home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 373 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  10# De bevingede løver
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: 10# De bevingede løver  (Læst 7001 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
5# De bevingede løver
« Svar #15: 05 Apr 2020, 15:50 »


Jeg talte om min mor i dag. Jeg ved ikke om det kom rigtigt ud, men jeg følte at jeg fik formidlet min forbindelse til hende.

Hun var en rigtig mor - et stort moderinstinkt, og der var næsten aldrig noget jeg ikke måtte. Min far var det modsatte. Hun var typisk pæn italiensk af udseende, sort hår, tynd, gik tit i pænt tøj uden det dog var designermærker - det havde vi slet ikke råd til - men hun viste sig altid fra sin flotteste side.

Hun var i sine unge dage forelsket i fodbold og fulgte Cagliaris fodboldhold overalt. Hun var oprindelig derfra, og hendes far - min bedstefar - tog hende med på stadion. Derfra kom hendes forelskelse i Luigi Riva. Om hun havde andre mænd før min far ved jeg ikke - den slags snakker vi ikke om - men jeg er sikker på hun kunne have fået hvem som helst - så havde mit liv måske været anderledes...
« Seneste Redigering: 06 Apr 2020, 12:21 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
6# De bevingede løver
« Svar #16: 06 Apr 2020, 14:44 »


Jeg ved ikke hvor jeg skal starte.. Jeg elsker min far, men et rigtigt far/søn-forhold har vi aldrig haft. Han fokuserer mest på virksomheden og hvordan denne skal overleve og fortsætte i mit navn, og siden min mors død har han lukket sig mere og mere inde i sig selv.

Min far er en rigtig italiensk bulderbasse - stort temperament, ingen tålmodighed og en vilje uden lige - jeg er slet ikke i tvivl om at jeg har arvet mest fra min mor!

Fodbold har vidst aldrig sagt ham noget, så den lidenskab deler vi ikke. Det kunne ellers være en god måde at bryde isen på - måske jeg skulle tage ham med på stadion en aften?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
7# De bevingede løver
« Svar #17: 07 Apr 2020, 16:22 »


Jeg må nok også hellere notere lidt ned omkring min psykolog, nu jeg er i gang. Hun hedder Serena Viola og hun ligner at være på min alder - 33 år - og så er hun tynd (ikke modelagtig tynd, men sund at se på), mørkt hår og buler de rigtige steder. Hendes påklædning må næsten være obligatorisk som psykolog - nederdel og matchende jakke, moderigtige stiletter og et par sorte briller, som jeg egentlig mistænker kun at være der for syns skyld. Hun kommer vidst fra Bologna, så vidt jeg forstod.

Jeg tror hun lever for sit arbejde, for jeg har ikke indtryk af at hun har stiftet familie endnu - hun har i hvert fald ingen ring på fingeren. Det er nok ikke hende jeg skal tale fodbold med. selvom det måske kunne blive til et par kampe mod Bologna næste år...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
8# De bevingede løver
« Svar #18: 08 Apr 2020, 23:19 »


Det har været en lang dag med arbejde, og egentlig har jeg mest lyst til at lægge mig til at sove, men jeg har lovet nogle af gutterne at komme på stadion og se kampen, så jeg skal ud af døren lige om lidt.

Dengang jeg selv spillede, var jeg stort set altid på klubbens matrikler, enten i klubhuset, på stadion eller på træningsanlægget - det var vores liv dengang, og jeg nød hvert minut af det.

Klubben var dengang lige gået konkurs for tredje gang siden klubben blev stiftet i 1907, og startet op på ny i Serie D, hvilket banede vejen for at de unge nye talenter kunne komme på hold. Derfor var det også endnu mere bittert at min far sagde stop, for der var muligheder for at jeg kunne udleve drømmene om at blive professionel fodboldspiller.

Det blev en helt forfærdelig omgang fodbold på stadion i dag.. .. Et nederlag på 3-0 - hvilken sørgelig måde at bruge sin aften. Det var ellers gået godt i de seneste kampe med lutter sejre, så jeg var ellers håbefuld... Jeg skal vidst bare hjem i seng!..
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
9# De bevingede løver
« Svar #19: 09 Apr 2020, 22:04 »


Stadion var hurtigt blevet tømt for mennesker, efter en ikke særligt godt spillet kamp, hvor hjemmeholdet dog trak sig sejrrigt ud af opgøret efter fem gyldne minutter i første halvleg. Herudefra så det slidt og misligholdt ud, men det var lige meget for dem der troligt støttede holdet hver weekend - de vidste godt der ikke var penge til at istandsætte, men derfor passede de alligevel på det som var det deres eget.

Jeg selv har ikke længere den samme følelse af ejer- og troskab overfor denne - tidligere - hellige plads, som efterhånden er fyldt over 100 år. Jeg kommer her for kammeratskabet, og ikke så meget for hvad der foregår på banen - bitterheden sidder fortsat i mig når mine tidligere holdkammerater går på banen og spiller de kampe jeg føler jeg burde have spillet i...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
10# De bevingede løver
« Svar #20: 11 Apr 2020, 17:37 »


Stadion blev bygget i 1913 og er det næstældste stadion i brug efter Genoas. Det er opkaldt efter en pilot som deltog i Første Verdenskrig ved navn Stadio Pierluigi Penzo af en eller anden årsag. Derudover er det et af de eneste stadions som næsten kræver at du kommer med båd til fodbold, da der kun er en vej ind til stadion og der i øvrigt mere eller mindre er vand hele vejen rundt om. Jeg sejler dog ikke derud med kunder, da det primært er de større kanalbåde og små både med motorer der sejler i det område.

Klubben har spillet alle deres kampe på dette stadion siden opbyggelsen (klubben blev stiftet i 1907), hvor det primært har været i de nedre ligaer man har huseret. Dog vandt de Coppa Italia tilbage i 1941, men ellers er der ikke de store ting at skrive om. Den største spiller i klubbens nyere historie er Filippo Maniero, som nåede at score 54 mål i 116 kampe i perioden 1998 til 2002, men ellers har Salvatore Sirigu startet sin karriere i klubben, og Christian Vieri tog skridtet til Serie A fra netop denne klub. Den mest prominente spiller på nuværende tidspunkt må være Franco Zuculini, som blandt andet har været i Hoffenheim, Genoa, Real Zaragoza og Bologna.

Venezia FC er ikke nogen storklub, men der er bare noget særligt over lige netop denne klub. Jeg er selvfølgelig vokset op rundt om hjørnet, men vi har bare noget andre klubber ikke har her i byen. Åh, hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne have fået min drøm opfyldt her i byen - i stedet skal jeg sejle rundt med turister i gondolen hver dag og vise byen frem. Det er som sådan okay - det er en flot by (de fleste steder), men det er ikke fodbold...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 10# De bevingede løver
« Svar #21: 18 Apr 2020, 19:02 »

Hva så Broen.. Er du blevet væk Skuffet
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 10# De bevingede løver
« Svar #22: 19 Apr 2020, 17:16 »

Hva så Broen.. Er du blevet væk Skuffet

Jeg har simpelthen bare ikke haft tid, desværre.. En nyfødt tager længere tid end forventet - who knew!.. Peace

Godt der er så mange andre gode blogs i år - jeg havde vidst ikke en chance alligevel! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010