home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 279 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  24| Hamburg meine Perle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: 24| Hamburg meine Perle  (Læst 21147 gange)
xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
24| Hamburg meine Perle
« : 01 Apr 2020, 14:39 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>





Om bloggen
Det er længe siden, jeg har forsøgt mig med en blog her på siden, og kvaliteten heraf bærer nok også præg af manglende erfaring. Det gælder både i forhold til setup i forhold til læseligheden og manglende erfaring for at fange læseren. Til trods herfor håber jeg, at I bærer over med mig og lige kigger ind engang i mellem - og her kan jeg anbefale at have nogle høretelefoner med! Formålet med netop ovenstående video er, at man kan lige nuppe et vers eller to af gangen med volumen næsten nede på 0, mens bloggen læses - bare lige for at komme i stemning til det tyske. Versene vil typisk blive tilføjet hver gang, jeg nupper en sejr over vedkommende hjemme i heksekedlen. Jeg tænker derfor, at sangen er at finde fuldt ud inden længe.

Typisk fortælles der her på siden en historie. Det er hvad enten, det er i form af en fiktiv person, der overtager rollen som cheftræner all of a sudden eller i form af at spinne en historie ud fra en non-fiktiv begivenhed. Desuden er jeg også sikker på, at der i år vil være en del blogs med det format, hvorfor jeg vil prøve lidt noget andet. I den moderne elektroniske verden har vi nu også flere og flere bloggere - der skriver en blog. Det er netop her, at min inspiration også stammer fra. "Hamburg meine Perle" vil derfor være en decideret blog, hvor jeg fortæller om mit spil, men krydret med en reel passion for klubben. Jeg vil holde sproget i et ganske almindeligt talesprog, så jeg vil gerne beklage på forhånd, hvis det irriterer jer, men det er nu sådan, jeg nu engang har valgt at gøre det.
 


Ohh Hamburg meine Perle, du wunderschöne Stadt




NU ER VI ENDELIG IGANG

« Seneste Redigering: 30 Apr 2020, 13:40 af xanor » Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: HAMBURG MEINE PERLE
« Svar #1: 01 Apr 2020, 14:40 »

« Seneste Redigering: 30 Apr 2020, 13:40 af xanor » Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
1| Hamburg meine Perle
« Svar #2: 01 Apr 2020, 14:45 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>





1. du bist mein zu Haus du bist mein Leben
Skuffelsen er stadig ekstrem. Det er til trods for, at det nu snart er to år siden, det famøse ur på Volksparkstadion måtte nulstilles. HSV var ikke længere at finde i den bedste tyske række siden klubbens etablering i 1919 og for Bundesligaens vedkommende siden 1963. Nu var det slut med det berømte ur og slut var det med den festlige hymne „Sechs Mal Deutscher Meister, drei Mal Pokalsieger – IMMER erste Liga HSV“, som kun guderne må vide, hvor mange gange jeg har sunget. Generelt var katastrofesæson i 2017/2018 et mareridt. Klubben var et værre rod, og sportsligt forløb det sig endnu værre. Sæsonen resulterede i ikke bare én, men to trænerfyringer. Sidste trænerfyring skete midt på foråret, hvor det så allerværst med 7 nederlag i træk. I samme ombæring annoncerede klubben også afskedigelsen af klubbens CEO og sportsdirektøren Jens Todt. Redningsmanden til at skulle lede holdet blev klubbens andetholdstræner Christian Titz, der hidtil blot har stået i spidsen for et hold i den fjerdebedste tyske liga. Titz gjorde alt, hvad han kunne og formåede rent faktisk også at vinde fire kampe - endda også på sidste spilledag mod Gladbach. Uheldigt for Titz, HSV og alle klubbens fans (mig selv inklusiv) slog Wolfsburg samme dag Köln, hvilket for første gang i klubbens historie medførte til nedrykning til 2. Bundesliga.

To år efter sidder jeg her og ærgrer mig over, hvorfor en så romantisk historie ikke kunne vare ved. Men som den famøse Nelly Furtado sang også siger (ja vær nu bare mand nok og indrøm for jer selv, at I alle kender den  - måske med undtagen af Wester Jr ;-) ) - "All good things come to an end". Men Hamburg - du er stadig mein zu Haus und mein Leben!






Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
« Seneste Redigering: 05 Apr 2020, 12:17 af xanor » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #3: 01 Apr 2020, 15:13 »

Glæder mig til at se hvad du finder på! Hamburg er en kæmpe klub, masser af potentiale gemt der. Har du selv været nede og se dem spille?
Logged


hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #4: 01 Apr 2020, 15:35 »

Spændende valg og god indledning! Smiley
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #5: 01 Apr 2020, 15:40 »

Helt anderledes stil, fed ide! Jeg håber du lykkes med det her projekt!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #6: 01 Apr 2020, 15:53 »

Glæder mig til at se hvad du finder på! Hamburg er en kæmpe klub, masser af potentiale gemt der. Har du selv været nede og se dem spille?

Det har jeg, selvom jeg ville ønske, det var flere. Så der vil i ny og næ også komme et par korte fortællinger om nogle af de ture, jeg har haft Smiley

Og tak til jer alle for de fine ord allerede. En helt vild opbakkende stemning vi har til hinanden. Det er så cool! Opstemt
Logged


Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #7: 01 Apr 2020, 16:03 »

Jeg er allerede fan af bloggen! Mest fordi det er HSV!
Min ynglings klub i Tyskland!

