home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Moneyball
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Moneyball  (Læst 5720 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Moneyball
« : 11 Aug 2020, 14:14 »

Hvis ikke i har set filmen "Moneyball" så se den - Det er en fantastisk film - og det er den film som har inspireret mig til dette save..

Moneyball stammer fra amerikansk baseball hvor Oakland Athletics skullle konkurrere med et meget lille budget, mod de store hold med enorme budgetter. Derfor benyttede de sig af statistikker og data, til at finde de "oversete" spillere, som kunne hentes for få penge, men levere samme resultater som de dyre spillere som blev handlet for store summer.

Overført til FM, så benytter jeg mig af følgende:
  • Sælg overrated spillere, til priser der overstiger deres præstationer/værdi
  • Find billge spillere baseret ud fra statistikker
  • Find billige spillere, enten sat til salg eller sat til leje
  • Find billige stabsmedlemmer

Det handler altså ikke om at købe et super talent til x antal millioner og sælge ham for det 10 dobbelte sæsonen efter. - Det er selvfølgelig god forretning, men det er ikke tanken bag moneyball.

Season one:
Jeg spiller med OB, dels fordi det er min favoritklub men også fordi de ikke har det største budget - hverken i DK og slet ikke i europæisk sammenhæng.

I første sæson er der ikke noget data at købe ud fra, derfor var mine handler baseret ud fra at de skulle være billige investeringer:
  • Kristian Riis, lejet i FCM for 2 sæsoner (købs option på 6 millioner kr.
  • Bonke Innocent, lejet i Malmø for 2 sæsoner
  • Efter vinterpausen:
  • Aral Simir, lejet i FCK for havlanden sæson
  • Marius Lundemo, lejet i Rosenborg for resten af sæsonen.

Jeg vil også gerne dele min trænerstab med jer, da jeg også her har handlet ud fra princippet om moneyball:
Normalt når jeg henter trænere til OB, så henter jeg de bedst mulige på markedet, og så ligger lønnen fra alt mellem 600.000kr til 2 millioner årligt. Her er de trænere jeg har hentet ud fra princippet om moneyball og den løn de får:

  • Martin S Jensen, 3½ stjerne - løn 120.000kr
  • David Platt, 3½ stjerne - løn 480.000 kr.
  • Ole Erik Grinde, allround træner - løn 300.000kr.
  • Bent Christensen,3½ stjerne - løn 235.000kr.
  • Kim Hansen, 3½ stjerne - løn 67.000kr,
  • Kasper Lilja, 3½ stjerne - løn 52,500 kr.
  • Rasmus Bagger, 3 stjerner - løn 62,500kr.

7 nye trænere, der til sammen udgør en løn på 1,3-1,4 millioner kr - Det er mindre end hvad jeg tidligere har betalt for bare en enkelt træner alene. Samtidigt sikre det mig 3½ stjerne i de fleste af områderne, hvilket absolut er fint - uden at være prangende. Men fra start, kan OB ikke rigtigt få meget bedre alligevel.

Jeg er specielt overrasket over de 3 nederste trænere, som alle ligger godt under 100.000kr årligt i løn, men er lige så gode som f.eks. David Platt der får 480.000kr.



Season two
Anden sæson er lidt sjovere, for nu begynder Moneyball virkelig at tage form, da jeg kan købe ud fra statistikker...

Men først tager vi og kigger på de salg jeg har gjort mig.
  • Jens Jacob Tomasen - 19 millioner kr. til Leeds
  • Oliver Christensen - 17 millioner kr. til Mainz
  • Mart Lieder - 5,75 millioner kr. til Royal Excelsior
  • Sander Svendsen - 31 millioner kr. til AC Milan

Et godt eksempel på en spiller der er "overrated" er Sander Svendsen - 2 mål og 2 assists som indvendig angriber, solgt for 31 millioner kr. - Jeg havde faktisk acceptere et bud på 15 millioner kr - men det afvist bestyrrelsen. Faktisk var jeg nød til at overbevise bestyrelsen ved salget på de 31 millioner kr. også (de mente han var mindst 46 millioner kr. værd) Men det ville jeg aldrig kunne få for ham...

