home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)  (Læst 25518 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« : 20 Sep 2020, 11:41 »


Som titlen fortæller, så vil dette ikke være historiefortælling eller smukt opsat på nogen måde. Det vil være mig der sætter lidt billeder ind med lidt tanker omkring mit save.

Savet udsprang af Barcelonas voldsomme Champions League derute til Bayern München på 8-2 - det virkede som om det var på tide med nytænkning - og det har jeg sat mig for at gøre, på trods af at Barcelona er min absolutte hadeklub i Spanien og top 3 i hele verden!

Første indlæg kommer til at handle om transfers, da dette er et af de vigtigste steder at sætte ind efter min opfattelse, men mere om det lige om lidt!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #1: 20 Sep 2020, 11:50 »



Der er mange holdninger til hvordan en storklub skal drives, og alt efter hvilken klub det drejer sig om, har jeg personligt også forskellige ideer om hvordan det skal gøres.

For mig i Barcelona er problemet at ÉN mand har fået for meget magt i klubben, så ham har jeg forsøgt at sende videre, dog uden held i første sæson (ingen har råd til hans åndsvagt store kontrakt!) - der er selvfølgelig tale om nogens Messias, andres Judas - jeg har egentlig ikke en holdning til om han er det ene eller det andet - jeg vil bare ikke have ham i Barcelona - Farvel Messi (så snart der er nogen der vil købe ham)...

Men som sagt har han ikke været nem at komme af med, men jeg er ligeglad - jeg har brugt ham som reserve og han spiller kun når jeg ikke har andre muligheder.

Men han er selvfølgelig ikke den eneste jeg synes der ikke er sine penge værd. Derfor har jeg sorteret rigtig godt og grundigt ud, og fastsat mig en aldersgrænse for hvor gamle spillere jeg vil have på holdet, som udgangspunkt (der kan selvfølgelig være undtagelser). Det betød at ALLE spillere uden undtagelse over 27 år fra starten af savet blev sat til salg OG solgt indenfor den første sæson, med undtagelse af Messi, desværre (ja, Pique, Suarez, Griezmann, Alba, Sergi Roberto, Sergio Busquets mv. er historie i Barca!)


Det efterlader selvfølgelig nogle gevaldige huller rundt omkring på holdet, men det kommer næste gang!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #2: 20 Sep 2020, 13:11 »

Noget af et sats at sælge alle over 27 år.  Cool

Min erfaring fra dette champ er omvendt at spillerne virker til at peake noget senere i deres karriere - og jeg har været imponeret over at se hvor manges spillere i deres 30'ere, der bare bliver bedre og bedre.

Men hey - fedt at du har lagt en linje og går 100% efter den. Det skal nok blive spændende  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #3: 20 Sep 2020, 14:14 »

Grænsen blev sat ud fra hvilke spillere jeg synes der ikke var gode nok/fik for meget i løn. Jeg er enig i at en generel holdning til alder på den måde i mange klubber, vil være en falliterklæring, men jeg tager chancen! Opstemt

EDIT: og jeg synes flere af de pågældende spilleres personligheder er HELT forfærdelige!
« Seneste Redigering: 20 Sep 2020, 14:32 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #4: 20 Sep 2020, 20:10 »


Spiller for spiller kan de fleste regne ud at der mangler spillere i stor stil nu, og jeg vil herunder redegøre for hvem jeg har udset mig som erstatninger for de forskellige afgange:

Målmand: Neto (ud) -> Maarten Vandevoordt (ind) - En reservemålmand er lidt overflødig for det meste, men jeg ville have en arvtager efter Ter-Stegen om nogle år, så her er købt til fremtiden. Vandevoordt får lidt indhop hist og her, for udviklingens skyld.
Venstre back: Jordi Alba (ud) -> Alphonso Davies (ind) - Hvem bedre til at erstatte den evigt brokkende venstre back end manden der gjorde så ondt på Barca imod Bayern. I FM er han endnu ikke helt blevet "fundet" endnu, så han var billig i forhold til hvad han bliver til - udover ham er Junior i forvejen i klubben, og selvom de ikke har Albas egenskaber, så har jeg stor tiltro at det nok skal gå.
Midterforsvar: Gerard Pique (ud) -> Ruben Dias (ind) - En klar foryngelse og endda et skifte jeg mener forbedrer holdet på alle parametre. Dias er hurtigere, klogere og bedre med bolden, og så er han væsentligt yngre og billigere i løn. Personligt for mig er Pique slem til at blande politik og fodbold sammen - det synes jeg er irriterende! Josko Gvardiol er indkøbt til fremtiden.
Defensiv midt: Sergio Busquets og Arturo Vidal (ud) -> Kristoffer Ajer og Marco Kana (ind) - Ajer er min nye yndlingsspiller (han kan bare ALT)! Han løser langt opgaverne og er endda målfarlig qua hans højde. Kana er udset som backup og fremtiden. Vidal er jeg lidt vild med, men han faldt altså for mit alderskodeks, desværre). Busquets er en klovn og endnu et dyrt brokkehoved jeg er glad for at slippe af med.
Indvendig angriber, venstre: Antoine Griezmann (ud) -> Everton (ind) - Griezmann præsterede bare ALDRIG det første halve år, og faldt for alderen. Everton er klart en mere dynamisk spiller, og har præsteret fra dag 1 i klubben.
Frontangriber: Luis "Kanibalen" Suarez (UUUUD!) -> Moussa Dembélé (ind) - Suarez er vel nok den spiller i verden jeg synes er mest usympatisk og forfærdelig, så da City ENDELIG bød på ham sagde jeg ja tak med det samme! Moussa er for vild til den pris - mere om det senere. Sebastiano Esposito er købt til fremtiden.

Martin Braithwaite, Sergi Roberto og Rakitic er jeg bare glad for at komme af med, da jeg ikke synes de er gode nok.


« Seneste Redigering: 20 Sep 2020, 20:13 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #5: 21 Sep 2020, 09:30 »

Fed blog, kan godt lide konceptet om at tage et hold man mildest talt afskyer, for så at "transforme" dem  Grin

Det må næsten også være en lidt ambivalent følelse såfremt du vinder alt med dem, men det må tiden vise.

Følger!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #6: 21 Sep 2020, 09:56 »

Spændende blog og tilgang - kan godt lide det ikke fylder så meget, men er kort og godt Smiley

Bliv ved
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #7: 21 Sep 2020, 10:51 »

Spændende tilgang.  Jeg følger.  Kører selv samme princip i mine spil, dog har jeg sag grænsen ved 30år
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #8: 21 Sep 2020, 11:24 »

Fedt I gider følge med i mit lille projekt! Smiley

Fed blog, kan godt lide konceptet om at tage et hold man mildest talt afskyer, for så at "transforme" dem  Grin

Det må næsten også være en lidt ambivalent følelse såfremt du vinder alt med dem, men det må tiden vise.

Følger!

Hvis jeg lige skal uddybe min "afsky" fra klubben, så er det primært to ting:
1. spillerne i klubben, som jeg tidligere har beskrevet - det kan jeg gøre noget ved
2. måden de spiller på - jeg HADER boldflytteri, og Barcelona er indbegrebet af netop det - det kan jeg heldigvis også gøre noget ved

Og så er jeg bare PRO CR7, og jeg synes Messi er forfærdeligt irriterende at se gå rundt på en fodboldbane.

Vi må se omkring den ambivalente følelse - nu skal jeg lige vinde noget først! Opstemt

Spændende blog og tilgang - kan godt lide det ikke fylder så meget, men er kort og godt Smiley

Bliv ved

Og allerede nu synes jeg faktisk det fylder lidt mere end jeg oprindeligt ville, så jeg har en forventning om at de kommende indlæg bliver lidt kortere. Smiley

Spændende tilgang.  Jeg følger.  Kører selv samme princip i mine spil, dog har jeg sag grænsen ved 30år

Det er egentlig ikke et princip, men mere et udgangspunkt for starten af mit save - det bliver ikke sådan at jeg sælger så snart de bliver 27 år, men mere et udtryk for at de spillere der var i klubben fra starten af have en aldersgrænse på 27 hvor jeg synes det lige passede. Dermed ikke sagt at jeg ikke vil blive ved med at forrynge holdet, men det skal give mening. Ter-Stegen bliver formentlig ikke solgt før Vandevoordt er klar til at tage over om et par år. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #9: 21 Sep 2020, 11:49 »


Som jeg lige kort har nævnt lige her inden, så er spillerne og måden at spille på det der irriterer mig mest ved Barcelona. Spillerne har jeg gjort noget ved, og nu er det så taktikkens tur.

