home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 366 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  24| Hamburg meine Perle
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: 24| Hamburg meine Perle  (Læst 21171 gange)
xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
14| Hamburg meine Perle
« Svar #45: 16 Apr 2020, 20:00 »



14. - Ja aber...
Mit mål for næste sæson er at kæmpe med om de sjove europæiske pladser igen. Idet mange lejeaftaler udløb, og jeg ligeledes havde en del lejeaftaler, der udløb, så skulle der forstærkes en del. Men ja… Jo… Ak… Jeg blev måske lige grebet lidt for meget af FM-feberen frem for at være kølig på markedet.
Men lad os starte succesfuldt ud. Med kun to tilbage, der kunne spille backsene, så skulle jeg helt klart hente noget ind hertil. Der var ingen tvivl om, at unge Josha Vagnoman skulle tage over på højre back mere eller mindre fast den kommende sæson, hvorfor det primært har været backup, jeg har skullet finde her. Først fandt jeg unge Malte Broe (regens) til den ene backplads i FCM, som jeg har store forventninger til. Til den anden backplads blev Maximilian Mittelstädt fundet for let i der Haupstadt, og her slog jeg øjeblikket til. Men nu begynder rodet så også. Mit andet mål var at forstærke midtbanen, så jeg har en solid bredere midtbane at arbejde med. Og ja. Der blev foretaget et par panikkøb. Jeg havde haft et godt øje til unge Herbie Kane længe, og da han blev sat til salg for 45 mio., så jeg mit snit til at bringe ham ind. Herfra burde jeg egentlig have været tilfreds med den centrale del af midtbanen. Alligevel vælger jeg at hente Óscar på leje fra Real Madrid, Mickaël Cuisance fra Bayern og Patrick Roberts fra City. Målsætningen var også at hente en kant, så det virker naturligt også at hente Patrick Roberts. Tre dage forinden havde jeg dog slået kløerne i Abel Ruiz fra Braga, så hvorfor jeg hentede Roberts er egentlig et godt spørgsmål. Derfor stod jeg med 12 spillere til 5 pladser. Flot managerarbejde, ikke? Da det gik op for mig, hvor godt besat jeg var, blev jeg godt nervøs. Først frygtede jeg alle de utilfredse spillere, der ville komme som følge af manglende spilletid. Dernæst smadrede jeg næsten klubbens lønninger ved at hente så mange spillere ind, der alle mere eller mindre forventede førsteholdsspilleti d. Til trods for truppens hidtige succes var jeg nødsaget til at holde et brandudsalg. Martin Harnik, Amadou Onana, David Bates, Xavier Amaechi, Jeremy Dudziak og en ung brandvarm regens havde derfor overstået sine dage for de nordtyske helte. Særligt Onana og den unge regens var jeg træt af, men noget jeg blev nødsaget til for bare at holde snuden nogenlunde oppe over vandet.
Gennemgående for alle transfers er deres arbejdsevne, og det var netop det, vi ønskede til klubben. Kun Abel Ruiz og Roberts har en arbejdsevne og/eller aggresivitet på under 14. Det er netop, det vi har brug for. Hårdtarbejdende spillere med professionel attitude!

Den store udskiftning i truppen kom også til udtryk i Bundesligaen. To nederlag ud af tre mulige.  Jeg frygter i særdeleshed, at vi står foran en rigtig lang sæson. Jeg håber ikke, men indtil videre tegner det ikke for godt.



Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 14| Hamburg meine Perle
« Svar #46: 18 Apr 2020, 21:10 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>







15. - dann lass den Torwart gleich zu Hause
Vi har fået trukket vores grupper til Champions League. Og av. Virkelig av. Den engelske mester (Liverpool), 3. pladsen fra La Liga (Atl. Madrid) og så den skotske mester (Celtic). Det kommer nok til at blive en kamp om 3. eller 4. pladsen for vores vedkommende. Jeg har ikke store forventninger i hvert fald. Lidt ærgeligt vi ikke trækker enten Juventus eller et Rom-hold, så vi kan tilføjet den del til vores sang. Det bliver nok den del, der bliver sværest at nå i forhold til målet om at gøre sangen komplet. Jeg er optimist, og jeg vil derfor ikke lade mig skræmme helt endnu af den hårde start. Siden sidst har vi lidt yderligere et nederlag, men også tilkæmpet os to sejre. Heldigvis for os fucker de andre hold også op.