Et andet godt eksempel på Moneyball er Jens Jacob Tomasen. Nedenunder er hans statikker fra første sæson, kontra Markus Kaasa's statistikker so far for anden sæson. Så på bare 1/3 af de kampe han har spillet kontra JJT, så har han allerede lavet flere assists, og er godt på vej mod at scorer flere mål. På de andre parametre er han også bedre, både i skabte chancer og distance i løbet af en kamp - Dette på trods af at de spiller samme rolle - og på trods af at Markus Kaasa kostede mig 5 millioner kr - kontra de 19 jeg fik fra JJT. - Under normale omstændigheder, ville jeg aldrig have købt Markus Kaasa, da han ud fra hans egenskaber ikke ser god nok ud, men omvendt, så gør han det bedre end JJT og til billige penge. - Så et rigtig godt eksempel på Moneyball..

Jens Jacob Tomasen:
Optrædner - Mål - Assists - Afl % - Nøgle aflevering/90 - Opsnapninger/90 - Skabte chancer/90 - Distance/90
 26(7)          3         4        84%            0,93                       1,05                        0,08                  12,3 km.
Markus Andre Kaasa
 9(3)            2         6        81%           1,37                        0,84                        0,53                  12,8 km.


Man vælger selvfølgelig selv, hvilke parametre man vil købe ud fra, men for den centrale offensive midtbanespiller, er ovenstående det som jeg ser som de vigtigste parametre..

Andre køb:
  • Benjamin Hvidt - AGF for 2,05 millioner kr. (sat til salg)
  • Kieran O'Hara, på fri transfer
  • Erik Tobias Sandberg - Lillestrøm for 6 millioner kr.
  • Benjamin Stokke - Randers for 2,75 millioner kr. (5 mål i 12 kampe for Randers - Bedre end de 3 mål Lieder scorede i 27 kampe)
  • Gustav Berggren - Celtic 13 millioner kr. (den eneste der ikke er købt ud fra princippet om moneyball - Ham ville jeg bare gerne have på mit hold.)

Edit: Tænkte jeg lige ville dele et ss af det excel ark jeg bruger, hvor jeg samler alle de interessante spillere og sætter deres stats op imod hinanden. Det var ud fra den, at Andre Markus Kaasa i sidste ende blev valgt. Der var andre jeg hellere ville have haft, men enten blev de solgt til større klubber, eller også kunne jeg ikke blive enig med lønnen..

 - Troels Kløve og JJT er markeret med grønt, da det på daværende tidspunkt var de 2 spillere jeg anvendte på positionen. Så det er dem jeg matcher dem op imod.

<a href="https://ibb.co/B3Rt2Z6"></a>
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis der er andre der allerede spiller ud fra samme principper, eller som måske ønsker at begynde på det - Så tænker jeg at vi her kan dele nogle gode eksempler på Moneyball spillere..

Det handler ikke om holdets resultater her - Men mere ud fra spillernes perspektiv. Hvem har man solgt - og hvem har man købt og hvordan er sammenligningen mellem spillerne - og hvilke parametre kigger I på?

« Seneste Redigering: 11 Aug 2020, 15:32 af Guldbrand » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #1: 12 Aug 2020, 13:41 »

Lyder godt nok spændende! Jeg har tidligere prøvet Moneyball i superligaen, dog uden og kigge så meget på stats. Men mest brugt tid til og kigge spillere på fri/sat til salg og så hente de fleste således, og så sælge dem videre efter 2-3 sæsoner, hvor deres prisen meget gerne skulle være steget..
PS. sikke en sæson Eskesen har haft. Min erfaring med den danske liga i dette års FM, har dog været det er næsten umuligt og købe de andre klubbers spillere til rimelig pris. F.eks. vil man købe en spiller med en værdi på 2-3 mio. men så vil et hold som AGF havde 15-20 mio. for ham...
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #2: 12 Aug 2020, 15:32 »

Lyder godt nok spændende! Jeg har tidligere prøvet Moneyball i superligaen, dog uden og kigge så meget på stats. Men mest brugt tid til og kigge spillere på fri/sat til salg og så hente de fleste således, og så sælge dem videre efter 2-3 sæsoner, hvor deres prisen meget gerne skulle være steget..
PS. sikke en sæson Eskesen har haft. Min erfaring med den danske liga i dette års FM, har dog været det er næsten umuligt og købe de andre klubbers spillere til rimelig pris. F.eks. vil man købe en spiller med en værdi på 2-3 mio. men så vil et hold som AGF havde 15-20 mio. for ham...

