home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:23:50 klarifarinagan Omklædning... Hvordan får man 2. hol...
I går kl. 19:49:16 Wester Blogs Statement
I går kl. 10:54:45 szukizek Omklædning... Spørgsmåltråden
06 Aug 2020, 18:03 Seller95 Klubsøgnin... Hvem skal jeg være?
04 Aug 2020, 14:16 KasperHansen95 Omklædning... Hvordan annullerer man...
31 Jul 2020, 20:41 clubnougat Omklædning... FM20: Sjove/Interessan...
28 Jul 2020, 18:11 U-4-E Klubsøgnin... Borussia Dortmund
Antal Registrerede Brugere: 21786
  0 Brugere, 290 Gæster Online.

Nyeste Bruger: resonantunderwo
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [FM07] Byens Hold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: [FM07] Byens Hold  (Læst 758 gange)
Svarteq
Lilleputspiller
*

[FM07] Byens Hold
« : 10 Jul 2020, 19:14 »

BYENS HOLD | DEL 1
Jeg har valgt at installere mit første Football Manager nogensinde, nemlig 2007 udgaven. I nyere udgaver starter jeg normalt med små hold, men da det kræver noget af en tilvænningsperiode, er jeg startet med mit favorithold i Danmark, FC København!

Hvorfor FM07? Først og fremmest er det som før nævnt mit første spil i serien, og jeg er klar på en masse nostalgi som vil komme op til overfladen, når jeg er kommet igang. For det andet har spillet, efter min mening, det flotteste skin, jeg nogensinde har set i et FM spil. Jeg bliver helt glad af de grønne græs farver, som møder øjet fra start til slut.

Det bliver en "blog light" stil, hvor der kun kommer korte opdateringer. Der er ingen fiktiv historie som venter, ej heller nogen taktisk masterclass på vej. Det er ganske enkelt bare et space, hvor jeg kan opdatere lidt om mit spil, og så tænkte jeg, at det kunne være interessant for andre, nu det er så gammel en udgave som bliver spillet. For at sætte nostalgien igang får i lige et screenshot af holdet her på falderebet. Jeg håber i vil læse med, og hvis I har nogle fifs til denne gamle udgave mht. spillerkøb eller andre detaljer, så sig gerne til.

Jonaspetersen93
Manager

Sv: [FM07] Byens Hold
« Svar #1: 10 Jul 2020, 23:51 »

lyder spændende

Tidligere: Baloo38

Svarteq
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 13 Jul 2020, 23:46 »

BYENS HOLD | DEL 2
Vi har lavet nogle transfers op til den nye sæson, og jeg er meget tilfreds med kvaliteten og potentialet i de nye signings. Der er vedhæftet screenshots længere nede. Først hentede vi angriberen Pablo Vitti fra den argentinske klub Central for kun €100K. Han var mine første signing tilbage i 2006, hvor jeg spillede FM 07 for første gang, og han er stadig en klasse signing nu jeg søgte efter hans navn i nostalgi.

Nordmanden Kevin Larsen var så den anden signing, og det var en lidt dyrere transfer. Hele €1.2M måtte vi smide efter den talentfulde kantspiller fra Lyn. Jeg fik ham anbefalet på en dansk FM Facebook gruppe, og med god grund. Selvom han er højrebenet, er han versatil nok til også at blive spillet på venstre back.

Sidst men ikke mindst hentede vi en mand til fremtiden. En Marcus Allbäck light i form af det svenske angrebstalent Marcus Berg fra Göteborg. Han har allerede nogle gode stats, men hvis han bliver trænet rigtigt, får han en lys fremtid i den hvide trøje.

Vi har også lavet et enkelt salg, hvor André Bergdølmo er blevet solgt til Hearts i Skotland for €40K. Ikke specielt mange penge i transfersum, men hans store løn var god at komme af med.

IND - Pablo Vitti (€100K), Kevin Larsen (€1.2M), Marcus Berg (€30K)
UD - Benny Gall (fri), André Bergdølmo (€40K), Thomas Villadsen (lån), Lasse Qvist (lån)

Transfervinduet er endnu ikke lukket i, og vi kunne stadig godt bruge et par forstærkninger. En backup til Lars Jacobsen på højre back ville gøre os stærkere i tilfælde af skader og et tæt kampprogram. Derudover ville en ekstra defensiv midt til hvis Tobias Lidneroth ikke er kampklar.

Mht. det taktiske stiller vi op i en bred og offensiv 4-1-3-2 med kanter der trækker ind, og nogle fremadstormende fullbacks. Eftersom jeg ikke har spillet denne version i omkring 13 år, er jeg ikke sikker på hvordan det kommer til at fungere, men jeg må komme igennem det med trial and error. Vi har gjort rent bord i træningskampene med 4 ud af 4 sejre, dog mod svagere hold.