MEN. Til gengæld kan vi allerede nu tilføje en anden del af sangen. Ikke nok med at vi udraderede scheiss Werder (skal nævnes, når det er scheiss jo - og i særdeleshed, når de lukker 5 mål ind), så skulle Leverkusen også en tur i heksekedlen. Jeg ville ønske, at jeg kunne tilføje Leverkusens del af sangen med stor selvtillid, men helt sandt er det nok ikke. Alligevel er kriteriet for at tilføje delen opfyldt!



For at være ærlig må jeg nok takke sejren til defensiven. Alle rammer en bedømmelse på mindst 7.1, hvilket må siges at være ganske flot for en defensiv, der end ikke laver assist eller mål. Skudstatistikken var i klar favør til os, men der måtte alligevel gå 67. minutter, før nyindkøbte Abel Ruiz kan heade bolden i kassen. Dette var netop også hans første af forhåbentlig mange!
Leverkusen har bestemt ikke ladet Lukas Hradecký blive hjemme (lass den Torwart gleich zu Hause), og de kan nok takke ham for at nederlaget ikke blev større. Summa summarum så er vi endelig et skridt nærmere og har nu 6 hold tilbage, som vi enten skal møde eller slå. Om vi skal slå et Athen, Juve eller Rom-hold eller blot skal møde dem, vil jeg lade være op til jer. Sangen "tilsviner" nemlig ikke disse på samme måde, men nævner dem.



Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 14| Hamburg meine Perle
« Svar #47: 18 Apr 2020, 21:14 »

Har lige fået en øl for meget eller to i aften, så updaten er hverken læst igennem eller kommentarer eller noget som helst. Men hvis der har været noget, er det bestemt værdsat! Smiley
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
16| Hamburg meine Perle
« Svar #48: 20 Apr 2020, 17:41 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>






16. - bleibst am besten gleich zu haus.
Vintertransfervindu et er nu overstået, og datoen hedder derfor 1. februar 2022. Transfervinduet har været forholdsvis roligt. Midt i oktober var Real Madrid træner Thomas Tuchel ikke tilfreds med Óscars spilletid. Med min panikken fra sommervinduet in mente fik jeg fortalt, at vi bare kunne opsige lejeaftalen hurtigst muligt. Det skulle jeg dog vælge at fortryde. Planen var at spille med Adrian Fein og Herbie Kane på den centrale midt, mens Mickaël Cuisance skulle udfolde sig på den offensive midt. Cuisance var dog slet ikke i hopla på den plads og hverken Louis Schaub eller Berkay Özcan kunne ligeledes præstere et acceptabelt niveau. Panikken rullede derfor op i mig igen, og jeg så mig derfor nødsaget til at leje Phil Foden i City for den resterende del af sæsonen. Altså har jeg igen en alt for stor trup, men Foden har i den grad løftet offensiven allerede fra dag ét med en assist i sin debut mod Mainz. Frem til og med transfervinduet skal jeg dog vurdere mine tranfers noget mere nøje. De transfers, der netop har skuffet mest, har nemlig været de personer, der har haft en arbejdsrate på under 14. Om det skyldes manglende tilvænning, skal jeg ikke kunne sige, men nu får de en chance her i anden halvdel af sæsonen. Hvis ikke de kan løfte niveauet her, vil jeg ikke betale deres lønninger.

Jeg kan igen tilføje endnu en del på sangen. Der er jo to klubber, som jeg ikke på nogen måde vil have muligheden for at møde i ligaen eller cuppen. Rostock og Cottbus er placeret i den tredjebedste række, og på det tidspunkt havde jeg ikke lige overvejet at tilføje den del. Jeg var fuldt overbevist om, at selvfølgelig lå de i 2. Bundesliga, hvorfor jeg slet ikke skænkede det en tanke. Det har så medført, at jeg har forsøgte at aftale en venskabskamp mod Rostock her i vinterpausen. Og det har været muligt. Efter en solid 5-0 sejr kan jeg derfor også tilføje den del.
DERFOR ER VI NU OGSÅ HALVVEJS TIL SANGEN GUTTER! YYYYEEEEEEHAAAAA



Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
17| Hamburg meine Perle
« Svar #49: 21 Apr 2020, 20:03 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>






17. - Untentschieden
Foråret har virkelig været hårdt ved mig. Som i virkelig hårdt. Jeg burde næsten kalde foråret for uafforåret, for i en kort overgang troede jeg faktisk, at jeg ikke kunne andet end at spille uafgjort. Vi har indtil nu (14. april) spillet 19 kampe i alle turneringer. Med andre ord venskabskampe, europæiske turneringer og i ligaen. I de 19 kampe har vi spillet 11 uafgjort. 11!!!!!! Hvad endnu værre er, at i syv af de elleve kampe har vi været foran. Endnu værre er, at i fire af de syv kampe, kom modstanderens afgørende mål i de sidste ti minutter. Med andre ord har vi virkelig mistet koncentrationen i de afgørende minutter, og det er måske noget, jeg skal fokusere på til sommer. Nogle der kan holde koncentrationen fuldt ud.
Alt det momentum, vi nåede at bygge op til vinterpausen, er derfor nu helt skidt væk, og vi har rundt nede omkring 7-10. pladsen længe. Ligaen er stadig tæt, da jeg kun har 3 point op til en eventuel 4. plads. At ligaen er tæt afspejler sig også i den besked, der netop er havnet i min indbakke og årsagen til updaten. "Titelkampen intensiveres". Med 5 kampe igen er vi stadig syv mulige, der kan ende med at vinde mesterskabet; Bayern München, Hertha BSC, Bayer Leverkusen, FSV Mainz, Schalke 04, Eintracht Frankfurt, RB Leipzig og mig. Så ja. Dortmund er helt ude, hvor kragerne vender. Miserabel sæson for dem. Omvendt har jeg også udnyttet dette. I slutfebruar skulle vi have Dortmund hjemme i kedlen. Efter 3. minutters spil scorer Sonny Kittel kampens eneste mål. Så endnu en del er tilføjet til sangen, og vi begynder derfor at nærme os!!


I samme besked som nævnt før vil jeg også konkludere, at jeg har størst chance for at komme bedst ud af de sidste kampe. Kun én af vores resterede fem modstandere er placeret højere end 12. pladsen, mens resten er mod bundholdene, mens de resterende titelhold mere eller mindre alle skal mødes indbyrdes. Hvis bare vi kan undgå alle vores uafgjorte, ser det lyst ud. Dont jinx it please.

I Europa League havde jeg egentlig regnet med at ryge ud til Napoli i 1. knockoutrunde. Endestationen blev dog først Inter i 2. knockoutrunde. Så ja - vi har bestemt været heldige med vores lodtrækninger i år.



Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
18| Hamburg meine Perle
« Svar #50: 22 Apr 2020, 18:21 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>





18. - Aber was passiert
Jeg aner i den grad ikke, hvad folk laver. Igen i år oplever jeg endnu en absurd afslutning på ligaen. Nok havde jeg en let sæsonafslutning i forhold til mange af mine konkurrenter. I de sidste fem kampe snuppede vi tre sejre, en uafgjort og et nederlag, som forventeligt nok blev mod den placering, der var højere end 12. pladsen.

Eintracht Frankfurt (9.) - Bayern München (1.)
Hertha BSC (2.) - Bayer Leverkusen (6.)
Mainz 05 (3.) - RB Leipzig (7.)
SC Freiburg (15.) - HSV (4.)
Schalke 04 (5.) - FC Augsburg (12.)

