 3. valg og score 11 kasser i 12 kampe og 11 indskiftninger, så fint 3. valg.
« Seneste Redigering: 25 Nov 2020, 20:37 af mama99ai » Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #7: 26 Nov 2020, 09:01 »

Færdig med første sæson... wow... der er nogle af spillerne der scorer VIRKELIG mange mål.... Thumbs Up

...til gengæld, så vandt jeg ikke et eneste trofæ  Græder   Jeg blev 4 i PL, tabte i FA cup finalen og i Champions League Finalen  ticked off

Timo Werner er topscorer for mig i år...63 mål og 9 assists i 52 kampe og 4 indskiftninger.  Djævel

Den mand er bare ustoppelig...


Solgte Emerson for 24,5 mio. £ til Inter, Rudiger for 27,5 mio. £ til Bayern, Jorginho for 31 mio. £ til Paris SG og et par andre små handler.
Købte Jadon Sancho i vintervinduet for 70 mio £, og i vinter vinduet signede jeg Arkadiusz Milik på en fri fra Napoli. Jeg endte med t købe ham fri med det samme for 4 mio. £. Siden da har han været 3. valg og score 11 kasser i 12 kampe og 11 indskiftninger, så fint 3. valg.

Ja, det er vildt med mål.
Måske det er en bug i spillet??
Jeg har læst på flere fora, bl.a FM SCOUT at andre har fået Aubameyang, Calvert-Lewin, Sadio Mane m.fl til at lave +60mål i en sæson... Ikke at det ikke er muligt, men det er vel næsten kun forbeholdt Messi, Cristiano og Lewandowski.. ( endnu )
Logged

Love the Blues

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #8: 14 Dec 2020, 08:43 »

Jeg er startet det årlige Arsenal / Chelsea online game med min kammerat.

Vi er netop kommet ud af 1. transfer vindue, sæson 1.

Vi har begge fokuseret på forsvarspositionen som det første.
Han fik fingrerne i Skriniar og jeg har forstærket Chelseas forsvar med Marquinhos. Mit næste target - var en verdensklasse målmand - og her var mit fokus på Donnarumma eller Oblak. Oblak havde en 110 mio. frikøbs klausul, så det var liige dyrt nok. og jeg havde håbet at jeg kunne få Donnarumma billigt fordi hans kontrakt med Milan løber ud ved slutningen af sæsonen. Desværre forlængede han - og jeg måtte byde 70 mio £ i stedet for de 55 jeg havde regnet med...  Græder

...så skete det mest mærkelige. Donnarumma tog så lang tid om at bestemme sig, at tranfervinduet lukkede i. Transfer cancelled. Jeg har nu budt igen, og Donnarumma har accepteret - men nu skal jeg vente til 1. januar på at få at vide om han får opholdstilladelse (Brexit)... Jeg krydser alle fingrerne og tæerne på at det kan lade sig gøre.  Ubeslutsom

Med de to markante defensive tilføjelser, så er det nu planen at finde et ungt talent - gerne max. 18 år, som kan få lidt plads. I mit spil er Odoi blevet 175 PA, men til gengæld er Gilmour og Anjorin mindre gode PA. De har dog stadig ok værdier.

Er der nogen gode bud på et wonderkid?   Wink
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #9: 14 Dec 2020, 16:10 »

Jeg er startet det årlige Arsenal / Chelsea online game med min kammerat.

Vi er netop kommet ud af 1. transfer vindue, sæson 1.

Vi har begge fokuseret på forsvarspositionen som det første.
Han fik fingrerne i Skriniar og jeg har forstærket Chelseas forsvar med Marquinhos. Mit næste target - var en verdensklasse målmand - og her var mit fokus på Donnarumma eller Oblak. Oblak havde en 110 mio. frikøbs klausul, så det var liige dyrt nok. og jeg havde håbet at jeg kunne få Donnarumma billigt fordi hans kontrakt med Milan løber ud ved slutningen af sæsonen. Desværre forlængede han - og jeg måtte byde 70 mio £ i stedet for de 55 jeg havde regnet med...  Græder

...så skete det mest mærkelige. Donnarumma tog så lang tid om at bestemme sig, at tranfervinduet lukkede i. Transfer cancelled. Jeg har nu budt igen, og Donnarumma har accepteret - men nu skal jeg vente til 1. januar på at få at vide om han får opholdstilladelse (Brexit)... Jeg krydser alle fingrerne og tæerne på at det kan lade sig gøre.  Ubeslutsom

Med de to markante defensive tilføjelser, så er det nu planen at finde et ungt talent - gerne max. 18 år, som kan få lidt plads. I mit spil er Odoi blevet 175 PA, men til gengæld er Gilmour og Anjorin mindre gode PA. De har dog stadig ok værdier.

Er der nogen gode bud på et wonderkid?   Wink

Almada!
Strengs Keller Boadu fra AZ.
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C
« Svar #10: 14 Dec 2020, 21:31 »

thanks  Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010