home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 17123 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
AS Roma
« : 10 Nov 2020, 21:24 »

AS Roma

Efter 3 år, så tænkte jeg… Nu er det på tide jeg for alvor tager mig sammen, og får lavet et godt indput til FMF-scenen. Det er sku rent ud sagt længe siden, så derfor starter jeg her, med min hjerteklub! En klassisk gennemgang af klubbens historie, forventninger mm. Så sæt dig godt til rette, og find ud af hvorfor du skal vælge AS Roma! Så vil jeg, sammen med alle andre her på FMF, se frem til du deler dine erfaringer med os!


Historien



Associazione Sportiva Roma eller oftest kendt som AS Roma, er en overbygningsklub af de 3 mindre klubber i den italienske hovedstad Roman FF, SS Alba-Audace og Fortitudo-Pro Roma SGS, dannet på foranledning af det fascistiske styre under ledelse af Benito Mussolini. Han drømte om en klub i Rom, der kunne vise en forenet hovedstad der kunne være en udfordre til de større daværende italienske klubber i nord, og den 22 juli 1927 var overbygningen en realitet. Den eneste større klub i Rom der ikke ville med i overbygningen, var SS Lazio, som har ført til en vild og intens rivalisering mellem klubberne, hvilket skal opleves i det legendariske ”Derby della Capitale”.

Siden overbygningen i 1927 har klubben kun været at finde uden for den bedste række i sæsonen 51/52, hvor man så vandt Serie B. Klubbens sidste storhedstid i italiensk fodbold var at finde i 00’erne, hvor klubben var at finde i top 2 hele 7 gange, gik i finalen i den italienske pokalturnering 6 gange og vandt heraf 2. Dette til trods var klubben ingen succes på det europæiske niveau, og man formåede ofte slet ikke at finde niveauet i de store kampe i Europa, her i blandt et meget smertefuldt nederlag til Manchester United på 1-7… Dog har der de sidste sæsoner været enkelte kampe hvor man har leveret imponerende flot niveau, hvilket medførte man var ”tæt på” en finale i Champions League. Man kan dog historisk set bryste sig af en samlet 2. plads i CL og en sejr i Europa Cuppen på dette niveau. Nationalt har man til trods sin status af storhold blot vundet 3 mesterskaber i det italienske, hvilket ikke er synderlig mange.


Før denne sæson skete der mange ting, COVID-19 mm. Men vigtigst af alt, har den nu tidligere ejer James Pallotta solgt klubben til en anden amerikaner, Dan Friedkin, der i spidsen for et konsurtium har varlset nye tider. Økonomisk ansvarlighed, stabilitet og et nyt stadion er vejen tilbage til den italienske top.


Forventninger, visoner og budget


Med ny ledelse kommer nye visioner, og den er ellers rigeligt at tage fat på:

I 1. sæson forventes det du kvalificerer dig til Champions League via ligaen. En forventning der skal opnås hver eneste sæson fremadrettet med den vision klubben har til dig fra starten. Man krydser fingre for du kommer i finalen i pokalturneringen, og håber på du når en semifinale i Europa Cuppen. Samtidig med dette skal du arbejde imod at blive økonomisk bæredygtig, en term jeg glæder mig rigtig meget til personligt at stifte nærmere bekendtskab med.


De klassiske dyder med at arbejde inden for lønbudget og forøge indtægter er naturligvis trin på vejen til en sund økonomi. Ydermere ser klubben gerne du sælger dyrt og køber billigt, helst spillere under 23 år. Ja der er så rigeligt med ting du skal have styr på. Til at nå dette starter du med beskedne 127 mio. og 2,17 om måneden til rådighed i løn. Pre-Covid-19 havde det dækket som en skrædder rækker i helvede, men mon ikke du kan lave nogle fine handler i år?


Klubben her er med andre ord for dig der gerne vil have fokus på:



Udfordringen: At lukke hullet op til det der må formodes at være top-4, og især til Juventus må formodes at tage en årrække, hvorefter du skal helt til tops i Champions League. Jeg tror, for første gang i en del år, faktisk ikke det er opnåeligt i de første 2-3 sæsoner, men bolden er selfølgelig rund og vi spiller jo FM…

Økonomien: Ikke nok med du starter fra baghjul på dit spiller materiale, du starter også fra bagkant på økonomien. Du skal med andre ord være super dygtig til at have det store overblik, købe billigt og ikke mindst sælge dyrt.