Alt var faktisk hektisk indtil sidste spillerunde. Titlen skulle afgøres mellem Hertha BSC og Bayern München, hvor Bayern inden runden førte med ét point. De resterende champions League pladser skulle afgøres mellem Mainz, HSV, Schalke og Leverkusen.
Selv skulle jeg som ovenstående viser møde Freiburg, der skulle bruge point for at sikre sig overlevelse. I hvilken kamp de gav. Jeg kom ellers foran 1-0 og 2-1, men tidligere HSV-spiller Luca Waldschmidt ville det anderledes og bragte Freiburg i front 3-2. Og jeg var allerede begyndt at se CL ryge ud af hænderne på mig efter et godt comeback efter uafforåret. Hinterseer ville det anderledes og bringer mig på 3-3 i det 85., hvilket også er slutresultatet. Jeg frygtede dog, at det slet ikke ville være nok. Schalke skulle blot slå Augsburg eller Leverkusen skulle mirakuløst slå Hertha BSC. Men helt uhørt og efter et gigantisk mirakel er heltene stadig at finde i CL. Schalke dominerer deres kamp med 15 skud mod Augsburgs 1. Alligevel formår ikke nogle af holdene at score bare et enkelt mål. Leverkusen redder også en 1-1 mod Hertha, men eftersom Bayern skider alt op mod Frankfurt, så ender Hertha BSC med at tage mesterskabet. Freiburg redder sig, Hertha tager mesterskabet og HSV er igen at finde i CL. Kvalitet!
Fun fact - lige som sidste sæson hvor øverste 4 hold var á point med hinanden (62 point), så er de to øverste hold igen á point med hinanden og med 62 point.

Eintracht Frankfurt 2 - 1 Bayern München
Hertha BSC 1 - 1 Bayer Leverkusen
Mainz 05 1 - 1 RB Leipzig
SC Freiburg 3 - 3 HSV
Schalke 04 0 - 0 FC Augsburg





Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
19| Hamburg meine Perle
« Svar #51: 24 Apr 2020, 09:20 »



19. - Josha Vagnoman(den)
Sæsonafslutning betyder også, at det er tid til at kigge på en af mine darlings på det nuværende HSV-mandskab. Første gang jeg for alvor stiftede bekendtskab med Vagnoman(den) var kampen mod Erzgebirge Aue, som jeg også selv var nede at se. Indtil da havde jeg været ret forarget over, at klubben valgte at sælge Gotoku Sakai, der i mange år havde været en favorit hos mig. Sakai var en spiller, der bestemt ikke havde noget bemærkelsesværdigt topniveau, men i mine øjne var han altid stabil og en spiller, der aldrig beklagede sig uanset spilletiden. Så vidt jeg husker, var han også anfører sæsonen, inden han blev skippet videre. Jeg kunne ikke se, hvem der skulle overtage backpladserne.
Mod Aue startede unge Vagnoman(den) inde, og han skulle hurtigt få mig overbevist. Igen var det ikke nogen bemærkelsesværdig præstation, men ganske habil præstation, der oven i købet blev krydret med et mål. Da jeg herefter så hans alder, var jeg solgt. En så moden og stabil præstation i en alder af 18 år. Mange klubber har af samme årsag også udsendt følere og haft spejdere til at kigge på Josha, men jeg håber, vi kan holde på ham mange år endnu!

I spillet har Vagnoman(den) også markeret sig ganske godt. Det er en fryd at se, at Josha har undertegnet som favoritpersonale og HSV som foretrukne klubber. Det går jo lige ind i hjertet. Desuden har han også haft tre sæsoner, hvor gennemsnitskarakter en lavest har været på 7,14. Det er for mig mere end godkendt, når man også tænker på, at det ikke længere blot er 2. Bundesliga.



Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.

Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.

Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 19| Hamburg meine Perle
« Svar #52: 26 Apr 2020, 15:46 »

Tillykke med endnu en CL-plads xanor Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
20| Hamburg meine Perle
« Svar #53: 26 Apr 2020, 20:59 »


