home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 410 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 17251 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #30: 07 Feb 2021, 16:16 »

Maestrodk, hvordan ser din defensiv ud? Lyder spændende med så stærk en defensiv..

Går lidt og drømmer om at lave "en Rangers" der blot har lukket 8 mål ind i 28 kampe... Jeg vil meget hellere have en bund solid defensiv, end en offensiv der scorer 100+ mål pr. sæson..
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #31: 07 Feb 2021, 17:06 »

Hvor er det altså en fornøjelse så mange der har gang i et save med AS Roma! Det er godt nok en del år siden, det har været sådan. Jeg glædes!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #32: 07 Feb 2021, 17:11 »

AS Roma, sæsonen 21/22, transfer og tanker


Efter en flot sæson, hvor jeg egentlig synes vi i det store og hele præsterede over niveau, var det tid til det famøse vindue i sommeren 21/22. Et vindue, der tidligere var blevet varslet af SI, ikke ville ligne de forrige vinduer, da mange af klubberne stadig kæmper med efterdønningerne fra COVID-19. Derfor var jeg egentlig ret spændt på hvordan det lige ville forme sig.
Først og fremmest skulle der sælges. Klubben har så mange spillere, der er hentet ind og fået en al for stor løn ifht. Hvad de reelt bidrager med. Og solgt det blev der… samlet set fik jeg solgt for 1,5 mia. kr henover sæsonen 21/22. De mest bemærkselvværdige transfer er:


Gianluca Mancini – Paris Saint-Germain (360 mio)
Jordan Veretout – Juventus (265 mio)
Rick Karsdorp – Leicester (190 mio)
Cengiz Under – Jiangsu Suning (137 mio)
Robin Olsen – Swansea (132 mio)
Amadou Diawara (180 mio)
Chris Smalling - Jiangsu Suning (100 mio)
Alessandro Florenzi – Paris Saint-Germain (67,5 mio)
Steven Nzonzi – Stade Rennais (39 mio)
Pedro – DL Pro (19 mio)
Casper Højer – Olympiakos (15 mio)


Samt en masse unge spillere  der blev sendt af sted for en række mindre beløb. Nu kigger I jo nok på de der transfer… og tænker… Holy shit… Det var alligevel en åreladning du fik lavet der Warmon… Ja, det er helt korrekt. Især salget af Veretout til Juventus gjorde ondt… Men det var et nødvendigt salg. Forklaring kommer om lidt!

Salgene af Nzonzi, Pedro og Smalling var simpelthen for at spare lønkroner. Hellere jeg fik dem solgt billigt, og kom af med deres løn! Casper Højer fik en enkelt sæson i den smukke italienske hovedstad, og blev derefter sendt videre. Jeg takker for den stille indsats!

Florenzi irriterer mig gevaldigt! Jeg troede faktisk jeg havde ham sikret… Jeg fik ham i februar til at underskrive en ny aftale der skulle starte efter sæsonen. Jeg troede dermed at når han havde accepteret en ny kontrakt med en startdato længere fremme, at det ville forhindre ham i skifte til PSG… Ligesom når man køber en spiller det kommende vindue… Men dagen inden at han skulle starte på ny kontrakt, aktiverede PSG deres klausul, og vupti… så gik min kommende højreback i vasken. Der blev jeg hidsig!

Men der er jo ikke noget som bugs der gør spillet sjovt vel? Eller om det er en bug skal jeg ikke sige, men det virkede pudsigt…
Anyways, med mange spillere solgt, skulle der handles! Og det blev der. Gode handler vil jeg ikke mindst påstå:


Atalanta – Ibanéz (60 mio)
Manchester City – Eric Garcia (fri transfer)
Real Madrid – Vinicius Junior (fri transfer)
Brescia – Sandro Tonali (195 mio)
Centro Atlético Fénix – Manuel Ugarte (fri transfer)
Fiorentina – Dimo Krastev (39 mio)
Stade Rennais - Eduardo Camavinga (570 mio)
Bologna - Takehiro Tomiyasu (220 mio)
Athletic Club Bilbao – Nico Serrano (172 mio)
Real Madrid – William Pérez (167 mio)


Jeg synes egentlig jeg er sluppet fantastisk ud af det her vindue. Samlet set er niveauet blevet hævet, både hvad angår start-11, bredden og på talentsiden. Især den unge Pérez har jeg store forventninger til. Jeg håber lidt på der kan gå Ronaldo i den for ham! Opstemt

Start-11 kommer nok til at se således ud:

Lopez
Tomiyasu – Garcia – Kumbulla – Calafiori
Tonali
Camavinga – Pellegrini
Zonali                                   Junior
Milik
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #33: 07 Feb 2021, 21:07 »

Maestrodk, hvordan ser din defensiv ud? Lyder spændende med så stærk en defensiv..