Ja, det kan godt være svært at hente andre spillere fra Superligaen - Benjamin Hvidt ville AGF f.eks. have 50 millioner kr for - indtil han blev sat til salg efter eget ønske.. Så det handler enormt meget om timning - og så det hele tiden at have penge på konto'en til trasnfers - Så man skal helst ikke brænde alt af i transfervinduerne..

Ja, Eskesen havde en fremragende sæson, og netop fordi han var gammel OB'er, så overvejede jeg kraftigt at hente ham til..

Men hans statstikker er baseret ud fra at han spiller en anden position i SønderjyskE, og så passer hans stats ikke til rollen som centr. midtbane.. - og så var prisen nok også nærmere de 10 end de 4, så han ville også være for dyr ifht de andre..

Nicolaj Thomsen var faktisk min favorit, men lønnen var for høj - og så endte han med at skifte til en større klub. Men det jeg godt kan lide ved Kaasa, over de andre spillere - er antallet af skabte chancer - der er han suverænt den bedste..
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #3: 13 Aug 2020, 12:53 »

Jeg er netop blevet færdig med første sæson i Randers, hvor det blev til en flot 3 plads. Jeg startede sæsonen ud som lyn og torden, og lå faktisk nummer et de første 12-13 runder. Da vi gik ind til slutspillet havde jeg 6 point ned til nummer 3 og 6 point op til FCK. Men jeg røg desværre ind i en lang stime uden sejr, så jeg er meget tilfreds med en 3 plads, samt muligheden for og spille EL.

De 3 nedrykkere blev AC Horsens, Hobro & Lyngby, ikke så mange overraskelser der. Nu skal jeg holde øje med, hvilke spillere der bliver utilfredse og dermed sat til salg. Jeg har et godt øje til 1-2 på hvert hold i hvert fald.


Carlgren var den som spillede flest kampe for mig i løbet af sæsonen, han kom også på Årets hold sammen med Lundemo & Mistrati, som ellers kun bestod af spillere fra FCK. Kamera blev topscorer med 16 mål i 32 kampe, mens Riis også bidrag godt med 12 mål i 28 kampe. Høgh blev i foråret udlejet til Fredericia, hvor han kommer hjem med 8 mål i 14 kampe, så mon ikke han skal have chancen næste sæson. Ellers er det også værd og ligge mærke til Jordan, som blev hentet i Køge i januar, fine tal som forhåbentlig kan blive bygget på næste sæson. Adam Jakobsen endte på 8 mål og 6 oplæg i 25 kampe for Vejle som vandt 1 division. Spændende om han kan bide sig til næste sæson også.


Kallesøe blev solgt for 4 mio i starten af sæsonen, da jeg ikke havde brug for ham på højreback. Stokke var utilfreds i vinters og blev derfor solgt også for 4 mio. Jeg vil helst ikke bruge så mange penge på spillere, medmindre jeg virkelig finder en spiller jeg kan lide. Derfor brugte jeg en masse tid på og kigge på kontraktfrie spillere. Tror vi havde 10-12 spillere til prøvetræning i pre-season, hvor det altså endte med kontrakt til de unge Oliver Kjærgaard & Emil Damgaard, samt Alexander Jacobsen & Azevedo. Lundemo kan jeg købe fri for 1,5 mio. men han kræver en del i løn, så vi må se om jeg har råd til ham. Ellers hentede jeg den talentfulde Hvidore Keeper Djukic utrolig billigt, som jeg er sikker på kan udvikle sig fint og videresælges. Det samme kan sige om de to offensive spillere jeg hentede i 1 division, hvor begge to havde præsteret rigtig flot i den første halvsæson.


