home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  the man who...[30]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: the man who...[30]  (Læst 19797 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
the man who...[30]
« : 01 Apr 2020, 08:30 »


#0 – prolog

the man who thinks he can er mit bud til årets blogkonkurrence. Det bliver ikke en klassisk FM-blog med en masse screenshots af taktikker, spillere, osv. FM er det som skal drive min historie fremad, da jeg har valgt en storytelling blog. Jeg kan afslører at der kommer en efterfølger til denne blog når konkurrence er overstået, som bliver en klassisk blog, hvor taktikker, SS af spillere osv. er i fokus.

I denne blog følger vi Sunderland A.F.C. eller mere præcist klubbens nye ejer, Maximus Guryon, og hans kamp med at bringe klubben ud af den krise, som den har befundet sig i de seneste år. Til dem som ikke kender så meget til Sunderland A.F.C., så vil jeg klart anbefale Netflix serien Sunderland Til i Die. Her får man et godt indblik i, hvad en fodboldklub kan betyde for en by som Sunderland og klubbens fans. Sjovt nok har 2. sæson af denne geniale serie premiere netop i dag.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2020, 19:54 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: the man who...
« Svar #1: 01 Apr 2020, 08:47 »

Spændende! Umildbart fed tilgang til bloggen, uden man ved mere om det Smiley

Fedt valg er klub - Man kan kun synes godt om Sunderland når man har set serien. Glæder mig til at se 2. sæson Smiley
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #2: 01 Apr 2020, 12:22 »


#1 – mørke og usikre tider

Sunderland har ligesom mange andre industribyer haft hårde vilkår siden 1980erne. Industri som skibsværfter og miner der må dreje nøglen om, tusinder af arbejdspladser mistet og en by i økonomisk krise. En af de få lyspunkter i den grå blæsende hverdag i det nordøstlige England har været byens stolthed, fodboldklubben Sunderland A.F.C. – Mørke tider ramte dog klubben og ikke mindst klubbens fans, som er blandt Englands mest loyale fodboldfans, for her er det Sunderland Til I Die. To nedrykninger i streg, fra Premier League til Championship og videre ned i League One. Ejerskifte og et hav af udskiftninger på managerposten. Nedskæringer og massefyringer i klubben. Det har været nogle hårde sæsoner for alle i og omkring klubben.

Den 26. maj 2019 var håbet og troen tilbage, for klubben havde muligheden for at rykke tilbage til The Championship. Klubben skulle nemlig møde Charlton i oprykningsfinalen på Wembley. Det håb varede kun kortvarigt. Klubben tabte kampen 2-1 på et mål i de dødende minutter. – Og få dage efter meddelte klubbens ejer, at han efter kun et år ved roret ønskede at sælge klubben. Der herskede endnu engang mørke og usikre tider i Sunderland A.F.C.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #3: 01 Apr 2020, 15:24 »

Spændende! Umildbart fed tilgang til bloggen, uden man ved mere om det Smiley

Fedt valg er klub - Man kan kun synes godt om Sunderland når man har set serien. Glæder mig til at se 2. sæson Smiley

Ja min lyst til at game med Sunderland kom i hvert fald efter jeg så den serie. Utroligt hvor tæt man egentlig kommer på og minder på mange måder om Last Chance U.

Nu må vi se om ren storytelling fanger folk. Om ikke andet, så har jeg mega hygget mig og fået et godt savegame ud af det  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #4: 01 Apr 2020, 15:40 »

Wester, så er det jo atter tid til du skal forkæle os med, forhåbentligt, endnu en blog i mester klassen! Jeg glæder mig til at høre mere om "The Black Cats" Opstemt
(Ret mig lige hvis jeg ikke helt har styr på det øgenavn, gider du!)
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #5: 01 Apr 2020, 15:46 »

Jeg er en sucker for engelske hold, synes altid det er skide svært når man skal vælge hold i hhv. 2 & 3 bedste række, fordi så mange hold har historie. Tror faktisk selv jeg har spillet med Sunderland, men jeg skal med glæde forsøge og følge med alligevel. Du er jo en af de store herinde efterhånden, så man har også en del forventninger Wink
Glad for vi også får det taktiske med bagefter!
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #6: 01 Apr 2020, 15:59 »

Wester, så er det jo atter tid til du skal forkæle os med, forhåbentligt, endnu en blog i mester klassen! Jeg glæder mig til at høre mere om "The Black Cats" Opstemt
(Ret mig lige hvis jeg ikke helt har styr på det øgenavn, gider du!)