Et storhold skal dominere og det er jeg klart med på, men det kan gøre på mange måder, bedst beskrevet ved at se forskellene på Real Madrid og Barcelona (jeg er heller ikke Real-fan, vil jeg lige skynde mig at sige). Barca spiller på tværs og på tværs og på tværs og ind i det lille felt og ud og ind igen, inden der kommer noget der ligner en afslutning (karikeret I know). Real er derimod fart og afslutningslyst, og det er for mig langt mere underholdende, så det er noget af det jeg skal have ind i Barca. Derudover så skal vi minimere modstandernes chancer for mål, og det gøres bedst ved at tage bolden fra dem hurtigst muligt.

Derfor elsker jeg presspil sammensat med at ville frem over stepperne - derfor ser taktikken således ud:

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #10: 22 Sep 2020, 09:59 »


Der gik lige FM i den, så derfor der ikke lige kom så meget i går - det betyder så også at jeg har nået at spille første sæson helt færdig og det er der kommet følgende ud af:

Som regel når jeg laver indlæg omkring slutningen af sæsonen så er det personlig hæder først - det er det også denne gang, men der er ikke tvivl om hvordan det er gået hvis man kigger på hvad der er kommet ind af titler!

Hvorfor Kana er på holdet på denne side ved jeg ikke for så mange kampe fik han heller ikke (Ruben Dias er ikke i forsvaret da han først kom til vinter). Og som jeg har skrevet andre steder - Dembélé er et monster!:




Aldrig har jeg set ét hold være SÅ dominerende:

Vi har scoret over 100 mål og 97 point - aldrig har jeg haft så nemt et save før - hvis ikke man kan vinde med Barcelona i første sæson - selv efter SÅ stor udskiftning af profiler som jeg har gjort - så skal man tage at holde sig til FIFA eller noget andet, for det her var næsten latterligt!..

Selv B-holdet vandt alt og skal nu spille Segunda Division næste år:


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #11: 22 Sep 2020, 15:26 »

hold da op, det var godt nok imponerende Smiley Sjovt med begrundelsen for at starte netop dette save, havde selv leget med tanken efter deres ikke så imponerende sæson (ift. deres standarder). Vildt med årets hold, tror min rekord er 8-9 spillere på årets hold Opstemt der er altid lige et par andre der præsterer også Peace Hvordan gik det i andre turneringer? Tænker specielt CL
Logged

LFC & OB!!!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #12: 22 Sep 2020, 19:21 »

hold da op, det var godt nok imponerende Smiley Sjovt med begrundelsen for at starte netop dette save, havde selv leget med tanken efter deres ikke så imponerende sæson (ift. deres standarder). Vildt med årets hold, tror min rekord er 8-9 spillere på årets hold Opstemt der er altid lige et par andre der præsterer også Peace Hvordan gik det i andre turneringer? Tænker specielt CL

Når jeg lige får tid, så er det næste opdatering - tænker umiddelbart først det bliver imorgen desværre.. :/
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #13: 23 Sep 2020, 10:23 »


Sidst blev det kun lige ligaen, da der var nok at fortælle - nu er turen så kommet til alle de andre turneringer vi har deltaget i denne sæson:

Supercopa (som må være en ekstra pokalturnering - jeg følger ikke lige med i spansk fodbold - oplys mig gerne) var to kampe mod to store hold, og derfor blev det ikke kun reserverne der spillede her (cirka fordelt 50/50). De gjorde det godt og hjemtog første trofæ (da det jo blev vundet inden ligaen var slut).

Copa Del Rey var rene reserver, og så supplerede jeg med førsteholdsspillere hvis jeg syntes der var brug for det. Desværre var Valencia endestation i to kampe hvor vi havde i gennemsnit 30 skud mod mål men kun fik scoret to gange. Det gjorde de desværre også, og ét af dem altså på vores hjemmebane.

Til gengæld så blev CL en Walk-over og jeg har dermed vundet Champions League i min første sæson som manager for Barcelona - 5-0 over Dortmund i finalen - nemt nemt!

Vores program til finalen ser således ud:

Som tidligere proklammeret så er Moussa Dembélé et monster, og han vandt da også meget sikkert titlen som den mest målfarlige angriber i Europa.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

sebber1234
Gæst
 
Sv: En hurtig lille blog om Barcelona (følg mit save, så længe du gider)
« Svar #14: 23 Sep 2020, 11:51 »

Spændende save du har gang i!
Bliver spændende at se, om du kan slippe af med Messi inden næste sæson starter  Cool
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010