Ungdomsudvikling og bysbørn: AS Roma er, sammen med de italienske klubber, et sted hvor der er tradition for nogen af de bedste spillere bliver i den samme klub hele deres aktive karriere. Man lader sig ikke sådan lokke af mesterskaber i Spanien, eller udsigten til en fed løncheck i det engelske. Man spiller for trøjen (og bliver som en stjerne også betalt derefter), og man spiller for oplevelsen. Skal du være den der kommer med den næste Roma legende? Kan du finde talentet der skal udfylde den seneste legendariske kejser, Francesso Totti, enorme sko ud? Så er AS Roma stedet du skal gøre det!
« Seneste Redigering: 10 Nov 2020, 23:46 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #1: 10 Nov 2020, 23:47 »

Jeg reserverer lige den her til at gennemgå truppen en af de kommende dage!

Edit: Blev far 1. december, så derfor ikke lavet endnu! Jeg har haft fokus på andet Wink
« Seneste Redigering: 26 Dec 2020, 23:56 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #2: 11 Nov 2020, 07:32 »

Beklager jeg lige spammer tråden men måtte lige applaudere din tilgang til tråden -  Fedt med et første klubindlæg med kød på og en tydelig interesse i klubben! 😁 Det giver virkelig læseren informationer og lyst til at prøve klubben af!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #3: 11 Nov 2020, 10:56 »

@warmon
Fed intro til Roma.
De er klart også på min liste over saves jeg skal prøve.

Jeg følger med...  Thumbs Up
Logged

Love the Blues

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #4: 11 Nov 2020, 13:38 »

Fed start på tråden! Skal helt sikker også have et spil med Roma!
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #5: 14 Nov 2020, 22:41 »

AS Roma, Beta save, pre-season, taktiske tanker mm.


Jeg har, til kæmpe overraskelse for langt de fleste, givet mig i kast med at føre Roma til tops i Italien. For første gang i en del år, er jeg overbevist om det her bliver en rejse af de længere.

Truppen er smal, mange spillere er lejet ud for at holde økonomien på et niveau, hvor man ikke risikere at komme ud over kanten. Men der skal spillere ud før der for alvor kan komme flere ind. Alene i lønninger løber det op i 17 mio. om måneden! Det er enormt mange penge man skal ud og finde til den kommende sæson. Såfremt jeg overlever så længe skal der arrangeres loppemarked i den italienske hovedstad i sommeren 2021.

Generelt er der 25 spillere i klubben, synes jeg der er værd at bruge på 1. holdet i 1. sæson. Jeg kunne godt tænke mig at forstærke mig lidt over alle kæderne. Jeg føler mig sårbar i b-kæden, og synes niveauet fra starter til udskifter er for stort. Ydermere er både Pastore og Zaniolo ude i hhv. 4-5 og 7-8 måneder fra start af.

De bedste spillere af de unge har jeg beholdt, alle med under 2 gule stjerner i potentiale har forladt klubben, og fået penge i hånden på vejen ud. Jeg skal udvikle talenter, og her til at starte på skal det altså være talenter der kan presse min starter.

Taktisk er jeg lidt i vildrede. Med 5 reelle midterforsvarer kan jeg sagtens spille med 3 og samtidig roterer og være beskyttet mod karentæner og skader. Jeg har dog aldrig fået det til at virke, og hælder mest til version af 4-1-4-1 / 4-5-1 / 4-4-1-1. En tredje mulighed kunne være en variant af 4-3-3. Jeg har egentlig spillerne til at kunne lidt af det hele. Vi må se hvor det ender henne. Jeg smider en update, når jeg er forbi transfer, og er kommet i gang med sæsonen.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #6: 14 Nov 2020, 22:43 »

Fed start på tråden! Skal helt sikker også have et spil med Roma!

Takker og bukker! Ser frem til at høre mere!

@warmon
Fed intro til Roma.
De er klart også på min liste over saves jeg skal prøve.

Jeg følger med...  Thumbs Up

Dejligt du kan lide det, håber lidt at inspirere nogle andre til at gøre deres eget med den klubtråd de føler for Smiley
Beklager jeg lige spammer tråden men måtte lige applaudere din tilgang til tråden -  Fedt med et første klubindlæg med kød på og en tydelig interesse i klubben! 😁 Det giver virkelig læseren informationer og lyst til at prøve klubben af!
Takker og bukker! Jeg må erkende at det med at blogge bliver jeg nok aldrig god til. Men at lave gode indlæg med kød på i klubtråde synes jeg altid jeg er sluppet godt fra. Så det er egentlig målet for fm21 på fmf i år Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #7: 15 Nov 2020, 19:58 »

Det er næsten synd ikke at spille med 3 mands forsvar når man kan lave et forsvar af Ibanez-Kumbulla-Mancini

Kumbulla er ihvertfald helt vild og Calafiori bliver også rigtig god
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #8: 15 Nov 2020, 20:24 »

Det er næsten synd ikke at spille med 3 mands forsvar når man kan lave et forsvar af Ibanez-Kumbulla-Mancini

Kumbulla er ihvertfald helt vild og Calafiori bliver også rigtig god

Både og... Jeg synes ikke på nogen måde at Mancini ser ligeså god ud som i FM20, så om det bedste er at stille med 3 mand må tiden vise. Der kan desuden også være penge at spare i at lade en smutte. Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #9: 12 Dec 2020, 20:00 »

Fed start.. går selv i kast med dette nu! bare med en lidt anden indgangsvinkel, da min kammeret vil styre alle handler ind og ud. jeg vil selv stå for alt det taktiske Smiley 
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #10: 14 Dec 2020, 14:50 »

Så fik jeg første sæson overstået med de dejlige Romere. Det blev med hiv og sving til en 4. plads, så CL næste år!
Tabte til Lazio i pokal finalen og røg ud i kvart finalen i EL til Besiktas.