Den er god nok med The Black Cats  Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who [2]
« Svar #7: 01 Apr 2020, 16:00 »

Jeg er en sucker for engelske hold, synes altid det er skide svært når man skal vælge hold i hhv. 2 & 3 bedste række, fordi så mange hold har historie. Tror faktisk selv jeg har spillet med Sunderland, men jeg skal med glæde forsøge og følge med alligevel. Du er jo en af de store herinde efterhånden, så man har også en del forventninger Wink
Glad for vi også får det taktiske med bagefter!

Hepper mere på sønnike  funny
Men han skal alligevel få kamp til stregen af den gamle.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2020, 06:14 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: the man who...
« Svar #8: 01 Apr 2020, 16:46 »

Det ser spændende ud Wester, jeg glæder mig til at følge med i bloggen Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #9: 02 Apr 2020, 06:13 »


#2 – sorg, stilhed og depression

Maximus Guryon, 42 år, forretningsmand og familiefar. Han er født og opvokset i Sunderland men bosat i London og det er længe siden, at han har været en tur i Sunderland. Han bilder sig selv ind, at arbejdslivet har krævet hans tilstedeværelse andetsteds, men egentlig handler det om, at han har været på flugt fra Sunderland hele sit voksenliv. Barndomsminderne fra Sunderland er ikke ligefrem lyserøde, de er kulsorte. Han er barn af 70erne og 80erne, hvor krisen for alvor ramte byen og i særdeleshed ham og hans familie.

Maximus Guryons tidlige minder om hans far, er et minde om en lattermild og glad mand, som var stor og stærk som en okse. Hans far mistede dog sit job på værftet og faldt sammen som menneske. Maximus husker hvordan hans fars lattermilde og smilende ansigt med tiden blev forvandlet til et gråt og trist stenansigt. Det hele blev meget værre, da Maximus i sine tidlige teenageår mistede sin mor til cancer. Sorgen tog den sidste gnist fra hans far. Han husker hvordan sorg, stilhed og depression begyndte at forpeste luften i hans barndomshjem. Hans far endte sine dage som en alkoholisk, bitter og ensom mand.

Maximus Guryons far var aldrig en hidsig mand eller en voldelig mand. For Maximus var sorgen, stilheden og depressionen langt værre. Hans far manglede liv, gnist og nærvær og Maximus var vidne til en mand, der bare langsomt forsvandt. De få gode øjeblikke Maximus havde med sin far efter hans mors død, var når snakken faldt på Sunderland A.F.C. Der lyste hans fars grå ansigt kortvarigt op. Maximus elskede hans fars livlige fortællinger om FA Cup triumfen i 1973 og fortællinger om en livlig by med håb, tro og fremtid og en eventyrlig fodboldklub der mod alle odds vandt finalen foran alle de store.

De fortællinger om lysere tider i byen Sunderland sidder som en splint i Maximus hjerne. Især i disse grå tider for Sunderland A.F.C., hvor klubben er i sin største krise nogensinde. Maximus ved om nogen hvor meget klubben betyder for byen. Maximus var jo kun et barn og kunne selvfølgelig ikke redde sin far men måske kan han redde Sunderland A.F.C. Måske kunne han bringe lidt lys og håb til de små hjem i Sunderlands gader.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #10: 02 Apr 2020, 08:20 »

Godt arbejde som altid, Wester. Følger!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: the man who...
« Svar #11: 02 Apr 2020, 08:24 »

Det virkelig spændende! Fantastisk efter min mening! Smiley
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #12: 02 Apr 2020, 08:37 »

Jeg takker for de pæne ord. Fedt at nogen læser med også selvom det ikke bliver FM der er i fokus.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #13: 02 Apr 2020, 08:43 »

fed start.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: the man who...
« Svar #14: 02 Apr 2020, 15:29 »

fed start.

Der er vist en der fedter efter lommepenge. GLEM DET!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010