 
20. - Keine Panik
Hvor jeg i sidste sommervindue panikkede, så har dette transfervindue bestemt været modsætningen. Fra transfervinduets start havde jeg en klar forventning om, at jeg skulle hente en ny keeper og en ny midterforsvar ved siden af Rick Van Dingeling. I stedet fik jeg for en gangs skyld hentet en central midt og en kant…
Lad os først fokusere på de udgående transfers. Jeg var egentlig godt besat til de centrale forsvarspladser, hvorfor jeg i hvert fald skulle sælge en og måske også to, hvis jeg fik hentet nogen ind. Jesus Vallejo blev derfor sat til salg ved transfervinduets start. Vallejo havde som sådan gjort det ganske okay, men i forhold til sin løn på 225k om ugen, så var han slet ikke det værd. Heldigvis for mig ville Angers SCO gerne betale hans løn og hans pris på 39 mio. kr. Derfor har jeg også haft en fortjeneste (lønnen medregnes ikke) på 14 mio. på ham. Ganske acceptabelt for mig. På transfervinduets sidste dag valgte konkurrenterne VfB Stuttgart at indløse Patrick Roberts frikøbsklausul på 72,5 mio. kr. Dermed fik jeg også tjent 25 mio. på Roberts efter en sæson i klubben.
Som sagt så fik jeg hverken hentet en keeper eller en midterforsvar. Jeg havde særligt Alexander Nübel og Andre Onana i kikkerten til keeperposten med henholdsvis en pris på 60 mio. kr. og 375 mio kr. Dog havde begge yderligst besynderlige krav til lønnen. På nuværende tidspunkt er 420.000 om ugen den største løn, der tjenes hjem (Adrian Fein og Mickaël Cuisance). Nübel forlangte 1 mio. om ugen, altså over dobbelt så meget som nuværende højest tjener), og Onana forlangte 600.000 om ugen, altså 150 procent i forhold til mine nuværende stjerner. Da jeg i forvejen bløder ud med underskud hvert måned (undtagen januar og juni måned), så kunne jeg slet ikke retfærdiggøre dette. I stedet får Thomas Kraft nu et år mere til at beskytte målet. Til midterforsvaret havde jeg Alessandro Bastoni i tankerne, men igen kunne jeg ikke retfærdiggøre købet, eftersom Inter forlangte 550 mio..
Det resulterede i, at jeg i stedet hentede Carles Aleña ind, der var sat til salg i Juventus for 132 mio. Aleña havde tidligere gjort det ganske fremragende for mig, og købet betyder derfor, at jeg med god samvittighed kan rotere mere rundt mellem de centrale midtbanepladser.
Som sagt valgte VfB Stuttgart med to timer igen af vinduet at indløse frikøbsklausulen på Roberts. Jeg var derfor en presset mand - særligt fordi jeg forinden havde ønsket at hente Marco Asensio på leje, men var en time inden allerede lejet ud til en anden klub. I stedet blev Moses Simon hentet ind på leje for resten af sæsonen. Jeg blev fanget af det bibelske navn, og jeg håber, han kan bringe noget guddommeligt ind. Han har i hvert fald tidligere gjort det grimme ved os selv.

 

Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
… singe home sweet home.
 
Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.
 
Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
21| Hamburg meine Perle
« Svar #54: 27 Apr 2020, 20:10 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>






21. - Scheisse
Katastrofal sæsonstart. Det kunne næsten ikke være meget værre, og i virkeligheden er der kun to lyspunkter, men den kan du lige få senere.
Vi er i slutoktober, og vi roder rundt i bunden af Bundesligaen. I skrivende stund indtager vi 15. pladsen med sølle 10 point efter 10 kampe. Kun Wolfsburg, Greuther Fürth og Nürnberg har gjort det værre. Det var godt, vi selv kunne tabe til Nürnberg…
Vi starter ellers super godt ud med faktisk at kunne tilføje et stykke til vores kære sang nederst - hvilket er det ene lyspunkt. I sæsonåbneren tog vi hjemme imod Schalke 04. Heldigvis for os havde Stuttgart endnu ikke fået øjnene op for Patrick Roberts, for Roberts stod for kampens eneste mål. Måske en lidt heldig præstation, da vi ikke havde meget andet at byde ind med. Men hvad fanden - det tager vi også med.


Efter Schalke tabte vi igen til Köln. Jeg ved simpelthen ikke, hvad der sker, men vi kan åbenbart aldrig vinde mod dem. Vi kommer endda foran 1-0, men smider det hele alligevel og taber 1-2. Samme sker i kampen efter mod Mainz, hvor vi kommer foran både 1-0 og 2-1, men lukker dem alligevel ind i de døende minutter og får kun 2-2 mod.

I Champions League har vi igen fået en middelsvær gruppe. Valencia, Tottenham og AS Roma hedder modstanderne. AS Roma betyder også, at vi har en enkelt mulighed for yderligere at få tilføjet en del til sangen. Omvendt kan et exit i europæisk også hurtigt komme på tale. I skrivende stund har vi spillet fire kampe i puljespillet. Det har budt på to uafgjorte og et nederlag. Fjerde kamp tager vi hjemme imod romerne. I de fire kampe forinden (i CL og Bundesligaen) havde vi lukket 12 mål ind og scoret 6. Derfor havde jeg ikke nogen synderlige forventninger om at skulle tilføje Rom-delen til sangen.