I næste opdatering finder vi ud af hvordan, den første betydningsfulde kamp kommer til at gå. Det bliver en Supercup finale mod Randers, hvor vi naturligvis er favoritter. Det er chancen for at sikre os vores første pokal allerede i første kamp. Jeg er spændt på hvordan holdet griber presset an, men forhåbentligt får vi et godt resultat.

Svarteq
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 14 Jul 2020, 00:00 »

BYENS HOLD | DEL 3
Så er sæsonen gået igang, og vi havde muligheden for at vinde et trofæ allerede i første kamp, nemlig Supercup pokalen. Hele 31483 var mødt op for at se den store finale. Kampen var på vores side fra start af, og allerede efter 4 minutter driblede nyindkøbet Vitti igennem forsvaret, og placerede læderet stensikkert bag den chanceløse Randers-keeper. Han fordoblede sin målkonto efter 28 minutter, hvor den skarpe Vitti igen var på spil.

Små 10 minutter senere fik vi et straffespark, som Lars Jacobsen tog sig af. Den blev sat ind med præcision og uden chance for Randers' målmand. Den ellers normalt målløse højreback scorede for anden gang i det 78. minut, efter et hjørnespark der ramte Jacobsen lige i panden og så i mål. Pablo Vitti var dog ikke færdig med nedslagtningen af det stakkels Randers-mandskab, eftersom han scorede sit hattrick efter godt 90 minutter. 5-0 var slutcifrene, og dermed var vores første pokal i hus.

Svarteq
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 14 Jul 2020, 00:30 »

BYENS HOLD | DEL 4
Redkordindkøb til løverne! Tobias Linderoth har fået vist interesse fra store klubber over de sidste uger, og selvom han endnu ikke er sendt afsted ser hans fremtid i FCK ud til at være kortvarig. Derfor er den unge midtbanespiller Tomas Sivok blevet hentet ind. I første omgang som en rotationsspiller, men på sigt er det planen han skal overtage ankermandpladsen fra anføreren Linderoth. Vi måtte slippe hele €3.2M for tjekken, men jeg er sikker på videresalgspotentia let er endnu større.

I mellemtiden har vi haft en enkelt kamp i SAS ligaen mod AaB på udebane. Det blev til en 3-1 sejr til os, og Pablo Vitti var igen knivskarp som dobbelt målscorer. Marcus Allbäck fik også hul på målbylden ved at eksekvere et spark fra 11-meterpletten.

Svarteq
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 14 Jul 2020, 02:16 »

BYENS HOLD | DEL 5
Der er sket en del siden sidst. Vi har næsten gjort rent bord i Superligaen, dog med undtagelse af et skuffende nederlag mod Silkeborg. Desuden har vi haft en række skader til nøglespillere hen ad vejen, blandt andet til Grønkjær og Vitti.

Vi mødte Sheriff i anden kvalrunde til Champions League, og de blev slået ud med samlet 5-0. Inden vi skulle spille næste runde mod Dinamo Kiev havde vi et New Firm opgør mod Brøndby. Her var vi bagud hele to gange igennem kampen, men vi lykkedes alligevel at hive en smal 3-2 sejr hjem.

Den store opgave kom så i tredje kvalrunde, hvor vi bestemt ikke var favoritter. På hjemmebane fik vi kæmpet os til en 2-1 sejr, hvor det havde været rart at holde nullet. Især fordi det ukrainske storhold kom foran i returkampen, hvilket betød de ville gå samlet videre på reglen om udebanemål. Heldigvis var nyindkøbet Tomas Sivok klar foran mål, hvor han scorede til slutresultatet 1-1. Dermed var vi videre til gruppespillet i Champions League. I næste opdatering kigger vi på den gruppe vi er blevet trukket til.

valverde4ever
Lilleputspiller
*

« Svar #6: 14 Jul 2020, 13:06 »

Nostaligi på højt plan! følger helt sikkert med, selvom "byens hold" for mig er AGF

Svarteq
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 15 Jul 2020, 11:34 »

Jeg må indrømme, omvæltningen til FM07 var større, end jeg havde forestillet mig. De mange features der mangler gør, at jeg føler jeg har mindre kontrol, hvilket frustrerer mig grænseløst. Det kribler i mig, at spille en nyere version igen, selvom det korte spil var intet mindre end nostalgisk.

Jeg ved endnu ikke om det bliver FM20, da jeg ikke er videre begejstret for kampmotoren. Hvis ikke det bliver den nyeste udgave, går jeg nok over til FM17 eller FM18, da jeg føler de versioner havde en mere varieret og spændende ME. Jeg tænker, at jeg overvejer mulighederne, og så laver jeg en ny blog i samme stil. Jeg spiller dog nok lidt længere denne gang, så jeg er sikker på bloggen holder vand til mere end 5 opdateringer.

Jeg håber de få læsere, som var med har forståelse, og måske vil læse med, når jeg er tilbage med et nyt projekt. Tak for de pæne kommentarer skal I i hvert fald have!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010