Ser selv så mange kampe dernede som jeg kan og har råd/mulighed for at se Smiley

Håber det blir spændende at læse!
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #8: 01 Apr 2020, 16:51 »

Nu lægger du pres på mig Rotten. Men håber jeg kan blive ved med at fange din interesse så! Opstemt
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #9: 01 Apr 2020, 22:08 »

Jeg er vild med den anderledes stil med musik osv. xanor, det kan kun blive godt Opstemt

Jeg følger helt sikkert med.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #10: 02 Apr 2020, 08:30 »

God storytelling og layout! Bliver spændende om du kan få vækket den sovende kæmpe! Følger helt sikkert, måske kan jeg endda synge med ved månedens afslutning  Thumbs Up
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
2| Hamburg meine Perle
« Svar #11: 02 Apr 2020, 11:46 »

<a href="https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo" target="_blank">https://www.youtube.com/v/0TGHN79kEPo</a>





2. - Mein Hamburg lieb ich sehr, sind die Zeiten auch oft schwer
Man kunne nemt at gå hen og tro, at en så suveræn klub - eller i hvert fald suveræn frem til 2018 - hurtigt skulle rykke op igen. Men ak. Med blødende hjerte er jeg nødsaget til at fortælle, at vi er stadig at finde i 2. Bundesliga, og helt ærligt er jeg i tvivl, om den hærgende COVID-19 er til gavn eller skade for klubben. På nuværende tidspunkt befinder klubben sig på en 3. plads i 2. Bundesligaen. 3. pladsen er ensbetydende med en play-off kamp mod 16. pladsen i Bundesligaen, som på nuværende tidspunkt er Mathias Zanka og co i Fortuna Düsseldorf. I 2. Bundesliga har HSV et enkelt point op 2. pladsen, der giver den direkte oprykning, men også kun 3 point ned med risikoen om at bide i det sure æble igen. Men nok om det. Det er nemlig ikke dét, jeg har lyst til at fortælle om. I stedet har jeg lyst til at fortælle om HSV, der fejer benene under alt og alle - også din bedstemor! Et aggressivt, sprudlende og ungt HSV hold, der ikke rører sig ud af flækken, hvad enten modstanderen hedder VfB Stuttgart eller SV Wehen Alt-Muligt-Wiesbaden. Jeg må nok også erkende, at det ikke er sådan et hold, vi ser i den virkelige verden pt. Det fører mig til at starte op i Manager 20 med drømme om HSVs genopstandelse, som en eller anden Jesus vist nok også gjorde i sin tid.

Alt for længe har der været et kæmpemæssigt rod i den tyske traditionsrige klub. Overvurderede spillere har fået alt for høje lønninger, egoer uden en vilje for holdet er hentet ind og slutteligt har man bare foretaget meget mærkelige beslutninger (givet en midterforsvarer rygnummeret 9, som om vedkommende skulle være en spidsangriber). Til dem der kender lidt til holdet, kan nok se, at jeg specielt har forbandet grækeren Kyriakos, hvis efternavn jeg af visse årsager ikke engang vil værdige et forsøg at skrive. Kyriakos blev hentet i en tid, hvor man for alvor manglede en leder, men i stedet hentede man et kæmpemæssigt ego, der åbenbart skulle have nærmest dobbelt af den gennemsnitslige løn. Tiden for sådanne spillere er ovre, og et af mine første mål er derfor at kyle Kyriakos og Bobby Hund (: Wood) så langt væk som muligt (I kan måske fornemme, jeg har et vist had til disse). I stedet er målet at ind skal komme spillere, der vil yde en arbejdsindsats for klubben, spillere der vil klubben og unge spillere. De kan i ny og næ blive krydret med en elegantier, der kreere sambafodbold til folket. Det er jo trods alt FM, vi har at gøre med.
Desuden vil der også blive ryddet op i klubbens stab. Sportsdirektører, talentspejdere og trænere vil ryge - de sidste par år har de bestemt ikke formået noget succesfuldt, og det skal ændres på. Det nytter jo ikke at have en chefspejder, der 11 i spillerbedømmelse, 10 i spillerpotentiale, 8 i tilpasning og 0 kendskab til verden. Jøsses. Jeg har et arbejde foran mig!


Målsætninger for spillet

   1. Klubben SKAL være at finde i Bundesligaen. Andet accepteres ikke
   2. At få tilføjet alt til sangen nederst - kræver at jeg vinder mod pågældende modstander hjemme i kedlen
   3. Få ryddet op i klubben. Ikke flere Bobby Hund, Kyriakos og lignende

Jeg kan allerede høre maskot Dino's klappen af mig


Ohh Hamburg meine Perle
du wunderschöne Stadt
du bist mein zu Haus du bist mein Leben
bist die Stadt auf die ich kann,


Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 2| Hamburg meine Perle
« Svar #12: 02 Apr 2020, 16:16 »

Det ser rigtig godt ud xanor. Jeg glæder mig til du kommer rigtigt i gang med sæsonen og se hvad du får hentet ind i transfervinduet Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 2| Hamburg meine Perle
« Svar #13: 02 Apr 2020, 17:33 »

Synes allerede det er mega fedt! Har selv overvejede og har flere gange forslået til andre, at spille med Hamburg, så fedt at der er en der har valgt det til Blog konkurrencen.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1| Hamburg meine Perle
« Svar #14: 02 Apr 2020, 17:59 »

Det har jeg, selvom jeg ville ønske, det var flere. Så der vil i ny og næ også komme et par korte fortællinger om nogle af de ture, jeg har haft Smiley

Og tak til jer alle for de fine ord allerede. En helt vild opbakkende stemning vi har til hinanden. Det er så cool! Opstemt
Nu ved jeg heller ikke hvor du bor, jeg er selv fra Odense, så der ikke sååå langt derned. Personligt håber jeg, en smule på Holstein Kiel kunne rykke op i bundesligaen, så kunne jeg nemt tage derned 5-6 gange på et år  Opstemt
Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010