Sidst, men ikke mindst, har jeg selvfølgelig brugt meget tid på at scoote spillere med kontrakt udløb denne sæson og kigget stats i rigtig, rigtig mange ligaer. Jeg var ikke sikker på, om jeg kunne holde på Calgren efter en flot sæson, hvor han blev årets målmand. Så O'hara kommer på en fri transfer fra Burton, hvor han havde 15 CS i 32 kampe, hvilket må siges og være godkendt. Jeg har et godt øje til de unge spillere i 1 Divison som klarer sig godt, det er også tilfældet med Tingstedt. Han har været udlejet til Vendsyssel, hvor han har scoret 11 mål og lavet 6 oplæg i 29 kampe.
Så har jeg også haft et godt øje til Frankrig, hvor det vrimler med unge, talentfuldspillere. Jeg glæder mig til og få Isaac Lisadji fra OM til klubben. Han har scoret 4 mål i 8 kampe for deres andet hold, hvor han har haft 4,5 driblinger pr. 90 minutter og skabt 12 chancer, mens han har spillet til 7,6. Den sidste spiller er Brandon Domingues som kommer fra Troyes 2, han har "kun" lavet 3 mål i 17 kampe, men spillet til 7,5, har 3,9 driblinger pr. 90 minutter og en afl. procent på 85%.
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #4: 13 Aug 2020, 12:56 »

I forhold til trænerstaben blev Søren Pedersen og Ralf Pedersen fyret med det samme og erstartet med hhv. Torben Storm som assistent og Jimmy Adjovi-Boco som sportsdirektør med kendskab til det franske marked. Storm går dog på pension denne sæson, men han blev ansat til 10k om måneden, hvor Jimmy tjener 11k. De to Pedersen tjente tilsammen over 100k.

Jeg skal nok bruge denne sommer på og kigge hele trænerstaben igennem.
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #5: 13 Aug 2020, 13:42 »

Flot sæson, og fedt at du er hoppet med på bølgen..  Thumbs Up

O'Hara tror jeg bliver rigtig god for Superligaen - Har haft ham før, hvor han blev vanvittig.
Lundemo ville jeg også gerne have haft permanent, men han krævede over 4 millioner kr. årligt - mere end hvad jeg ville give.

Ellers kan jeg anbefale Riis i Midtjylland - Han bliver også utrolig god! - Men omvendt, Moneyball handler ikke om at blive anbefalet en spiller - det handler om at købe ud fra stastistikker..  Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #6: 13 Aug 2020, 14:01 »

Hvis nogen er interesseret i taktik, må de sige til.. Jeg har faktisk bare taget den 4-4-2 jeg brugte med AGF i min blog tidligere i år, dog lavet lidt om på den.
Lundemo fik jeg til 3 mio. om året, så han er truppens dyreste. Tilgengæld er hans værdi nu på 5, næsten 6 mio. Så håber han har en god sæson mere og så kommer der er godt bud på ham næste sommer... Man kan godt nok også bruge meget tid på og kigge stats, tror et transfervindue tager 2-3 gange så lang tid nu. Men jeg stoler også lidt mere på mine scouts end jeg normalt plejer. Normalt ville jeg kigge meget på deres egenskaber.. Vi må se hvordan det går i anden sæson!
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #7: 13 Aug 2020, 14:17 »

Man kan godt nok også bruge meget tid på og kigge stats, tror et transfervindue tager 2-3 gange så lang tid nu.

Ja, det tager lang tid nu at komme igennem transfervinduet.. Men jeg syntes det er blevet langt mere fedt end før hvor man bare handlede ud fra stats og stjerner..

Dog stoler jeg overhovedet ikke på mine scouts - De bruges kun, til at få kendskab til spillere og have viden om deres statistikker.. Ellers er de for mig ligegyldige..
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #8: 14 Aug 2020, 12:57 »

Spændende tråd - Jeg giver det et skud med Nykøbing!
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #9: 14 Aug 2020, 14:50 »

Fedt nok lavet, og super fed film ja. Hvordan har dine resultater på banen været? @Guldbrand?
Synes OB er svære at spille med i den nye opdatering faktisk Skuffet Har prøver mange forskellige taktikker, men funger ikke rigtigt for mig hehe.
er gået over til Brentford i stedet
Logged

LFC & OB!!!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #10: 14 Aug 2020, 15:09 »

Ja, det tager lang tid nu at komme igennem transfervinduet.. Men jeg syntes det er blevet langt mere fedt end før hvor man bare handlede ud fra stats og stjerner..