Går lidt og drømmer om at lave "en Rangers" der blot har lukket 8 mål ind i 28 kampe... Jeg vil meget hellere have en bund solid defensiv, end en offensiv der scorer 100+ mål pr. sæson..

Min line-up ser således ud:

Livakovic (Sweeper-keeper)
Mancini (ball-playing defender - defend)
Smalling/Kumbulla (Central defender - cover)
Ibanez (ball-playing defender - defend)
Serginho Dest (Wing-back - attack)
Calafiora (Wing-back - attack)
Pellegrini (Box-to-box)
Veretout (deeplying playmaker - support)
Zaniolo (Mezzala - attack)
Milik (Shadow Striker)
C. Ronaldo (deeplying forward - support)

Det skal siges, at jeg er begyndt at eksperimentere med at skubbe den hængende angriber helt frem, så jeg i nogle kampe spiller med to angribere. I så fald er det ofte med Dzeko, som deeplying forward og med Ronaldo som Poacher.

Jeg spiller med korte afleveringer og hurtigere tempo. I transition spiller jeg med counterpress og counter.

Når vi ikke har bolden, spiller vi med standard højde på forsvarslinjen, mens line of engagement er much lower. Jeg spiller med tight marking - men jeg forsøger ikke at lukke af for, at målmanden kan spille bolden ud.

Vi har ikke noget imod, at modstanderens forsvar har bolden. Da vi ikke har verdens hurtigste og mest presstærke angribere, så vil gevinsten være minimal. Desuden ønsker vi også i højere grad at lukke mellemrummene imellem kæderne.

Jeg spiller med positive mentalitet.

Hvis jeg på et tidspunkt skal have gang i et andet save, så vil jeg måske prøve at implementere lignende taktik med en 4-4-2 - lidt ligesom Atl. Madrid.

Når jeg har svært ved at skabe chancerne i kampen, så slår jeg "play for set pieces" til. Så satser jeg på at kunne score via en dødbold i stedet.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #34: 07 Feb 2021, 21:22 »

Synes det ser rigtig godt ud for dig Maestrodk! Imponerende, ikke mindre! Dejligt du har held med 3-mands forsvaret. Det har været min dårlige side, like for ever...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #35: 07 Feb 2021, 22:06 »

Synes det ser rigtig godt ud for dig Maestrodk! Imponerende, ikke mindre! Dejligt du har held med 3-mands forsvaret. Det har været min dårlige side, like for ever...

Takker, det er rart at vide, at nogen læser med.

Jeg har egentlig heller aldrig haft den store succes med 3 mands-forsvar, før jeg pludselig fandt formlen i FM18 (Jeg spillede FM18, før jeg købte FM21).

Formlen virker åbenbart også i FM21.

10 kampe i Serie A spillet i sæson 3 - 9 sejre og 1 uafgjort, målscore 21-1. Den uafgjorte var selvfølgelig en 0-0-kamp imod Inter :-) . Vi ligger nr. 2, a point med Juventus, men med dårligere målscore.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #36: 09 Feb 2021, 09:32 »

Det er spændende læsning, og der er faktisk mange der spiller med Roma. Det er også en fed challenge, og den italienske Liga er faktisk sværere end man lige regner med - mange gode hold, så de gode resultater vi læser om her, kommer ikke af sig selv. Well done til alle.  Thumbs Up
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #37: 06 Mar 2021, 16:47 »

Sæson 3 overstået i Roma, hvilket blev endnu en god sæson. Det blev til et suverænt mesterskab med 98 point - 12 point ned til Juventus og med målscore på 71-13. Yderligere blev det til en sejr i Coppa'en med finalesejr på 1-0 over Atalanta. Sidst, blev det til et nederlag på 0-1 til Manchester United i Champions League-finalen. Fortjent nederlag imod United, som spillede os ud af banen, og hvor især Cristiano Ronaldo skuffede.

Ronaldo har ellers været et godt køb. Han har scoret 24 mål i ligaen og har dermed bidraget til at lave flere uafgjorte kampe om til sejr, hvilket var hans job.

Midt i sæsonen besluttede jeg at købe Erling Haaland for 80 mio. euro. City var ude efter ham og da jeg havde midlerne til rådighed, kunne jeg ikke lade være med at slå til. I starten brugte jeg Haaland, som poacher og Ronaldo som deeplying forward. Men det fungerede ikke rigtigt - så jeg byttede deres roller om, hvilket har fungeret langt bedre. Haaland er udset til at overtage Ronaldos rolle, når Ronaldo er ved at være færdig.