Holdet frem mod 2. sæson:

Livakovic
Florenzi-Kumbulla-Smalling-Emerson
Veretout-Tousart
Zaniolo-Pellegrini-Mhiki
Milik

Mit "andet" hold:

Rui Silva
Karsdorp-Eric Garcia-Ibanez-Spina
Gagliardini-Idrissu Baba
Under-Saponara-Matias Vargas
Borja Mayoral

Eric Garcia, Ark Milik og Rui Silva fik jeg hentet på en fri transfer

Dzeko og Pastore er umulige at få solgt, grundet deres ekstremt høje løn :-(

De 2 største overraskelser har været Kumbulla og Livakovic. De har også udviklet sig helt vildt
« Seneste Redigering: 14 Dec 2020, 14:55 af asroma1987 » Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #11: 26 Dec 2020, 23:53 »

Fed start.. går selv i kast med dette nu! bare med en lidt anden indgangsvinkel, da min kammeret vil styre alle handler ind og ud. jeg vil selv stå for alt det taktiske Smiley 

Det var dælme en spændende måde at spille på, jeg håber da I kommer til at sidde lidt sammen ind i mellem, ellers kan det godt blive nogle lange transfervinduer!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #12: 26 Dec 2020, 23:55 »

Så fik jeg første sæson overstået med de dejlige Romere. Det blev med hiv og sving til en 4. plads, så CL næste år!
Tabte til Lazio i pokal finalen og røg ud i kvart finalen i EL til Besiktas.

Holdet frem mod 2. sæson:

Livakovic
Florenzi-Kumbulla-Smalling-Emerson
Veretout-Tousart
Zaniolo-Pellegrini-Mhiki
Milik

Mit "andet" hold:

Rui Silva
Karsdorp-Eric Garcia-Ibanez-Spina
Gagliardini-Idrissu Baba
Under-Saponara-Matias Vargas
Borja Mayoral

Eric Garcia, Ark Milik og Rui Silva fik jeg hentet på en fri transfer

Dzeko og Pastore er umulige at få solgt, grundet deres ekstremt høje løn :-(

De 2 største overraskelser har været Kumbulla og Livakovic. De har også udviklet sig helt vildt

Ikke det dummeste hold du har fået dig der! Godt nok du fik hevet den 4. plads hjem, det bliver altså guld værd for dig!
Pis og lort du taber den finale til Lazio! Bare kampe man ikke vil tabe! Og positivt du generelt får lov til at få en sæson mere, jeg tænker du skal nærme dig en sikker top-3 i den kommende sæson, og så videre fra gruppespillet vil være rigtig godt! Jeg er selv næsten færdig med 1. sæson, så kommer jeg med en af mine længere updates herom!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #13: 15 Jan 2021, 11:59 »

Så blev jeg færdig med 2. sæson. Det blev til en første plads i Serie A og en vundet Coppa Italia finale. Derudover blev det til en finale plads i CL, dog med nederlag til Liverpool. Men alt i alt en sæson over alt forventning.

Holdet til sæson 3:

Livakovic

Colin Dagba - Kumbulla - Ibanez - Marc Cucurella

Veretout - Camavinga

Under - Zaniolo - Amine Gouiri

Milik

Mit "andet" hold:

Rui Silva

Piccini - Mert Cetin - Eric Garcia - Emerson

Gagliardini - Mandragora

Carlos Perez - Pellegrini - Manu Vallejo

Lucas Alario


Går efter at vinde the Treble denne sæson.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #14: 15 Jan 2021, 15:47 »

Vildt flot at du har fået Camavinga  crazy klasse signing. Jeg har selv et save i gang med Roma, og efter en svær 1. sæson, så har jeg også fået Milik, som i gns. scorer et mål pr. kamp, så det er jeg godt tilfreds med. Jeg skød Dzeko af første sæson, men som du selv siger var det til et meget lille beløb og hvor jeg stadig betalte en stor del af hans løn - men det sparede mig vel for ca. 150.000 £ om ugen, så det var det værd.

Fedt at du fik Emerson til - han er altid klasse.

Spændende at følge din videre rejse.  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010