Dog stoler jeg overhovedet ikke på mine scouts - De bruges kun, til at få kendskab til spillere og have viden om deres statistikker.. Ellers er de for mig ligegyldige..
Jeg er heller ikke lige så "god" som dig, til og finde statistikker og data og bruge det, tror jeg. Mit primære mål med Moneyball, i hvert fald i det her spil, er at sælge for mere end jeg køber. Det er #1 for mig... Så jeg bruger en del tid på og kigge efter transfersfrie spillere og spillere med kontraktudløb. Det synes jeg man kan finde god værdi i, når man er en mindre klub  Smiley

BOERRE: Spændende med Nykøbing! Det håber jeg du vil fortælle mere om, kunne forstille mig det er svært!
Logged


Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #11: 14 Aug 2020, 15:19 »

Jeg er heller ikke lige så "god" som dig, til og finde statistikker og data og bruge det, tror jeg. Mit primære mål med Moneyball, i hvert fald i det her spil, er at sælge for mere end jeg køber. Det er #1 for mig... Så jeg bruger en del tid på og kigge efter transfersfrie spillere og spillere med kontraktudløb. Det synes jeg man kan finde god værdi i, når man er en mindre klub  Smiley

BOERRE: Spændende med Nykøbing! Det håber jeg du vil fortælle mere om, kunne forstille mig det er svært!
Indtil videre har jeg bare hentet spillere på fri transfer, så havde ikke noget statistik at gå ud fra, da de ikke var i en klub. Har hentet følgende spillere:
Adanan Mohammed
Noah Iversen
Sebastian Lodahl
Emil Damgaard
Oliver Kjærgaard

Den eneste jeg har betalt for er Tobias Pedersen fra FCK U19. Ham gav jeg 50k for.

Har spillet 6 kampe, vundet 4 og tabt 2. Spillere en 4-4-2 taktik fra en gammelt BIF Save.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball
« Svar #12: 14 Aug 2020, 17:25 »

Fedt nok lavet, og super fed film ja. Hvordan har dine resultater på banen været? @Guldbrand?
Synes OB er svære at spille med i den nye opdatering faktisk Skuffet Har prøver mange forskellige taktikker, men funger ikke rigtigt for mig hehe.
er gået over til Brentford i stedet

Ja, jeg har også haft det svært med OB generelt. Men jeg bruger en taktik som jeg lavede med Chelsea https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42047.0 og det kastede mesterskabet af sig i første sæson.. 76 point - 1 mere end FCK på 75.

I indeværende sæson ligger jeg nr. 3 med 39 point - samme antal som AGF og FCK på henholdsvis 2. og 4. pladsen.. AaB ligger nr. 1 med 43 point. Tilgengæld har jeg gang i lidt af et europæisk eventyr - Godt nok røg jeg ud til Salzburg i CHL playoff - men jeg gik ubesejret igennem EL guppespellet (Bate, PSV og Craiova) og så vandt jeg sammenlagt 2-1 over Vorskla i 1. knoutout runde.. Nu Venter FC Porto.


Jeg er heller ikke lige så "god" som dig, til og finde statistikker og data


Det er ellers nemt nok.. Gå ind under Talentspejder i menuen til venstre - og så vælg enten "spillersøgning" eller "spejdet" og så kan du lave en brugerdefineret visning derinde.. Der kan man vælge "statistikker (tavle) og finde de parametre man finder vigtige..