Af store transfers ud har jeg haft Ünder til 50 mio. euro til PSG, Cristante til 17,5 mio. euro til Beijing Guoan, Borré for 24 mio. euro til Fiorentina og Villar for 14 mio. euro til Milan. Der udover var Ahmedhodzic sendt på lån i Sporting Lisbon og Papetti i Parma. Begge forventes at blive indlemmet i min trup i næste sæson, hvor Smalling forlader klubben, da jeg ikke ønsker at forlænge med ham pga. alder - og fordi de to førnævnte begge er gode erstatninger for ham.

De store transfers ind har været Ronaldo, Haaland og Mykolenko. Disse blev suppleret af en masse unge spillere, hvoraf nogle er blevet lejet ud til serie B-klubber og andre har fået spilletid på U20-holdet. Enkelte har for få optrædener på førsteholdet i en periode, hvor jeg havde mange skader på backpladserne og på midtbanen.

I denne sæson har jeg skiftet idealopstillingen til en reel 3-5-2/5-3-2 for at give mere støtte til Ronaldo. 3-5-1-1 blev nu kun brugt på udebane, hvor jeg var forventet at blive presset rigtig meget - fx på udebane imod Bayern München, som jeg mødte i CL-semifinalen.

Idealopstillingen har set således ud:

Livakovic


Mancini - Kumbulla - Ibanez

Dest                             Mykolenko


Zaniolo - Veretout - Pellegrini


Haaland - C. Ronaldo
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #38: 06 Mar 2021, 17:35 »

Spændende læsning. Er også starter med Roma. Har kun spillet 7 kampe men ligger nr 1. Har købt Bruno Pektovic, Anel Ahdmedhozic og Federico Bernadeschi. Har kun Bruno i truppen, de andre kommer til vinter. Spiller 4-4-2. Truppen er ikke rigtig til den taktik, men det er den jeg har mest succes med. El Shaarawy er startet sindssygt. 9 kampe 6 mål og 5 assist, gnms. på 7.63.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #39: 10 Mar 2021, 22:08 »

Jeg er nu nået til vinterpausen i sæson 2023/24. Status er, at jeg ligger nummer 1 i Serie A med 12 sejre og 3 uafgjorte med 7 point ned til Inter. Champions League gruppen blev vundet med 6 sejre foran Barcelona, Lyon og Dinamo Zagreb.

Taktikken hedder fortsat 3-5-2, men der er ændret lidt i defensiven, hvor vi nu forsøger at lukke af i midten og tvinge modstanderne udover kanterne. Samtidig har vi fjernet tætte markinger, da vi ønsker at stå kompakt i stedet for at gå i duel.

Transfermæssigt er Cucurella hentet i Getafe for 41 mio euro - han er nyt førstevalg på venstre wingback. Samtidig har jeg solgt Mykolenko til Manchester City for 31 mio. euro.

Edin Dzeko fik fri transfer i sommers, da han begyndte at lave uro i truppen. Som erstatning hentede jeg en 20-årig brasilianer Marcos Leonardo, som har været en fornuftig backup til Haaland og Ronaldo.

Ronaldo er nu 38 år. Og selvom hans fysiske stats er ved at være godt på retur, så kan jeg kun opfordre til, at man henter ham, hvis man får muligheden. Han har scoret 13 mål i 16 optrædener.

Jeg vil egentlig gerne give ham endnu en sæson, men dels forlanger han lønforhøjelse og dels forlanger han, at han samtidig bliver tilknyttet som U18 coach. Men hans staff-stats er ikke særlig gode. Og udsigten til at skulle betale ham en dyr løn, når han stopper karrieren lokker ikke ligefrem.

Så noget tyder på, at vi fra den kommende sæson enten skal hente en ny poacher - eller endnu mere oplagt flytte Haaland op, som poacher og så hente en ny deeplying forward. Haaland er lige nu på 10 mål i 14 kampe

På midtbanen er rollerne ændret en smule, så Pellegrini nu spiller roaming playmaker i stedet for box-to-box.

I forsvaret har jeg fået Ahmedhodzic retur fra lån i Sporting. Han gør det rigtig godt - og der er nu hård kamp om de tre pladser i forsvaret.

Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #40: 30 Apr 2021, 16:17 »

En ære er forbi.... Men 39 år er vel også en slags alder... :-)

Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010