Om spillerne eller guderne har hørt mine bønner vides ikke. Til gengæld er alle i et helt latterligt godt spillehumør. På bare 70 minutter blev alle kampens 10 mål scoret. Abel Ruiz indleder festlighederne efter 10 minutter, og Lukas Hinterseer lukker og slukker festen i det 80. minut med et slutresultat på 8-2 til heltene. En helt sindssyg kamp, og jeg mindes kun at have haft noget lignende i et FM 12-save med TSV 1860 München, hvor jeg slagter Real Madrid i semifinalen med 9-1. Kampen mod Roma er ikke i helt samme dur, men stadigvæk noget, jeg helt sikkert kommer til at huske. 8-2 betyder også, at vi kan få tilføjet en del til sangen. Det betyder derfor også, at vi kun mangler at slå Cottbus og et Athen-hold, får mål nr. 2 kan opfyldes. 
 

Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
Wenn du auf Schalke kommst,
ist das für uns ein Auswärtssieg.
Wenn ich weit weit weg bin,ob bei Juve oder Rom dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home.
 
Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.
 
Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
22| Hamburg meine Perle
« Svar #55: 28 Apr 2020, 22:24 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>






22. - Hamburg meine Perle
Siden sidste update har jeg nu trykket mellemrum en del gange. Jeg har simpelthen ikke kunnet forstå, hvorfor der ikke har været nogle kampe hele november måned. Den tyske liga plejer først at gå på vinterpause midt/slut december, og det er først, da jeg har simuleret november måned, at det går op for mig, hvilket årstal vi er i. 2022 betyder jo VM, og eftersom det er i Qatar, har spillet jo valgt at udsætte det til vintermånederne, hvorfor det jo er aktuelt nu. Jeg har derfor benyttet muligheden for at få chancen for at tilføje de sidste dele af sangen. Venskabskampe mod Panathinaikos, Energie Cottbus og AEK Athen er blevet arrangeret her i december måned. Jeg kunne også have mødt de græske hold i Europa League, men det er simpelthen yderst sjældent, at de græske hold når gruppespillet og i særdeleshed holdene fra Athen. Da blogkonkurrencen også nærmer sig sin ende, må jeg altså ty til andre midler.

Første modstander var Panathinaikos, der i spillet i skrivende stund er den næststørste Athenklub i Grækenland. Jeg har kun Lukas Hinterseer afsted til VM, hvorfor jeg kan stille i mere eller mindre stærkeste opstilling. Til trods herfor vandt jeg kun 1-0, hvorfor jeg i princippet kan tillade mig at tilføje delen til sangen. Det tilladder mig derfor at tilføje delen til sangen. Men vi skal vel også lige slå det stærkeste Athenhold.
Anden kamp var mod Cottbus, og her forventer jeg en storsejr. Det blev en solid sejr, men ved ikke, om jeg vil kalde det en storsejr. Cottbus blev i hvert fald sendt hjem til Polen med et 4-0 nederlag. For de kommer jo "eigentlich aus Polen".
Tredje og sidste kamp er vigtig. Kan jeg tillade mig blot at tilføje Athen som følge af Panathinaikos kampen eller kan jeg også tilkæmpe en sejr mod AEK. Det er det store spørgsmål.  Til mit held var Arezo og Hinterseer i spillehumør, så heltene vandt 2-0, og vi kan nu med god samvittighed færdiggøre vores kære sang. Hvilken fornøjelse!
 

Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
Wenn du auf Schalke kommst,
ist das für uns ein Auswärtssieg.
Wenn ich weit weit weg bin,ob bei Juve oder Rom dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home.
 
Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.
 
Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus Cottbus kommst,
kommst du eigentlich aus Polen. 
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Wenn ich weit, weit weg bin, in Athen oder auf´m Dom, dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home 
« Seneste Redigering: 28 Apr 2020, 22:25 af xanor » Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
23| Hamburg meine Perle
« Svar #56: 29 Apr 2020, 22:45 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>






23. - Auf wiedersehen
Datoen hedder 24. december 2022. Football came home til England, eftersom de nappede Verdensmesterskabet . Ligaerne er så småt ved at rulle i gang igen. Fans verden over sidder enten og pakker gaver op, eller får sig et godt måltid, inden gaver skal pakkes op dagen efter. Og der sker også noget i HSV.