Jeg har selv lavet et par stykker, men jeg mangler forsat at lave for alle positioner..
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #13: 14 Aug 2020, 22:57 »

vildt du vinder i 1. sæson, har sågar prøvet at rykke ned haha. SS af din taktik og opstilling med OB? Chelsea tror jeg også jeg kunne vinde med umiddelbart i PL. Smiley
Logged

LFC & OB!!!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball
« Svar #14: 18 Aug 2020, 13:26 »

Halvvejs igennem anden sæson med Randers FC...
Jeg har fået vendt økonomien total, fra et stort minus til og være i et stort plus. Det var et af mine delmål med Moneyball, så det er jeg utrolig tilfreds med. Det kommer selvfølgelig på baggrund af en utrolig første halvanden sæson, først med en 3 plads og derefter gruppespil i EL.


Jeg ved ikke om man kan sige, jeg var heldig med lodtrækning før gruppespillet. Men jeg gik i hvert fald videre, og det var det vigtigste. Mod Rijeka kommer vi bagud 0-1 på hjemmebane i anden kamp, så jeg satser hele lortet og vinder 2-1 og kommer dermed i gruppespillet...

Hjemme mod Partizan, udligner de til 1-1 i 95 minut, på deres første skud i hele kampen.. Så der blev gemt og lukket FM ned lige bagefter  ticked off Så må jeg også bare erkende Genk & Fenerbahce var for gode i begge kampe, jeg fik ikke et ben til jorden.


I ligaen startede vi utrolig dårligt ud, måske fordi jeg satse en del på EL kampene. Det blev lidt bedre i løbet af efteråret, men de sidste 5-6 kampe ramte vi lidt formkrise igen. Så mens FCN buldrer derud af (De vandt de første 12 kampe i streg), kæmper jeg lidt med det.. Jeg overvejer og skifte min 4-4-2 ud med en 4-3-3 eller rykke mine kanter eller en midtbane længere tilbage i de svære kampe.


Kamera forsætter, hvor han slap sidste sæson og er min klart bedste spiller.


Jeg endte heldigvis med og købe Lundemo som sagt, han er min bedste spiller udover Kamera. Marong er netop blevet smidt ud af klubben til januar uden og have spillet en kamp, han har heldigvis ikke kostet mere end 30k/om måneden. Kevin Long kommer til på en fri transfer, sammen med Molina & Madu. Både Long & Molina havde haft en ganske udemærket sæson sidste år, og jeg så en god mulighed for og få to dygtige spillere gratis. Lang kommer fra 13 kampe i PL hos Burnley, mens Molina kommer fra den 3 bedste række i Spanien hvor han lavede 10 mål & oplæg som midtbane i 31 kampe. Eftersom både Marxen & Lauridsen røg, skulle jeg ud og finde en ny VB. Her faldt valget så på Madu fra OB, som kun havde fået ganske få kampe sidste sæson først for OB og i den anden halvdelen for Häcken i Sverige. Han ser god ud offensivt og har lidt mere fart end de to andre. Af samme årsag blev jeg nødt til og finde en VB mere, det blev så Luca Zanon fra knap 1 mio. Han er utrolig billig i løn (30k/M!) og af mindst lige så god, som de to han skal erstatte. Der var mange bud på Riis, så jeg følte mig nødsaget til og finde en ny angriber, hvis han skulle blive solgt. Ronnie har tidligere haft stor succes i netop Randers og var blevet sat til salg i FCM, så der slog vi til.

Marxen var jeg træt af, han præsteret ikke helt godt og er gammel, så han røg afsted til Göteborg. Lauridsen var jeg fint tilfreds med i første sæson, men jeg har ikke råd til og sige nej til 10 mio. for en VB. Calgren var der 10 klubber der bød på, han valgte selv Birmingham, så held og lykke til ham. Azevedo skuffede i første sæson, så en lille million for ham er fint. Egho var utilfreds og blev derfor også solgt. Endnu et transfervindue hvor vi går i plus, det er bestyrelsen og jeg meget glade for.


Samtidig blev en masse af de unge spillere lejet ud til især 1 divison, hvor mange af dem har fået en masse spilletid i løbet af efteråret.


PS. Lars Søndergaard er kommet til som assistent til 23k/m, mens Rasmus Wurts er tiltrådt som træner til 15k/m.
« Seneste Redigering: 18 Aug 2020, 13:37 af Arsrea » Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010