Det er nok ikke den gave, mange HSV-fans havde forventet. Fornemmelsen måtte være den samme, som de uartige børn oplever, når de pakker det kul op, de har fået fra julemanden. Østergaard siger op. Jeg havde fra start remset tre mål op, der skulle nås:

   1. Klubben skulle være at finde i Bundesligaen Opnået
   2. At få tilføjet alt til sangen nederst.
Opnået
3. Få ryddet op i klubben.
Opnået

HSV er atter at finde i Bundesligaen. Nok havde jeg ønsket at levere HSV i en bedre position end den nuværende 14. plads, men det kan også være, at en ny træner er alt, HSV behøver for at tilbageerobre de to flotte placeringer i de to foregående sæsoner i Bundesligaen. Men det vil jeg naturligvis holde øje med det næste stykke tid. Ellers må jeg tilbage til roret igen!
Hele sangen er tilføjet. Nogle vil måske mene, jeg ikke har slået eksempelvis Juventus, men eftersom sangen indeholder et oder (eller), har jeg betragtet det som at skulle slå et af de to hold. Desuden er jeg også ganske klar over, at Schalkestrofen nævner en udebanesejr, men målet fra start indeholdte, at jeg skulle slå de nævnte modstandere hjemme i heksekedlen, hvorfor jeg har set mig nødsaget til at følge dette. Men hvilken flot sang det er, synes I ikke?
Slutteligt er der også ryddet op i klubben. De dyre stjerner, der er tilbage, er stjerner, hvis løn kan retfærdiggøres. Mickaël Cuisance og Adrian Fein har begge været enorm vigtige for holdets præstationer. Næste transfervindue skulle udelukkende have bestået i at sælge Louis Schaub, da han i mine øjne er den eneste spiller, der ikke er værd hans løn længere.

Efterfølgende er det dog hårdt. Af uransagelige årsager er det ikke sikkert, at der er ryddet godt nok op - om end jeg ikke kan stå for den sidste del. Bestyrelsen har i samarbejde med den fungerende manager valgt at sætte spillere som Thomas Kraft, Gideon Jung, Tim Leibold, David Kinsombi og Lukas Hinterseer. Fire ud af de fem spillere brugte jeg selv mere eller mindre fast. En spiller som David Kinsombi blev sjældent brugt, men jeg har aldrig hørt et kvæk fra ham i de tre et halvt år jeg var i klubben. Og det er sådan noget, jeg kan lide, og sådan noget klubben har brug for. Men vi må se, hvad de finder ud af i vintervinduet nu her.

Random facts:
I min sidste kamp (CL) var syv ud af elleve startere alle spillere, der var at finde i klubben ved spillets start. I min sidste kamp (Bundesligaen) var det seks spillere ud af 11. Det vidner noget om, at det har været de "originale" spillere, der har båret klubben til de flotte placeringer krydret med et par hårdtarbejdende spillere plus lidt sambaliderlige ;-). 
I truppen er 13 ud af 23 spillere, der alle har været i klubben fra start. En af de resterende 10 er en spiller udviklet af klubben.
Vi fik gjort Josha Vagnoman(den) til et ikon, men blot os selv til favoritpersonale. Mine egne forhåbninger om at se Østergaard som legende må blive en anden god gang.

 

Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
Wenn du auf Schalke kommst,
ist das für uns ein Auswärtssieg.
Wenn ich weit weit weg bin,ob bei Juve oder Rom dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home.
 
Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.
 
Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus Cottbus kommst,
kommst du eigentlich aus Polen. 
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Wenn ich weit, weit weg bin, in Athen oder auf´m Dom, dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home 
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
24| Hamburg meine Perle
« Svar #57: 30 Apr 2020, 13:38 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>



 
 

24. - Guten Tag Antonio
Vi er nået til sæsonafslutning, og der er sket en del på HSV-fronten. Det har været hårdt at følge med her på sidelinjen, men jeg var overbevist om, at det var det, der skulle til. Manden, der skulle overtage roret, er ingen mindre end Antonio Conte. HSV-bestyrelsen forlangede også, jeg skulle spille defensiv fodbold, hvorfor Conte nok er et korrekt valg på den front.
I vintertransfervindu et skete der en del, og jeg må nok være ærlig at indrømme, at de indgående transfers ikke alle var helt dårlige valg. Hertha styrmanden Karim Rekik blev hentet ind til midterforsvaret, og netop Rekik var selv en spiller, jeg sagtens kunne have fundet på at hente ind ved siden af Van Dingeling. I samme omgang blev Thilo Kehrer også hentet ind, hvorfor Conte helt sikkert har haft fokus på at forbedre defensiven. Unge Kik Braspenning blev hentet ind til OMV, og det bliver spændende at se, hvad han kan drive det til. Hvad jeg så ikke forstår er transfersne af Matt Olosunde (HB), Maxime Awoudja (FC) og Wendell (VB), da disse positioner i mine øjne er stærkt besat.
Ud røg Timo Letschert, hvilket jeg også kan forstå, men nok ikke noget, jeg havde gjort. PSG indløste friløbsklausulen på Cuisance på 355 mio, og slutteligt røg Bakery Jatta afsted til Getafe for i alt 45 mio.

Conte startede stærkt ud med debutsejr over TSG Hoffenheim på hele 3-0. Derefter blev det lidt en blandet landhandel i Bundesligaen, hvorfor vi (ja jeg er stadig fan jo) måtte nøjes med en 13. plads. I realiteten er det vel også en lidt mere fair placering i forhold til de foregående år, men stadig ærgerligt.
Arsenal blev slutdestinationen i Europa League. Inden da havde vi slået både OPGC Nice og Marseille ud, mens Arsenal desværre blev for stærke.
Jeg var ved at tro, at vi langt om længe skulle hive det første trofæ hjem i flere år. I pokalturneringen havde man på vejen slået hold som RB Leipzig, Scheiss Werder og Augsburg ud. Det betød en vej til finalen. Modstanderen her hed Gladbach, vi igennem hele savet har kæmpet en del med. Denne gang var Gladbach også for stærke, hvorfor de kunne løfte trofæet efter en 2-1 sejr.

I og med april måned snart løber ud, har jeg også valgt at ende spillet her. Jeg ville helt klart gerne have fortalt flere historier om Hamborg og klubben, men mine oplevelser er desværre for få. Men en ting er sikkert - jeg har ikke været på Volksparkstadion sidste gang!
 

Wenn du aus Dortmund kommst, schießt Geld hier keine Tore.
Wenn du aus der Hauptstadt kommst,
scheißen wir auf dich und dein Lied.
Wenn du aus Leverkusen kommst,
dann lass den Torwart gleich zu Hause
Wenn du auf Schalke kommst,
ist das für uns ein Auswärtssieg.
Wenn ich weit weit weg bin,ob bei Juve oder Rom dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home.
 
Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,
auf die ich kann.
 
Wenn du aus Bremen kommst,
gibts für dich hier nichts zu holen.
Wenn du aus Rostock kommst,
bleibst am besten gleich zu haus.
Wenn du aus Cottbus kommst,
kommst du eigentlich aus Polen. 
Wenn du aus München kommst,
zieh'n wir dir die Lederhosen aus.
Wenn ich weit, weit weg bin, in Athen oder auf´m Dom, dann denk ich Hamburg meine Perle und singe home sweet home 
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 24| Hamburg meine Perle
« Svar #58: 30 Apr 2020, 22:48 »

Tak for en god blog xanor. Jeg har nydt at følge med undervejs, og som jeg også har skrevet til dig før, så syntes jeg det har været rigtig fedt med de personlige fortællinger som du har fået inkorporeret i dine updates. Jeg har ved hver update du har lavet, afspillet den musik der hørte til, og syntes det har været en sjov detalje, der gjorde man lige kom lidt mere i stemning Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 24| Hamburg meine Perle
« Svar #59: 04 Maj 2020, 14:09 »

Puha så blev der endelig lidt tid til at slå forbi Fmfreaks igen. Tak for ordene CP! Det gør mig helt sikkert super glad, at netop musikken har været med til at bidrage til en stemning. Så igen - tak for beskeden! Opstemt
Logged


Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010